Thursday, May 21, 2020

SETAKAT INI AKU MASIH SOKONG LANGKAH POLITIK TUN WALAUPUN TIDAK POPULAR..

Sekadar langkah politik yang berbeza bukanlah satu dosa..
Tiada sebab kuat untuk aku tidak sokong..


Dia bukan peliwat penyamun dan pengkhianat...

Jangan pakai topeng kononnya covid19 tetapi kau sebok jual pangkat jual jawatan, singkir dan pecat dengan tangan ghaib..

Jangan jadi bacol dan bahalol bahawa perjuangan Tun untuk dirinya, guna akai jangan jadi pandir ...
Menyatakan sesuatu yang difikirnya benar walau sampai ke liang lahad bukan lagi perjuangan peribadi tetapi pada bangsa dan ugamanya,,

Perjuangannya bukan untuk melepas tengkok dari disumbat ke dalam penjara..
Bukan perlu tunduk untuk diampun sandiwara dunia..
Tak perlu tebuk..Tun nyatakan secara berdepan..
Bukan berlindung dengan status dan rumah agam atau di padang yang tidak rata, tetapi di Parlimen..

Kau punya idola ada??

26 comments:

  1. Maaf kalo biadap, Madey semakin panjang umor, semakin tamak Dan gila kuasa semakin cinta Duniawi.. xkan ingin mati org cam nie.. lanjut umur pun bukan nk beribadah hnya berpolitik sja.. Ingat Istidraj Drpd ALLAH Atok ku..
    #Ingatmati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg istidraj tu najib.. Masih xmau insaf dan taubat.. Dlm fb berdegar2 ckp fakta nu fakta ni.. Dgn cina jho lo pun bleh kna kencing..

      Delete
    2. Bulan posa ini mulut tu jgn cabul sgt maaf cakap.. Kau tau ka org ada buat amal ibadat.. Patut la PN tak tentu arah pengikut pun dah takda akhlak.

      Delete
    3. Sembang mcm lu nabi. Nie kompem org pas,ckp mmg xde akhlak.

      Delete
    4. Jangan jadi bacol dan bahalol.... KD terangkan kenapa langkah politik Tun disokong. Budak nie punya definasi beribadah kecil berfikir pakai otak2. Walhal konsep ibadah itu luas. Camana lah nak berbahas.

      Delete
    5. Lu xyah nak tunjuk alim kt sinj.mende yg lu ckp tu pun xmasuk akal,xde langsung ilmiah. Setakat nak sembang psl ibadat tu sume,xyah cbuk hl org lu jaga lu punyer diri sndri ckup.menyampah betoi aku penjual agama nie.berlagak alim,walhal jahil.

      Delete
  2. KD melawan arus. Mengikut tren pengundi melayu di pilihan raya lepas, geng penyamun lah yang melayu sokong. Kerana tidak sah melayu kalau tidak sokong umno dan tidak sah Isle kalau tidak sokong pas. Majulah yang padu untuk melayu dan Isle!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat macam mana bila semua minda dah korup akhlak pun bukan ikut Islam pasal tu boleh terima penyamun dan penjual agama

      Delete
  3. Dasat betoi wan saiful dgn wan faysal.dua wan nie usul pecat tun. Kalau itu bukan pengkhianatan aku xtau apa lagi. Ironic wan faysal aebut konon depa ibarat muawiyah vs saidina ali. Fakta Sejarah saidina ali khulafa ar rasyidin,muawiyah perangi khalifah yg terpimpin hukum haram pernagi khulafa ar rasyidin.kalau syiah yg kritik abu bakr umar uhtman pun sunni hukum sebagai sesat,perangi khulafa ar rasyidin saidina ali lebih teruk hukumnya. Baguih wan, hng ngaku hangpa ibart muawiyah perangi khalifah terpimpin, mmg korg muawiyah i give u that. Churchill sebut hostory fabour to the victor. Belum abih lagi fight,byk round lg.hangpa tggu nasib hangpa bila tun jatuhkn hangpa balik,masa tu budak2 nangoi nie tau la langit tinggi rendah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Two wan are just corrupt minded and ungrateful lot.Not an ethos of a good muslim.

      Delete
  4. Sokong lah, tak de sapa yg larang. Lain orang lain selera tapi jangan fikir selera kita je yang bagus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, sokong penyamun, peliwat. Pengkhianat juga satu selera.

      Luar biasa!!! Tak perlu malu..

      Delete
    2. Tak baik tuduh sapa2 jadi peliwat. Itu urusan Allah swt... Nanti jadi fitnah pulak... saya sayang sdra KD...

      Delete
    3. Penyamun sekali sumpah laknat, satu kerajaan pusat dan beberapa kerajaan negeri tumbang. Malangnya penyamun tak pecah perut lagi...
      Siapa penyamun sebenarnya?

      Delete
  5. KD,

    Saya juga sokong Tun's political move, even how unpopular it looks. I do not support a traitor, a deserter, a thief and a religious peddler lesding this nation of ours....period

    ReplyDelete
  6. Sokong tak sokong tak bagi ape2 kesan kpd muyidin...

    Tun kena kerja kuat semula seperti seblm pru14... Bezanye pru14 tun dapat sokongan padu...

    ReplyDelete
  7. Menjelang hari yang mulia ini, buang yang keruh abillah yang jernih.

    ReplyDelete
  8. Aku Tetap dgn ape Yg ulama Dah Kata. Bukan Semudah Itu nak menuduh saudara seagama kita buat maksiat... Tapi Itu la malaysia. Kata org Cerdik Pandai. Benda tipu, jika diulang beratus, Malah beribu Kali akan dikata betul. Last Allah tunjuk Kat org Yg dikata Ada nafsu songsang tU juga la tempat mengadu nasib Dan dikhianati lepas dihulur tangan. Bertuah menjadi seperti anwar ibrahim. Pahala dihina, difitnah dan bersabar tak henti2 selagi belum tutup mata. Jgn nasib anda seperti arwah P. Ramli. Dijulang Dan Dihargai setelah Tiada ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro.. Maaf cakap la ya.. Kadang x2 kita kena terima kenyataan dari fakta yg di tunjuk oleh Allah swt.. Lain la kalau kita fitnah seseorang tapi tak pernah terbukti di makamah.. Malah banyak kali cuba di bawa ke RCI dan sebagai nya tapi tak berhasil kerana atas tomahan dan fitnah semata mata.. Harap x2 bulan Ramadan ini boleh buka minda sikit.

      Delete
    2. JonDo yg aktif promot anuwar peliwat...sbb dia tengok sendiri anuwar meliwat..agaknya lah

      Delete
  9. Melenting KD bila sebut pasal selera.
    Apasal sebelum ni Tun M boleh kamceng dengan bekas bakal PM8...lepas tu gaduh pulak sebab tak mau bekas bakal PM 8 jadi PM...Oohhh ini pun bertukar selera jugak rupa2nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya KD dah celaru fikiran. Org yg disokong makin kelam masa depan politiknya. Itu yg dia kata tergugur keahlian ppbm bukan bermakna gugur iman. Konon pandai konar supaya nampak masih menang. Nak mengaku kalah tak nampak jalan, sama mcm bekas pengerusi ppbm tu la. Dia yg buat semua kerja hingga ph jatuh alih-alih pembangkang yg dikutuk. Bodoh sendiri tak nampak cuma jeles bila pihak lain cerdik ambik peluang. Rekod sejarah politik tanahair, tak pernah tak diganggu setiap pm kerajaan malaysia. Pm 4 dan 7 juga tak lepas dari gangguan. Mujur ada ts rafidah pujuk jgn letak jawatan pm 4. Jenis apa ntah beliau? Tak akan senang dgn jawatan tertinggi org lain. Moga ada sinar keinsafan kpd beliau, penyokong beliau juga yang anti beliau agar ada titik persefahaman bagi membentuk malaysia lebih makmur tanpa drama politik berlebihan dan melampau. Biar rakyat hidup selesa.

      Delete
  10. PH pilih Anwar sebagai PM bukanya Mahathir jika kembali berkuasa

    PH akan menamakan Anwar Ibrahim, bukannya Dr Mahathir bagi menerajui pentadbiran negara jika parti itu kembali berkuasa.

    Pakatan Harapan (PH) akan menamakan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, bukannya Tun Dr Mahathir Mohamad, bagi menerajui pentadbiran negara jika parti itu kembali berkuasa.

    Perancangan itu dinyatakan Presiden PH, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, sambil menegaskan parti itu bersedia untuk menghadapi apa saja kemungkinan termasuk jika pilihan raya umum diadakan secara mengejut.

    “Saya akan mengadakan perbincangan, dan saya fikir mungkin ia (jawatan Perdana Menteri) akan menjadi milik Anwar,” kata bekas Timbalan Perdana Menteri itu dalam temu bual bersama Haslinda Amin di saluran televisyen Bloomberg hari ini.

    Ke mana Mahathir dan boboi nak pergi.. ke sana ke sini ke sanun ke baroh ke hulu suma orang dah benci meluat dengan lidah bercabang.

    Elok hancur terus legasi tak guna ini di negara ini.

    ReplyDelete