Monday, March 23, 2020

MENARIK: Pertemuan saya dengan YAB Tun Mahathir

Pertemuan saya dengan YAB Tun Mahathir: Dari renungan matanya saya dapat merasai kesedihan yang terbuku di hatinya. Beliau terluka dengan pengkhianatan yang berlaku. Pada usia 95 tahun, saya fikir beliau tentu telah mengalami pengkhianatan berkali-kali dan tidak akan terkesan dengan apa yang sedang beliau lalui sekarang. Walaupun beliau cuba untuk menyembunyikannya, saya dapat merasai bahawa Tun terkesan dan sedang kesedihan. Seperti [...]

# Harapan Tun Dan Muhyiddin bergabung semula hanyalah satu mimpi Dan teori kosong?

# Apakah anda yakin Tun Akan kekal menang Tanpa berbanding Pengerusi BERSATU? Sekali lagi jangan mimpi...

# Harapan Tun untuk KEMBALI kepada PH menjadikan penyokongnya lebih bersedia sebagai penyokong atas pagar?

15 comments:

  1. I am apolitical. I never "idolise" TDM to the level of John Doe. But being born even before Malaya got it independence and later formation of Malaysia, I had followed TDM's journey. Inspite of all fitnh levelled at him, I still have my faith in him in making Malaysia a modern muslim nation.

    No one can doubt his contrihutions albeit some failures here and there. When I travelled overseas in my official and or personal capacities, practically 9 out of 10 foreigners whom I had met had praised TDM for his straight forward and convincing argument in many issues.

    I am not surprised on the narratives provided by khalid. That is TDM, a man of principle....period.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many failures daa..

      Delete
    2. Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

      Anonymous, Tue 24 March 2020 @ 946 am di blog Shahbudin beralasan ala Mat Malasan nak cover malunya seorang pengecut…
      “Di blog Budin ini, Suman mmg tak daya nak lari
      Terkedu si tua dungu ni dgn pntun2 Kejora beri
      Mesti Suman kedi diketawakan org, setiap hari
      Bhkan ada yg mngejek ‘yay yay Suman pencuri’
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh”.


      Reply
      Othman Ahmad
      Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

      Balls ku dayus, Kejora kedi
      PANTAToon ditonggeng setiap hari
      Perasan bagus syok sendiri
      Melalak melolong bagai nak mati
      Hi hi hi hi
      Hi hi hi hi
      Hi hi hi hi
      Hi hi hi hi
      Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

      ps:
      Corona Virus dijadikan alasan.
      Telornya kecut menggigil ketakutan.
      Kan..kan.,kan..kan………..??
      Hi hi hi hi
      Hi hi hi hi
      Hi hi hi hi
      Hi hi hi hi
      Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

      Delete
  2. A Man of Principle, indeed he is
    Respected by others west and east
    Cursed by some,and still at ease
    Hard on kleptos,they're not pleased!

    the Great Statesman of our nation
    success of the people is his ambition
    With sharp mind he swings into action
    Measure his ability,it's distinction!

    Haters are there but only handful
    Cannot defrentiate ugly, beautiful
    Old car yes, but tank always full
    Race against him, you're a fool!¹

    Been in politics, half a century
    Two times Prime Minister,almost three
    To be remembered in nation's history
    Good to learn today..he's virus free!

    Aging but still going strong
    Does'nt agree to govt doing wrong
    Cabinet can't be like Pasar Borong
    A place everbody wants to throng!

    God willing,God decides
    Who is wrong, who is right
    The most able leader is us to side
    The one who has proven and is bright!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun sudah finished...usah berkhayal laah.

      Delete
    2. Thank you brother Fan Tun
      For the ever best pantun
      I am convinced he will reign
      To lead Malaysia once again

      Old but certainly not senile
      Can cycle for a few good miles
      Sacrificing his retirement
      For an unselfish commitment

      Let his detractors ridicule him
      Hate curse him but you cannot bully
      His achievements PM4/7 and Interim
      Reality, factually and truthfully

      Delete
  3. Sudahlah tun... Berehatlah.

    Dulu saya pangkah lambang PKR sebab tun, tapi tidak lagi selepas ini setelah melihat kesombongan dan keangkuhan tun dan penghinaan kepada orang melayu serta merbahaya yang tidak diketahui dengan perjanjian ² yang tidak jelas biji butirnya semata² hendak kembali diangkat PM kali ke 2 dahulu.

    Belum lagi selepas menilai kerosakan tiang seri negara dan bangsa yang berlaku sepanjang 22 bulan tun diberi mandat. Kelihatan nya gelagat tun seperti raja mandaliar, membiarkan kerosakan² yang berlaku tanpa memikirkan nasib agama dan anak cucu di tanah airnya sendiri.

    Apa jugak perjanjian sulit tun dengan PKR @ DAP @ amanah tidak lagi menarik minat orang melayu untuk bersama Tun kali ini.

    Sudah meludah orang melayu tak usahlah berkata helah apa lagi, dah tak makan dah...

    Sekarang sudah jelas, orang amanah tu anjing DAP. Mempertahankan DAP dalam apa jugak perkara.

    Orang PKR, kebanyakan melayu sangat maklum. Memang takde dalam hati pun nk sokong si anuar tu. Dulu PH menang sebab niat pangkah tun sahaja...

    Kalau ditakdirkan ada GE15, jgn harap anuar nak menanglah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Tun dan Anwar, silalah bersara terus dpd politik. Kit Siang, bila nak bersara? Tunggu mati ke baru nk bersara?

      Delete
    2. Awak ni otai PKR, ya. No wonder. Tak terkejut pun dgn cara awak berfikir.

      Saya tetap bersama Tun. Nak kata saya taksub, suka hatilah because, he is a man of principle. I admire men of principle.

      Bukan macam idola awak - A chamelon, sentiasa berubah warna. Kpd orang Cina, anakmu, anakku. Pada India, mari menari dan menyanyi. Pada Melayu, mari kita bersolat, aku imammu. Keoada CNN...I fought for liberation....freedom for all.

      Have a good day, Anon 9.14. U need it.

      Delete
  4. Masih YAB....siapa pm?..

    YAB untuk Yang Akan Bersara

    ReplyDelete
  5. Selepas terpelanting daripada kerusi kabinet, apabila Tun meletakkan jawatan, sebagai respon kepada desakan daripada ahli-ahli Majlis Presiden PH untuk Tun meletakkan jawatan, yang mana dilaporkan bahawa yang paling biadab dan kurang ajar kepada Tun di dalam majlis itu tidak lain ialah Khalid Samad sendiri (dia sendiri akuinya secara konstraktif di awal tulisannya), kini dia mahu ahli-ahli PH yang masih bersama PH, supaya rally di belakang Tun supaya mereka dapat kembali menjadi kerajaan.

    Ini Khalid Samad memang muka tak tahu malu. Tun telah menyambut kehadirannya sebab Tun sendiri memang seorang yang baik, dikenali dan diketahui tidak gamak menolak permintaan orang untuk bertemu (TSMY adalah yang pertama ditolak oleh Tun untuk bertemu dan ia bersebab), dan kini ia mahu menggunakan Tun untuk mengecapi apa yang ia telah hilang.

    Tun memang seorang berprinsip tetapi Tun bukanlah seorang yang bodoh yang mahu membiarkan dirinya dipergunakan orang lain demi matlamat peribadi.

    Di antara Tan Seri Muhyiddin dan Khalid Samad, Tun dapat menilai siapa yang ikhlas kepadanya dan siapa yang sebenarnya nak pergunakan Tun semata-mata.

    Disebabkan prinsipnya dan janji peribadinya, tangan Tun terikat dan tidak mempunyai jalan keluar daripada tekanan dan desakan daripada PH.

    Selepas TSMY membawa kumpulannya berpaling tadah daripada PH, sekaligus mengagalkan The Final Twist Anwar untuk menjadi PM-8, dan menyelamatkan Tun daripada dibelasah dengan penuh biadab oleh PH, termasuk dan terutamanya oleh si Khalid Samad sendiri, bagaimanalah si Khalid Samad boleh berfikir yang Tun mahu kembali kepada PH.

    Khalid Samad pernah mengaku dia pernah menghantar mesej whatsapp kepada TSMY meminta dia khianati PN sebagaimana dia khianati PH. Kini dengan tulisan ini dia mengesahkan lagi kebenaran bahawa dia adalah antara orang-orang yang meroyan disebabkan PH telah tumbang, terutama apabila dia mengetahui, dialah di antara punca utama mengapa TSMY telah memimpin segolongan di dalam PH berpaling tadah meninggalkan PH selepas ajakan itu ditolak oleh Tun kerana prinsipnya.

    Khalid Samad tak tahu malu kini meroyan kehilangan jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih ada yang khianati perjuangan atas nama correct decision pada masa itu.

      This is politic. I remain a voter. I do not support superficiality that breeds hypocrisy....wallahuaklam

      Delete
    2. Bro,

      Bro boleh duduk berseorangan bersedih dan memanggil orang lain pengkhianat dan hipokrit ketika orang lain berusaha untuk menyelamatkan negara ini daripada kebinasaan mengikut kemampuan masing-masing.

      Tiada apa yang akan berlaku dengan pelakuan orang kecewa yang hanya tahu berkongsi kekecewaan tapi tidak mampu.dan tidak mahu berbuat apa-apa.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Mampu untuk berbuat sesuatu.......tunggu pru15....inshaa Allah.

      Jangan terlalu konfiden dengan pemuda tamim. Neither do I agree nor do I disagree with you (viz reality/fantasy, fact/fiction or truth/falsity). But being principled, I believe only in Allah swt dan Rasulnya. For the Grand Old Statesman, I have high regards and respect even though of I have been discounted or ridiculed as the least supporter of TDM. Well it does not hurt me as a voter. May be the truths will prevail shortly and let us see who has the last SMILE not laugh as it would be rude to make a mockery of an individual...period

      Delete
  6. Sudah2 laa...biar org lain pulak pegang dan bangun kan m'sia dari malapetaka yg Allah turunkan utk kesedaran umat manusia..
    Sekarang ni bukan peperangan antara parti politik dgn parti politik..sedar lah..wabak ni semakin merebak..yg berduit..yg kaya..berimfak lah..bantu rakyat2 yg tiada sumber pendapatan.dan yg di buang kerja.yg keluh kesah..jika perintah quarantin di sambung..

    ReplyDelete