Sunday, April 5, 2020

KALAUPUNG PAS TIDAK BOLEH GULING ATAS JALANG - BANTAHANG KERAS KENA DI BUAT / HADI JANGANG BULANG MADU JAWATANG BARU

Apakah Pegawai Yang Meluluskan Operasi Heineken Dapat Persetujuan Menteri?

https://malaysiagazette.com/2020/04/05/kerajaan-beri-isyarat-salah/

25 comments:

  1. Ini aja alasan untuk tutup kelulusan operasi kilang arak kerana pegawaiyg tandatangan surat kelulusan...

    Sudah ada SOP di semuua kementerian...menteri mesti bertanggong jawab

    Pegawai akan jadi kambing hitam...pegawai akan ditukar..

    ReplyDelete
  2. Cina berjaya kawal covid bila pasukan keselamatan mereka bertindak kasar..

    India plak rakyat dari kalangan miskin bertindak balas bila polis asyik pukul orang ramai yg perlu kluar cari makan....kerajaan kena akur kerana kerajaan tak beri bantuan...

    Malaysia boleh bertindak kasar jika keperluan asas rakyat dipenuhi..

    ReplyDelete
  3. Kena diambil tindakan,kalau nak PN bersihkan nama. Mcm biasa game puok2 nie,buat dulu tgk reaksi org camne.nasib baik ada leak,kalu tidak senyap takde sape tau.tahniah kpd wistle blower.

    ReplyDelete
  4. Pask kena bagi kata dua yg keras...tutup kilang arak ato kluar dari PN..

    Tapi Pas takut Mca dan hilang jawatan dan kuasa..

    ReplyDelete
  5. Setel dh bro. Yg signpun adalah pegawai lantikan politik zaman ph memerintah. Kerajaan PN dh batalkan kebenaran beroperasi. Untuk lebih baik, batalkan terus lantikan politik pegawai yg sign beri kebenaran. Baru ada akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setel amende....perjuangan pas nak tegakkan syariat islam..kempen pru modal pas nak tutup kilang arak pusat judi dan yg tidak ikut syariat islam..

      Tuhan dah bagi kuasa...nak alasan ape lagi?...bukan tutup musim covid jer..lepas covid bukak balik...pru nanti pas kempen lagi nak patuh syariah....

      Delete
  6. Hahaha... Apo nak dikato..

    Barangkali kamu membenci sesuatu sedang ia baik bagi kamu dan barangkali kamu menyukai sesuatu sedang ia buruk bagi kamu.

    20 tahun dulu PAS bergumbira apabila berjaya membentuk kerajaan negeri di Terengganu, sedangkan ia buruk bagi PAS kerana ia telah membongkar kepalsuan PAS di dalam memperjuangkan hudud apabila MBnya yang kini adalah Presiden PAS memberikan alasan "hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam" ketika gagal melaksanakannya sebagaimana yang dijanjikan. Membuktikan matlamat PAS hanyalah kuasa politik dan habuan yang datang bersamanya, dan hudud hanyalah slogan.

    Hari ini sekali lagi PAS bergumbira kerana berjaya menjadi sebahagian daripada Kerajaan Persekutuan tanpa menyedari hakikat bahawa dengan mereka kini berkongsi kuasa di pusat semakin hari ia semakin mendedahkan hakikat bahawa segala slogan agama mereka selama ini ketika mereka menjadi pembangkang di pusat hanyalah retorik untuk mendapatkan sokongan kaum Muslimin yang percaya dengan dakyah pemimpin mereka bahawa Islam itu PAS dan PAS itu Islam.

    Apa yang buruk bagi PAS adalah baik bagi Islam dan Muslimin dan begitulah sebaliknya. Pemimpin PAS berseronok menjadi sebahagian kerajaan pusat sedang hakikatnya keadaan ini hanya sedang membuka pekung sebenar mereka.

    Episod kelulusan operasi kilang arak pada ketika negara menghadapi darurat wabak yang besar benar-benar sedang membuktikan hakikat PAS yang sebenar.

    PAS sebagai pihak yang pernah menghukum UmNO sebagai tunjang BN dan PPBM sebagai tunjang PH disebabkan arak kini adalah sebahagian daripada kerajaan PN dan mereka perlu membuktikan slogan anti arak mereka dulunya bukan retorik. Setakat hari ini masih tidak kedengaran apa-apa bantahan daripada mereka, mungkin kerana masih belum hilang seronok menjadi sebahagian daripada kerajaan pusat.

    Apa kewajaran kilang arak dibenarkan beroperasi? Apakah arak itu essential? Ketika ramai peniaga-peniaga kecil yang menjual air minuman di tepi jalan diarahkan tutup, apa kewajaran sebuah kilang memproses arak diberikan pula kebenaran untuk beroperasi? Menteri Undang-undang daripada PAS benar-benar perlu memberikan jawapan, atau adakah dia sendiri sedang menunggu 'dalil' daripada lobai-lobai dalam PAS untuk memberikan jawapan?

    Itu dari sudut hikmah apa yang sedang berlaku. Dari sudut fakta pula, saya fikir perlu ada siasatan bagaimana satu kilang arak boleh diberikan kelulusan untuk beroperasi pada masa PKP ini, sama ada wujud unsur-unsur rasuah dan seumpamanya. Ini adalah memandangkan manusia ini diberi akal untuk memahami apa yang wajar, dan membenarkan kilang arak beroperasi pada masa PKP langsung tidak ada sebarang kewajarannya. Bagaimana ia boleh diluluskan, itu sendiri sudah merupakan sesuatu yang di luar definisi wajar.

    Sekali lagi Menteri Undang-undang daripada PAS berhutang jawapan kepada seluruh negara, terutama orang-orang Melayu.

    Walau apapun keadaan mereka, mereka tidak boleh menarik balik sokongan ke atas TSMY sbg PM dan menjatuhkan kerajaannya kerana surat terbuka Presiden mereka kepada negara-negara Arab sudah mengikat mati mereka untuk kekal di dalam kerajaan PN pimpinan TSMY.

    PAS, seperti juga UmNO benar-benar sedang menghampiri checkmate mereka di tangan satu jemaah yang tidak pernah menjadi di kalangan golongan yang tewas iaitulah PPBM.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  7. Terkini; operasi kilang arak semasa PKP dah dibatalkan atas arahan PM.

    Hikmah Covid-19.

    Di dalam malapetaka ada juga kebaikan yang terselindung.

    ReplyDelete
  8. out of topic jap..!! itu pun klu ada otak yg jernih nak siar lah

    IMF vs BRICS after Covit19 : BRICs Drive Global Economic Recovery.

    Good bye Dollar America.

    The L’Aquila summit might well have been the last G-8 summit of its kind. You’d never guess (thanks to long-standing arrogance and Western egocentricity), but L’Aquila also hosted the heads of government of the emerging nations known as the BRICs (Brazil, Russia, India, and China).

    From now on we should talk about the G-20 and actually mean what we say, and not simply pay lip service to the idea. Shifting balances of power, economic importance, and geopolitical strategies make this imperative.

    The BRICs, with 40 percent of the world’s population spread out over three continents, already account for 25 percent of global GDP. Last June 16, the BRIC leaders met in Yekaterinburg (Russia), and their meetings also included representatives of the governments of the Shanghai Cooperation Organization (SCO), whose members include not just China and Russia, but also Kazakhstan, Kyrgyz Republic, Uzbekistan, and Tajikistan, in addition to India, Pakistan, Iran and Mongolia as observers. Sooner or later, the economic importance of the BRICs and the SCO will have to be taken adequately into account

    As i wrote it later, Malaysia must be first in ASEAN country to become active members in BRICS allies.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita BRIKS sudah ada seblm pru14.. Lepas pru Btiks ghaib..sekarang.bangkit kembali..

      Delete
    2. BRICS mme ujud sepanjang masa saja aku tak war war kan BRICS sbb di kepala prrompak punya pasal haru biru mesia skg kepala perompak dah berambossss tunggu masa jer tuhhh.... panji mana haahhh...!? ulang lagi ka..!?

      Delete
    3. Excellent write-up, bro JD.
      Hope to hear more from your goodself.
      Salam perjuangan.

      Delete
  9. Kepada kekanda tsmy

    Jika datang hari itu di mana sang kaya merakus² menindas orang miskin dan memijak² kamu (PEMERINTAH) dengan sombongnya (sebab berasa kaya) & negara² kuasa mula kelihatan bermain perang matawang serta serangan politik mengugut² negara kita, pesanku:

    Total reset semua matawang di Malaysia menjadi 0. Umumkan hanya wang dinar dan dirham sahaja akan diperdagangkan di Malaysia.

    Maka samada wang di bank, di bawah bantal, di celah kain @ atas sekeping sijil kertas (saham) tidak ada nilainya dan semua orang di Malaysia menjadi sama-rata tidak ada kaya, maka semuanya sama² miskin.

    Saya berharap kekanda telah memastikan simpanan emas negara telah diperbanyakkan & dengan segera menukar simpanan dolar kepada simpanan emas kerana perang matawang, ekonomi (makanan) tidak dapat dielakkan akan terjadi tidak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5:47am...

      That was sound and precise though concise write-up like a professional economist.

      Keep it up bro....!!

      Delete
  10. NAK HARAPKAN MENTERI AGAMA DARI PAN, ASYIK DOK SEBUT MAQASID, MAQASID SHJ. JADI ANJING JE YG LAYAK BAGI MENTERI PAN. (PANTAT) YG 3,4 EKOR LAGI DARI PAN CUMA JADI KERAMAT HIDUP.
    ALHAMDULILLAH, 22 BULAN JE.

    ReplyDelete
  11. Wooi, anjing2 PH semua, inilah yg rakyat Islam Malaysia mahu. Menteri Islam berkuasa membatalkan serta-merta operasi kilang arak tu.
    Tak macam menteri2 Islam dlm PH.

    Nama je Islam, tapi bisu, tunggul kayu, bodoh, jd anjing suruhan kapir DAP laknatullah.

    Kapir jual harta orang Islam pun, kau diam je, tak berani nak bantah.

    ReplyDelete
  12. KERAjaan Malaysia di bawah PH telah mendapat pengiktirafan dari seluruh dunia sebagai KERAjaan pertama di dunia yg digulingkan oleh ketua kerajaannya sendiri slps 21 bulan.
    Lepas tu meroyan nak mintak balik.
    Penyokong pulak dah sebulan tak surut lagi gila meroyan.

    Elefen fight elefen grass sapper
    Bahasa inggeris menteri kanan kerajaan negara mana ni?

    ReplyDelete
  13. 5.47

    dalam pakatan BRICS ini mata wang dollar ibarat kertas tisu jamban Russia Vlademir Putin guna emas sebagai tukaran... dah lam dah...

    dari dulu malaysia kena rapatkan diri dng pakatan BRICS, IMF di gantikan dengan Asua Infrastructure Investment Bank (AIIB) berpusat di Shanghai...

    gugur dollar USA bangkrap 24 jam


    saya ulanggg..

    itu pun klu ada otak jernih nak siar lah.... jon doe mana panji kau ni...!?

    ReplyDelete
  14. Yang sokong penyamun pun bersetuju kerajaan tarik balik pengedaran arak Masa kpk..
    Bila nak batalkan sokong penyamun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyamun dah letak jawatan. Apa lagi kau nak ni kd. Nk suruh penyamun naik balik? Bila masa dia nak rehat dan insaf?

      Delete
    2. Penyamun dan isteri kesayangan yg sedang turun naik mahkamah diperkatakan orang seantero dunia itukah.....??

      Delete
  15. mahkamah blom jatuh hukum lagi... bole kah di tuduh penyamun...

    hapuskan si cel**a fitnah jijik lidah bercabang dng kalahkan anak maka hapuslah legasi tak guna ini

    kalau ada otak yg jernih ada tulur siarlah


    saya ulanggg...!! ada bran nak siar..!? panji itam bodoh ni mana laaa

    ReplyDelete
  16. Yang Tak menyamun, relax le...
    Tapi rakyat sekarang dah b8jak² wei..
    Terkilas ikan di air sudah tahu jantan Bettina..

    Terlondeh di mahkamah..besok dah keluar berita..
    Tak pe..boleh ciap, boleh nafi..
    Yg nak sokong terus no Hal..

    Panji hitam Mana boleh orang hati yg hitam karat nampak...
    Penyamun depan mata pun dia Tak nampak..

    ReplyDelete