Saturday, May 9, 2020

BOLEH TAHAN MUHYIDDIN DAN MENTERI KEWANGAN TEMBERANG..

No one left behind..

Makcik kiah dah mula tepuk dahi..

https://malaysiagazette.com/2020/05/09/netizen-kecewa-rayuan-bpn-ditolak-gara-gara-ssm/


Harap sangat PRU15 dipercepatkan  sikit ...

https://mhdaily.net/makcik-kiah-tertipu-lagi-tak-dapat-bpn-sebab-berdaftar-ssm/#.XrgIA3I_suE.whatsapp

NASIB BAIK ADA BLOGGER MCM AKU DAN RAKAN² AKHIRNYA MUHYIDDIN RESPONDED...

KALAU HARAP MACAI YG MEMPERTAHAN MENJILAT MEMBODEK.. MEMANG MUSNAH POLITIK MUHYIDDIN

59 comments:

  1. Tak dpt BPN pun salah PM Dan FM ke?..yg check lhdn kan...tolonglah jgn buat post bodoh camni...

    ReplyDelete
  2. PRU boleh settle semua isu ka bro KD? Yg untung org politik je. Tak semestinya kalau sekarang yg dulu undi si polan tu , sokongan masih kt si polan yg sama..tambhan pulak si polan tu byk politiking dari buat kerja. Undi tak percaya kt parlimen pun belum tentu itu yg rakyat mahu. Rakyat hanya tool aje utk org politik ni. Tak percaya cuba buat survey. tq

    ReplyDelete
  3. Saya ulanggg...!!!!!

    Kalahkan boboi maka hapuslah legasi tak guna ini..!!

    ReplyDelete
  4. Acik pun tak dapat BPN. Mohon katogari m40. Keputusan tidak lulus.Alasan :gaji melebihi rm 4000 sebulan.
    Tepuk dahi acik kepada makcik Kiah ni..
    Banyak lagi yg tak lulus dgn alasan
    bangang. (bab kata Najib)
    Cepat La sikit Pru.

    ReplyDelete
  5. Bukan temberang. Cuma ada kelemahan sana sini yang perlu ditambahbaik. Bukan semua benda ada dalam kepala 2 orang yang awak maksudkan. Cuma bila ada masalah, barulah cari punca dan cari penyelesaian. Seperti isu moratorium baru-baru ni. Bila timbul masalah barulah tahu puncanya, dan akhirnya dapat diselesaikan. Jadi, jangan cepat mencebik hanya kerana atap sendiri yang bocor. Pedih tu pedih la. Sayapun, kalau team liverpool kalah, saya frust. Faham juga kalau ph tumbang, awak kecewa. Cuma kecewa tapi masih rasional. Begitulah.

    ReplyDelete


  6. Di antara doa yang saya pohonkan di dalam Ramadan ini ialah tidak berlakunya PRU-15 dalam masa terdekat tatkala wabak Covid belum berakhir dan ekonomi negara masih merudum. Apa yang lebih menggusarkan ialah membuka ruang dominasi non-Muslim dalam pemerintahan negara.

    Saya menginsafi bahawa PN bukan sebuah kerajaan yang sempurna dan masih terlalu banyak kekurangan yang mesti siubah dan diperbaiki tetapi membawa kepimpinan dengan dominasi non-Muslim adalah satu fitnah yang lebih besar untuk negara.

    Semoga Allah jauhi...

    Didoakan agar Allah berkati rakyat dan negara ini serta dibekalkan nanti dengan pemimpin yang amanah dan kompeten serta menjaga agama dan masa depan umat.

    ~ Selamat menghayati Nuzul Quran dan Badar Kubra.

    ReplyDelete
  7. PM buat benda dah betul. Keputusan layak tak layak, LHDN punya kerja. Kena rujuk LHDN.

    Kalau PM ada kuasa melulus, dah tentu dia boleh arahkan lulus. Tapi perbendaharaan bawah siapa. Jadi menteri kewangan kena berbincang dengan LHDN. Sebab LHDN ada garis panduan sebelum melulus. Mungkin garis panduan dalam menentukan lulus tak lulus, boleh ditambahbaik.

    ReplyDelete
  8. Baca berita boleh tapi janganlah terima bulat². Minda kena tajam dan berhati².

    Orang yang umur dah banyak (makan garam) dan jenis kaki fikir, biasanya mereka jenis yang tidak mudah dipengaruhi.

    Tapi budak² muda takde pengalaman zaman penjajahan dan perang dunia ke 2 serta sejarah kejatuhan banyak kerajaan disebabkan fitnah media terutama era 80'an (spt kebanyakan netizen alam maya saat ini), maka golongan ini paling mudah terpengaruh dan dipengaruhi minda mereka.

    Apalagi jika di Malaysia, berita MK, MC, FMT. Salah satu cabang lidah untuk kumpulan tertentu. Sepertinya tidak kelihatan, ya tapi mereka bermain bayang² kumpulan tertentu di alam nyata setiap hari.

    Laporan berita palsu yang dirancang oleh suatu pihak melalui media bukanlah benda baharu. Contohnya byk antaranya kejatuhan kerajaan Iraq dan Libya. Mind set kita diasuh untuk menerima Iraq dan Libya jahat pada waktu itu.

    Apatah lagi jika mereka memberi ruang kepada individu² untuk memberi pendapat, pandangan @ kritikan kepada suatu pihak lain, inilah yang perlu ditapis oleh minda kita dengan lebih tajam apa motif perkara ini disiarkan. Kadang² benda 1% dimind set supaya menjadi berita panas 90%.
    Inilah namanya kawalan minda melalui mata dan telinga. Bagi yang gagal, beremosi dan tiada suatu pengetahuan akan mudah menerima bulat² suatu berita.

    Dan pe tah lagi juga bloggers. Mereka hanya memberi pendapat dalam ruang lingkup ilmu dan pengetahuan serta keterbatasan sumber info mereka @ cilok copy paste suatu pendapat orang lain @ berita, maka baca boleh tapi guna akal kita sendiri untuk menilai blogger seperti ini. Mereka sebenarnya tidak tahu banyak, tapi suka menonjol macam tahu banyak.

    Tapi sihir & kuasa fitnah melalui media elektronik dan platform lain spt FB, Instagram, Twitter dll memang tidak dapat dielakkan kecuali anda diberi minda yang sangat kritis dan tajam supaya dapat berfikir dengan betul.

    Amalkan lah surah 1-10 Al-Kahfi supaya anda tidak termasuk golongan yang rugi (zaman fitnah) dan menjadi hamba kepada manusia².

    Memadailah jadi hamba kepada Allah s.w.t dan bertawakal lah & beramal lah apa yg mampu (sebagai pendinding dan penerang kepada kegelapan) dalam menempuh fasa akhir zaman ini.

    ReplyDelete
  9. Hahaha..kecian cik kiah...dengar pakej 260 billion pkp 3 bulan no hal....cik kiah dah terangsang tapi kena potong stim..

    Masa umum pakej BPN cik kiah boleh dapat 8000... Tapi dah masuk 2 bulan habok pon tak de...

    Mula2 isi borang BPN....dah lebih 1 bulan baru bagi tau cik kiah peniaga goreng pisang berdaftar dgn SSM tak layak BPN...cik kiah kena pohon gwran peniaga prihatin plak...tunggu lagi 1 bulan..

    Sekarang cik kiah dah kurus kering tak berduit kerana syok dgn pengumuman muyidin...

    Perancangan muyidin dan menteri kewangan terbaik tidak kemas...moratorium bayaran balik pinjaman bank pon huru hara...peminjam tersiksa oleh bank...dah kena jerkah baru menteri kewangan tahu guna kuasa untuk selesaikan moratorium..

    Muyidin banyak sangat berpolitik dlm gelap kerana ketakutan selepas tebuk
    atap..

    ReplyDelete
  10. Saya amat gelihati dengan Statement TDM (spt yang dilaporkan) bahawa PPBM adalah satu²nya parti saat ini yang boleh diharapkan oleh orang melayu & bumiputera bagi menggantikan parti melayu teras lain.

    Hehehe... Tersenyum kecil saya.
    Ada yang mahu percaya dari mulut seorang politikus?

    Ucapan dan apa yang bersarang di hati TDM tidak selari dengan apa yang anda perbuat tun.

    Anda bukan pilihan melayu lagi. Kami tahu tujuan anda. Anda puas mencaci melayu dan kemudian ingin memperguna melayu sekali lagi demi tujuan politik anda.

    Anda akan total Lost kali ini. Kerana wajah sebenar anda sudah terserlah.

    Anda bermain ucapan amanah, integriti dll ucapan manis spt yang diucapkan hari² oleh DAP untuk menunjukkan anda dan DAP itu suci murni tetapi sejarah akan menceritakan penipuan anda.

    Ingin melawan arus semula? Terserah.

    Tiada orang melayu mahu berhiba hati bila anda mati... kerana anda dapat apa yang anda tuai semasa 22 bulan anda diberi kuasa.

    Anda akan dikenang spt mana orang Turki mengenang attartuk. Tidak lebih dan tidak kurang. Tidak memberi manfaat @ memberi najis kepada bangsa melayu.

    InsyaAllah, bangsa melayu akan dipertahankan oleh bangsa melayu asli suatu hari nanti.

    Anda telah membuka jalan itu (semasa PM ke 7).... Anda telah diberi kekuatan untuk bertahan. Terima kasih. Itu takdirnya tapi bukan keturunan anda yang akan.menentuksn hidup dan mati bangsa melayu serta tanah melayu kami.

    Semoga anda TDM dapat bermuhasabah diri untuk sekian kalinya....

    "...dalam tempoh lebih kurang 8 bulan ....."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100% kenyataan Putera Bani Tamim ini tentang PPBM.

      Kewujudan PPBM telah dua kali menyelamatkan bangsa dan negara ini daripada malapetaka sedang berPMkan seorang kleptokrat dan hampir berPMkan seorang bekas banduan jenayah salah guna kuasa dan meliwat, waima diampunkan oleh Agong.

      Kekuatan PPBM itu sendiri banyak bergantung kepada aura Putera Bani Tamim itu sendiri.

      John Doe bersama Sang Putera Bani Tamim sehingga ke akhir perjuangannya bersama PPBM.

      Dengan izin Allah, apabila permainan berada di perlawanan akhir, Tun dan PPBM yang akan muncul pemenang mutlak.

      Bagi yang mencerca dan menghina Tun kerana tidak dapat memahami apa yang ia sedang usahakan demi bangsanya, agamanya dan negaranya, saya hadiahkan lirik lagu berikut untuk renungan:-

      Suatu hari nanti...
      Pasti kan bercahaya...
      Pintu akan terbuka...
      Kita langkah bersama...
      Di situ kita lihat...
      Bersinarlah hakikat...
      Debu jadi permata...
      Hina jadi mulia...
      Bukan khayalan...
      Yang aku berikan...
      Tapi keyakinan yang nyata...
      Kerana cinta...
      Lautan berapi...
      Pasti akan ku renang jua...

      Perjuangan kita belum selesai...
      Kerana hanya yang cekal dan tabah...
      Dapat membina mercutanda...
      Bangsanya yang berjaya...

      Wallahu a'lam.

      Delete
  11. Pm dan Menteri kewangan sendiri tidak faham perbezaan bantuan sara hidup dengan bantuan perniagaan...

    Dia buat pakej bantuan dan kategori bantuan tapi dia tidak paham...jadi haru biru....rakyat mula marah..

    Pakej bantuan hanyelah untuk sedapkan cerita sahaja...

    ReplyDelete
  12. https://m.malaysiakini.com/news/524914

    Kesian Makcik Kiah niaga goreng pisang tak layak dapat BPN'

    ReplyDelete
  13. YM Tengku Zafrul hairan knapa Tun dan Lim Guan Eng membuat pinjaman sedangkan Kewangan Negara Kukuh
    Author Mei 08, 2020 26


    YM Tengku Zafrul Menteri kewangan hairan knapa Tun dan lim guan Eng membuat pinjaman sedangkan Kewangan negara kukuh

    Apa tujuan Mahathir dan Lim Guan Eng berhutang?

    APA MUSLIHAT MEREKA ????

    Kenapa mereka menipu rakyat tentang status kewangan negara?

    Kedudukan Kewangan Negara KUKUH

    Menteri kewangan Tengku Zafrul Aziz telah membuat kenyataan bagi ) rasa pelik beliau berhubung keputusan kerajaan PH pimpinan Tun Mahathir membuat pinjaman luar kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh dan keputusan kerajaan PH meminjam menimbulkan banyak persoalan pelik

    Beliau dilaporkan berkata
    Adalah menjadi persoalan besar bagi saya kenapa kerajaan PH begitu rakus membuat pinjaman wang melalui bon samurai sedangkan kedudukan negara masih kukuh? Apa sebenarnya motif Tun Mahathir dan Lim Guan Eng selaku menteri kewangan ketika itu telah menimbulkan banyak tandatanya?.

    Secara tidak langsung kenyataan Tengku Zafrul menjelaskan bahawa negara tidak perlu membuat pinjaman di luar negara. Kenyataan Tengku Zafrul telah membongkar berhubung tujuan pinjaman tersebut dibuat.

    Ramai berpendapat ada perkara yang disembunyikan oleh Tun Mahathir dan Lim Guan Eng dari pengetahuan rakyat berhubung tujuan pinjaman melalui bon samurai.

    Sehubungan itu rakyat berpandangan adalah perlu bagi kerajaan menjalankan siasatan samada oleh SPRM atau pun satu RCI ditubuhkan bagi mencari jawapan mengapa Tun Mahathir dan Lim Guan Eng membuat pinjaman wang melalui bon samurai sedangkan kewangan negara kukuh.

    Lebih-lebih lagi Mahathir telah membuat kenyataan terakhir sebagai Perdana Menteri sementara bahawa negara mempunyai simpanan dana kewangan bernilai rm2 trillion atau rm 2 ribu billion dan RM1.2 trillion dikumpul ketika 9 tahun Najib Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia.

    Sepanjang PH mentadbir negara selama 21 bulan rakyat dihidangkan dengan rintihan berterusan oleh Tun Mahathir dan Lim Guan Eng yang mengatakan keraaan tiada duit. Duit Najib curi.

    Manakala Lim Guan Eng tidak putus putus membuat kenyataan menipu rakyat dan Parlimen kononnya beliau mengharungi keadaan getir apabila mendakwa 5 bulan pertama beliau hanya berbekalkan hanya RM450 juta sahaja.

    Kenyataan Guan Eng ini ternyata disambut sinis oleh sebahagian besar rakyat kerana mereka tahu bayaran gaji dan elaun penjawat awam pun sudah lebih RM8 billion sebulan. Tiada seorang pun penjawat awam yang tidak menerima atau terlewat dibayar gaji dan elaun masing masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua ini boleh dijawab dalam PERSIDANGAN PARLIMEN. Tanyalah di PARLUMEN, jangan tanya di media sosial.

      Tanya di media sosial, ini PROPAGANDA UMNO namanya. Nak dapat political milage. Tak berkesan. Tanya di Parlunen barulah nampak menteri berjuang untuk rakyat dan negara. Jadi, panjangkan sessi parlimen supaya semua persoalan boleh dibentangkan secara telus.

      Delete
  14. PAS Kedah bincang pertukaran kerajaan negeri. Gud Bye Boboi pastikan sebelum 18.Mei.2020 Muhkriz ditendang dari Kedah

    SUASANA di perkarangan Kompleks PAS Kedah di mana pertemuan pemimpin PAS negeri bersama Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan diadakan pagi ini.

    PEMIMPIN PAS Kedah hari ini, mengadakan pertemuan tertutup bersama kepimpinan Pusat parti itu, dipercayai bagi membincangkan peralihan kuasa kerajaan negeri dan calon Menteri Besar baharu.

    Pertemuan di Kompleks PAS Kedah itu dihadiri Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan; Pesuruhjaya PAS Kedah, Ahmad Yahaya dan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor.

    Difahamkan, semua 15 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS menghadiri pertemuan berkenaan.

    Turut dilihat memasuki bangunan Kompleks PAS Kedah adalah dua wakil UMNO iaitu ADUN Bandar Baharu, Datuk Norsabrina Mohd Noor dan ADUN Sungai Tiang, Datuk Suraya Yaakob.

    Semalam, Takiyuddin yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri bersama Timbalan Menteri Sumber Manusia, Awang Hashim turut mengadakan pertemuan bersama Ketua Polis Kedah, Datuk Zainuddin Yaacob di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah.

    Rabu lalu, PAS Kedah mengumumkan keyakinan mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri Pakatan Harapan (PH) yang dipimpin Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

    Keyakinan itu bersandarkan semangat kerjasama Muafakat Nasional antara PAS dan UMNO yang kini memiliki 17 kerusi DUN, selain kepincangan dan permasalahan yang berlaku dalam kalangan ADUN PH ketika ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali ke 2 pas bincang pasal mb....kali pertama ternganga...

      Pas tak sabar nak kerusi mb walopun menang 15 kerusi jer...kedudukan sokongan kpd mukeriz blm jelas...yg jelas mukeriz masih pm...blm ada adun Bersatu berani istihar sokong Pas...

      Undi tak percaya kpd muyidin sudah diterima oleh speaker...

      Pas sepatutnye tidak gelojoh..

      Delete
    2. Inilah yg dikatakan GILA KUASA. Tak sabar-sabar nak berkuasa.

      Delete
  15. Dolu dolu.. Saya ulangg..!!
    Hari ini ke Putarjaya, Esok harga minyok turun

    Now..Saya Ulanggg...!!!

    "Kalahkan boboi, maka hapuslah legasi tak berguna ini"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongok...masa ditawarkan harga minyak murah ko tolak...masih nak sokong Penyamun...sekarang ulang ratib gila babi..

      Delete
  16. Aah...aku pun tak sabar nak kuburkan Pakatan Haprak Haram Jaaddah yg bertuankan Dapigs...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno blm dapat sokongan majoriti melayu kerana masih ada penyamun..

      Delete
  17. SEGALA YANG KU BUAT DEMI ANAKKU
    on May 09, 2020



    Aku mula mengikuti perkembangan politik si boboi ni sejak dia nak bertanding jawatan ketua pemuda Umno dulu, kalau korang masih ingat selepas PRU13 dulu, berlaku pertembungan diantara Khiry Jamaluddin, Khir Toyo dan Boboi bagi merebut jawatan itu.

    Sepatutnya, pertembungan itu hanya berlaku diantara KJ dan Khir Toyo, tapi last minit, boboy pun nak jugak bertanding, maka jadilah perang tiga penjuru.

    Maka boboi dan Khir Toyo pun tewas.

    Sepanjang aku mengikuti kempen boboi masa dia nak bertanding jawatan ketua pemuda Umno tu, aku lihat dia tak ada idealisma dia sendiri, kemana arah pemuda Umno yang dia nak bawa sekiranya dia dipilih menjadi ketua pemuda Umno kelak, tidak jelas.

    Dalam siri-siri kempen dia aku boleh katakan macam ni, satu minit memperkenalkan diri, bermula dari minit kedua hinggalah habis kempen, dia akan bercerita pasal bapak dia, dia langsung tak cakap apa perjuangan dia, kemana arah dia nak bawa pemuda, apa misi dan visi dia, langsung tak di sebut. senang cerita, si boboi ni hanya jual nama bapak dia untuk raih sokongan.

    Begitu juga sewaktu dia nak bertanding jawatan naib presiden Umno, sama juga peelnya, last minit hantar nama nak bertanding, cara kempen pun sama, aku ingat lagi masa aku pergi dengar dia kempen di sebuah resort berdekatan Putrajaya dulu, majlis tu dianjurkan oleh Umno Bahagian Puchong kalau tak silap, dari awal dia angkat microphone sampai la habis, dia dok bercerita pasal bapak dia, dah jadi macam sesi pengkisahan bapak dia la pulak.

    Misi, visi dan halatuju yang nak dia bawa kalau dia menang jawatan naib presiden tu langsung dia tak bagi tau, bapaknya pun turut berkempen ketika itu, ye la sapa tak sayang akan kan?

    Akhirnya boboi tewas lagi...

    Maka itulah pemulaan penentangan atok terhadap Umno, pada pandangan atok, kekalahan boboi bertanding jawatan-jawatan penting dalam Umno dilihat sebagai penolakan pemimpin Umno keatas diri dia, pulak..

    Dan kini, kedudukan boboi sebagai Menteri Besar Kedah dalam keadaan terancam, dalam kes ini, bukanlah PAS yang menjadi parti pembangkang terbesar di kedah mengancam kedudukan boboi, tapi yang mengancam tu adalah kawan-kawan boboi sendiri dalam PH.

    Kedudkan boboi di kedah seperti teloq dihujung tanduk, bila-bila masa boleh jatuh pecah, jadi untuk menyelamatkan boboi dan memastikan kedudukan boboi tidak terancam, maka atok pun buat perangai lagi.

    Itu je yang sebenarnya, kenapa atok meroyan lain macam kali ni, pasal nak pastikan boboi ada jawatan tinggi baik dalam negeri atau negara.

    Perjuang atok hanya untuk boboi je, tak ada sebab lain, kalau atok kata dia berjuang kerana rakyat, itu bullshit, masa dia jadi pm ari tu, rakyat di suruh ikat perut, sedangkan kroni dia dianugerakhan projek berbillion-billion, kalau dia kata dia berjuang nak lawan rasuah, dia lah sebenarnya bapak segala rasuah yang ada kat negara ni, habis semua kes-kes rasuah pemimpin PH dia arahkan AG untuk buang kes, kemudian dia buat-buat terkejut.



    ReplyDelete
  18. Banker luorg g pecaya??? Baru 2 bulan pegang jawatan udah kencing public??? What ever happen to due dilligence pratice dlm industri kewangan kt msia nie???

    ReplyDelete
  19. Selagi saka tua tu ada dlm parlimen, selagi tu negara tak aman tenteram. Halau masa PRU, barulah muktamad.

    ReplyDelete
  20. Tua kutuk yg ada sedikit sebanyak jasa pada negara tak puas ati selagi botak kesayangan nya tkleh jadi PM. Angkat botak jadi PM selesai semua. Cita.jika dia mati pun mata ttup rapat.prcaya lah.

    ReplyDelete
  21. kalah ke menang ke terlingkup ke tersungkur ke
    tsmy is the best among the best..
    terima lh kenyataan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat sidang parlimen takut...best amendenye..

      Delete
    2. Oh really.......???
      Apa jadi dgn cerita hal Mahyidin main pompuan Cina, bini orang sampai bercerai berai......???

      Masih the best among the best...???

      Bukan apa, takut Mahyidin kenan pau bila sampai pru15. Cerita ini akan diperbesarkan semula. Never trust your enemy.

      Delete
  22. 22 tahun 22 bulan 2 2 bodoh...

    ReplyDelete
  23. Memang betul.. Kalau jadi pru awal. Kelaut la PH hancing.. Ahli2 parlimen dan adun2 PH yang beriyer support undi tak percaya akan tahulah nasib mereka.. Especially yang menang dulu dikerusi 3 penjuru dgn umno Dan pas. Goodluck.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokongan melayu kpd umno dan pas sudah merosot...

      Delete
  24. Bagi saya lah..umno BN pas kena pastikan dua perkara..
    Kekal pm8
    Atau
    Bubar parlimen.

    Ingat jangan sampai jatuh ke tangan ph semula..
    Bukan senang nak melintas jambatan kerana buaya menanti..fikirkan.

    ReplyDelete
  25. Yg dibimbangi PH mati tak berkubur...!!
    Apa lg yg tgl dlm PH..
    Amanah ada Mat Sabun dan Mat Put storeman.
    PKR ada Nuar dn kuncu2 yg kaku..
    DAP ada menteri minum minyak sawit dn menoreh dllm hujan.
    Bersatu cuma ada Mat Blur dan kuncu2...
    PH sdh hilang aura kepimpinan...dn aura Politik

    ReplyDelete
  26. Cukup2lah Mahathir jgn terlalu gilakan kuasa. Anuar rakyat tak nak awak jadi pm biarlah yg ada skrng dah baik rakyat suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M je ke yang gila kuasa....????

      Macam mana dgn Mahyiddin dan Ashmin yg rampas kuasa, mereka tak gila kuasakah..?

      Dan sekarang Pas nak rampas Kedah daripda Mukhriz. Ini bukan gila kuasakah....???

      Kalau tak gila kuasa, kamu semua gila apa....????

      Orang gila memang tak ngaku dia hila. Dia kata semua orang gila, kecuali dia. Padahal dialahbyg paling gila.

      Gila kamu semua ini, adalah penyakit mental dipanggil ParanoidbSchizophernia. Semua orang jahat fanngila kuasa, kecuali kamu. Tempat kamu di Tanjung Ranmbutan. Di di situ baru kamu tahu apa itu GILA KUASA.

      Delete
  27. TSMY adalah PM 8yang sah di sisi Allah.Allah yang telah menentukan untuk menyelamatkan bangsa Melayu dan Negara ini dari orang orang DAP dan sekutunya yang banyak membuat kemusnahan .

    ReplyDelete
  28. Terserlah apabila dia ( Mahathir ).... HANYA... PENTING KAN DIRI....
    BUKAN .... PERJUANGAN UNTUK BANGSA MELAYU DAN AGAMA ISLAM....
    Undi usul tidak percaya kepada kerajaan pimpinan TSMY...... dibuat dengan puak DAP dan sekutunya... dibuat satelah YANG DIPERTUAN AGONG melantik TSMY sebagai Perdana menteri Malaysia....
    Inilah wajah sebenar Tun.....
    Dari dulu
    .... memang suka membelakangkan...........
    Hanya Nafsu politik...yang diperjuangkan....
    Beliau sendiri yang menjadikan diri nya... akhirnya mungkin di benci sangat sangat oleh rakyat Malaysia....
    Sanggup bersekongkol dengan DAP dan sekutunya....
    Dimana letaknya kata kata dia... Yang pernah mengatakan bahawa DAP itu.... KOMUNIS....!!!!
    Sanggup berdolak dalik....
    Sekejap Chondong kesini.... sekejap Chondong ... kesana....
    Adakah orang saperti ini boleh digelar sebagai. ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape terlalu takut dgn undi tak percaya?..

      Delete
  29. Inilah kawan baik Dap yg hendak jatoh kann orang melayu

    ReplyDelete
  30. Sudah lah KD....Muhyiddin pun dah panjangkan rayuan hingga 31 Mei ni...tak payahlah MEROYAN..tak macam Atok ko tu...KODOKUT taik kucing...

    ReplyDelete
  31. Tiada komen politik, hanya nak ucapkan salam Nuzul Quran buat tuan blog, para sahabat dan para pengunjung blog.

    Khusus untuk semua para ibu, terutama sdri Cik Minah yang pernah ceritakan tentang anaknya; ucapan selamat hari ibu dari saya.

    Semoga kita semua kekal selamat daripada kebinasaan di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  32. Dlm tempoh 2bulan 2x dah banker zionis melayu nie kencing kita rakyat tp tau2 tgh ekonomi nazak syer saham bank2 utama naik. Tp melayu bangang nak gak kem yiddin, bangga yiddin brckp dgn trump. Apa punyet bangang le melayu nie.

    ReplyDelete
  33. Muyiden sambong lagi PKP hingga 9 jun....kawasan merah saja yg patutunye sambung PKP ....kawasan hijau cukup sambung 1 minggu saja.


    Muyidin ambik kesempatan untuk elak..

    1 sidang parlimen lebih 1 hari...usul undi tak percaya

    2..kempen pemilihan Bersatu..

    Muyiden penakut...

    ReplyDelete
  34. Tak ada langsung terima kasih dan bersyukur la kau ni KD
    Hari2 meniupkan api kemarahan dan fitnah..
    Bulan puasa ni langsung tak pernah nak menginsaf kan kau...

    kau yg tak faham bahasa dan tak tahu apa yg sebnarnya berlaku, lepas tu nak hasut org...
    Manusia jenis apa kau ni ha....insaf dan bertaubatlah

    Itulah bila hati tu dah penuh dengan dendam dan sakit hati, maka kebenaran pun dah tak nampak.

    Harap kau insaf...sebelum terlambat

    ReplyDelete
  35. Macai²umno terpaksalah puji Dan pertahan muhyiddin sebab kalau Tun jadi PM lagi sekaki memang penyamun terkejut berok..

    Jadi kalau terus kutuk Mahathir itu petanda mereka cemas Dan lemas..

    Kesian Kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol bro...macai gelisah muyidin ketakutan undi tak percaya...nak harap pru15 sokongan makin merosot..

      Muyidin tak percaya dia dapat sokongan majoriti...

      Delete
    2. Inilah modal KD bila x puashati dengan hujah org. UMNO semuanya penyangak dan penjahat.

      Dia terlupa seburuk² UMNO yg dia cop, dia berjaya hari ini kerana ada jugak jasa UMNO dari umur dia kecik sampai besar. Mak bapak dia pun makan hasil jasa UMNO perintah negara 60 tahun.

      Hanya masalah Najib, Zahid dan kuncunya (pada mata KD), KD ni cop UMNO semua penjahat mengalahkan jahat dan liciknya DAP.

      Semulia² DAP di mata KD, agaknya pe jasa DAP ye kat KD dan mak bapak dia?

      Biasalah, taraf orang perasan good², dia berjaya hari ini kerana usaha dia sendiri. Takde satu jasa pun UMNO pada mak bapak dia dan KD. Cakap berlagak macam orang merak kayangan.

      Kalau masin mulut saya, esok lusa awq terlantar sakit sampai miskin berubat sana sini, baru tersedar awq tu manusia biasa je. Ada kurang dan cilok sana sini jugak. Tak perfect pun.

      Nak sembang sombong dengan tetamu blog awq pun agak²lah jugak. Jangan pandang mereka sebelah mata....

      Delete
    3. Suka hari kau la KD nk tulis apa....
      Hehehehe.....Atok kau pun bg tahu dlm wawancara dlm astro yg undi tak percaya akan gagal...
      Dia dh buat U-turn dh...

      Delete
    4. Orang GILA KUASA meroyan. Buruk sangat bunyinya.

      Delete
    5. Betul tu cikminah, madey memang GILA KUASA.

      Delete
  36. blog GAP gerakan anti PKR di tukar pada Gerakan Anti DAP sudah bersiaran

    komen anda dialu alukan disana tiada tapisan... welcome GAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlulah Kita anti parti itu parti ini..
      Parti tak Salah pun..

      Yg Salah adalah pemimpin²yg rasuah, penyamun,rasis,tebuk atap.
      Yang paling huduh adalah macai yg sokong penyamun..

      Jom pakat² kita anti kpd buruk akhlak Dan anti tidak amanah.

      Kalau kau penyamun, macamana kau nak jadi anti rasuah?

      Delete
    2. kalau kau sendiri buruk perangai, asyik buruk sangka pada orang, nak pakat-pakat jadi amanah. oh ya kd, agaknya siapa yang kau maksudkan sebagai penyamun tu kat sini. pandai tuduh tapi tak berani sebut nama siapa sebagai penyamun. kitorangpun tak tahu siapa penyamun tu. "betulkah orang yang aku sokong tu penyamun yang kau maksudkan?" beranilah sikit kd. kau kan blogger berani. aku respek pada kau kalau kau berani tulis siapa penyamun yang kau maksudkan. lain la kalau kau asyik bawak lari tiang gol...

      Delete
    3. Penyamun Tak perlu sebut nama..

      Bila menyamun dia tidak rujuk undang² Salah atau tidak Haram ke tidak...

      Bila kena seret ke mahkamah..oh pandai pula rujuk undang²...mahkamah belum putuskan

      Penyamun Bab klentong penyokongnya memang hebat

      Penyokong bangang memang terpedaya..

      Delete
  37. NASIB BAIK ADA BLOGGER MCM AKU DAN RAKAN² AKHIRNYA MUHYIDDIN RESPONDED...

    KALAU HARAP MACAI YG MEMPERTAHAN MENJILAT MEMBODEK.. MEMANG MUSNAH POLITIK MUHYIDDIN

    Sdr KD,

    Kalau benar TSMY telah respon kpd blog sdr, maka saya juga ingin sampaikan beberapa pesanan ikhlas kepadanya seperti berikut :-

    1. Kekalkan Tun M sbg Pengerusi PPBM. Sebarang tindakan kpd Tun yang dilihat tidak berpatutan dengan kedudukan Tun sbg The Undispited Godfather of PPBM hanya akan mengundang respon dan tindak balas yang tidak baik daripada ahli-ahli lain yang masih menghargai Tun.

    2. Tidak mengapa berbeza pendapat, tetapi yang muda dan datang selepas dan melalui jalan yang tua mestilah kekal menghormati yang tua.

    3. Jadikan pelakuan Tun M kepada Almarhum Tunku Abdul Rahman sbg panduan. Walaupun Tunku dilihat banyak menghentam Tun M, tetapi Tun M telah kekal tenang dan hormat kepada Tunku. Sekiranya Tun M menunjukkan sikap tidak hormat kpd Tunku, dia sendiri pun akan kehilangan rasa hormat masyarakat Melayu dan tidak mungkin telah kekal selama 22 tahun. Jadikan kejatuhan 'kepala bapak kau' sebagai iktibar.

    4. Sedarlah bahawa sbgmn PH, PN juga adalah jalan mati. Jangka hayatnya malah akan lebih singkat daripada PH. Ia hanya menunggu saat keruntuhan sahaja. Apabila PN runtuh, ketika itu hanya akan ada seorang individu sahaja yang mempunyai kekuatan untuk bertembung dgn DSAI dan DSNR serentak iaitu Tun M sendiri. TSMY tiada kekuatan yang cukup untuk bertembung dengan DSNR dan DSAI walaupun ia satu lawan satu.

    5. Seorang anak tidak sesekali akan mampu menang sekiranya ia memilih untuk bertembung dengan ayahnya. Sekiranya dia melakukan sesuatu dan merasakan dia telah menang ke atas ayahnya, maka hakikatnya dia sedang menempa tiket untuk kalah dengan lebih teruk lagi. Apatah lagi sekiranya si ayah tersebut mempunyai rekod sbg ketua pasukan yang tidak pernah tewas. TSMY naik menjadi PM-8 bukan dengan cara menang ke atas Tun M, tetapi kerana hakikatnya TSMY bertempur dgn DSAI bagi pihak Tun M yang sudah diikat tangannya dengan janji peribadi kpd DSAI.

    6. Lupakan demokrasi sbg jalan keluar keserabutan yang ada. Demokrasi sudah menghampiri klimaksnya, dan akan mencapai kebuntuannya tidak lama lagi. Apabila sebuah kerajaan yang dipilih melalui peti undi runtuh dan bertukar tangan di pertengahan jalan, maka itu tandanya demokrasi sudah menghampiri kebuntuannya. Maka buatlah keputusan yang terbaik untuk PPBM secara keseluruhannya dan bukan kepentingan peribadi individu tertentu walaupun ia adalah TSMY sendiri sbg Presiden parti dan menjadi PM pun melalui tiket PPBM.

    7. Dengan PPBM telah ditolak oleh PH dan dan dipandang sebagai pesaing kerusi oleh UmNO, PPBM tidak mempunyai harapan lagi untuk menang di dalam medan demokrasi. Ia adalah kenyataan. Itu tidak mengapa kerana PPBM masih boleh menang di dalam medan monarki mutlak. TSMY sendiri menjadi PM melalui proses separa demokrasi dan separa monarki iaitu melalui budi bicara dan kuasa YDPA untuk memilih PM seperti peruntukan perlembagaan. Kekalkan Tun, kerana hanya dia yang memiliki kekuatan yang diperlukan untuk PPBM menang di medan monarki mutlak. Yang penting di dalam perjuangan ini ialah PPBM mesti kekal menang, walau apapun pengorbanan yang perlu dilakukan oleh pendokong2nya.

    Akhir kalam; semoga TSMY diberikan petunjukNya dan tidak tersasar di dalam perjalanan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhyiddin bukan responded pada blog ini... tetapi responded kepada suasana yg dimainkan oleh kuasa viral media. Kita sdalah sebahagiannya..

      Muhyiddin kena jauhkan diri drpd pemuji hipokrik, penjilat Dan pengampu jika ingin kekal lebih lama ...kebanyakan cai hanya mahu melepaskan tengkok idola mereka.

      Delete
    2. Berbeza dengan Kita, malah menawarkan mereka untuk siasat tangkap Dan dakwa Tun jika benar ada prima facie..

      Sampai sekarang, para fitnah sahabat dajjal ini gagal Dan tidak mampu buat, tidak lakukan..mereka hanya recycle perut busuk Dan lidah longkang mereka dengan fitnah.

      Kesian Tak?

      Delete
    3. makcik Kiah- no money no goreng pisang no raya.tq to pak Din.Pak Din sembang memang laju
      macam motobot.tp x pi mana pon.pusing kot situ jugak.hahahaha

      Delete