Saturday, May 2, 2020

ANWAR WAJAR DIBERI PELUANG ONCE SEBAGAI PM UNTUK KITA MENILAINYA... SEKADAR PRESTASI TINGKAT4 PAKLAH, SKANDAL NAJIB? DAN MUHYIDDIN TEBUK ATAP, KENAPA TIDAK ANWAR DIBERI PELUANG..

Anwar: Saya tidak kagum dengan Menteri Kewangan ketika itu: انور: ساي تيدق كاڬوم دڠن منتري كواڠن كيت Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Bank Negara Malaysia (BNM) dan menteri-menteri ekonomi gagal melihat isu-isu kebajikan dan kesejahteraan membabitkan rakyat biasa. Menurutnya, BNM perlu mengambil kira aspek kebajikan terutamanya melibatkan go

29 comments:

  1. Yalah....kenapa kita tak nak bagi Abam Non peluang, seumor hidup..?
    Kalau dia cuba jadikan Malaysia negara Casino, kita lanjan dia sampai leper.
    Rakyat dah cerdik.
    Yang tak cerdik cuma macai umno and walaon Pas. Tapi kalau Abam jadi PM, dua kloster ini akan jadi pengkritik paling berbisa.

    Jadi, memang elok bagi Abam rasa macam mana peritnya, hari-hari kena tibai depan belakang.
    Hahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik dia tak tibai dan tebuk lubang jubo ko.

      Delete
    2. Kau gila. Lebih teruk dari Anwar. Kambing pun kau tibai. Jadi jgn guna bahasa kotor.

      Biasanya aku malas balas komen bodoh, tapi kau dah melampau. Dah boleh masuk Tg Rambutan

      Delete
    3. Cik Minah, rakyat memang dah cerdik, walaun jer yang masih TOLOL...

      Delete
  2. Kalau anwar bagus sangat, dah lama jadi pm. Dia cuma sangat disokong oleh dap tapi tidak di kalangan orang islam dan bumi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dia tak tebuk lubang jubur dah lama dia jadi pm. Kihkihkih

      Delete
  3. Don’t compare Malaysia with Hokkaido. When they opened up they didn’t protect borders. Malaysia is protecting her borders. This is critical and one of requisites of WHO. We have taken steps beyond what was done in Japan as we have learnt from their experience.

    The report by Chinese experts who came said we are ready.

    According to WHO criteria we have met most of them.

    If you donno how to contribute then you better silance..!!

    If Malaysian people always listen to belive the man who always 'pha chu chengg' in his FB, you are fooled enough and dumb asshole..!!

    ReplyDelete
  4. Rekomen pemimpin muda yang bersih dari skandal. Anwar ada lah refomasi tak reform orang sah dah tahu. Kirim salam dia jer lah! Cakap dengan dia kami ucapkan selamat malam.

    ReplyDelete
  5. Anwar gagal mengurus partinya sendiri. Tiada visi dan misi pkr melainkan dilihat ada kepentengan peribadi. Pkr tertubuh selepas kes liwat pertama. Bukanlah pejuang tulin.

    Perpecahan dalam negara boleh menjadi lebih buruk. Pkr tidak boleh dijadikan contoh perpaduan. Dalam pkr pun berpecah kerana perebutan kuasa sejak dari pemilihan timbalan presiden antara azmin dan rafizi. Gagal menaikkan orang pilihannya rafizi, bererti gagal secara total memimpin parti. Akan gagal juga bila memimpin malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah Muhyiddin hebat jaga partinya

      Delete
    2. Gerombolan khianat sudah dibersihkan dari pkr....pkr sudah stabil..

      Delete
  6. ANWAR???....HE...HE..HE.. CUKUP LA GELARAN BAKAL PM 5, 6 , 7 , 8 , 9..... ALLAH SAYANG MALAYSIA SBB TU LAH HAL TU TAK TERJADI....KENA PERCAYA DENGAN QADA DAN QADAR.. ASP ZAINOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar pernah jadi TPM, buat isteri jadi TPM. Kamu? Takkan nak jadi macai seumur hidup?

      Kontraktor Tebuk Atap

      Delete
  7. aku tak lawan anwar sbb bukan nama nya anwar , wlaupun dua seorang peliwat yg telah dijatuh hukum, aku lawan anwar sebab dia membawa fahaman pluralisma agama. full stop dah lama aku tunggu walaun unta hujah pasal pluralisma seko pun tak ke depan...

    ekonomi dah tergadai, kaum asing dah naik kepala mengadai takkan akidah pun nak kena gadai jugak ke..!? no way

    nak bukti... tunggu sat lagi... nk tgk ada yg nyahut ato tak.. so dua mme tak sesuai jadi PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diberitakan pegawai polis yg jalankan tugas kawal PKP mati dilanggar pemandu tak siuman akibat mabuk.

      Yg Kejora scumbag nih pulak, mabuk jenis apa ya....?? Mabuk tiap2 hari di blog Shabudin, pagi ptg siang malam.

      Astaghfirullah…..dia sampai sanggup menghina dirinya guna "reverse psychlogy" & sendiri tulis sendiri komen, hanya untuk menegakkan benang basah. Ini buktinya.....

      Anonymous
      Dia dah mula kalut Suman Hindu tauke maruku
      Udah2 le berlakon, Suman kongkang kera duku
      Dah terkantoi ler, bila anak dara tua dia tak laku
      Nyamar, tukar nama lain, pura2 pula tk mngaku
      3 May 2020 9:34 am

      Seronok bila tengok, Suman maknyah meroyan
      Kejora dh londeh abis mknyah itu pnya pakaian
      Membebel Hindu tua tu, serupa nenek kebayan
      Tapi apasal lak Hindu sewel ni cakap ‘bo kayan’
      3 May 2020 9:41 am

      SUMAN mertua mu
      Alahai kejora punainya kecil
      Cepat pancutnya lemah x berdaya
      Lagak mcm rimau tp cuma kancil
      Pergilah berubat dgn bomoh malaya
      3 May 2020 7:23 am

      Suman mentekedarah, siang mlm, serupa unta
      Orang Islam bangun bersahur, ifrit ni membuta
      Di mulutnya, sentiasa sja keluar kata caci nista
      Nak bermenantukan Kejora, usahlah dicita-cita
      3 May 2020 4:38 am

      Suman maknyah kedi cuba tunjuk panas baran
      Tapi bapok tu asyik jer tewas dlm pertempuran
      Kini dh menyepi..suara dia tak lagi kedengaran
      Lbih baiklah Kejora buka dan mengaji Al-Quran
      3 May 2020 12:04 am

      Suman pendek kemetot, mngaku tinggi lampai
      Dgn Kejora ini, iblis tu setakat jadi ulam rampai
      Malang dia hajat bermenantu Kejora tk sampai
      Sbb, anak dara tua dia tu, dah kena tebuk tupai
      2 May 2020 11:47 pm

      Malu le sedikit, wahai Suman Hindu pluralisma
      Tk sudi aku nk jadi menantu..org tk ada agama
      Nak jadi mertua..aku lngsung tidak sudi terima
      Dek terkantoi malu, kau menyamar tukar nama
      2 May 2020 11:36 pm

      Suman maknyah, dh nk mampos, masih takbor
      Tak sedar yg diri tu tua sdg dilambai dek kubor
      Tapi dia kt sini hanya sekadar badut penghibor
      Dgn Bg Non, dia sudah kena paku lobang jubor
      2 May 2020 11:30 pm

      Suman gagak tua..cuba nak beraksi jadi camar
      Dia marah, anak dara dia, Kejora tak sudi lamar
      Malu terkantoi ler, sbb maruah dia dh tercemar
      Kini dah tukar nama pulak, dia cuba menyamar
      2 May 2020 11:20 pm

      Kau tak perlu menyamar ler Wak Suman Kaduk
      Aku masih kenal ko setan dpd ko punya tanduk
      Klu jumpa, aku nanti bagi kau penombok ceduk
      Nyawa ko melayang..jdi neraka pnya penduduk
      2 May 2020 11:26 pm

      Suman tua kedi ibarat pokok yg tk lagi berbuah
      Dgn org lain boleh le dia brlagak samseng juah
      Tpi..berdepan Kejora, dia terpaksa makan kuah
      Yg dia dapat..sakit hati malu & tercalar maruah

      Suman cuba nk tandingi Kejora..yg gah popular
      Tapi dia ulat gonggok sdng Kejora tedung selar
      Apa yg Suman dpt hanya malu maruah tercalar
      Dia terasa spt kote nya, Kejora toreh dan kelar2
      2 May 2020 8:35 pm

      Klau burung Suman ibarat sayap patah terkulai
      Melangkah lah Suman pergi, dgn lemah longlai
      Kote dia pula terus lembik, walau digosok belai
      Keadaan kote Suman seperti terung kena salai
      2 May 2020 11:06 pm

      Suman tua kedi ibarat pokok yg tk lagi berbuah
      Dgn org lain boleh le dia brlagak samseng juah
      Tpi..berdepan Kejora, dia terpaksa makan kuah
      Yg dia dapat..sakit hati malu & tercalar maruah
      2 May 2020 8:28 pm

      Tak tahu lah ke mana Suman maknyah dah lari
      Di blog KD & Life of Annie..tk jumpa Kejora cari
      Tpi cgu Kejora masih tetap di sini gagah berdiri
      Baru kini Suman kenal, siapa cgu Kejora bistari
      2 May 2020 8:25 pm

      Tak tahu lah ke mana Suman maknyah dah lari
      Di blog KD & Life of Annie..tk jumpa Kejora cari
      Tpi cgu Kejora masih tetap di sini gagah berdiri
      Baru kini Suman kenal, siapa cgu Kejora bistari
      2 May 2020 8:25 pm

      ps:
      Dalam KESIPUAN TAK TERBANDINGKAN, Kejora resah gelisah, rasa bersalah tak tentu arah bila saya bo layan dia beberapa hari kebelakangan ini……!!

      Delete
    2. Sedang orang semua sibuk berbuka & solat berjemaah dgn keluarga, adakah patut dia pd pukul 7:19 pm sibuk khusyuk melontar PANTAT-PANTAToon setan iblis…..??

      Muhannas jenis apakah si bingai biadab ini….??
      Muhannas jenis apakah kau, Kejora….??

      Tengok tuu ratib PANTAToon setan serabai, panjang berjela-jela berderai-derai, hancai bocai……..

      Kejora mmgle jaguh, brpantun dlm ini milenium
      Cekap & tangkas, bagai dalm sebuah oditorium
      Suman kedi pula, bagai ketulan tahi yg dia cium
      Hnya mmpu bak kluar artifak basi, dari muzium
      30 April 2020 7:19 pm

      Mmg lah Suman maknyah, betul2 badut kelakar
      Tak tahan dia..muka bercalar kena Kejora cakar
      Asyik tewas, hati mknyah ni jadi panas terbakar
      Hingga terpaksa artifak muzium di gi selongkar
      30 April 2020 7:20 pm

      Kesian betul..dgn Sumam maknyah sami Hindu
      Tk tahan dia, dgn pukulan pntun Kejora yg padu
      Tiada cara lagi dia nak lwn..itu kafir hati khaudu
      Dikutip bhn muzium..dgn pmbaca dia mengadu
      30 April 2020 7:21 pm

      Udah2 ler Suman maknyah, 2 muka pnya talam
      Sami Hindu tua ini mari cuba nak nyamar Islam
      Tapi Kejora tau, barua ini geng LTTE Tamil Elam
      Dia tidak ada apa, hanya temberang putar alam

      Di Dtrn Mrdeka..dia nyorok mcm burung gelam
      Haper jadah, pakai spek hitam wktu tgh malam
      Takut Kejora, dia nyamar pengemis buta kelam
      Klu kail hnya sjengkal, usah duga lautan dalam
      30 April 2020 7:21 pm
      —————————————————————————-
      Tingkah begini ada tokoh cikgundu Kejora taat pada agamakah…..??
      Ntah-ntah, solat & puasa pun tidak – SELISIH Malaikat 44…..!!

      Delete
    3. Ko lawan anwar pru15 kalo rasa hebat sangat..

      Delete
    4. Ko cakap plurislisma....ko paham ke menatang ape pluralisma tu?...

      Mcm burung kakak tua..

      Delete
    5. Kamu faham apa maksud pluralisma cai? Jangan dok sebut je, faham nya tak. Jadilah kamu walauntut. Kepala otak letak kat lutut, mulut kat buntut

      Delete
    6. 2.59 & 2.32

      itu jer pluralisma yg ko merepekkan, mencarut dan kau tau apa itu pluralisma cai..setakat itu jer... so aku tanya ko apa itu pluralisma dari sudut pandang ko..... sblum aku bagi fakta dan analisis pluralisma..!?

      aku bagi tempoh smpi esok.. jgn jafi barua burung kakak tua Anwar

      Delete
    7. 10,26, kau bagi bukti kau dulu. Jgn ckp sat nak bagi bukti, tp sampai berbuka, jumpa sahur tak jugak keluar bukti kau. Lepas tu mintak sudut pandang org. Kau yg tuduh Anwar pluralisma. Kaulah yg kena bagi sudut pandang kau. Buktikan hujah kau kenapa kau ckp dia pengamal pluralisma. Itu pun kau x faham. Sah kau ni walauntut...

      Delete
    8. kan kau yg cai kau tau ke pluralisma tu ape...!!?

      aku tau la ... kau tanya mcm kai tau ...

      kau tau ke tak tau sebenarnya cai...!?

      Delete
  8. Tun tidak lagi terikat bersama PH, harus berjuangan berseorangan

    Bersatu ke dalam gabungan tiga parti itu — PKR, DAP dan AMANAH — turut mendapat kritikan serta halangan.

    Bersatu keluar PH tanpa dijangka dalam mesyuarat parti yang dipengerusikan Mahathir itu pada 23 Feb, yang mengakibatkan beliau meletak jawatan sebagai perdana menteri keesokannya.
    Faktor Mahathir sentiasa menjadi kontroversi sebab cuba menghalang dengan melengahkan Anwar pengantinya sebagai PM ke 8.

    Bermula sekitar perdebatan mengenai proses peralihan jawatan perdana menteri, tetapi sejak awal penubuhan PH lagi.

    Permusuhan lamanya dengan Anwar Ibrahim sukar dirawat sepenuhnya meskipun persefahaman telah dimetrai,

    Cuma tak tahu lah kalau Anwar rela ditebuk mukanya untuk ke tiga kali..!!

    Ia diburukkan lagi dengan gelagat penyokong tegar masing-masing.

    Tumbangnya kerajaan PH baru-baru ini turut disumbangkan oleh faktor tertebuk muka sendri, selain konflik dalaman yang serius dalam kepemimpinan tertinggi PKR dan masalah tersendiri Bersatu.

    Apabila Mahathir gagal dilantik semula sebagai perdana menteri awal Mac lalu, tidak sedikit yang cuba mendakwanya sebagai arkitek utama bagi menggagalkan proses penyerahan kuasa kepada Anwar, seperti dijanji sebelum PRU14.

    ReplyDelete
  9. Aku pandang Malaysia ni dah patut berhijrah dari kepemimpinan oleh ketua perikatan yang menang kepada seorang yang memenuhi kelayakan mengetuai kerajaan. Setiap parti poltik di Malaysia ni membawa politik muak muntah hijau. Semua. Tak ada yang terkecuali. Dan kesemunya jenis menuntut habuan rampasan perang; DAP dan PAS dah dibuktikan tak terkecuali. Umno memang dah jadi hikayat. PKR ni kita saspen idea plurarism deme ni. PAN memang dah terang tak payah bersuluh pun agen yang lupa diri.

    Sekarang Muhyiddin Yassin PM bidan terjun aje. Kita kena terima hakikat ni. Tak ada tebuk atap tak pintu belakang. Lantikan dia memang sah menurut Perlembagaan Persekutuan Malaysia dengan kuasa-kuasa khas Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong AlSultan Abdullah. Sebab Malaysia sudah tiada PM 14 hari. Keadaan ini disebabkan puncanya keghairahan PM menanti yang tak sabar menanti dan boleh jadi berkemungkinan besar dicucuk dari belakang DAP & PAN serta pejuang reforbasi.

    Kau nak bagi peluang belukang ni, bagi la dia. Tapi dia kena dapat sokongan dulu macam memanda tua dah cakap berkali-kali.

    Aku taknak kira isu-isu politik parti yang dah basi ni. Tapi Muhyuddin sedang buat apa yang dia termampu buat dan dia nampak nya mengutamakan aspirasi rakyat biasa dari aspirasi politikus rakus umpama serigala. Menteri Kewangan ni pun baru menggalas tugas dan nampak nya boleh lah bekerja untuk rakyat. Kalau nak banding, ada dulu menteri kewangan Malaysia berserah kepada acuan bank dunia & imf dalam menangani kegawatan krisis matawang. Kemusykilan rakyat masih belum pudar. Kita masih ada kesangsian elemen-elemen yang tidak dipertontonkan. Itu aje. Tak payah ketum nak buktikan apa-apa lagi. Kita sangsi. Dah cukup.

    ReplyDelete
  10. Apa istimewanya abang non? Seorang ahli parliment je pun. Apa yg nak di sanjung lebih2.
    Umur pun sudah tua. Lagi sekali PRU lagi le tua nya.

    ReplyDelete
  11. Sdr KD, mohon tampal di luar tajuk, tapi berkaitan dengan isu 'Anwar sbg PM'.

    Baik punya batu api Tuan Budin, tetapi tidak semua akan terpedaya.

    Sekiranya TSMY yang memilih bersekutu dengan UmNO melalui PN di dalam keadaan PPBM yang memegang teraju utama dikatakan mahu masuk UmNO, maka DS Mukhriz yang pro PH kenapa tidak dikatakan dia mahu masuk PKR atau DAP memandangkan majoriti besar di dalam PPBM lebih memilih PN berbanding PH.

    Mengapa TSMY perlu masuk UmNO padahal dia menjadi PM pun di atas kedudukannya sbg Presiden PPBM, dan kini dia adalah calon favourite untuk jawatan Presiden.

    Oh ya, ia untuk memberi laluan supaya DS Mukhriz menang tanpa bertanding jawatan Presiden PPBM. Tak gitu?

    Lagipun hari ini DS Mukhriz sendiri telah mengeluarkan kenyataan rasmi adalah lebih baik PPBM kembali kepada PH berbanding kekal di dalam PN. Maka sudah tiba masanya penyokong2 Anwar menibai habis Muhyiddin supaya Muhyiddin tewas kerusi Presiden PPBM dan Mukhriz menang, sebab Mukhriz sudah menyatakan pendiriannya menyokong PH dan mahu membawa PPBM kembali kepada PH.

    Masakan kembali kepada PH yang kini diketuai oleh Presiden PKR adalah lebih bagi PPBM daripada bersama PN di mana terajunya dipegang oleh PPBM.

    Lainlah bagi kedudukannya sbg MB Kedah kerana hanya kembali kepada PH sahaja yang akan mengukuhkan kedudukannya yang goyang sbg MB negeri tersebut.

    Bagi orang-orang seperti Tn Budin dan mereka yang mahukan Anwar menjadi PM, sudah tentu mereka mahukan Mukhriz menang Presiden PPBM supaya PPBM kembali kepada PH dan menghidupkan semula peluang untuk Anwar menjadi PM.

    Termasuk caranya ialah untuk menibai habis Muhyiddin. Kalau mengutuknya tidak memberi kesan, kini membuat cereka pula konon dia mahu masuk UmNO.

    Kalau Muhyiddin masuk UmNO, dan Mukhriz menang Presiden PPBM maka bersoraklah penyokong-penyokong Anwar yang mahukan Anwar menjadi PM dan memerlukan PPBM untuk menjayakan matlamat itu.

    UmNO, PAS, PKR, PAN dan DAP semuanya ada isu dan masalah tersendiri tetapi di dalam situasi sesama memilih kekal bersama PN bermaksud memilih TSMY sbg PM dan memilih untuk kembali kepada PH bermaksud memilih Anwar sebagai PM.

    Mukhriz bukan Tun Mahathir dan Mukhriz bukan negarawan. Menyokong Mukhriz semata-mata kerana dia anak Tun Mahathir adalah ibarat membenarkan tuduhan orang-orang yang membenci Tun bahawa Mukhriz naik adalah kerana bapanya dan Tun menubuhkan PPBM juga demi Mukhriz.

    Tun Mahathir sendiri telah keluar awal daripada mesyuarat MPT PPBM yang terakhir yang memutuskan PPBM keluar daripada PH. Niat Tun telah jelas, iaitu supaya apa sahaja yang diputuskan oleh PPBM, tidak akan dikaitkan dengannya. Sbg seorang demokrat sejati sudah tentu dia akan akur kepada kehendak majoriti di dalam PPBM.

    Bak kata penyokong tegar Tun yang dikenali sanggup berkorban apa sahaja demi Tun Mahathir dan tidak memburu apa2 matlamat politik, serta penyokong tegar Tun yang paling tidak sebulu dengan TSMY iaitu Dato' Khairudin Abu Hassan, 'Di antara TSMY dan Anwar Ibrahim, ibarat langit dengan bumi'.

    Di dalam situasi semasa pilihan yang ada adalah di antara TSMY dgn DSAI, sama ada anda memilih TSMY atau DSAI, dan pilihan saya ialah TSMY.

    Sbgmn Dato Khairudin Abu Hassan yang dikenali sbg penyokong tegar Tun, demikianlah John Doe juga adalah penyokong tegar Tun. Malahan saya adalah orangnya yang berani berkata dengan yakin bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam yang dikhabarkan di dalam nubuwwah, dan PPBM adalah 'Kaum Yang Didatangkan' yang diceritakan di dalam Al-Maidah : 54 dan dengan izin Allah jemaah inilah yang bakal muncul sbg Golongan Yang Menang apabila tempoh permainan itu tamat.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Carry on dreaming.....no cost.

      Delete
    2. Muyiden nak jadi pm setakat 3 tahun saja?...dah gerenti umno tak kaan bagi peluang muyiden dan Bersatu jadi leader pru 15....

      Bersatu mampu tanding sendirian?...

      Maaf lah bro...Bersatu hanye melukut tepi gantang...

      Delete
  12. Kesian Anwar....
    Kesian KD...
    Hehehe....bukan apa...Allah masih tak izin dia jadi PM...
    Sbb tu tunggu lama....hehehe

    ReplyDelete