Wednesday, February 26, 2020

SAY NO TO ANWAR

Says ulang:
Tidak boleh bekerjasama dengan umno adalah satu kesilapan yang sangat besar.



Pengakuan secara terbuka itu juga tidak wajar.

Mahathir Dan umno hanya bergaduh 3-4 tahun itupun dengan 5-6 orang sahaja sedangkan pas Dan umno bergaduh meliputi ahli dan pemimpin hingga ke tahap kafir mengkafir tetapi hari ini boleh duduk semeja.

Apakah pas tampak berbeza dan hilang maruah berkawan dengan umno?
Begitu JUGA dengan umno..



Bukankah Allah menyeru supaya berpegang kepada Tali Ugama apabila berlaku perselisihan..

Kenapa pas Dan umno mahu bekerjasama dengan BERSATU sedangkan bukan sedikit umno Dan pas di perhina oleh Tun Dan pemimpin BERSATU..

Jika pun ada sebab, ia bukan satu jenayah..
Saya jumpa Tun bukan nak minta jadi Menteri pun kata Hadi.

Langsung tidak logik tidak boleh bekerjasama dengan umno dalam saat ini..

Saat anwar lim guan eng mat sabu tikam belakang sambil tersenyum.

Tuntutan Ugama Dan Demi rakyat letak di Mana?
Hakikatnya umno disokong majoriti Melayu..
Pemimpin YG melakukan   kesilapan sedang diadili..itu sudah berlalu.

Kerajaan Perpaduan missinya sangat baik tetapi ia tidak disokong oleh demokrasi berpelembagaan..

MP tidak AKAN mengambil risiko menyokong Tun Tanpa restu parti.. kecuali mp YG sudah terbuang Dan dari BERSATU..
Mungkin nampak ok semasa Tun mengetuai tetapi APA jadi selepas itu.
Siapa Ada aura seperti Tun untuk mengepalai kerajaan Perpaduan Tanpa parti?



Malangnya tidak boleh bekerjasama dengan umno sudah terlajak kata, bukan terlajak perahu..

Silap kini bukan dihujung jalan tetapi di tengah lautan..

Semoga Allah memberi hidayah Dan petunjuk kepada Tun untuk satu lagi kemenangan atas lubuk hati Yang benar.
Sama² Kita doakan yang terbaik.

 Setiap insan yang cintakan bangsa dan Ugama harus berusaha dan berdoa agar negara tidak terlepas dan  diurus oleh musuh Islam dan penyokongnya .
Ini bukan lagi soal perbezaan politik.
Ini jihad.



Semoga umno pas berlapang dada dan memaafkan Tun Serta segera mengambil langkah menyelamatkan keadaan.

Mana²kerajaan yg ditubuhkan akan berdepan dengan Dewan Rakyat 10 March untuk pengesahan kekuatan

20 comments:

  1. Apa yg boleh saya cakap..atok ni..hati kering..pendengus..pendendam..tiada langsung bertolak angsur..degil..mau dengar kata hati dia saja utk dicapai..megara dan bangsa di letak ketepi..jamji cita2 tercapai

    ReplyDelete
  2. Pendirian saya kekal. Tun telah melakukan perkara yang betul apabila menolak kerjasama dengan UmNO dan PAS dan saya sokong 100% kenyataan Syed Saddiq bahawa ARMADA tidak setuju untuk bekerjasama dengan parti pencuri.

    Sejak daripada awal saya telah katakan saya tidak setuju penglibatan jemaah PAS mahupun jemaah UmNO di dalam kerajaan Tun, tetapi tiada halangan sekiranya ada mana-mana ahli parlimen daripada kedua-dua jemaah ini untuk berada di dalam kerajaan Tun. Terbukti Tun juga mempunyai fikrah yang sama apabila dia menolak untuk menubuhkan sebuah kerajaan perikatan nasional yang dianggotai en bloc oleh kedua-dua jemaah ini.

    Hari ini pintu itu telah dibuka. Tun telah dilantik PM Interim dengan kuasa penuh seorang PM tanpa perlu terikat dengan mana-mana parti politik, dan dengan itu kerajaan yang bakal Tun dirikan bukan lagi kerajaan berparti seperti BN ataupun PH tetapi adalah kerajaan individu bernama Tun Mahathir aka kerajaan Ta-Mim.

    Jalan terus bersama Tun. Pintu telah pun terbuka untuk peliwat tidak menjadi PM, untuk jemaah penyamun tidak kembali berkuasa dan untuk jemaah penunggang agama tidak menjadi sebahagian daripada kerajaan pusat yang berkuasa ke atas anggota keselamatan.

    Selepas Tun meletakkan jawatan sebagai PM-7 dan kembali sebagai PM Interim dengan izin Allah semua keadaan utama yang sama semasa ia menjadi PM-7 yang telah menyelamatkan bangsa Mim daripada kebinasaan masih kekal semasa ia menjadi PM Interim iaitulah :-

    1. Tun masih PM.

    2. Pak Sheikh masih PM wannabe dan masih meroyan dan terkial-kial mahu menjadi PM.

    3. UmNO masih meroyan kehilangan kuasa dan masih terkial-kial untuk kembali berkuasa.

    4. PAS masih bingung seperti sediakala dan masih terkial-kial untuk menjadi sebahagian daripada kerajaan pusat.

    Tenangkan hati, kuatkan semangat dan tanamkan kepercayaan di dalam hati dengan bersungguh-sungguh bahawasanya Allah pasti akan memberikan kemenangan kepada golongan yang benar.

    Mari kita jalan terus bersama Tun. Kemenangan mutlak itu sudah berada di hujung jalan, kita hanya perlu berjalan melaluinya sebelum sampai di hujung. Segala liku dan duri di pertengahan jalan itu akan menjadi berbaloi apabila kita benar-benar telah sampai di hujung jalan dan kemenangan mutlak itu telah dikecapi.

    Hari ini jalan ini semakin berliku...
    Kerana masa depan belum tentu menjanjikan syurga...
    Bagi mereka yang lemah dan kecewa...
    Perjuangan kita belum selesai...
    Kerana hanya yang cekal dan tabah...
    Dapat membina mercutanda...
    Bangsanya yang berjaya.

    Pemuda Ta-Mim takkan dapat ditewaskan, dan tidak lama lagi untuk seluruh bangsa Mim dan umat Mim keseluruhannya benar-benar melihat 'KAUM YANG DIDATANGKAN' muncul sebagai 'GOLONGAN YANG MENANG'.

    #jalanterusbersamaTun

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. John Doe

      1. What has been done cannot be undone
      2. Umno/PAS bloc had said it all. Dissolve parliament
      3. Anwar/Guan/Eng/Mat Sabu PH bloc) had made known their stand. Anwar is their man
      4. TDM would never accept Umno and or PAS. Unity Government is the way out
      5. No one has the simple majority of 112

      Now is left to the wisdom of YDPA to break this impasse.

      MACC is watching closely for money changing hands.

      Would PDRM/ATM give their inputs/views on security and sovereignty of the nation?





      Delete
    2. John doe

      Apabila berlaku perselisihan..KEMBALI berpegang kepada Tali Allah

      Apakah Tun. Umno Dan pas lakukan?
      Duduk semeja..

      Duduk semeja mencari titik persamaan..
      Dulu Tun duduk semeja dengan dap Anwar mat Sabu boleh pula???

      So, siapa sahaja (Tun umno pas) yang ego. YG ignore Tali Allah.

      Bye bye

      Delete
    3. KD

      What you have said make sense.

      Delete
    4. Sdr anon,

      Di dalam permainan catur sesuatu langkah yang telah dibuat tidak boleh undone, betul tu. Sekiranya sesuatu buah catur itu berpatah balik ke tempat seperti sebelumnya ia bukanlah satu undone sebaliknya adalah satu langkah lain berasingan dengan langkah sebelum itu.

      Pak Sheikh, UmNO dan PAS masing-masing telah membuat langkah demi langkah mereka masing-masing tetapi setiap langkah balas Tun, pasti membuatkan mereka terkedu dan terkendon. Mereka hanya mampu terkial-kial undur dan majukan buah catur mereka yang sama ke depan dan ke belakang tanpa menyedari di dalam permainan catur, kesemua gerakan itu membentuk langkah-langkah yang berasingan daripada sebelumnya dan hakikatnya gerakan maju undue mereka itu tidak membawa sebarang kemajuan di dalam permainan mereka.

      Yakinlah bahawa keadaan ini akan berterusan dan berkekalan dengan keputusan di hujung permiainan ialah kesemuanya akan terkena checkmate serentak oleh Tun dan pasukannya.


      Sdr KD,

      UmNO dan PAS kedua-duanya adalah jemaah yang bathil di kalangan bangsa Melayu. Mengambil apa-apa langkah yang boleh memberikan nyawa kepada dua jemaah ini untuk kembali berkuasa atau untuk memperolehi kuasa di pusat hanya akan membawa kebinasaan kepada bangsa Melayu.

      Bangsa Melayu akan merasa 'kleptokrasi itu tidak mengapa', dan 'menunggang agama juga tidak salah', kerana ia membawa hasil yang besar kepada pelaku-pelakunya.

      Apabila fikrah ini ada di dalam kepala bangsa Melayu, maka kebinasaan akan menimpa bangsa ini.

      Tun seorang pejuang bangsa dan dia benar-benar ikhlas sayangkan bangsanya. Yang membezakan Tun dengan kebanyakan manusia lain yang juga ikhlas sayangkan bangsanya ialah ilmu dan hikmah.

      Tun memiliki ilmu dan hikmah untuk mengetahui langkah apa yang perlu dibuat untuk menyelamatkan bangsanya daripada kebinasaan. Menolak kerjasama dengan jemaah yang bernama UmNO dan PAS yang kedua-duanya sedang merosakkan fikrah anak bangsa ini daripada fikrah yang benar adalah tindakan yang betul. Semenjak lama dahulu saya telah mengatakannya dan minggu lepas Tun telah melaksanakannya apabila pilihan itu dibawa ke hadapannya. Langkah Tun membuktikan bahawa kami mempunyai fikrah yang sama.

      Yakinlah bahawasanya Tun adalah seorang ahli hikmah dan dia akan diberi ilham yang benar apa yang perlu dilakukan di dalam setiap keadaan.

      Saya mempunyai keyakinan yang tidak berbelah bagi tentang perkara ini dan akan kekal bersama Tun sehingga ke akhirnya.

      Dengan izin Allah, selama permainan catur itu masih berlangsung peliwat takkan jadi PM, penyamun takkan kembali berkuasa dan penunggang agama takkan memegang kuasa di pusat. Ketiga-tiganya adalah malapetaka kepada bangsa Melayu sekiranya ia benar-benar berlaku.

      Dengan izin Allah, Tun dan pasukannya akan mencheckmate kesemua jemaah-jemaah bathil ini serentak dan muncul pemenang mutlak di hujung permainan. Apabila itu berlaku bangsa ini telah pun selamat daripada risiko kebinasaan yang telah dilaluinya sepanjang tempoh permainan itu berlangsung.

      Have faith my brother, have faith.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. For once, I agree with KD on this...John Doe, wake up..otherwise you'll have a nightmare

    ReplyDelete
  4. Saya percaya Tun amat terkilan dan marah tindakan TSMY menyertai komplot "Daulah Terpendsm-pendam" sampai2 beliai letak jawatan Pengerusi PPBM. Tun anggap itu pengkhianatan terhadap beliau. Beliau mau ahli UMNO menyertai PPBM, bukan sebaliknya sebab tidak mau lihat ahli PPBM diperkotak-katikkan UMNO.

    Dgn Anwar, Mat Sabu & LGE pun dia cukup marah kerana tidak mampu kawal & disiplinkan ahli mereka yg biadap &mrndesak'desak Tun lepaskan jawatan PM & serah pd Anwar.

    Kesudahan, semua hilang kuasa, jawatan, imbuhan sebagai menteri dgn satu pukulan maut dari Tun. Ternyata sekarang semua dah terbongkar mereka juga manis di bibir tapi menikam di belakang bila semua ahli parlimen mereka mengundi Al Jub menentang Tun M.

    ReplyDelete
  5. Blm pon tubuh kerajaan baru dah nak belit pas dgn umno....mana pas dan umno nak sokong madey...

    KD madey dah cakap dia tak boleh bergabong dgn penyangak...kenapa nak harapkan umno dan pas sokong madey?..umno dan pas lebih bilangan kerusi ..madey yg mesti kerjasama dgn umno dan pas...

    Pru jalan terbaik...mandat pilih kerajaan ditangan rakyat...

    Kikikikik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau NI mabuk KE?

      Tun Tak pernah harapkan umno Dan tidak AKAN bekerjasama dengan umno..itu pendiriannya

      APA Hal pula belit?
      Umno sendiri YG cakap akan sokong di SD anjuran Azmin (Tanpa restu Tun)..itu masalah umno dengan Azmin Dan Muhyiddin

      Tiada kaitan dengan Tun
      Dalam lain perkataan yg pergi menyembah Tun untuk kuasa adalah umno..umno YG harap Tun terima mereka

      Delete
  6. KD kenape madey sangat takut dgn pru?..boleh ko jelaskan?..

    Madey tak dapat cukup sokongan mp dan lebih rendah dari anwar...jadi serah kpd rakyat buat pilihan...bukan mp...mp pon dipilih oleh rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPAK PRU pun Mahathir Tak takut.

      Ikut step by step..
      Banyak lagi procedure lain, lebih jimat yg boleh digunapakai..

      PRU JUGA bukan Jaminan kemelut politik selesai..

      Now terpulang kepada budibicara Agong.
      PRU atau tidak PRU Mahathir Tak rugi apa²..

      YG nak wsriskan negara adalah anak cucu kami.

      Delete
  7. SAY NO TO ANWAR , SAY NO TO ATOK

    ReplyDelete
  8. Hanya kerana dendam dan kebencian terhadap beberapa kerat orang umno, 18juta orang melayu akan merana di bawah kepimpinan cina. Harap dia sedar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya rasa dia sedar, lama dah. Buktinya, dia tak pernah berhenti bekerja. Tak lepas pandang.

      Yg ditekankan adalah kerjasama bersama individu layak... dari semua parti utk negara. Bukan parti.

      Tun ada ckp ke dia tak boleh kerjasama dgn PAS? Yg menjadi kerisauan hanyalah UMNO. Hanya utk satu parti ini sahaja mereka kena keluar parti... yg parti lain adakah perlu? Tidak kan?

      Delete
  9. Buang ego.buang keras hati..bawak banyak2 istrifar.tuju kan niat memimpin ke jalan Allah...berdamailah dgn pas/umno..pemimpin yg dikata penyangak telah dihadap ke muka pengadilan..biar mahkamah tentukan..jangan kita timbulkan persepsi bersalah sebelum mahkamah putuskan bersalah..ada juga yg timbulkan persepsi forex.kronisma..adakah didapati bersalah??ada bukti..kalau di dakwa..biar mahkamah menentukan dgn diadili hakim2 yg telus..bukan di buang kes mcm bangolo no swiming fool..
    Muhyidin dan mukhris dah membuka jalan yg terbentang luas..atok pulak buat pusingan U..pemimpin umno kurop dh di dakwa tk mahu bergabung..pemimpin kafir kurop..yg di lepas begitu saja mahu pulak bergabung..tepuk dada tanya la selera wahai atok oii..nanti jangan sampai anak cucu melebel atok sebagai pengkhianat umat islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Japan anggap ego itu hanya ada pads Mahathir..

      Bukankah kalau pasumno sokong Mahathir ia membawa kebaikan..

      Contohi PGS yg terus sokong Tun dan soal kerajaan perpaduan ia boleh dibincang kemudian Kata Johari, yg utama kestabilan negara.

      Delete
    2. umno pernah diharamkan dan bermulalah era umno baru. selepas pru14 bukankan lebih mudah re-brand, perkasa semula parti supaya lebih relevan dgn suasana politik semasa, sebaliknya umno masih menyimpan dan sangat solid sokongannya pd 6 jahanam. dalam situasi sekarang, bagaimana TDM mahu menerima umno yg mana presidennya okt dan timbalan pula cuma seorang adun. pas pula pasti akan pau lebih banyak peruntukan atas dasar king maker, maklumlah nak bayar gaji pun senak.

      ai pula pasti segala rahsianya dlm simpanan rakan2 setianya..

      Delete
  10. Ini komen copy dari blog budin

    Tak sabar nak pru…kalo buat bulan mac lagi baik…rakyat nak ajar madey..nak kasi tau madey dlm kitab suci ajar tak boleh menipu..

    ReplyDelete