Tuesday, May 19, 2020

SANGAT NIKMATNYA ALLAH BAGI PADA TUN

Ketakutan MEREKA yang melebihi lubang kubur.

Tak perlu jadi penyamun, tak perlu liwat, tak perlu jadi penipu pendusta, tak perlu jual ugama, tak perlu ada skandal dunia, tak perlu rasuah, tak perlu jadi pengkhianat, tak perlu duduk bangku beku di mahkamah, tak perlu keputusan mahkamah....anda boleh disingkirkan.

Kehebatan itu tidak mungkin ada pada orang lain.

BERADA DALAM POSISI YANG PALING BAWAH DAN SEDANG RAMAI RAMAI MENGHINA TETAPI PALING DITAKUTI - SATU SEJARAH DAN PERISTIWA DI RAMADHAN YANG SUNGGUH MULIA.

PANGKAT DAN JAWATAN BUKANLAH YG DIKEJARNYA

11 comments:

  1. satu je aku nak pesan, kutuk mahathir tidaklah menjadikan penyamun itu suci dan halal
    kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rekod tun mahathir tak lah suci sangat...

      Delete
  2. dari zaman pak lah sampai ke sekarang, dok jaja tdm kroni anak. tapi tak ada laporan polis dan sprm. boleh caya ke cakap orang yg confirm duit src masuk 42juta dlm akaun. anak confirm lebur duit 1mdb pasal bapak tiri pm. memang otak sembab berfikir.

    ReplyDelete
  3. Kerana ditakuti madey 2 beranak bakal disingir dari parti yg diasaskan olehnye..

    Untung sabut timbul untung batu tenggelam...kena tunggu dulu..


    Muyidin sumbat mulut mp2 PN dgn jawatan gLC untuk menang usul undi tak percaya.... muyidin sumbat mulut ahli2 Bersatu dan rakyat dgn BPN...

    Ape gaknye yg akan dibuat oleh madey?

    ReplyDelete
  4. Ciri citi pemoda panji hitam Jon Doe

    1. Mesti gaduh dng semua pemimpin utama
    2. Mesti semua dia betul
    3. Mesti semua orang lain salah
    4. Mesti cakap tak ingat bila disoal
    5. Mesti cakap tatau bila di tanya
    6. Mesti anak kaya raya
    7. Mesti kroni kaya raya
    8. Mesti berani cakap Melayu Bacol
    9. Mesti berani U turn
    10. Mesti kena lidah bercabang
    11. Mesti kulit muka tebal
    12. Mesti cakap dan belit ikut keadaan.
    13. Tuduh orang bacul walau reality dia yang bacol
    14. Mesti jenis talam beratus muka
    15. Tuduh dan fitnah dolu, bukti dan fakta kemudian
    16. Mesti berani cakap siang lain esok lain lusa tak ingat tahun depan tatau..

    Kalau ia calon Pemoda Bani Timun yang dinantikan maka kita semua boleh lah ikut jejak pemoda ini seperti ciri ciri diatas. Yeeahaaahhhhh....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersatu kaum yg didatangkan di zaman fitnah untuk tamatkan riwayat politik tun mahathir...karma?...

      Tun dan mukeriz tiada parti lagi selepas mesyuarat MPT Bersatu...penyokong2 boleh istihar kluar Bersatu....

      Panji hitam boleh simpan dirumah Jon Doo buat kenangan masa pencen nanti..

      Delete
    2. Sebenarnye aku tak pernah sangka sama sekali orang yg digeruni di tahun 90 han yg licik kini dgn mudah disingkir oleh parti yg diasaskan olehnye sendiri....

      Bila tiba waktunye semuanye akan hilang...

      Pengakhiran yg tragis buat tun madey seperti yg pernah dilalui oleh mangsa2 tun madey suatu ketika dulu...

      Delete
  5. bangku mahkamah?bibir pink ka?saja tanya...kikiki

    ReplyDelete
  6. Kalau Madey dok mengutuk orang lain. Jadi apa salahnya orang lain mengutuk dia pulak.
    Seseorang itu tidak akan bijak sepanjang zaman, di celah2 kebijaksanaan ada bengapnya. Begitu juga seseorang itu tidak akan bengap sepanjang zaman, di celah2 kebengapan itu ada cerdik nya.
    KD, kau tak yah lah nak defensive sangat. Sebab dunia memang macam tu
    ...ada timbal balas nya.

    ReplyDelete
  7. Walau apa cai nak kata
    Tun Mahathir dua kali tahta
    Yang seronok hina dan nista
    Cuma penjaga perigi buta..!

    Setengah abad Mahathir politik
    Kuasa besar tak berani jentik
    Yang menghina hanyalah putik
    Hidup baru beberapa detik!

    Pelbagai tuduhan si'Tua Kerepot'
    Tapi satu tak berani report
    Niat tuduh nak menang jackpot
    Takde bukti..dapatlah semput!

    Tak mahu sekongkol Melayu klepto
    Terus dihina Negarawan Doktor
    Semua keburukan terus diatur
    Perbuatan sendiri tak nampak kotor!

    Bangsa dijual seperti jamu
    Suruh belajar selalunya jemu
    Tugas politik 'penyambut tamu'
    Tapi lagak orang berilmu!

    Satu dunia terpekik terlolong
    'Pejuang Melayu' dia yang ulung
    Rasuah, songlap masih digulung
    Dia yang alim,yang lain polong!

    Nanti bila dapat kuasa
    Rasuah, klepto sudah biasa
    Kalau dulu kata tak selesa
    Kini ikan dah tiga rasa!

    Mahathir nasihat demi nusa
    Dengan klepto jangan selesa
    Tunggang agama itu berdosa
    Singkir klepto walau sebangsa!

    Sejarah terbukti beredar masa
    Siapa sebenar kasihkan bangsa
    diharap emas rupanya suasa
    Rasuah jadi perkara biasa!

    Tua bukan sebarang tua
    Kini rendah di sarang Tempua
    Walau sendiri di dalam gua
    Si Tua boleh gegar benua!




    ReplyDelete