Thursday, February 13, 2020

ANWAR BERSETUJU SELEPAS NOVEMBER 2020



Dalam kenyataan petang ini, Anwar berkata beliau cenderung agar Mahathir terus menerajui negara sehingga selesai Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (Apec) hujung tahun ini.
“Namun perkara ini akan dimuktamadkan dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) pada 21 Februari ini,” katanya.

https://www.facebook.com/LokmanNoorAdam/videos/201641100891053/

Peralihan kuasa Mei 2020 adalah khabar angin.

Cabaran sebenar Anwar bukanlah peralihan kuasa kerana Mahathir bersetuju.
PH menang bukanlah kerana persetujuan tersebut tetapi kerana PH bersetuju Mahathir jadi PM jika BN tewas.

Jika rakyat setuju Anwar sebagai PM kenapa Pakatan Rakyat gagal di PRU yang lepas².

Realitinya Anwar tetap kena berhadapan dengan Dewan Rakyat..

Selain itu rakyat JUGA akan mengambilkira siapa Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan, Menteri Ekonomi dan Menteri Dalam Negeri..yang perlu Anwar nyatakan lebih awal..

Jika TPM bukan dari BERSATU (Mukhriz) dan jika Lim Guan Eng masih Menteri Kewangan - Anwar tidaklah ada apa² keistimewaan.

Bukan satu kejutan atau MUSTAHIL beberapa AP dari umno akan menyertai Anwar..


22 comments:

  1. Nanti aku kata bodo dia marah tapi nampak macam tak mau nak faham si budin Husin ni... Tak tau la bulan bulan berapa la Elaun dia si Ghani.. dan macai Anuar dok labur dgn dia ni..

    Kau faham dak Tun M kata dia Sentiasa akan ikut seperti di janji kunon akan serah kuasa pada Anuar walaupun takda perjanjian bertulis hanya persefahaman dlm PH.. tapi Tun M juga cuba jelaskan beliau tak ada kuasa kalau rakyat menolak Anuar dan MP parlimen majoriti tak mahu menyokong Anuar jadi PM sebab itu hak MP megikut perlembagaan.. Kemudian bila rakyat di suruh memilih dlm PRU Tun M dan siapa pun takda kuasa utk memilih PM kecuali rakyat melalui pilihan raya.

    Tapi kalau Anuar dan macai x2 nya serta Gurkha x2 DAP asyik sibuk siang malam dgn jawatan PM memang masa depan PH cukup gelap bergantung Najib dan geng nya sudah ada di penjara...malah skrg pun PH sudah di tahap lemah kerana di dalam byk sibuk berpolitik dari pada hendak bantu Tun M Selesaikan masalah yg di tinggalkan oleh regime Najib.. Sebenarnya Tun M keseorangan berkerja mungkin ada dua tiga menteri yg lain tu.. Hanya cari Jalan Tun M berhenti cepat utk menjayakan agenda masing masing.. Wallah huak'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog ini sajalah jadi sandarannya terakhirnya untuk mempromosi Sheikh Al Jub setelah buku2nya tak laku.

      Delete
    2. KEBANGKITAN ISLAM SETELAH DIANIYAKAN


      Presiden Duterte: ‘I am not Catholic, I am Muslim’
      By CATHERINE S. VALENTE, Manila Times
      January 20, 2019

      President Rodrigo Duterte had praise for Allah for the progress of the passage of the Bangsamoro Organic Law (BOL), but he continued to lash out against members of the Catholic clergy.

      Speaking before a Muslim-dominated crowd in a peace assembly for the BOL ratification in Cotabato City on Friday night, Duterte reiterated that he was not Catholic, criticizing its leaders, whom he called “crazy.”

      “There is a part of me which is Islam actually. Kaya kung mag away-away kami ng mga buang na pari na ‘yan, hindi man ako Katoliko. Islam man. Totoo (That’s why even if I and those crazy priests bicker, I am not a Catholic. I’m Islam. It’s true),” he said in his speech.

      God must be good to us. The fact that we have reached this point after so many years of negotiation and interruptions. We are here. Insha’ Allah. God is great. Allahu Akbar,” Duterte added.

      Duterte’s pronouncements came a day after MalacaƱang told Catholic Church leaders not to meddle in how the President runs the government.

      His spokesman Salvador Panelo said the President’s tirades against the clergy and the Catholic teachings should not worry the bishops considering the church’s long existence.

      born and raised a Catholic, routinely attacks the Church and its teachings.

      Last year, he drew flak after calling God “stupid.” He held a dialogue with church leaders after his rant.

      Recently, the President suggested to bystanders to rob and kill moneyed bishops, stepping up his attacks on the church that has been critical of his brutal drug war.

      ps:
      Presiden Duterte, mantan gay dahpun bertaubat.
      Anwar Ibrahim & Kejora Maknyah Saroja, bila agaknya…..??

      Delete
  2. Sendiri cari penyakit sapa suruh. Konon awak hebat. Bagi orang lain rebah tapi kesan domino rebah lagi teruk daripada hasil. Semuanya menjunam laju untuk turun. Sapa suruh? Hadap la. Sangap sgt nk dpt kuasa. Hambekkkk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat 'Rear' Admiral muka tak malu dan kemaruk sangat nak jadi pm.

      Hiiiii, padah2 SElISIH......!!

      Delete
    2. Inilah pengorbansn Tun M. Dimata penjarah sprti kamu Anon 5.54, konon rampasn kuasa. Padahal rakyat dah mual dgn perangai Najib dan umno. Menggila dengan duniawi, terlupa kuasa Allah. Sedangkan negeri Cina yg hebat tu, sekelip mata boleh jatuh bila lupa diri dan jadi angkoh. Tun M tidak pernah angkoh dgn kuasa. Dia sentiasa berpegang pada PERLEMBAGAAN dan kuasa takyat. Dah rakyat tak mahu golongan KLEPTO terus menerus menjarah negara, hak KAMI menolaknya. Ini bukan rampasan kuasa. Ini kuasa Allah menyatukan rakyat Malaysia berbilang kaum dan agama melindungi kepentingan diri dan negara.
      Apa yg berlaku selepas pru14 adalah ujian ke atas pemimpin PH. Kalau semua mimpi yg sama, kita boleh membangun cepat. Malangnya, ada yg bermimpi untuk menjarah juga. Biar Allah tentukan nasib mereka pula.

      Kamu ANON 5.54 tak perlu bertepok tangan. Nampak sgt hati budin kamu yg hitam. Orang macam kamu, akan sentiasa hidup dalam najis. Bagi kamu, najis kebih baik darpada tetpaksa nenghadapi cabaran getir demi untuk mencapai kifarah.

      Delete
  3. Kit Siang pulak sanggup gadai nyawa konon kalau Nuwar tak jadi PM8, dia akan bersara.

    Tak jelas lagikah kita (orang Melayu) bahwa DAP begitu bernafsu mau mendominasi memerintah negara dgn keyakinan Al Jub pasti dalam cengkaman & telunjuk mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Jumaat sahabat seperjuangan.

      Kit Siang nak bersara kalau Bang Non tak jadi PM?

      Jawapan saya; 'ada aku kisah? '. Kah kah kah.

      Eleh, Bang Non dulu pun buat ikrar masa PRU12 ke PRU13, kalau PR masih gagal menang jadi kerajaan pusat, dia pun nak bersara kan. Hari ni dah separuh meroyan nak jadi PM bila BN jatuh dikerjakan PH pimpinan Tun.

      Hahaha... Yang benar-benar bersara ialah Tun. Dia tidak mengugut tetapi benar-benar bersara.

      Dan takdir Allah yang menentukan dia kembali daripada persaraannya untuk menjatuhkan kleptokrat yang sedang merosakkan negara pada masa itu.

      Dia dikembalikan ke perdana demi untuk menyelesaikan satu perjuangan yang ditakdirkan ke atasnya.

      Dengan izin Allah, dia benar-benar akan menyelesaikan perjuangan yang ditakdirkan ke atasnya, iaitulah membina mercutanda bangsanya yang berjaya.

      Mahu menjadi sebahagian ahli pasukannya? Hanya perlu jalan terus bersama Tun.

      #jalanterusbersamaTun

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. Kita wajar sokong dan beli buku blogger shabudin walaupun berbeza pendapat..

    Anwar mempunyai strategi dan laluannya sendiri untuk meluluskan diri tetapi cabaran dan tipu muslihat musuh dan pesaingnya juga tentu hebat..

    ReplyDelete
  5. Bani min 313 pengikut pembawa panji2 cap tengkorak mintak nyawaa..mintakkk nyawaaa

    ReplyDelete
  6. Undi percaya pun sudah goyang..belum lagi undi tk percaya...mintakkk nyawaaa..
    Ki ki ki ki

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Salam Jumaat sdr KD dan sahabat2.

    Baru bulan Februari 2020 dah nampak dia dan konco-konconya dah separuh sasau meroyan nak dia jadi PM.

    Bila sampai Mei 2020 tahap sasau mereka akan menjadi tiga suku.

    Mampukah dia dan konco-konconya menunggu sehingga November 2020 hanya dengan suku kewarasan setakat Mei 2020 dan kewarasan itu pula semakin terhakis setiap hari?

    Dia hanya ada 1 ubat penawar daripada kesasauannya itu iaitulah untuk dia menarik diri sama sekali daripada perlumbaannya mahu menjadi sesuatu yang ia tahu ia tak layak kepadanya.

    Tapi nampak gayanya dia tidak mahu memilih untuk mengubati sebaliknya mahu menggali lubang lebih dalam lagi.

    Kelak bila sampai masanya dia tersedar, lubang itu sudah terlalu dalam untuk dia panjat keluar. Maka terperangkaplah dia di dalam lubang itu buat selama-lamanya.

    Kesiaaaaan...

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  9. Fatwa Khairuddin: Hukumnya haram kita lantik manusia ‘berpenyakit’ seperti Anwar sebagai khalifah umat Islam tanah air

    Kedudukan Mahathir sebagai Perdana Menteri tidak terikat oleh sebarang keputusan Majlis Presiden PH yang tidak termaktub di dalam perlembagaan.

    Keseluruhan bangsa Melayu yang beragama Islam tidak akan terima manusia ‘berpenyakit’ seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri ke-8.

    Demikian menurut Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang turut berkata ianya *bukan soal politik tapi persoalan aqidah agama.*

    “Anwar begitu rakus ingin menjadi PM8. Tapi jawatan ini bukan terletak di tangan Tun Dr Mahathir Mohamad tapi insyaallah, dengan izin Allah swt; tuhan tidak akan merestui Anwar Ibrahim untuk menjawat jawatan nombor satu tertinggi negara.

    Khairuddin Abu Hassan

    ReplyDelete
  10. 138 MPs said to have signed SD for PM to stay the full term, say sources

    Apa Ini? Ini Apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul - Syukur Alhamdullilah Masuklah Najib, Wak Jahid, Rosmah, KuNan, Isa ketot etc ke Sg. Buluh. Selamatlah kita. Semoga lepas Pru15, kita dapat PM yg bertakwa dan jujur. Berani dan berhemah, amah, tabiq dan fitanah serta bijak mengurus ekonomi dan negara.

      Delete
    2. "Berani dan berhemah, amah, tabiq dan fitanah?"

      Apa yg kau tulis ni cik minah? Sebenarnya kau ni siapa?

      Delete
    3. Minah ni ikut² je org sebut tp bab eja kelaut. Buat malu je, entah apa² yg dimaksudkan. Kambing golek kot.

      Delete
  11. Enon Maknyah Kejora Saroja…

    Sebelum kena terajang keluar Putrajaya, parti BN (Borosmah Najib) yg membawa masuk China Komunis menggadai & menjual tanah & harta negara..0

    Tak pasal2, Kerajaan PH & negara kini terikat dan menanggung “perjanjian syaitan” yg termeterai antara Kerajaan BN dgn China Komunis.

    Oh yer,
    Bilakah kau sanggup berjumpa face-to-face dgn aku, haaaaa….??

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku mme nk face to face ngan budak suman ubun ubun lopong.. sblom face to face(just name it the place to meet) ajomm face to face kat blog wfauzdin, blog pakkarmu dan blog anak sungai derhaka... then we face to face wahai budak suman ubun ubun lopong...

      Delete
  12. Tak sabar menunggu
    Bulan Mei datang
    Risau hatiku
    Melepas peluang

    Atok dah kata
    Lepas APEC saja
    Janganlah gelojoh
    Nanti terjatuh

    Hahahaha Hahahaha
    Ketawalah lagi

    Sebenarnya takut
    Melepas lagi
    Kalau terikut2
    Kena ketepi

    Rakyat bertekad
    Dan buat keputusan
    Tak hendak peliwat
    Dan bekas banduan

    Hahahaha Hahahaha
    Ketawalah lagi

    Rakyat berdoa
    Allah kabulkan
    Atok diminta
    Jangan lepas jawatan

    Kerana dipercayai
    Allah nak tunjukkan
    Kita dianugerahi
    Pemimpin direstukan

    Hahahaha Hahahaha
    Ketawalah lagi

    ReplyDelete