Saturday, April 11, 2020

DUA CABARAN BESAR MENUNGGU MUHYIDDIN

Tun dah relax..
Pengerusi BERSATU sekadar syarat politik..
Tetapi jangan diusik..

Najib zahid kunan positive mahkamah, masih dlm prose's kuarantin/paspot dirampas/perbicaraan..
Kes belum gugur untuk bebas PKP..
Kes belum gugur untuk istihar negative..
Penyokong diminta banyak bersabar..

Anwar  pun banyak bersabar dalam keadaan relax..
Mungkin sedang sebok mengira ngira berapa juta nak dituntut/saman Hadi.
PRU lambat lagi...

Yg sedang sakit adalah Muhyiddin..
Covid19..
Kalau Tak settle cepat..rakyat Mula bosan Dan Cari alasan untuk bedal kerajaan..
Duit prihatin hanya dapat bertahan, dipuji seketika shj kerana duit itu tidak menyelesaikan banyak perkara..



Pahtu.. isU politik Dan pertandiNgan dalam BERSATU...
Mukhriz underdog.. tetapi banyak perkara yg dia boleh sentuh...
Tun akan turun Padang jika politik wang muncul...
UMNO akan sokong Muhyiddin mati-matian.

Dan yg paling berat adalah isu ekonomi..
Sekarang dan selepas selepas ini..
Isu ekonomi akan bertembung dengan PRU15... Do or die


22 comments:

  1. Perginya seorang negarawan. Bye.

    Kematian ahli politik sayap kiri. Molek lah tu.

    Sori, no GE PRU15.

    YDPA berkuasa.

    Kecacatan tatacara sistem seluruh dunia.

    Tunggu dan lihat.

    Siapa dan negara mana ada keberanian melawan NWO? Israel ada pesaingnya dan tumpas, hanya sekejap memegang takhta dunia.

    Total reset!

    ReplyDelete
  2. UnionPay – The Leading Global Payment Network. BRICS Pay - Single Payment System of the BRICS Countries

    Russia And China Trying To Kill The Dollar?

    Russian Foreign Minister Sergei Lavrov suggested Tuesday that countries facing sanctions like Iran, Turkey and Russia may start doing business in their own national currencies.

    Most Malaysians are familiar with the terms “Visa’”, “Mastercard”, and ”Amex” whether they are a debit or credit cardholders.

    First local bank – Public Bank Bhd by issuing Public Bank UnionPay Debit Cards back in 2016. For now, 90% of ATMs and 80% of merchants in Malaysia accept UnionPay cards, and Bank of China and ICBC have issued multiple UnionPay card products in Malaysia.

    Union Pay Credit card & UnionPay Debit Card

    However, this is UnionPay introduce by BRICS allies

    BRICS New Leader In Global Payment Processing.

    RBR (Retail Banking Research) also noted that UnionPay, Visa, and Mastercard together account for 80% of cards worldwide.

    EAEU (Eurasian Economic Union) countries are currently working with the Bank of Russia on technical options for connecting to the SPFS. Iran, which has officially joined the Russia-led free-trade zone (EAEU) this month, also seeks to develop a joint alternative to SWIFT. Last year, SWIFT cut off Iranian banks from its messaging system

    India-Russia-China explore alternative to SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) payment mechanism . Russia’s financial messaging system SPFS will be linked with the Chinese cross-border interbank payment system CIPS (Cross-Border Interbank Payment System). CIPS is sometimes referred to as the China Interbank Payment System.

    Russia began development of SPFS in 2014 amid Washington’s threat to disconnect the country from SWIFT. The first transaction on the SPFS network involving a non-bank enterprise was done in December 2017.

    This proposed alternative to the SWIFT financial payment mechanism could be on the agenda of BRICS Summit in Brasilia, according to sources.

    Is it time to kill the US dollar and bring a new exchange currency especially by The BRICS (Brazil, Russia, India, China, South Africa). All country cannot function without oil. The only way to buy oil is through dollars. Noted that.!

    Recently China to trade oil in Yuan, allowing it to bypass the dollar and hence the US sanctions. China has also finalised a deal with Germany to trade in Yuan instead of dollar.

    Russia-China alliance@BRICS are taking advantage of. Moreover, they are using BRICS bank to bypass IMF and World Bank as well.

    Unfortunately, the stability of exchange rates ended in the late 1960s. Countries began to desire more flexibility and sovereignty over their currencies, and by 1971, the gold standard system had completely fallen apart.

    More recently, the United States has classified countries like Japan, South Korea, Germany, Italy, Ireland, Singapore, Malaysia and Vietnam as currency manipulators.

    The BRICS nations have discussed their own currency to compete with the US dollar. For instance, both Russia and China took steps toward so-called “de-dollarisation” with the opening of a yuan clearing bank in Russia.

    Calls for an alternative Asian currency backed by gold revived. Today, essentially we are in a “non-gold standard” monetary version. While some foreign currencies are pegged or essentially pegged to the US dollar, the US dollar is not pegged to anything.

    Countries around the world have tied the fate of their currencies and their population’s welfare to a currency they do not control.

    Any new East Asian currency is only truly “backed by gold” if it is convertible to gold.

    Malaysia should joint BRICS member actively to become role model in ASEAN country to redollarisation transation

    Sadly, most of the people around the world have no info about this..

    ReplyDelete
  3. Di Baling Kedah 13 pekerja binaan warga asing hanya makan ubi dan umbut bila bekalan makanan terputus akibat PKP. UMNO Baling menghulurkan bantuan makanan pada warga asing. Alhamdulillah syukkur..



    ALAS PERUT DENGAN UBI DAN UMBUT
    SEMOGA TABAH UTK FAMILY JAUH DIMATA
    KAT SINI ADA TERLAJAK GEBANG MAUT
    KAT FB KERJA DIA MEMBATU API SAJA


    KIKIKIKIKK...mangkok ayun batu api ni..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau takpe. Kena pulak musim pkp ni. Nk keluar gebang di mamak tak boleh. Makanya otak asyik fikir bagaimana nak hentam org tu, nak kipas org ni. Ratibnya najib, zahid, najib, zahid. Sesekali keluar mat maslan. Sedap lagaknya peranan batu api ni. Kita ni bukan apa, sesekali berlaga angin dgn admin blog ni ok jugak. Tak la lurus mcm pembaris. Yg mana patut kita tegur kita tegurlah.

      Delete
  4. Woiiii KD BARUA udah2 lah tu MEROYAN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf le kalau app yg aku tulis, satu kebenaran yang menyusuk tulang hitam kamu...

      Kikikikiki

      Delete
    2. KD...

      Wahhhhh......Tinggi betul suhu badan budak sewel 6:05 AM tuhh.

      Ntah2 dah kena Covid 19 tak.....??

      Delete
    3. Itu tandanya UmNO masih kekal meroyan walaupun kini telah menjadi komponen pakatan pemerintah, sebab mereka tahu mereka tidak menang melalui PN, sebaliknya hanya menumpang kemenangan p
      PPBM. Hehehe..

      Delete
    4. Jondo semakin sesak kerana panji hitam mengarut ciptaannya tak juga timbul..kikiki

      Delete
    5. Kipidap bro JD - just ignore that ignorant & arrogant clueless bloody fool.

      He has been exposed by me many many times over his lying, outright self bragging, wolf in sheep's clothing hypocrisy, gay sex lust and the down to earth rubbish typical kampungan PANTAToon & English.

      Delete
    6. Satu kebenaran. Kerajaan yang popular atau kerajaan yang efektif.

      Gaji ribu2 kerja tipu2 dalam GLC. Bedalll sajalah. Pilih mana suka.

      Delete
  5. Apakah motif kerajaan PH tidak bercakap benar mengenai perbendaharaan negara? Apakah niat mereka merahsiakan kekayaan negara yang memiliki lebih RM2 trillion, sebaliknya hanya mengatakan bahawa perbendaharaan hanya terbaki RM480 juta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa motip kamu ni....???
      Perbendahraan Negara ada 2 TRILLION....biar betol, Ngok. Kalau betul, soasal zaman Najib ada utang rm768 billion, belum masuk utang 1mdb dan utang infrastruktur.....???

      Kesian kamu, mesti otak dah sewel sebulan duduk terperangkap di rumah sampai mengada-adakan cerita.

      Delete
    2. Cikminah jangan marah. Dia pergi sekolah sampai kat gerbang saja. Ini senang saja tanya kat TSMY sumber duit stimulus ini dari revenue reserve atau atas dasar pinjaman?

      Delete
  6. TSMY akan membuat perkara yang betul sekiranya dia benar-benar memahami keutamaan. Sekiranya dia gagal memahami keutamaan, maka dia akan tergelincir.

    TSMY mestilah mengutamakan sokongan ahli-ahli PPBM untuk ia kekal menjadi Presiden PPBM berbanding usaha untuk mengekalkan sokongan ahli-ahli parlimen UmNO dan PAS untuk kekal sebagai PM.

    Jangan sampai TSMY melakukan sesuatu yang bertujuan untuk mengekalkan sokongan ahli-ahli parlimen UmNO dan PAS untuk kekal PM tetapi ia menghilangkan sokongan akar umbi PPBM yang menyokong TSMY sebagai Presiden.

    Jangan risau kehilangan jawatan PM sekiranya UmNO atau PAS menarik balik sokongan. Yang penting ialah TSMY mestilah membuat keputusan yang betul untuk rakyat di dalam setiap keadaan. Ada seorang manusia itu dia telah dua puluh tahun mencuba berbagai konar baring untuk menjadi PM tetapi tetap gagal. TSMY pula jawatan itu datang sendiri melalui perancangan orang lain.

    TSMY telah pun bergelar PM, maka jangan takut untuk kehilangan jawatan PM kerana sejarah tetap akan menulis bahawa PM-8 negara ini adalah TSMY, dan bukan orang lain. Yang penting jangan biarkan sejarah merekodkan TSMY sbg PM yang sama sebagaimana sejarah telah merekodkan Najib sbg PM iaitulah 'tempoh malapetaka kepada negara'.

    Ikhlaskan niat dan demikian walau apapun yang berlaku, in shaa Allah tiada apa yang nak dikesalkan sebagaimana yang telah dilakukan oleh ayahanda Tun Mahathir sendiri.

    Bersatu Beramanah Bermaruah

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg konar baring tu serupa mcm ko, cakap banyak tapi rupa2nya tin kosong kuat temberang dan kelentong cuma bezanya ko tak tebuk lobang bontot mcm sikonar baring tua tak sedar diri tu.

      Delete
    2. JD.. tak habis2 dok meghapu je keja....memfitnah berpisah tiada...mahacai DAP..

      Delete
    3. Apa lagi yg kau merepek meraban nih…?? Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

      Delete
  7. Komplot tumbangkan kerajaan Muhyiddin Impian Azmin menjadi Perdana Menteri cerah. Boboi dan Tun tenang dalam gelisah mengelabah.

    Apabila Azmin bertindak keluar dari PKR bersama Zuraida dan sembilan lagi ahli parlimen selepas Mahathir menolak cadangan Muhyiddin untuk bekerjasama secara en bloc dengan UMNO, Muhyiddin mula yakin bahawa Azmin lebih memihak kepadanya.

    “Sudah pastilah Azmin tahu bahawa beliau akan diberikan ‘ganjaran’ yang cukup lumayan dalam bentuk jawatan Timbalan Perdana Menteri seandainya Muhyiddin diangkat sebagai Perdana Menteri.

    “Azmin turut tahu bahawa Mukhriz tidak lagi akan menjadi saingan terhadapnya kerana Mukhriz pasti akan memihak kepada ayahnya dan menolak terus sebarang bentuk kerjasama dengan Perikatan Nasional.

    Azmin sedar beliau tidak akan dapat bertanding dengan Mukhriz dan Muhyiddin bagi jawatan Perdana Menteri.

    Azmin terpaksa menunggu satu-dua dekad untuk memegang jawatan tersebut sekiranya Muhyiddin menurut rancangan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk membentuk kerajaan uniti

    Sebenarnya, sebelum Azmin bertindak keluar dari PKR, majoriti ahli parlimen dan ketua-ketua bahagian dari parti berkenaan menyokong gandingan beliau bersama Mahathir dan sangat meluat dengan DAP dan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Sekarang Anwar sudah tidak mempercayai Tun lagi... takkan nak kena main sampai 3 kali brother...!! Ahakssss.. Agak agak lah kann..!!

    Strategi jangka pendek Azmin mudah pasti kan Mukhriz kalah pemilihan dan laluan Mahyuddin melantik Azmin jadi TPM akan lebih mudah.

    Selepas Boboi kalah membawa diri bersama apaknya maka legasi tak guna ini akan bersendirian dengan segala kemungkinan akan diserang oleh musuh lamanya dari setiap sudut.

    Mungkinkah duit rakyat yang dibailout dulu diarah bayar semula atau dikenakan percentage penalti yang setimpal dengan nilai bailout mengikut kadar sekarang..!!?

    LHDN dan SPRM kena lah siasat berapa banyak cukai pendapatan & tax perniagaan anakcucu yang sudah dibayar. Siasat lah mungkin ada ketirisan dalam cukai tersebut.

    Kes 1MDB biar peguam Najib yang uruskan semoga Tun dipanggil jadi saksi kes 1 MDB kali ini. Semoga Najib bersemuka dengan Tun di mahkamah nanti. Sumpah laknat Najib adalah salah satu sebab kerajaan PH cepat tumbang . Untuk UMNO mara lebih jauh lagi kena lah mengundur sedikit kebelakang supaya lompatan kali ini jauh kedepan..

    Memastikan boboi kalah pemilihan presiden bersatu adalah acara wajib dilakukan oleh team Mahyuddin dan Azmin.

    Sepandai pandai tupai melompat akhirnya telo tersangkut kat celah dahan. Maklum la kudrat lompatan tupai tua ini tak sekuat dolu dolu sebab tu telonya yang labuh tersangkut celah dahan.

    Maka dengan itu saudara saudari dalam Bersatu jangan ke sana ke sini, ke situ ke mari , ke sini ke sanun ...yang pasti "kalahkan boboi maka hapuslah legasi tak guna ini"...!!

    Saya ulanggg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 3.47 - Kamu ni mesti mengigau di siang hari. Banyak sgt tido. Cer buat Tai chi or joggung kelilig rumah, taklah jadi sewel macam ni.

      Delete
    2. Cik Enon 3:47 PM forgets...

      From East to West
      Mahathir is the Best...!!

      From west to east
      Anwar & Najib is the Beast...!!

      Delete
  8. Jangan susah hati. Keputusan yang bijak buat masa kini....No?

    He did, does and will do wrong.

    ReplyDelete