Saturday, February 29, 2020

SUDAH ADA KAH PERISTIHARAN ISTANA?

Jika sudah ada. Hentikanlah bantahan sekadar sedikit perbezaan undi.. Politik bukan matematik.

Selepas Muhyiddin jadi PM jangan berimpilah untuk usul undi tidak percaya kerana sudah ramai MP bertukar hati.

Tunggulah PRU15, katanya FAKTOR Anwar menang PRU14...buktikanlah.

APA yang terjadi hingga Tun letak jawatan adalah sikap penyokong Anwar yang mendesak dan melingkupkan Anwar.

Ia JUGA jawapan kepada kesombongan pemimpin DAP. Termasuk memperlekeh Menteri Dalam Negeri dengan pembebasan penyokong LTE.

Peguam Negara yang baru perlu mengambil tindakan  walaupun agak sukar kerana mereka telah dibebaskan.


8 comments:

  1. Surat dari istana dah kuar la...

    terimalah kekalahan dengan hati yg lapang dada...

    puak aljub fan atok jenis species pala batu sket... kalau ada acara guling guling jalanraya kita nak tepok sambil pop corn tambah...


    masa kempan BMF now....!!!!

    hancurkan perniagaan orang Cina ... start BMF now...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu... Kita tengok siapa yg mkn popcorn.

      #notmypm

      Delete
  2. Istana sudah istihar...114MP menyokong TS M but Tun M sedang mengumpulkan 117 MP yg menyokongnya
    High noon semakin panas bak kata TT

    ReplyDelete
  3. Sudah2 lh nk melantik tun jd pm. Silap ph jg. Manifesto 100hari dicapati. Ini lah bahananya...

    ReplyDelete
  4. Tahniah pd TSMY.. tapi yg paling berjaya dlm isu ini adalah Najib dan Zahid.. tak perlu nak usul apa x2.. Kita nak tengok mampu kah TSMY mengurus proksi proksi Najib dan Zahid yg sudah tentu ramai akan berada dlm kebinet menteri kerana UMNO majoriti dlm kerajaan baru ini..

    Maka kemudian nanti sekiranya kes Najib dan Zahid di gugurkan, hukuman diringan... Rakyat kena akur la.. Kerana cara di Malaysia begitu apa saja ketentuan kuasa bukan rakyat tentukan pihak atasan yg atur ikut sedap mereka..

    Pilihan raya cuma Jalan membodoh rakyat bagi mendapat pemimpin pemimpin politik yg tak ada prinsip dan etika...yg kemudian menentukan ikut sedap selera dan nafsu mereka..

    Di Malaysia era skrg tiga perkara menjadi paksi ahli politik iaitu :

    1. Mendapat kuasa.
    2. Mendapat kekayaan.
    3. Memiliki perempuan.

    Rakyat hanya paria yg harus sentiasa saja di permainkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak kisah TSMY jadi PM asal bukan….

      1. Pahlawan ‘bogus’ dayus hancuss takut tunduk telunjuk bini.

      2. Jantan gay yg bergelar ‘Rear’ Admiral, bernafsu serakah, membujur lalu melintang patah, atas bawah habis diredah, depan belakang semua dilapah, istimewa sekali si Kejora MakNyah.

      Delete
    2. Terima la seada nya..sokong atok bererti sokong abang non laim selepas atok..najib..biar mahkamah tentukan..yg tomato..pengecut..teruskan la tugas sehingga tamat kes..buktikan najib bersalah..dan penjarakan..berani kerana benar..hampir tewas..caboot..bermakna konspirasi..

      Delete
  5. Bodoh punyer statement. Tsm xde majoriti mcmane nak dpt usul lulus kt parlimen. Nie melayu tipikal,pkir guna emosi bukan guna otak. Politik bukan matrmatik konon, nie standard mentaliti org melayu ke? Patut le senang terpedaya dgn tok lebai jual agama dgn penipuan perpaduan ummahnya.nabi x suruh duduk bersama org zalim, ummah aa lancaunya kalau x kumpulan ummah tu x memenuhi syarak dlm islam,mencuri,menipu,menindas, itu ummah yg nabi sebut ke? Apa punya bodoh la kome.

    ReplyDelete