Friday, February 28, 2020

TUN TIDAK PERNAH TEWAS DAN TERTIPU

Seperti yg saya kata Dan percaya PERLETAKAN JAWATAN adalah satu kesilapan.

Tetapi perjuangan Tun Dan bangkit perlu Ada. Tewas Dan menang bukan keputusan manusia. Ada qada Dan qadarnya ..

Kemenangan di dunia, itu yg semua pakat²kejar sekarang ini, tetapi tidak bagi Tun.

Apabila manifesto lain tidak dipenuhi, bukan main hebat dihentam..

Tetapi prinsip asas, utama... Bersekongkol semula dengan penyamun ????

Di dalam persimpangan ini, Ada yg pilih kemenangan untuk Muhyiddin sebagai mudarat kecil

Tetapi memilih Tun adalah lebih perjuangan suci. Dunia Dan YG PENTING perjuangan aqirat.
Jelas Tun tidak terpedaya dengan nafsu dunia. Pangkat Dan kuasa.

APA guna menang di dunia. Muflis Dan Hina di aqirat

Sekaligus yg memfitnah Tun tentang korup. Kroni. Kayakan anak Dan sebagainya perlu faham fitnah itu mereka bawa sampai KE aqirat JUGA..

Di dunia. Tun sudah buktikan, itu bukan matlamatnya..
Jika itu missinya, apakah penyokong Tun akan kalah, kecewa Dan rugi...

No.

Siapa yg tersungkor? di kaki penyamun?
Adalah kamu..
Di kaki peliwat..
2 x 5 adalah kamu..

Itukah YG KAMU kata kamu menang???
Kesiannn...

Jika arwah din turtle masih hidup adakah dia akan bersama kamu?
No
Semoga dia damai di sama..
Sama² kita baca dan sedekah al fatihah kepadanya..
Aamiin.







16 comments:

  1. For all you know it was his grand design to appear as such not because for the love of the thieves and a kleptocracy but looking at Adduniya wal akhirat.

    Mudharat kecil boleh diperbetulkan di dunia. Mudharat yang besar dibawa ke akhirat...the choice is ours as rakyat

    ReplyDelete
  2. Fitnah ....fitnah bawa sampai akhirat?..mana buktinye kena fitnah?....sekadar nak tutup aje...yg sokong kejahatan yg bawa ke akhirat..

    ReplyDelete
  3. Tun Mahathir akan tinggalkan Bersatu atau sekadar merajuk orang tua?..

    Dr M tinggalkan mesyuarat Bersatu separuh jalan?
    28 Feb 2020, 11:46 malam (Dikemaskini 28 Feb 2020, 11:51 malam)
    Berita

    A A
    Mesyuarat Bersatu pagi tadi yang dihadiri 36 ahli parlimen Bersatu termasuk kumpulan bekas timbalan presiden PKR Mohamed Azmin Ali dikatakan berlangsung dengan tegang, lapor Berita Harian.

    Malah, laporan itu yang memetik sumber berkata, Dr Mahathir Mohamad yang kembali menjadi pengerusi Bersatu meninggalkan mesyuarat itu separuh jalan.

    “Tun (Mahathir) hanya masuk sekejap dan tinggalkan mesyuarat disebabkan pendirian Bersatu untuk bekerjasama dengan PAS dan Umno,” lapor Berita Harian memetik sumber

    ReplyDelete
  4. Tun akan bangkit kembali?...rasanye dah terlambat....sokongan dari atas dlm Bersatu dah tiada...sokongan dari bawah dah tak boleh buat ape...

    Muyiden dah belajar dari nasib najib dan pak lah....muyiden pintas madey diselekoh terakhir hingga tun terbabas tak boleh bangkit lagi...

    Hanye anwar ibrahim saja yg boleh bantu madey bangkit ...tapi tiada lagi peluang seterusnye....cukup lah sudah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita mesti percaya...

      kebangkitan dari Alam Kubur itu pasti....betul tak KD...

      Delete
  5. Regu muyidin hishamudin dan azmin terlalu kuat untuk tun hadapi seorang diri....

    Kali ke 2 azmin derhaka kpd madey..

    Azmin akan derhaka plak kpd muyiden dgn bantuan hishamudin..

    ReplyDelete
  6. Kalau muhyidin bersama kumpulan penyamun, perasuah, perompak....... insyaAllah.....TAKKAN selesai kemelut ini...untuk memenuhi tuntutan keadaan sekarang...Kita tiada pilihan ....kerajaan perpaduan paling sesuai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah ko Bongok sangat....kalau UMNO dan Pas tak setuju pencalonan Muhyiddin sebagai PM kemelut ini takkan selesai...dan jawapannye adalah Bubar Parlimen.....

      Delete
  7. Tkyah ribut2..tunggu isnin tahun elefent fight elefent grass will suffer...

    ReplyDelete
  8. Berehat sahajalah dpd hiruk pikuk dunia politik yang tidak menjanjikan saham pahala kerana politik penuh dgn kepalsuan. Abaikan ajakan dan sorakan semangat daripada mereka yang hanya ingin memperkudakan Tun. Tanpa Tun dipersada politikpun, Malaysia tidak hancur. Pemuka² penipu yang yang memperku Tun yang sebenarnya menjahanamkan negara. Berehatlah Tun, usia 95 tahun adalah amaran bahawa dunia sudah terlalu hampir untuk ditinggalkan. Yang berusia lebih muda daripada Tun juga sudah ramai pergi. Adakah Tun rasa masa Tun masih lambat lagi? Berehatlah Tun untuk persediaan alam satu lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup matlamatnya MEMBURU keredhaan Illahi..
      Berehat..rehat sebenar hanya di sana.

      Delete
  9. KD, John Doe dan Othman Ahmad

    APA INI? INI APA?

    "Mahathir says he has the numbers, Harapan backs him in bid to thwart Muhyiddin"

    ReplyDelete
  10. Kemelut ni bermula bila Sesumpah diampun penuh sultan mohamad v. Ini tiada dalam sangkaan Atok Mahathir. Dia sangka Sesumpah tak layak bertanding MP sepenggal. Jadi dia boleh foremankan kerosakan tanpa gangguan Sesumpah. Sesumpah ni macam Dajjal. Dia keluar jel aje, Malaysia jadi kacau bilau balik. Betul la arwah Khalid Jafri tulis dalam 50 Dalil. Perangai pun macam dap sebab ada tajaan dap la agaknya tu. Bagi betis nak peha. Baling batu sorok tangan.

    Atok Mahathir tak mau Malaysia berPMkan bekas banduan & kita pun heran apasal ada rakyat Malaysia mahukan manusia macam ni memimpin negara. Atok juga tak mahu Malaysia berPMkan bakal banduan. Jadi dia kona sana kona sini. Dan hujungnya habis kona ada minyak dia terbabas sikit. Tapi boleh jadi dia dah baca semua ni.

    Apa pun berPMkan Muhyidin lebih baik dari Sesumpah dan Samseng Bagan Datok. Yang kita mintak mereka yang ada harapan jadi banduan tidak diberi peluang dalam pentadbiran dan kes mereka diteruskan.

    Atok beluk kalah. Dia kena nego sikit. Ini baik juga kalau banding dengan snap poll sebab kalau snap poll team klepto & team ustad memang akan terpilih dan Malaysia takkan boleh tenteram dan dunia takkan berhenti cop Malaysia negara kleptocrat + taliban. Tidak bagus.

    ReplyDelete
  11. Tun akan kembali. Yang pandang remeh terbukti ramai tersungkur sehingga najib pun boleh tergolek. Tun masih ada LGE ada anwar. Permusuhan dan ucapan politik hari ini utk hari ni je. Esok lain ceritanya. Tun masih ada percaturan

    ReplyDelete
  12. Syabas sdr KD, sdr memahami apa yang saya cuba sampaikan.

    Siapa kata tiada pilihan untuk mengelakkan peliwat dan DAP melainkan dengan bersekutu dengan jemaah penyamun dan jemaah penunggang agama?

    Pilihan ketiga ada dan ia adalah Kerajaan Perpaduan di mana setiap ahli parlimen yang dipilih menganggotai kerajaan Ta-Mim tiada kena mengena dengan parti politik yang mereka wakili. Dengan itu ia menjadi sebuah kabinet yang tiada jemaah UmNO penyamun, tiada jemaah PAS penunggang dan tiada jemaah DAP yang rasis walaupun ahli-ahli jemaah ini ada di dalam kabinet Tun, dan di dalam masa yang sama Malaysia kekal selamat daripada berPMkan seorang peliwat.

    Alfatihah buat sdr Din Turtle yang meninggal dunia di dalam perjuangan menentang penyamun. Semoga perjuangannya tidak dikhianati dan semoga ruhnya dicucuri rahmat.

    ReplyDelete
  13. Nie la org melayu ckp marahkan nyamuk kelambu kena bako. Bodoh hangpa melayu tipikal umno,dah join ppbm tp hati duk kenang kt janda lama umno. Nak sgt umbo g berambus join umno balik. Kami taknak jd kwn dgn penyamun,nuar brahim tau la kami cantas. Bukan xtau nuar tu camne,dah kene checkmate dgn tun hngpa nk risau watpe. Bodo bule terpengaruh dgn muafakat nasional,perpaduan ummah kene kencing ngn tok lebai pas. Bodo betoi,mcm semlm baru jadi islam camtu je senang kene kencing pakai lapik nama islam abih kene jual. Bodo2

    ReplyDelete