Monday, April 6, 2020

KENAPA TANYA SOALAN BODOH KEPADA PEMBANGKANG???

Mana 'pakar-pakar' Pakatan Harapan?: Najib: SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyindir ‘pakar-pakar’ Pakatan Harapan yang didakwanya masih belum mengeluarkan sebarang cadangan atau formula bagi membendung penularan koronavirus (Covid-19). Beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Pekan itu melahirkan rasa ‘kecewanya’ terhadap individu seperti Rafizi Ramli dan Tony Pua yang sebelum ini mengeluarkan bermacam-macam formula sebelum Pilihan Raya Ke-14 (PRU14).

19 comments:

  1. Yg Najib sibuk-menyibuk, aper hal - masih tebal muka mengemis publisiti murahan kerr...??

    Meluat aku.....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg Man,
      Dia mana ada malu. Sedangkan maruah bangsa melayu dihina satu dunia, ada beliau kisah? Apa puncanya? Jgn lupa bg man,baru lagi
      Ada beliau peduli?

      Delete
    2. Dia masih ingat hidung dia mancung.

      Kesah poltik ni takkan habis la. 30 tahun dulu berbalah jugak tapi tak ada sampai tiap-tiap hari. Punca nya semua ni satu aje: kegilaan nak kadi Perdana Menteri (jalan belakang pun tak pasal).

      Yang Pekan ni pun sudah sudah la. Fokus la kepada usaha tak mau didapati bersalah di mahkamah. Popularity bossku tak akan boleh pengaruh hakim hakim.

      Delete
  2. NR dah senile. Tanya lah MY dan geng dia yg dlm kerajaan. PH tak ada power dan tak perlu beri comment. IT IS NOW the responsibility of those in power PN.. Do or die that is thier reposibility.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes setuju, itulah yg saya naksudkan..

      Ini bukan Masa pembangkang cuba pandai tunjuk pandai yg hanya dijadikan isu politik Dan pertelagahan.

      Biar kerajaan uruskan secara berhemah, memang akan ada kurang Dan lebihnya.

      Delete
  3. Najib sakit hati kerana 2 orang ni 1 mdb popularkan najib prompak...

    Najib tak dak peluang dibebaskan oleh muyiden...

    Ini tuduhan dlm mahkamah..

    ReplyDelete
  4. Najib meroyan kerana pluang ke sg Buluh terbuka luas...akan mati dlm penjara..

    ReplyDelete
  5. Pro tsmy dlm ppbm tak tau malu,udah jadi satu jemaah dgn najib.

    ReplyDelete
  6. Ha ah kan. Buat apa tanya soalan bodoh kt pembangkang. Pembangkang bukan cerdik manapun nk jawab soalan bodoh tu. Pakat la bodoh berjemaah. Entah la, masih bengkak lagi kot telo org tu jentik dulu. Masih tak surut utk promote sipolan tu...kd kd.

    ReplyDelete
  7. Menteri dah ramai..biar lar Menteri yang ramai tu buat kerja...

    ReplyDelete
  8. PH - BERSATU TERAJUI
    PM BERSATU
    PN - BERSATU MASIH TERAJUI
    PM MASIH BERSATU

    Saja je nak ingatkan..

    ReplyDelete
  9. Itulah dia sekor Tikus AnonyMouse yg tak dapat terima hakikat Borosmah Najib (BN) & Unscrulous Macai2 Najib Organization (Umno) bukanlah lagi powerhouse di Malaysia.

    Bersatu kita teguh...!!

    ReplyDelete
  10. Berita terkini...

    Pas sudah jadi kera jaan..perkara2 berikut akan dilaksanakan selepas PKP ikut manipesto Pas

    1..Hudud
    2.. kilang arak dan kedai ekor\toto
    tutup
    3. Pub disko tutup
    4.. kasino akan tutup
    5..PTPTN percuma
    6. Pembunuh Adib akann ditangkap
    7. Sajat dan LGBT akan ditangkp
    8..harga minyak di turunkan lagi
    9. Bantuan kpd rakyat akan dinaikkan
    10.. tiada lagi cukai SST
    11..Tulisan jawi diperkasakan..
    12..Kelantan kena pakai songkok
    ,13. Tiada lagi wanita seksi
    14..poligami?

    Bunga bank dan finance di hapuskan kerana riba haram..pinjam 100 k bayar 100 k..

    Dap sudah tak ada Pas boleh laksanakan manipestol..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara/i, kalau saudara/i orang islam saya doa kan elok bertaubatlah, jangan jadi sebahagian dari askar dajal laknatullah yang menyebarkan fitnah diakhir zaman.Tapi kalau anda orang kafir teruskanlah...

      Delete
    2. SIBU:
      Five men have been arrested on suspicion of being involved in illegal cockfighting and defying the movement control order (MCO) in Mukah on Tuesday (April 7).

      Mukah OCPD Dept Supt Jimmy Panyau said a police team went to Jalan Ulu Bayan at about 3.10pm to check on illegal cockfighting.

      The case is being investigated under Regulation 11(1) of the Prevention and Control of Infectious Diseases (Measures Within the Infected Local Areas) Regulations 2020 and Section 3(1) Cruelty to Animal Act 1962.

      Meanwhile, Supt Jimmy urged Mukah residents to just stay at home and abide by the MCO.
      ——————————————————————————

      Comment:
      Defying MCO for illiegal cockfighting is nothing compared to the menacing dangerous-irrelevant ‘COCK TALKING’ spread by irresponsible individual that may resort to destabiization due to racial & religious incitements, such as “anon 6:41” who has been spreading relentless fake news wihout authentic source.

      When will the authorities gonna take stern action to nab him….??

      Delete
  11. Putar belit Kerajaan PN

    KELULUSAN DIBERI ADALAH UNTUK MENGEDAR ARAK DAN BUKAN OPERASI, KERAJAAN KANTOI SENDIRI AKHIRNYA…

    Selama ini kita diberitahu bahawa ketika Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Hasnol Zam Zam Ahmad mengeluarkan surat membenarkan dua kilang arak beroperasi ketika arahan PKP, ia dilakukannya di luar pengetahuan menterinya, Alexander Nanta Linggi.

    Sehubungan itu, di sebalik keputusan itu dikecam oleh ramai pihak, mereka yang pro PN pula mengutuk Hasnol Zam Zam kerana didakwa bertindak sendirian tanpa kebenaran menteri.

    Tidak kurang yang mengaitkan Hasnol Zam Zam sebagai pro PH, meskipun hakikatnya beliau adalah seorang penjawat awam yang dilantik menjadi Ketua Setiausaha oleh Ketua Setiausaha Negara dan bukan merupakan lantikan politik.

    Berikutan kerajaan sudah membatalkan kebenaran beroperasi kepada dua kilang arak terbabit, Hasnol Zam Zam turut ditukarkan menjadi Pengerusi Suruhanjaya Syarikat Malaysia atau SSM.

    Pengumuman yang dibuat semalam itu disebut berkuatkuasa sejak 1 April lalu.

    Bagaimanapun, Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Rosol Wahid akhirnya tampil dengan kenyataan yang berbeza mengenai surat kebenaran beroperasi kepada kilang arak yang ditandatangani oleh Hasnol Zam Zam itu.

    Kata beliau, kebenaran itu adalah untuk mengedarkan stok arak sedia ada di kilang-kilang terbabit sewaktu PKP berkuatkuasa dan bukannya kebenaran untuk beroperasi.

    Tambahnya, pengurusan kilang memohon kepada pihaknya untuk mengedarkan stok yang sudah sedia ada ketika PKP dan kelulusan diberikan berdasarkan pengedaran dan bukannya operasi.

    Menurut Rosol lagi, kementeriannya dimaklumkan mengenai jumlah kerugian dianggarkan berjumlah RM340 juta dan mengambil kira kepentingan semua pihak, maka kelulusan pengedaran stok terbabit diberikan.

    “Ada laporan mengatakan menteri dan saya tidak dimaklumkan mengenai perkara itu oleh Ketua Setiausaha KPDNHEP, Hasnol Zam Zam.

    “Itu tidak betul, kami tahu mengenainya.

    “Apa yang berlaku ialah mungkin orang ramai salah faham mengenai surat yang tular itu. KPDNHEP tidak ada kuasa memberi kebenaran beroperasi, itu di bawah kuasa Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI),” jelas beliau.

    Dalam hal ini, jika kita imbas kembali pengumuman Ismail Sabri Yaakob mengenai perkara itu semalam, beliau turut menyebut bahawa MITI akan mengeluarkan surat melarang kilang arak berkenaan daripada beroperasi dengan serta merta.

    Bermakna, memang diakui bahawa pihak yang boleh menentukan sama ada sesebuah kilang boleh beroperasi atau sebalilnya adalah MITI dan bukannya KPDNHEP.

    KPDNHEP hanya bertanggungjawab mengenai pengedaran saja.

    Cuma, di sebalik kabinet telah memutuskan bahawa kilang arak itu tidak dibenarkan beroperasi semasa PKP, bagaimana pula dengan permohonan mereka untuk mengedar stok arak sedia ada sewaktu tempoh larangan ini?

    Adakah ia sebenarnya tetap diberi kebenaran tanpa kita semua ketahui?

    Kenapa Ismail Sabri tidak memaklumkan mengenai perkara tersebut?

    ReplyDelete
  12. Terok KSU difitnah puak khadam mca…ada yg mintak sprm siasat kunun lantikan politik oleh PH..

    Memang puak umnodan pas khadam mca kuat fitnah..

    KSU jadi mangsa putarbelit kerajaan PN haram..

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Apa yang kau merepek ni syiotan, kecik kecik tak nak mampos dan besar menyusahkan orang"..Kata kata Ahmad Nisfu. Dah tua pun BODOH.. Dailog P Ramlee.

      Delete
  13. Wajib kaa..sunat kaa..haram kaa..kerajaan yg ada sekarang bertangung jawab utk bantu rakyat yg berada didalam kesusahan..walau pun negara nk benkrup.

    Yg meroyan di media sosial..not my lavel kata mujahid..pi main jauh2..
    Mujahid yg cakap yek..

    ReplyDelete