Thursday, April 16, 2020

SIKAP DAN TINDAK TANDUK MUHYIDDIN KE ATAS PENGERUSI BERSATU DAN CALON PRESIDEN YANG MENENTANGNYA SEDANG DIPERHATIKAN..

Politik busuk..
Politik wang..
Politik beli..
Politik ugut..

Sedang diperhatikan..

Langkah terbaik ialah Mukhriz tarik diri dan ditawarkan jawatan TPM.. sebagai langkah penyelesaian politik dalaman dan survival parti BERSATU..

Yang nak meroyan pun ada-lah seorang dua pemimpin umno..

13 comments:

  1. Do not worry friend. He is making right decision.....No? Period

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really......????

      Have you read Dato'Kadir Jasin's latest entry in his blog.....???

      Maaf johndoe, saya sudah mula berasa cuak dgn kerajaan Mahyidin Yasin ni. Nampak gaya, kita kembali ke zaman Najibbwakupun Najib, Zahid & KuNan tidak terpilih.

      Nampaknya, semua orang yg membantu Najib menipu duit kita, dilantik memegang tampok GLC yg penting-penting seperti Danaharta and now Bursa Malaysia menggantikan profesional yg dilantik Kerajasn PH.

      I am waiting, adakah mereka akan gantukan Zeti Akhtar di PNB .....????

      Lebai-lebai Pas sedang menunggu habuan masing-ding ke Tabung Haji dan Pnb. Saya gerun kerana di situlah letaknya nyawa kami, orang Melayu.

      Perlukah saya mengeluarkan simpanan saya di situ....???

      Delete
    2. Sis Cik Minah.

      Its ok. Masing-masing berhak merasa cuak, tetapi akhirnya pilihan yang kita ada bukan di antara kebaikan dengan kejahatan tetapi di antara dua kejahatan, mana yang lebih kecil.

      Masa Tun jadi PM dan lantik LGE jadi Menteri Kewangan dulu pun ramai orang-orang Melayu yang berasa cuak.

      Walau apapun perasaan mereka pada masa itu hakikatnya ialah sekiranya Najib kekal sbg PM keadaan akan lebih buruk, dan tanpa kerjasama dengan DAP, Najib pasti telah kekal sbg PM.

      Malah perlantikan LGE sbg Menteri Kewangan itu sendiri adalah satu tolak ansur daripada jawatan TPM yang menjadi tuntutan asal mereka.

      Samalah halnya dengan hari ini. Ramai yang merasa cuak apabila UmNO kembali menjadi sebahagian daripada kerajaan pusat disebabkan rekod pengkhianatan yang mereka lakukan semasa mereka menjadi kerajaan pusat dahulu.

      Walau apapun perasaan ini, hakikatnya ialah sekiranya Anwar yang mengambil alih sebagai PM, keadaan akan menjadi lebih buruk berbanding kerajaan PN pimpinan TSMY, dan sekiranya kerajaan PH masih kekal, Anwar + DAP + PKR + PAN akan kekal melakukan tekanan ke atas Tun dan suasana akan lebih hangat daripada keadaan semasa dan kesannya akan lebih buruk. PKP berkemungkinan akan gagal atau tidak dapat dilaksanakan disebabkan tiada kerjasama daripada 3 parti sekutu PPBM yang lain di dalam PH yang lebih menumpukan mahu menjadikan Anwar PM lebih daripada perkara-perkara lain. Gagalnya atau tiadanya PKP di dalam ancaman wabak Covid ini, kesannya ialah malapetaka kepada negara.

      Sehinggalah zaman fitnah ini ditinggalkan kita terpaksa bertolak ansur dengan kejahatan yang lebih kecil demi mengelakkan kejahatan yang lebih besar sekiranya situasi alternatif yang berlaku kerana alternatif itu adalah kejahatan yang lebih besar dan boleh sampai ke peringkat malapetaka.

      Hanya selepas zaman fitnah benar-benar ditinggalkan barulah kita akan dapat menarik nafas lega apabila semua kejahatan itu telah benar-benar ditewaskan. Sehingga ia berlaku, bersabarlah dan bersyukurlah dengan fakta bahawa walaupun terdapat banyak kejahatan di sekeliling kita, kita masih kekal selamat daripada malapetaka.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Nujum pendusta dan loyar buruk tidak akan selamat dari malapetaka.

      Delete
    4. John doe hanya meramal, sama macam jabatan kaji cuaca meramal tentang cuaca. Ada kalanya betul tapi banyak juga yg tak betul.

      Namun orang tetap berpegang kpd ramalan ini kerana ia berdasarkan kajian saintifik.

      Oleh itu, jika kamu yakin kerajaan Mahyidin boleh bertahan, kamu tak perlu takut dgn ramalan john doe dgn memperkecil dan menghinanya.

      Namun, seperti juga ramalan cuaca, kemungkinan Mahyidin hanya kerajaan setahun atau 6 bulan, itu masih tetap ada jika dinilai secara saintifik segala tindakannya meletak orang bodoh dalam kabinet dan GLC sebagai ganjaran politik bukan untuk membangunkan negara dan ekonomi.

      Rakyat sekarang sudah celik. Kami tidak akan berdiam diri dgn segala tindakan bodoh yg berlaku dgn menggunakan alasan rasis dan agama.

      Delete
  2. Apa gila dah ni semua ?
    PM dah selesai TPM pulak timbul. Nak lawan, lawan la. Tak payah le nak offer ini offer itu. Tak berani lawan, resign. Nak lawan ni semua nak berkhidmat kepada rakyat ke nak berkhidmat kepada tembolok sendiri ?

    Mabuk kuasa la melayu melayu ni semua. Mabuk kuasa dan mabuk ugama. Eh orang bangsa lain tepuk tangan la tak habis habis berebut melayu melayu ni. Eh Mukhriz pergi tengok cermin la. Kail belum cukup panjang. Penyokong memang le suka. Nak habuan. Tebiat haloba ni buang la. Kurang Islam.

    Ni kerja nujum ke batu api ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa pengerusi bersatu wahai kd? Tun M? Lupa kot Tun M dh resign hari tu sebagai pengerusi. Ooo...sbb hanya Tun M yg bertanding jawatan pengerusi jd menang tanpa bertanding. Stop la dulu bro. Hanya takde pertandingan tp belum isytihar jd pengerusi. Tunggu la dulu keputusan diumumkan. Jgn nampak gelojoh sampai lupa perlembagaan parti. Yg dh resign kena la tunggu pengumuman pertandingan baru nak mengaku atau diakui dalam sebarang jawatan. Aku perhatikan kau ni makin meracau je kd. Sakitnya tu dimana? Cuba baca apa yg RoS beritahu pasal pemilihan mana² organisasi sepanjang pkp ni. Macaipun kena ada skil jugak. Jgn jd macai serabut tak ikut law.

      Delete
    2. Bukan lagi Pengerusi, belum.lagi Pengerusi, Menang tanpa bertanding it bukanlah perkara pokok bagi tokoh bernama Tun.

      Nama jawatan, President, PM tebuk atap, PM menanti, PM tepi, Duta Khas, Bossku mungkin penting bagi pemimpin yg rendah moral, rendak akhlak, banyak onar, penyamun Dan low class..atas nama jawatan mereka Cuba menunjukan relevant.

      Mahathir kalau sekadar ahli biasa pun. Cukuplah untuk menggerunkan musuh lawan Dan kawan dalam Dan luar negara.

      Hello cai, lu punya akai mana...

      Delete
    3. Pong pang pong pang pasal perlembagaan parti, tp perlembagaan negara korang langgar. Akai letak mana cai? Kat telur korang?

      Delete
    4. Perlembagaan negara mana yg kena langgar? Ni soalan bodoh dtg dari planet mana ni?

      Delete
  3. Nak tanyo..berani ka atok rampas jawatan pm dari muhyidin..tanyo jo..

    ReplyDelete