Friday, February 28, 2020

SENARAI KABINET

Selesai sudah kemelut ....angkat sumpah isnin ini.....

Perdana Menteri : Muhyiddin Yassin ( Menteri Dalam Negeri) (BERSATU)

Timbalan Perdana Menteri : Hishammuddin Tun Hussein (Menteri Pertahanan) (UMNO)

Timbalan Menteri KDN : Aziz Jamman ( WARISAN)
Timbalan Menteri Pertahanan : Saifuddin Abdullah

Menteri Kewangan 1 : Azmin Ali
Menteri Kewangan 2 : Mohamad Bin Hasan (senator) (UMNO)

Timbalan Menteri Kewangan : Tiong King Sing (GPS)

Menteri di JPM : Nik Zawawi (PAS)
Menteri di JPM: Nancy Syukri (GPS)
Menteri di JPM : Ahmad Maslan (UMNO)
Menteri di JPM: Ronald Kiande (Bersatu)

Timbalan Menteri di JPM : V.Saravanan (MIC )
Timbalan Menteri di JPM : Dr Asyraf Wajdi (Senator) (UMNO)

Menteri Hal Ehwal Ekonomi : Mustapha Mohamad (Bersatu)
Timbalan Menteri : Ahmad Jazlan Yaakub (UMNO)

Menteri Pengangkutan : Wee ka siong (MCA)
Timbalan Menteri : Jonathan Yasin

Menteri Pendidikan : Mahadzir Khalid (UMNO)
Timbalan Menteri : Liew Vui Keong (WARISAN)

Menteri Pengajian Tinggi : Shamsul Anuar Nasarah (UMNO)
Timbalan Menteri : Nik Mohamad Abduh (PAS)

Menteri Wilayah : Zuraida Kamaruddin
Timbalan Menteri : Rozman Isli (WARISAN)

Menteri Pertanian : Shahidan Kassim (UMNO)
Timbalan Menteri : Awang Solahudin Hashim (PAS)

Menteri Sumber Manusia : Tuan Ibrahim Tuan Man (PAS)
Timbalan Menteri : Syed Saddiq (Bersatu)

Menteri Pelancongan : Rina harun ( Bersatu )
Timbalan Menteri : Reezal Marican ( UMNO)

Menteri Luar : Takiyuddin Hassan ( PAS)
Timbalan Menteri : Hasbullah Osman (UMNO)

Menteri Pembangunan Wanita : Datuk Noraini (UMNO)
Timbalan Menteri : Mas Ermiyanti (Bersatu)

Menteri Kemajuan Luar Bandar : Ismail Sabri (UMNO)
Timbalan Menteri : Henry Sum Agong (GPS)

Menteri Belia dan Sukan : Khairy Jamaluddin (UMNO)
Timbalan Menteri : Ahmad Fadhli Shaari (PAS)

Menteri Industri Utama : Mohammadin Ketapi (WARISAN)
Timbalan Menteri : Halimah Mohd Sadique (UMNO)

Menteri Komunikasi dan Multimedia :Baru Bian
Timbalan Menteri : Shahar Abdullah (UMNO)

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Pengguna : Hamzah Zainudin ( Bersatu)
Timbalan Menteri : Che Abdullah Mat Nawi (PAS)

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri : Dorell Leiking ( WARISAN)
Timbalan Menteri : Jalaluddin Alias (UMNO)

Menteri Kerja Raya : Fadillah Yusof (GPS)
Timbalan Menteri : Ir Khairil Nizam (Senator) (PAS)

Menteri Tenaga Teknologi Sains & Alam Sekitar : Ismail Mohamad Said (UMNO)
Timbalan Menteri : Amiruddin Hamzah (BERSATU)

Menteri Kesihatan :Joseph Kurup (GBS)
Timbalan Menteri : Dr Shahruddin Md Salleh (Bersatu)

Menteri Pembangunan Usahawan : Marzuki Yahya (Senator) (Bersatu)
Timbalan Menteri : Robert Lawson (GPS)

Menteri Perumahan dan Kerajaan tempatan : Wan Junaidi Tuanku Jaafar (GPS)
Timbalan Menteri :Ikmal Hisham Abdul Aziz (BERSATU)

https://www.amenoworld.org/2020/02/majlis-tertinggi-ppbm-nafikan-calonkan.html

https://www.theedgemarkets.com/article/attorneygeneral-tommy-thomas-resigns%C2%A0

13 comments:

  1. Harap harga petrol tak naik …nasib baik tol 8 lebuhraya telah diturunkan sikit..

    Aku memang berharap anwar pm supaya janji manipesto yg dikencing oleh madey dapat diteruskan…..tapi hancur…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum sain belum boleh panggil anakanda, kata Abdul Wahub. Jadi, tunggulah. Sebab Umno belum buat pengumuman.

      Delete
  2. Entah apa apa TDM ni.... Ego tinggi. Kalau Anwar & dap jadik PM last² kopek angkara dendam TDM, nescaya mati terkutuk dia.

    ReplyDelete
  3. Manifesto manifesto manisfesto

    Manifesto ni la jugak yang menjahanamkam ph. Buat la lagi manifesto yang kurang waras. Orang yang genggam manifesto ni pun satu perkara jugak percaya bulat-bulat. Daripada hari dihebahkan manifesto ni, aku dah tahu ini semua janji kat bibir aje. Sampai ph dah tersembam pun nak jugak mintak tunai manifesto walaupun bekas mof ni tahu jahanam Malaysia kalau nak tunai manifesto kencing berlari ni. Bagus jugak la Mahathir ni keras kepala.

    Macam mana dah ada senarai menteri pulak ni ? Muhyidin belum angkat sumpah lagi. Sesumpah masih lagi percaya dia ada sokongan dari "sebelah sana".

    Orang Melayu esok dan lusa keluar la ramai tunjuk sokongan kepada Tan Sri Muhyidin; tunjuk dengan sesumpah ni orang Melayu dah tak percaya pkr dan amanah. Pasal nya pkr ni dap. amanah pun dap. dap ni dapat peluang tapi tunjuk bengkeng. dap mudah lupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong... Kami percaya kat penyamun jer...

      Delete
    2. Dari penyamun mereka dtg, kepada penyamun mereka kembali.

      Delete
  4. Takpa..tunggu pru15..hangpa undi la nuar.tanya la..klu menang..minyak 1.50 tak...kalau dia plk menang..tuntut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang tertingal kereta lembu...1.50 tu janji dlm pru13...tapi pak yop tak setuju pon....pak yop pilih pm yg suka naikkan harga minyak..

      Delete
  5. Fake News.

    Banyak perang saraf dengan berita-berita palsu sedang tersebar oleh tiga golongan untuk cuba menang perang saraf ketika situasi semakin panas (dibaca; semakin menghampiri klimaksnya).

    Golongan Pertama adalah mereka yang meroyan mahukan seorang peliwat menjadi PM supaya mereka akan mendapat hasil ghanimah apabila peliwat menjadi PM.

    Golongan Kedua adalah segerombolan penyamun yang mahu kembali merasai kuasa pusat selepas Tersungkur Di Persada Takhta.

    Golongan Ketiga adalah segerombolan penunggang agama yang belum pernah merasai memegang kuasa di pusat dan kini mahu merasainya selepas mereka melihat kawan-kawan mereka di dalam jemaah yang telah bermufaraqah daripada jemaah mereka merasai memegang kuasa sebagai Menteri Pusat.

    Jangan percaya setiap perkongsian di laman sosial melainkan yang telah disahkan secara formal.

    Kita berada di penghujung zaman fitnah di mana gelombang fitnah dan berita palsu begitu hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak setuju tapi madey dah setuju…mujeriz timbalan presiden tak kata tak setuju…madey dah out..

      Rupanye madey tak boleh kekal pm…tuhan tak setuju madey pm…

      Asal Bukan Madey ok laah….dah sah madey bukan pemoda Bani Tamim…

      Perang klimaks muyidin lawan madey plak…

      Delete
    2. Firasat golongan yg melopong kerana pemimpin sanjungannya tersungkur dikaki ego dan sombong makin tersasar. Bijak mengkategorikan kumpulan² tertentu sampai lupa kumpulan sendiri sudah tersungkur terjelepuk kerana riak dan ujub. Sampai masanya sokongan majoriti berlebihan tiba² susut menjunam sampai ke tanah, hinggakan nama sendiri tidak dicalonkan oleh parti yg dipengerusikannya sebagai pm. Alahai, nak percaya tak nak percaya terpulang. Yang hak akan dapat haknya. Yang berangan masih percuma untuk terus berangan walaupun tahu jarak langit dan bumi.

      Delete
    3. Khabar nubuwwah tidak menyebut Tun adalah calon pembawa panji² hitam sebab beliau tersungkur awal kerana silap perancangan. Sekian.

      Delete
  6. Taubat la Jon Doe.... panji mana .. on ke tak on nak kibar nihhh...

    atau kau dah kibar kat belakang umah budak suman keww..!?

    Fun Tun pun kibar kat belakang umah Budak Suman.. Cik Minah kibar kat umah pomen bawah tanah

    Budak Suman kibar kat jamban belakang umah KD

    kikkkikikiki... P Ramli kan dah cakap




























    " Dah tua tua pun bodoohh..!!"

    ReplyDelete