Wednesday, May 6, 2020

APA YG UMNO CUBA NAK SAMPAIKAN?

https://www.amenoworld.org/2020/05/mt-umno-sebulat-suara-tolak-cadangan.html

Apakah hanya umno yg terbaik untiuk memerintah Malaysia khusus yg paling bagus dari mereka hanyalah najib dan zahid?

Kita pun terpaksa telan itu kalau PH dan PN memang betul haprak.

36 comments:

  1. Kahkahkah....cakap besar. Sombong, tak sedar diri. Dia ingat, semua Melayu akan undi umno/pas. Sedangkan, semua org tahu,perjuangan korang untuk penuhkan tembolok sendiri. Siapa tak kenal Wak Jahit, Indon yg tubuh Yayasan Akal Babi....???

    Konon party terbesar. Tanpa PPBM, do you have the correct numbers to form a government....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat masa ni memang Bersatu dan muyidin ketua....selepas pru15 no more Bersatu dan muyidin..

      SEkarang Umno tumpang Bersatu dan Bersatu tumpang Umno...

      Pru15 Bersatu boleh jalan..

      Delete
  2. Nak tengok juga, apa tindakan MP umno yg tak mahu Bersatu dalam PN, kalau pembangkang buat motion UNDI TAK PERCAYA KAT PM di Parlimen nanti.

    Adakah mereka akan sokong....???

    Kalau mereka tak sokong, sah mereka berjuang hanya untuk kuasa dan pangkat. Cuma nak jadi menteri untuk isi tembolok sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah memang sah umno nak jawatan dan perkukuhkan umno untuk pru15..

      Tumpang muyidin yg gila nak jadi pm hanye sementara pru15..

      Delete
  3. Segala puji bagi Allah di atas khabar ini.

    Sbg individu yang mengatakan dengan yakin bahawa PPBM adalah 'Kaum Yang Didatangkan' (Al-Maidah : 54), kenyataan MT UmNO ini adalah satu khabar gembira buat PPBM.

    PPBM tiada apa2 keperluan untuk bergabung secara rasmi dengan sesiapapun selepas matlamatnya telah dicapai.

    Dengan kenyataan MT UmNO ini, maka selamatlah PPBM daripada apa2 rantai rasmi dengan UmNO pada ketika UmNO kekal terikat dengan baiah mereka kepada PM drpd PPBM. Alangkah bagusnya.

    Dengan kenyataan MT UmNO ini juga, maka terbuktilah kebenaran argument Dato Khairuddin Abu Hasan, bahawasanya TSMY tidak menjadi PM-8 melalui sokongan en blok parti UmNO, sebaliknya setiap ahli-ahli parlimen UmNO secara berasingan dan bersendirian yang telah menyokong TSMY untuk menjadi PM-8.

    Kenyataan MT UmNO ini adalah amat baik buat PPBM dan boleh digunakan ke atas UmNO apabila UmNO dan PPBM kembali berada di pihak yang berlawanan.

    Analogi mudah:-

    942 ahli satu pasukan telah memulakan perjalanan dari Kota Cabaran menuju ke Kota Kemenangan. Di dalam perjalanan mereka perlu melalui sebatang sungai yang merupakan lubuk buaya, dan ramailah ahli pasukan yg ditewaskan oleh buaya. Selepas semua ahli yang selamat telah melintasi tebing mereka pun mula mengira jumlah ahli yang selamat dan mendapati jumlahnya adalah 628 orang, bermaksud 314 telah tewas.

    Melepasi lubuk buaya mereka kini terpaksa melalui pula lubuk harimau. Seseorang telah mencadangkan supaya mereka kembali ke Kota Cabaran melalui lubuk yang sama supaya mereka selamat daripada serangan harimau.

    Sekiranya cadangan ini dilaksanakan, kira-kiranya ialah mereka akan kehilangan lagi 314 anggota di lubuk buaya yang sama, dan hanya 314 akan selamat sampai ke Kota Cabaran, kembali ke tempat asal tanpa sebarang kejayaan yang dicapai.

    Sebaliknya sekiranya mereka teruskan juga perjalanan, maka 314 lagi akan terkorban di lubuk harimau sedang 314 lagi akan berjaya menjejakkan kaki ke Kota Kemenangan. 2/3 akan terkorban tetapi pengorbanan mereka ini akan membuka jalan untuk 1/3 lagi sampai ke Kota Kemenangan yang diidamkan. Matlamat pasukan ketika memulakan perjalanan tetap akan dicapai.

    Di atas analogi tersebut, berpatah balik ke lubuk buaya adalah satu strategi yang salah. Ia akan menyebabkan segala usaha dan matlamat mereka memulakan perjalanan menjadi sia-sia.

    PPBM ditubuhkan bermatlamat untuk menjatuhkan kerajaan kleptokrasi pimpinan DSNR. Itu adalah fakta.

    Fakta juga mengesahkan bahawa PPBM ditubuhkan berasingan daripada PKR yang turut bermatlamat mahu menjatuhkan DSNR kerana majoriti pendokong PPBM tidak berkongsi fikrah PKR untuk menaikkan DSAI menjadi PM.

    Matlamat pertama penubuhan PPBM telah dicapai, dan matlamat kedua juga telah dicapai. Sekiranya mahu kembali kepada PH dan menaikkan DSAI sebagai PM, maka sia-sialah PPBM ditubuhkan untuk menjatuhkan DSNR. Lebih baik sahaja mereka ini sertai sahaja PKR dahulunya dan tidak perlu bersusah payah menubuhkan PPBM untuk menjatuhkan DSNR.

    Apabila TSMY menerima tawaran UmNO menjadi PM, 1/3 daripada pendokong PPBM telah mencercanya sbg pengkhianat dsbgnya, dan mengguriskan hati 2/3 yang menyokongnya. 1/3 ini sudah terkeluar daripada menjadi calon anggota pasukan ke perlawanan akhir kerana telah mencerca rakan sepasukan tanpa memahami keadaan.

    Apabila DSMM membuat kenyataan mahu membawa PPBM kembali kpd PH, 1/3 lagi telah mencercanya dan bahkan ada yang mencerca Tun sendiri. 1/3 ini juga telah terkeluar daripada calon anggota pasukan yang bakal ke perlawanan akhir kerana telah mencerca rakan sepasukan tanpa memahami keadaan.

    Apapun PPBM masih memiliki 1/3 pendokong yang kekal selamat daripada kebingungan dan tidak mencerca rakan sepasukan. Jumlah ini sahaja sudah memadai untuk mewakili PPBM masuk ke medan The Grand Finale dan muncul pemenang.

    Di dalam peperangan 1/3 yang kekal berdiri selepas peperangan selesai adalah memadai sbg simbol kemenangan pasukan, walaupun 1/3 lagi telah lari dari medan dan 1/3 lagi telah terkorban di dalam pertempuran.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. Kalau rasa seronok kena bodoh 2 kali dan suka kena kencing lagi sokong lah PH..!!

    Krisis COVID-19 di negara diurus oleh kaki demo dengan di urus bukan kaki demo atas jalan raya.

    Satu kerajaan yang dibarisi orang berpengalaman. Satu lagi pula kerajaan yang dibarisi bekas kaki demo jalan raya.

    Pada waktu itu negara kita dibawah pentadbiran PH. Masa itu Wan Azizah diberi peranan untuk mengetuai krisis berkenaan.

    Sejak wabak COVID melanda negara kita sering mengikuti rapat perkembangan kes. Rakyat melihat bagaimana nasib rakan-rakan yang berniaga ketika wabak SARS melanda dunia 2003

    Dibawah pemerintahan PH, rakyat perhatikan ketika itu, hanya Wan Azizah dan Menteri Kesihatan yang sepenuhnya mengendalikan kes itu. Dari umumkan jumlah pesakit hinggalah umum pesakit yang sembuh.

    Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham tidak diberi kebebasan pun untuk bercakap kepada media. Maklumlah kan PM dan TPM masa tu taraf doktor semuanya.!!

    Pada masa itu Malaysia dipimpin oleh PM dan TPM berkelulusan Doktor. Beliau hanya berdiri sebelah menteri tanpa apa apa peranan. Kedua dua Doktor ini rupa-rupanya tak boleh pakai dan tak boleh diharap langsung akhirnya.

    Sebaik sahaja kerajaan bertukar dan menteri-menteri kabinet mula bertugas, kita dapat lihat bagaimana perbezaan yang berlaku.

    Susunannya kelihatan begitu kemas. KP Kesihatan, diberi kuasa mutlak untuk mengendalikan kes dan hal2 berkaitan kesihatan. Kalau dulu semua pemimpin PH nak bersuara nak glamer..!!

    Kalau dulu Menteri Kesihatan bukan cakap pasal Covit19 saja cakap pasal pelancong dari China lagi dan dialu alu utk datang ke Malaysia padahal itu menteri pelancongan punya tugas..!!

    Manakala Menteri Kesihatan PN pula hanya menjalankan tugasnya yg berkaitan soal bajet, soal kemudahan hospital, soal elaun petugas, dll.

    Kalau dulu PM ke 7 , Lim Guan Eng, Tony Pua, Kula Paria semua ke depan bersuara nak jadi champion konon nak selamatkan kewangan negara dengan potong elaun kecemasan doktor dan penjawat awam lagi.

    Menteri Pertahanan PN pula diberi tugas hal2 berkaitan keselamatan sahaja. Menteri Kewangan PN hanya jaga hal2 kewangan sahaja sepanjang krisis. Menteri Luar PN pula, buat urusan dgn dunia luar sahaja dan uruskan rakyat luar negara pulang. Manakala rakyat tugasnya mudah sahaja. Duduk rumah diam2.

    Kalau dulu k'jaan PH Menteri Pelancongan, Tony Pua, Kulasegaran, Ramasamy, Syed Saddik suma nak menyampuk tunjuk pandai bersuara bagi jawapan walaupun itu bukan bidang tugad kementerian yang diselia.

    Perlu di ingat kerajaan PN yang ditadbir oleh pemimpin yang bukan kaki demo guling guling guling atas jalanraya. PN ini baru saja berusia 2 bulan bukan 22 bulan...!!

    Pernahkah kita lihat Menteri Kesihatan PN ambil tugas KP Pengarah Kesihatan untuk mengumumkan berapa banyak kes positif setiap hari, berapa ramai sembuh dan berapa ramai meninggal dunia ?

    Dibawah pentadbiran kerajaan baru PN ini, pernahkah kita melihat KP Kesihatan berdiri di sebelah menteri dalam sidang media untuk melaporkan perkembangan kes ?

    KP Kesihatan diberi kuasa penuh. Diberi ruang siaran langsung setiap hari di media-media. Tidak ada sekatan. Kalau PH dulu PM ke 7 memandai mandai kata Covit19 tak serius, TPM kata Malaysia ada pengalaman tangani krisis wabak penyakit.. bla.. bla.. bole blah blaahh..bla... bla lahh.!!

    Malah PM pun mengambil nasihat KP Kesihatan untuk membuat satu2 keputusan. DS Ismail Sabri yg berdepan media setiap hari, apabila ditanya hal2 berkaitan kesihatan, beliau tidak akan jawab dan serahkan kepada KKM. Kalau dulu semua pemimpin PH berlumba lumba tunjuk pandai depan TV..!!

    Kalau dibawah pemimpin kaki demo menteri pelancongan pun nak komen pasal Covit19 jangan di diskriminasi pelancong China, pakai mask untuk pelancong sudah memadai dll.

    Kalau kau bukan pakar kesihatan jangan menyibuk jadi nasik tambah.

    Inilah akibat bila kaki demo guling2 atas jalan raya di pilih jadi kerajaan PH dulu.. semua jadi haru biru...!!

    saya ulangg..!!!

    Kalau rasa seronok kena bodoh 2 kali dan suka kena kencing lagi sokong lah PH..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kemas?...tabligh dibiarkan oleh muyidin sebar covid keseluruh negara termasuk ke india dan thailand..

      Menteri air suam menteri tik tok buat lawak...menteri MITI jaga kedai gunting rambut....kerajaan negeri tak mau ikut perintah persekutuan...

      Bank2 tak mau ikut perintah menteri kewangan...

      Bantuan jekalkan kerja hanye untuk bulan saja kerana duit dah habis..

      Kalo tak kerana KP Kesihatan dan kakitanganye covid blm boleh dikawal..

      Delete
    2. Mantop..cantik sangat..

      Delete
    3. Ye... Kami dapat lihat. Dari 0 kes harian terus naik mendadak, dan sampai hari ni belum berhenti. Cekaplah sgt... Kikikiki...

      Delete
    4. Baru 2 bulan dah ada skandal kotrak KKM bekal peralatan medical,dpt ke company real estate developer 100% cina,menteri PN cbuk buat duit korup sana sini curi sana sini. Drp 0 kes jadi dekat 7k kes.

      Delete
  5. In this guessing and fortune telling game based on mixture of fantasies and fictions that "I made righg decision" perpetrated by hardcores, someone is now caught in the crossfire. This was exactly why the wise man wanted to avoid atall cost.

    Should someone be patient enough to wait for the right time to act, it would not have happened. BUT impatience coupled with greed and power overwhelmed rationlity and sanity. Well, time will tell and the next few episodes will be much anticipated and appreciated.

    ReplyDelete
  6. Kata nk satukan Melayu, tp dlm masa yg sama nk tolak Bersatu. Ah, pening puak2 tebuk atap ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon...umno tak mahu terikat dgn Bersatu buat selama2 nye..pru 15 Bersatu boleh jalan dan bersedia untuk pencen awal...

      Delete
    2. Berangan lebih, entah-entah kerajaan PN sampai bulan July je. Mark my word. Mahyidin takkan bodoh sangat biarkan dirinya, dipergunakan.

      Delete
  7. PAS menghitung hari ambilalih Kedah. Alhamdulillah di bulan Ramadhan Kareem

    Ustaz Haji Ahmad bin Yahaya
    كڽاتأن راسمي: ڤاس قدح سياڤ سديا كتواي ڤينتادبيران كراجأن نڬري قدح
    1. Kepincangan dan perpecahan yang berlaku dalam Pakatan Harapan (PH) Kedah sukar dikawal lagi dan terus memperlihatkan kelemahan gabungan itu dalam mengurustadbir negeri Kedah.

    2. Kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sidam, Dr. Robert Ling Kui Ee pada Isnin, 4 Mei lalu melalui akaun Facebooknya yang mempertikaikan keputusan pemecatan timbalannya di Cabang PKR Sungai Petani dan ramai lagi kepimpinan cabang di Kedah memperlihatkan Adun itu sudah tidak sehaluan dengan kepimpinan PH Kedah.

    Bakal ada beberapa Adun PKR lain akan mengikuti langkah beliau dan ia mengurangkan jumlah kerusi penguasaan PH.

    3. Menteri Besar, Dato’ Seri Mukhriz Mahathir sekarang bukan lagi pengerusi PH Kedah, beliau hanya mampu melihat tanpa berhak mencatur pergerakan Adun PH daripada PKR kerana dari sudut gabungan, PKR dan Bersatu tidak lagi sehaluan.

    Mukhriz juga dalam keadaan amat lemah kerana daripada enam Adun Bersatu Kedah, tidak sampai separuh yang berpihak kepadanya memandangkan banyak kelemahan yang gagal diperbaiki Mukhriz.

    ReplyDelete
  8. Pendirian umno tolak Bersatu secara rasmi adalah tepat...

    Kedudukan muyidin dan Bersatu belum kukuh berbanding umno dan Pas..

    Umno sudah umumkan kerjasama dgn muyidin dan Bersatu adalah sementara pru15 saja..

    Bersatu yg harapkan umno kekal sokong muyidin dan PN...tujuan umno setuju gabong sementara dgn Bersatu hanye untuk kukuhkan umno dlm pru15..

    Muyiden dan Bersatu boleh rancang persaraan awal...

    ReplyDelete
  9. Pru15 adalah pertandingan antara MN dan PH..

    Bersatu tak ada kesan langsung...pertandingan 3 penjuru dikawasan melayu PH MN dan Bersatu...pertandingan 2 penjuru dikawasan non malay PH dan MN..

    Penyokong muyidin dan madey boleh kemaskan bag dari sekarang....sudah tak relavan lagi..

    ReplyDelete
  10. Umno berani laungkan tolak Bersatu untuk pru15 kerana Bersatu makin lemah....umno juga tak puashati dgn pembagian hasil rampasan...

    Umno johor dgn bangganye ketepikan Bersatu johor

    Pru15 umno akan kuasai semula majoriti kerusi Bersatu dan kerusi katak puru umno....kerusi pengkhianat PKR yg tak seberapa akan turut hilang...

    Tak sampai 10 kerusi layak ke jadi PM?....sedar lah diri wahai muyiden..

    Madey jugak bukan ketua PH lagi.

    ReplyDelete
  11. Alfatihah

    Semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Salam takziah kepada ahli keluarga, semoga tabah menghadapi ujian ini,” kata Wan Rosdy.

    Abu Bakar pernah dilantik sebagai exco Hal Ehwal Peneroka dalam pentadbiran kerajaan Pahang di bawah kepemimpinan Menteri Besar Adnan Yaakob, antara 2013 hingga 2018.

    Pada Pilihan Raya Umum ke-14, Abu Bakar mempertahankan kerusi DUN Chini yang disandangnya dalam saingan 3 penjuru dengan majoriti 4,622 undi apabila mendapat undi 10,027.

    Dalam pertembungan itu, beliau menewaskan wakil PAS, Muhd Fadhil Noor Abdul Karim yang memperoleh 5,405 undi dan calon Pakatan Harapan diwakili PKR, Mohamad Razali Ithnain yang mendapat 1,065 undi.

    Beliau menjadi wakil rakyat DUN Chini sejak 2004.

    DUN Chini berada di bawah Parlimen Pekan yang diwakili bekas perdana menteri Najib Razak@Bossku

    Pastikan Sejarah PRK di Tg Piai berulang kembali di Chini. Malu apa bossku..!!

    Inalillah..

    ReplyDelete
  12. Inilah komen-komen tulisan dua tiga ekor muka-muka tembok yang sama menempel di blog yang sah jelas batu api dan lalang ini....

    ReplyDelete
  13. Jon Doe ade predicted 15 Mei 2020 jumaat Ramadoun Kareem ada suara kuat dan kejadian kelam kabut .... sebelum Atok mempanjihitamkan doonia ini...

    yg reality skg ni brgitu kelam kabut jon doe menepis bersilat kuntau sorang diri dng teori 20 tahun kebangangan tak menjadi....


    panji mana haaahh..?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon doo bagi penulis cerpen berteori yg nampak real berlandaskan hadis dhaif...


      Panji hitam dgn pemoda tamim pon dari hadis dhoif....

      Jon doo penulis dhaif yg suka berkhayal dan berangan kununnye dia boleh meramal dgn tepat keadaan politik dimalaysia di masa depan....

      Delete
    2. Kenyataan ini tidak tepat. Saya tidak pernah mengatakan pada pertengahan Ramadhan tahun ini soihah pasti akan berlaku.

      Sebaliknya saya menceritakan tentang satu hadith yang dikategorikan sbg hadith lemah yang menceritakan tentang berlakunya soihah pada pertengahan Ramadhan yang jatuh pada hari Jumaat.

      Disebabkan hadith ini dikategorikan sbg lemah, maka kita hanya mempunyai satu cara untuk mengetahui sama ada ia adalah hadith palsu atau hadith sahih iaitu dengan menunggu tarikh yang disebut.

      Sekiranya soihah benar-benar berlaku pada tarikh yang disebut maka hadith ini berkebarangkalian adalah berstatus sahih dan demikian kita boleh jadikan bahagian kedua hadith tersebut selepas bahagian soihah sbg rujukan.

      Sebaliknya sekiranya tiada apa yang berlaku, maka kita bolehlah anggap hadith ini sbg palsu dan ketepikan bahagian lain, kerana nubuwwah yang sahih tidak mungkin silap.

      Walaupun hadith soihah di pertengahan Ramadhan ini berstatus lemah, hadith2 tentang Pemuda Tamim, Imam Mahdi dan Nabi Isa di akhir zaman pula khabar2nya adalah mutawatir dan demikian ia pasti berlaku.

      Ada pula hadith mengenai perebutan takhta 3 orang putera raja di Baitullah sbg tanda paling akhir sebelum kemunculan panji-panji hitam di Timur sbg tanda peralihan zaman, hadithnya juga adalah sahih dan demikian ia pasti berlaku.

      Sama halnya dengan 'Kaum Yang Didatangkan' yang disebut di dalam Al-Maidah : 54, ataupun 'Ad-Dukhan' (asap) di akhir zaman yang diceritakan di dalam surah Ad-Dukhan. Khabar2 ini muncul di dalam AlQuran dan demikian tiada keraguan ia akan berlaku, kerana keaslian AlQuran adalah dijamin oleh Allah sendiri melalui Al-Hijr : 9.

      Sebelum dunia kiamat rahsia hakikat siapakah 'Kaum Yang Didatangkan' yang diceritakan di dalam Al-Maidah :54 dan bagaimanakah berlakunya Dukhan (asap) yang diceritakan di dalam surah Ad-Dukhan pasti akan terbongkar dahulu. Sekiranya ia masih belum terbongkar itu adalah kerana hanya masanya sahaja yang belum tiba.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. yg ni ko pandai ckp bila masa belum tiba.. tapi bab tun mempanjihitamkan doonia ko macam bagus punya predicted teori kau...

      cakap la panji pemoda tu ada bila sampai masa.. sapa yg kibar masa yg tontukan... yg ko berua atok kau mempanjihitam pasai apa..!?

      nk u turn buat jer la .. buang ego tu sket

      Delete
    4. Nujum sesat mengarut memang suka gunakan ayat quran utk tujuan menipu.

      Delete
  14. Peingatan untuk saya dan kita SEMUA.

    Dunia ini hanya pinjaman sementara waktu sahaja ibaratkan secelup jari dalam air dilautan.

    Sesungguhnya Akhirat adalah alam yg akan kekal selama2 nya.

    Beruntunglah pada sesiapa yang selalu mengingatkan KEMATIAN yg pasti....

    Subhanallah!!!

    ReplyDelete
  15. Dr M jumpa pimpinan Armada macam pelik, terdesak' - Exco Armada

    Kepten Kapal nak jumpa anak kapal..!!
    kikikiki.. sllunya anak kapal yg jumpa Kepten Kapal

    Sekurang-kurangnya empat sayap Pemuda Bersatu (Armada) peringkat negeri dan dua anggota exco Armada telah 'memberontak' terhadap percubaan untuk mengarahkan sokongan Armada kepada Dr Mahathir Mohamad, yang juga pengerusi parti yang terlibat dalam perebutan kuasa dengan Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin.

    Armada Terengganu, Sabah, Selangor dan Perak telah mengeluarkan kenyataan membantah selepas Armada pusat semalam menyatakan Pemuda Bersatu menolak kerjasama parti itu dengan Umno, di dalam kerajaan PN, dan meminta Bersatu untuk kembali bersama Pakatan Harapan.

    Keputusan itu dibuat setelah pertemuan kepimpinan Armada dengan Mahathir Mohamad, yang dikatakan mendapat sokongan dua pertiga sementara selebihnya mengundurkan diri, manakala tidak ada yang menentang.

    Silap ari kalau gila kepten kapal dah sampai tahap klimaks di bulan mengambang mau ditebuk kapalnya pulak ni...!!

    kikikiki..

    ReplyDelete
  16. Bubar je Bersatu tu kembali kpd UMNO mcm Semangat 46 dulu bubar demi perpaduan Melayu...biar Atuk,anak dia kroni dia je tinggal dlm sisa2 Bersatu tu....

    ReplyDelete
  17. Macai umno/Pas ni terlebih yakin, bahawa kita MELAYU takda pilihan dalam pru15, kecuali MEREKA.
    Walhal, MELAYU SUDAH BERPECAH TIGA:
    1. Melayu totok umno/pas
    2. Melayu PKR
    3. Melayu bersatu.

    Dengan ini, KITA MELAYU ada tiga pilihan dalam pru15 nanti.

    MEREKA yg tak nak undi pencuri, perompak, penjual BANGLA & ROHINGYA dan penonggang agama, ada DUA PILIHAN lain iaitu PKR atau Bersatu.

    ReplyDelete
  18. Senarai kerusi ahli Parlimen yang khianat dan perlu dibuang dalam PKR di PRU 15 nanti:

    1) Gombak
    2) Ampang
    3) Indera Makhkota
    4) Batu Pahat
    5) Bandar Tun Razak
    6) Segamat
    7) Nibong Tebal
    8) Selangau
    9) Puncak Borneo
    10) Ranau
    11) Saratok

    Sementara kerusi Parlimen PKR ini perlu dibuang penyandang sedia ada sebagai langkah berhati-hati mengelakkan pengkhianatan pada PRU15:

    1) Petaling Jaya - Maria Chin
    2) Sungai Buloh - Sivarasa Rasiah
    3) Tebrau - Steven Choong

    Kerusi DUN yang perlu di buang penyandang sedia ada bagi mengelakkan pengkhianatan pada PRU15:

    Selangor:
    1) Bukit Melawati - Juwairiyah
    2) Lembah Jaya - Haniza Talha
    3) Kajang - Hee Loy Sian
    4) Seri Setia - Halimey Abu Bakar
    5) Bukit Lanjan - Elizabeth Wong
    6) Paya Jaras - Khairuddin Othman
    7) Sementa - Daroyah Alwi
    8) Pelabuhan Klang - Azmizam Zamanhuri
    9) Tanjong Sepat - Borhan Aman Shah

    Pulau Pinang:
    1) Seberang Jaya - Afif Bahardin
    2) Machang Bubok - Lee Khai Loon
    3) Sungai Bakap - Amar Pritpal
    4) Sungai Acheh - Zulkifli Ibrahim

    Kedah:
    1) Sidam - Robert Ling
    2) Lunas - Azman Nasrudin

    Negeri Sembilan:
    1) Ampangan - Rafaei Malek

    Melaka:
    1) Machap Jaya - Ginie Lim

    Harap Presiden mengambil maklum nama-nama di atas agar PKR tidak dikhianati pada masa akan datang.

    Terima kasih

    Ahmad Albab

    ReplyDelete
  19. Former political secretary to Fourth Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad, Matthias Chang, lambasted his former Boss on the recent most attempt to ‘political coup’ to use the upcoming Parliament sitting to oust Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.

    Matthias Chang:

    Dear Good People (MP)

    We have arsehole politicians still lusting for power doing their utmost to topple our PM and bring chaos to the country.

    Bluntly, I will say they are all a bunch of filthy scumbags!

    Shafee Apdal’s motion for a resolution of confidence is for all intent and purposes a No Confidence motion against PM.

    Tun M using the backdoor vehicle of Apdal’s (why they like to play the backside), is desperately trying to show that he can command more confidence than PM.

    IT SHOWS THAT THE ARSEHOLE LAWYERS, JUDGES (RETIRED OR CURRENT) AND WHOSOEVER ADVISING BY THE BACKDOOR, ARE NOT CONFIDENT OF A MOTION OF NO CONFIDENCE AGAINST PM SUCCEEDING (BEING A NEGATIVE AND AN INSULTING TACTIC). ARROGANCE!

    SO, BY COUCHING A MOTION OF CONFIDENCE FOR A IRRELEVANT POLITICIAN WHO HAS EXCEEDED HIS SHELF LIFE (EXPIRED) THEY ARE MERELY PLAYING ON INFANTILE EMOTIONS THAT MPs SHOULD GIVE FACE TO A “HAS BEEN”.

    BUT THIS MAN (WHOSE POLITICAL SHELF-LIFE HAS EXPIRED) COULD NOT EVEN BE BOTHERED TO SAVE OUR LIVES, AS EVIDENT BY HIS SPEECH REGARDING THE USELESS RM20 BILLION STIMULUS. NOT A WORD ON SAVING OUR LIFE AND DEFEATING COVID 19.

    THIS IS THE BANKRUPTCY OF THE PH GOONS STILL LUSTING FOR POWER.

    HATE TO SAY IT. THIS IS THE UGLY, FILTHY WAY IN WHICH A SET OFF MALAY LEADERS ARE WILLING TO LAUNCH A COUP FOR THEIR SELFISH POWER INTERESTS AGAINST A MALAY LEADER FIGHTING FOR THE ENTIRE COUNTRY AND TO UPLIFT THE MALAYS, BEING THE MAJORITY ARE SUFFERING MASSIVE UNEMPLOYMENT AND FINANCIAL DEVASTATION.

    Champions, these scumbags are not, but TRAITORS TO THEIR OWN RACE, RELIGION, CULTURE AND COUNTRY.

    MAY THEY ROT IN HELL.

    MATTHIAS

    ReplyDelete
  20. MATTHIAS sounds so frustrated. Kesian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau banyak makan taik pemimpin pH sebab tu kau menggelebah. Kesian.

      Delete