Monday, May 25, 2020

MAJORITI MP PKR AKAN MENYOKONG AZMIN

Kalau Muhyiddin sedang menguasai MP BERSATU dengan pelbagai cara,.
Sudah tentu Azmin Menteri Kanan yang Kanan mampu berbuat demikian.
Malah MP UMNO pun mampu ditarik secara "sokongan" kalaupun tidak secara terangan.

Jika Tun mampu ditinggalkan, whats so special about Anwar tidak akan menerima nasib yang sama?

Azmin juga dikhabarkan belum menyerah borang keahlian kepada BERSATU dan satu penubuhan parti baru atau GERAKAN ada asasnya !!

BERSATU dan PKR akan ditinggalkan kepada pengasasnya dengan keahlian tinggal sebutir dua?

16 comments:

  1. TERKINI: Pendedahan RPK, Rancangan Serangan Pakatan Syaitan Melalui Sarawak Report Terhadap Muhyiddin Yassin

    Sarawak Report telah diupah untuk memulakan serangan keatas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan kerajaan Perikatan Nasional tidak lama lagi. Ini sebahagian dari rancangan usul undi tidak percaya yang akan dibentang di parlimen pada bulan Julai tidak lama lagi. Pelbagai lagi fitnah – fitnah yang bakal direka oleh Sarawak Report hasil daripada kontrak yang diberikan kepada mereka oleh Pakatan Syaitan ini.

    Kesian sungguh nengok atok kau ( psstt atok jon doe tuhh..kikiki) tu di hujung nyawa menunggu sakarat yg pedih masih mau jadi anjing fitnah DAP

    Kesiannnn oohhhhh kesiannnn !!
    (filem madu 3)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku siarkan setakat nak nasihat kau,

      Setakat mana Sarawak Report buat fitnah di masa lalu, berapa ramai yang saman mereka? berapa ramai yang menang dan dapat gantirugi?
      Hadi saman SR apa kesudahannnya dan ke mana perginya duit derma penyokong PAS?

      Dan paling jahanam, dasat dan dajjal adalah kau yang sudah fitnah SR terlebih awal semata mata nak mempertahankan kerajaan tebuk atap.

      Berbaloi ke?

      Delete
    2. Anon 9.27,
      Kesian oh Kesian ada juga melayu mcm kau yg gila dgn RPK.. RPK ini terlalu byk tulisan nya terkantoi yg akhirnya jadi bahan fitnah sejak zaman reformasi 1998..

      Maklum la duduk UK takut balik Malaysia kena saman ki ki ki ki dapat ilham dari pekena air wiski bruu.. Tulisan atas niat upah reka cerita..

      Macam outsyed mamak kotak skrg penulis termahal konon.. Tapi tulis atas dasar dendam kerana tak layan nafsu nak jawatan.. Adoii org tak Ikhlas dan munafik tapi ramai pengikut.. Nak buat mana Malaysia terlalu ramai otak dah korup..

      Delete
    3. Anon 6:27

      Just nak bgtau, dengan atau tanpa TSMY, John Doe kekal bersama Tun M.

      Dua tahun setengah yang lampau ketika PH umumkan Tun sebagai calon PM sekiranya PH berjaya menumbangkan BN, John Doe telah menulis seperti berikut sebagai respon kepada sdr Suharli Masrop; "Berhadapan dengan Tun M, Najib langsung tiada peluang".

      Pada masa itu Suharli Masrop telah mempersendakan John Doe begitu dan begini, dan sebaik BN benar-benar tumbang dan Tun menjadi PM-7 Suharli Masrop yang telah hilang dari alam maya.

      Hari ini John Doe dengan rendah diri tetapi penuh yakinnya sekali lagi berkata seumpamanya; sesiapa pun yang memilih untuk bertempur dengan Tun M, hatta TSMY sendiri, mereka tetap tiada peluang untuk menang.

      Kelak TSMY akan menghadapi pilihan terpenting di dalam hidupnya yang akan menentukan sama ada dia bakal tergolong di kalangan 'Golongan Yang Menang' ataupun 'Mereka Yang Tertewas'.

      Sekiranya dia memilih untuk diselamatkan oleh ayahanda Tun sebelum ia hanyut lebih jauh bersama UmNO dan PAS, maka dia akan berada di kalangan 'Golongan Yang Menang'.

      Sekiranya dia memilih untuk tidak mahu diselamatkan oleh ayahanda Tun, sebaliknya memilih untuk bertempur dengan ayahanda Tun, maka dia akan tergolong di kalangan 'Mereka Yang Tertewas', dan jadilah dia seorang yang amat rugi selepas puluhan tahun dia berjuang bersama-sama ayahanda Tun.

      John Doe langsung tidak risaukan ayahanda Tun sebaliknya lebih risaukan TSMY, takut-takut dia terbabas di hujung jalan, dan berharap serta berdoa untuk kebaikan dirinya sendiri supaya apabila tiba masanya untuk dia membuat pilihan sekali lagi, dia akan membuat pilihan yang betul iaitulah memilih untuk diselamatkan oleh ayahanda Tun M.

      Pilihan terakhirnya itu jauh lebih penting daripada pilihan yang ia buat semasa berpaling tadah daripada PH. Dengan atau tanpa TSMY, ayahanda Tun tetap akan menang.

      Dengan TSMY di sisinya, ayahanda Tun akan memiliki 12 ahli parlimen, dan tanpa TSMY di sisinya ayahanda Tun akan memiliki 6 ahli parlimen. Sama ada jumlahnya ialah 12 atau 6, ia sudah memadai bagi ayahanda Tun untuk membawa permainan ini ke level 'monarki mutlak', level yang diperlukan oleh ayahanda Tun dan PPBM untuk mencheckmate kesemua pasukan lain dan muncul pemenang mutlak, dan mengibarkan panji-panji kemenangan mereka yang berwarna hitam.

      Seperti yang telah beberapa kali John Doe sebutkan, Perang Besar Akhir Zaman @ Pertempuran Klimaks Pemuda Ta-Mim bersama-sama 313 ahli-ahli pasukannya (Pasukan Panji Hitam) tidak akan berlaku melalui peti undi mahupun di parlimen, sebaliknya akan berlaku di Persiaran Perdana, Putrajaya, dan tidak seperti manusia yang adakalanya memilih untuk durhaka kepada ayahandanya, Putrajaya selaku sebuah bandaraya tidak sesekali akan berlaku durhaka kepada ayahandanya, dan ayahanda kepada Putrajaya tidak lain dan tidak bukan adalah si Putera Bani Ta-Mim iaitulah Tun Mahathir sendiri.

      Dengan izin Allah, bandaraya Putrajaya yang akan menjadi bukti dan penyaksian bahawa ayahanda Tun sebenar-benarnya adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam yang dinubuwwahkan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. Akan di tinggalkan tapi blm meninggal pon....kalangan politik pKR sedang analisa untung rugi sokong seseorang...yg tidak analisa daripada
    kalangan penyokong muyidin kerana jika Bersatu tenggelam mereka akan melompat ...

    Azmin mahu tubuh parti ala PKR untuk selamatkan penyokong2 bukan melayu...

    Tapi nasib parti azmin pon sudah nampak....Bersatu tenggelam azmin boleh join MN walopun jadi melukut..

    ReplyDelete
  3. Antara Anwar dan Mahathir ada perbezaan...penyokong Bersatu tinggalkan mahathir kerana 22 bulan di beri peluang mahathir tidak membantu ahli Bersatu dan rakyat..

    Anwar blm diuji...blm ada rekod ....yg tinggalkan anwar hanye segelintir peringkat pimpinan yg ada jawatan...PKR masih utuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tak di uji Anuar asyik jadi PM menunggu.. Apa punya kaliber ini macam pun nak jadi leader ka.. Anuar is a fail material.. Hidup dgn menipu ada numbers yg senang di tipu sahaja yg boleh sokong manusia ini.

      Delete
    2. Kalo dah jadi pm baru boleh tengok dia tipu manipestol ato tidak.

      Delete
    3. Dari kutipan² video syarahan, ucapan dan pidato sdr ds anwar ibrahim, beliau tidak layak untuk ditabal menjadi pm malaysia yang berbilang kaum. Beliau suka ambil pendekatan spt sesumpah. Depan cina beliau kutuk melayu. Depan melayu beliau kutuk cina dan india. Pendekatan begini sgt tidak bagus untuk keharmonian kaum di masa depan. Ada video beliau kutuk² melayu, sampai sanggup kata malaysia ini bukan melayu yang punya. Saya tahu itu umpan dia nak ambik hati cina. Namun sebagai bakal pemimpin utama negara, sikap sesumpah tidak akan meneguhkan perpaduan antara kaum. Yg jelas, makin rosak sebab salah satu kaum akan marah dan mendendami kaum yg satu lagi. So, ujian berdepan rakyat beliau sudah gagal, maka rakyat terbanyak tidak akan mempercayai malah tidak yakin untuk memberi peluang bekiau memimpin negara sebagai perdana menteri. Biarlah sampai bila² hanya sebagai bakal perdana menteri sebab reputasi beliau sudah semakin parah rosaknya.

      Delete
  4. Never totally discount the okd wily fox.

    I do not do fortune telling. I do not patronise any colour. I do not tell folklores

    Allah knows best

    ReplyDelete
  5. Diantara pemimpin2 politik yg ada, rasanya majoriti rakyat lebih tidak mempercayai Anwar berasaskan kepada sikap nya yg cakap tak serupa bikin. Depan Melayu cakap lain, depan Cina cakap lain, depan India cakap lain. Lagi pun setakat pandai bercakap tidak bermakna pandai mengurus dan mentadbir.
    Lagi pun rasanya majoriti rakyat masih terbayang2 dengan skandal2 terdahulu yg melibatkan beliau.
    Terakhir yang masih menjadi tekateki rakyat....betul ke Tun M mempercayai Anwar 100% atau setakat wayang kulit sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah berteka-tekilah. Fokus Tun cuma, tak mahu gologan KLEPTOKRASI kembali berkuasa. Sprti arwah Tuan Guru Nik Ajis sanggup bekerjasama dgn Syitan, begitu juga Tun. Yang penting baginya, kasi KO to zahid, ahjib, kunan and the likes. After that, siapa naik jadi PM, he couldn't care less. Tak fikir, Tun nak jadi PM semula. He is 95. Dia perlu berehat dpd politik. Let him die in peace, please.

      Delete
    2. Cuba bagi bukti depan cina cakap lain depan melayu lain....jangan kokok hearsay...

      Lobai hadi yg saman sr tapi dia yg bayar sr yg kerjasama dgn syetan besar 2 kelusi..

      Delete
    3. Sis Cik Minah,

      Tun telah melakukan dua perkara yang telah memberikan isyarat bahawa dia memang mahu menjadi PM semula.

      Satu perkara ialah apabila dia membuat kenyataan bahawa di sebalik segala pingat yang dimilikinya, hanya satu pingat sahaja yang didambakannya iaitulah 'KSM' (Kerja Sampai Mati).

      Yang kedua pula ialah tindakannya yang meminta DS Shafie Apdal menghantar usul percaya kepadaTun M serentak dengan usul tidak percaya kepada TSMY yang dihantar oleh Tun.

      Kedua-dua tindakan ini memang membuktikan bahawa Tun mahu 'kembali'.

      Kepada pendokong-pendokong PPBM yang menyangka Tun mahu menjatuhkan TSMY kerana mahu menjadikan DSAI sebagai PM, kalian semua telah 'gagal membaca' mesej yang Tun berikan.

      Tun mahu kembali menjadi PM kerana dia sedar hanya dirinya yang mampu selamatkan bangsanya dan negaranya daripada kebinasaan, dan bukan kerana dia mahu menjadikan DSAI sebagai PM selepasnya.

      Lagipun kejatuhan PH dan naiknya TSMY menjadi PM-8 telah pun memutuskan rantaian yang mengikat Tun dengan DSAI sbg PM wajib selepas Tun.

      Tun memiliki sokongan penuh dari saya untuk kembali menjadi PM dan memperolehi pingat KSM yang didambakannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. Aku lbh percaya anwar wpun dia penipu. Tp yg sedihnya tok guru mengaku lebai pun menipu juga memfitnah.

    ReplyDelete
  7. Sokong azmin tak jadi menteri
    Sokong azmin tak jadi pm
    Hihihi

    ReplyDelete