Monday, May 25, 2020

SIAPA SEDANG BUAT CERITA SEKARANG SUPAYA TAMPAK RELEVAN DIBEBASKAN DAN TIDAK BERSALAH?

29 comments:

  1. Kikikiki.. nape panas montot yerr

    ReplyDelete
  2. The cyber trooper of the thieves directly and or indirectly pressing the traitor who is being well supported by the deserter.

    ReplyDelete
  3. Hanya di Malaysia sahaja.. Species ahli politik walaupun terpalit dgn skandal salah laku sex, penyamun, pengkianat dan apa saja kelakuan takda akhlak mengikut syariah Islam boleh di terima utk terus hayat politik oleh sebahagian malayu Islam ki ki ki.

    Kalau di negara kafir yg maju macam jepun, Korea atau Scandinavian dll negara maju ahli ahli politik seperti ini di tendang oleh masyarakat dan lenyap terus.. Tapi mereka ada marwah.. Mereka akan terus letak jawatan..

    Kenapa jadi begini mudah kerana disana mereka amal akhlak Islam tapi tak beriman dgn Islam di sini kita beriman tapi takda satu pun nilai nilai mengamal akhlak Islam.. Sebab itu ahli politik tak malu buat mungkar kerana mereka tahu akan ada byk lembu lembu yg mudah menyokong kerana DEDAK dan kata kata dusta dan fitnah boleh di telan dgn mudah..

    Malu la.. Sungguh memalukan Oooo negara ku Malaysia.

    ReplyDelete
  4. kepala perompak negara yg kuat menyamun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kit Siang mengaku PH tidak tumbang kalau Tun serah jawatan pada Anwar.
      Betul lah semua salah Tun, oleh itu tak timbul lah pintu belakang dan tebuk atap.
      Sepatutnya kit Siang dan Anwar hentam buntut Tun.
      Ini apa, tak malu masih berharap.
      Anwar mana letak harga diri masih gisil2 kat kaki Tun, nak kali berapa kena tendang.
      Desperate sangat ke.

      Delete
  5. Konar kiri konar kanan tapi tak pernah bagi bukti 2.6 bilion dlm akaun peribadi datang dari raja arab...

    Suruh RPK tulis kunun pendakwa terkial2 cari bukti dan dia tak de bukti menyamun...riza sudah bebas tapi akan jadi saksi pendakwa...

    Dah berkira dgn muyidin gaknye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan, ini citer ape ye?
      Tak ada kaitan dengan tajuk..

      Tajuk saya tu hanya berlaku di kutub afrika gurun sahara

      Delete
    2. Puasa 6 belum selesai dh sibuk nk tambah dosa bersangka buruk. 30 hari puasa ramadhan tak memberi kesan +ve ke kpd penilaian terhadap org lain? Org lain teruk sokmo sbb tak selari dgn pandangan politik atau org muda kata politaik.

      Delete
    3. Anon 06:49 ini ada satu lembu. Sembelih dia 3 bulan takyoh gi pasar. Hahaha

      Delete
  6. Sekarang kluar plak cerita kunun SR diupah untuk fitnah muyidin...kunun orang yg sama fitnah kepala penyamun berjemaah...

    Orang yg buat cerita ni sebenarnye fitnahkan seseorang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala penyamun mana ada fitnah.. Dia sendiri sampai hari ini tak saman x2 WSJ konon nak saman dah 4 tahun diam.. Dah berapa selasa dok tak saman jgn buat x2 lupa.. Nanti nampak bodo.

      Delete
  7. Fakta TRX Exchange sebelum dan selepas PRU 14 yang rakyat wajib tahu - Bossku

    Tun Razak Exchange:
    Pelaburan di TRX sebelum PRU14:
    1. Lend Lease (Australia)
    2. HSBC (United Kingdom/HK)
    3. CCCG (China)
    4. Veolia (Itali)
    5. Prudential Group (United Kingdom)
    6. Exchange 106 (Indonesia. Kerajaan Malaysia milik 50%)
    7. Affin Bank (Malaysia)
    8. Tabung Haji (Malaysia)
    9. WCT (Malaysia)
    10. IJM Group (Malaysia)

    Pelaburan di TRX selepas PRU14 sehingga kerajaan PH tumbang: 〰 SIFAR 〰
    Walaupun Guan Eng banyak merasmikan bangunan-bangunan dan HQ korporat baru yang telah siap yang banyak mewujudkan peluang pekerjaan baru di sana, kerajaan PH gagal membawa masuk sebarang pelaburan baru ke projek TRX sepanjang masa mereka memerintah.

    (Pelabur mana yang nak labur di sebuah negara yang kononnya sudah bankrap dengan hutang RM1 trilion, kan?)

    Projek TRX ini diiktirafkan pakar sebagai antara projek paling signifikan sejak 10 tahun yang lalu kerana ia merupakan langkah penting untuk mewujudkan pusat kewangan pertama Malaysia.

    Saya harap visi pusat kewangan (financial hub) antarabangsa di negara kita ini akan menjadi realiti pada masa hadapan. - Najib Tun Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau cerita la apa pun fakta 1MDB tah terlalu busuk dan besar nak di tutup.. Fakta dari lapuran kewangan negara 2018 /19 di parlimen dan tidak di sanggah oleh MP UMNO.. Kerajaan terpaksa bayar hutang interest bukan hutang pokok sebanyak RM 2 billions setahun selama 20.. Buka mata la sikit lihat Penyelewengan Najib rakyat terpaksa tanggung beban hutang yg besar dan terpaksa gadai kebajikan rakyat hanya bayar hutang.

      Delete
  8. Mahdey menerima pelaburan dari vincent di negara wakanda. Slps pelaburan tu berjaya dia dituduh melakukan pengubahan wang haram krn wang vincent dari dikatakan dari sumber haram.

    Adakah mahdey bersalah?
    Mahdey dah berusaha selesaikan dgn membayar balik krn itu sop negara wakanda.Maka dia dilepaskan setelah menyelesaikannya.

    Tapi kerajaan kencing mandat nak bawa kes tu ke negara mrk. Setelah gagal mengeluarkan bukti maka kes tu selesai dgn bersyarat.
    Mantan peeM yg pertama dlm sejarah dunia menjatuhkan kerajaannya sendiri pening dan konpius krn dia tak merujuk peguam peribadinya ttg kes tersebut.

    Peguam peribadinya kata "Ko bahlul, sepatutnya merujuk pd aku dulu bukan cerita konpius bagai. Ko tu doktor pencen. Dahlah nyanyuk...tibai belakang kawan yg pernah letak ko jadi peeM."

    "Apa dah jadi skrg? Dah mcm org nyanyuk meroyan kena sumpah kawan dan lawan!" gertus peguam peribadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang meroyan tu kau.. Baca apa kau tulis macam cerita kartun minum air ketum.. Kau mabok ka ki ki ki

      Delete
  9. Selepas RPK, Kini Giliran Pengarah Drama & Filem Pula Memohon Maaf Kepada BossKu

    Pada hari raya pertama seluruh negara telah dikejutkan dengan permohonan maaf oleh Raja Petra Kamaruddin atau dikenali sebagai RPK ke atas segala fitnah yang telah dibuat oleh beliau kepada bekas Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak.

    https://mykmu.net/2020/05/24/yang-haq-akhirnya-berdiri-raja-petra-zahirkan-permohonan-maaf-atas-fitnah-terhadap-najib-razak/

    Antara fitnah yang amat meninggalkan kesan yang besar bukan sahaja kepada bekas perdana menteri berkenaan tetapi kepada seluruh rakyat Malaysia adalah pembunuhan bekas model Mongolia Altantuya Sharibu.

    Fitnah yang berulang – ulang ini bukan sahaja dipercayai oleh rakyat malah oleh ahli UMNO sendiri. Namun segalanya telah berlalu, Kerajaan BN pimpinan Najib Razak telah tumbang dalam PRU14 yang lalu. Walau bagaimanapun kebatilan yang dibuat secara tersusun oleh PH semakin terbungkam oleh kebenaran yang ada disekeliling kita pada hari ini.
    Kini giliran Pengarah Drama & Filem terkenal pula saudara Murali Abdullah pun telah memohon maaf kepada Najib Razak kerana mempercayai fitnah tersebut melalui satu hantaran di Facebook peribadi beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rpk kata datuk khairuddin org kuat tun m yg jadi org tengah antara azilah dgn sd terakhirnya melibatkan tuduhan najib bersubahat membunuh altantuya.

      Ada pengakuan atau penafian dari datuk khairuddin tak?
      Sesiapa boleh tolong share?

      Delete
    2. Ni lagi satu cerita mabok air ketum.. Tah apa apa guna lagi penulis upahan Najib ki ki ki dulu kerja dgn Anuar.. Macam ni punya penulis mabok wiski pun nak guna sebagai fakta.. Pooorah

      Delete
    3. Polis blm panggil DSP safri musa beri keterangan...Musa safri orang yg menyampaikan perintah bunuh kpd azilah...

      Musa safri adalah ketua pengiring Najib


      Jadi blm boleh tuduh fitnah..

      Delete
  10. Kerajaan ph masuk ikut pintu depan...22bulan ntah apa dilakukan sehingga tuan rumah marah dan kecewa.

    Kerajaan pn masuk ikut pintu belakang, tebuk atap dan mungkin tingkap...2bulan dpt membuat tuan rumah rasa gembira.

    Tak kesah pintu mana pon asalkan tuan rumah gembira.

    Kalau kerajaan ph nak masuk balik ikut pintu depan semula...adakah tuan rumah bersedia menerima mereka semula?

    ReplyDelete
  11. Sispa lagi si bacol yg nak mintak maap kat ketua perompak ni ..????
    Kalau RPKlah,.mintak maap beribu kali, aku langsung tak caya mintak maap dia. Najib dah masuk Sg.Buluh, dia mintak maap kat Muhyidin pulak, pasal fitnah Muhyidin dgn pompuan Cina (tak ingat namanya) sampai pompuan tu bercerai berai.


    ReplyDelete
  12. Mana tgha skrg? Dah pegi arab ke nak cari market sawit, getah sm buluh? Mcm hilang dlm radar..ada sapa2 pengikut Pas blh update status dia?

    ReplyDelete
  13. Mohon maaf? Dimana letaknya nilai SD?
    Boleh percaya ke orang yang buat SD tu?

    ReplyDelete
  14. Pilihan Lain TS Muhyiddin

    Pilihan yang pasti tidak boleh diterima TS Muhyiddin adalah kembali kepada Tun dan menyerahkan jawatan PM kepada Tun. Pilihan ini akan menyatukan kembali Bersatu menjadi parti Melayu terkuat dalam kerajaan PH. Namun, keberangkalian untuk pilihan ini amat kecil kerana TS Muhyiddin terpaksa melepaskan jawatan PM.

    Pilihan lain bagi TS Muhiyiddin adalah kembali kepada DSAI dengan mengekalkan jawatan sebagai PM. TS Muhyiddin membawa 22 ahli Parlimen Bersatu bergabung dengan PH yang mempunyai 92 kerusi. Tanpa sokongan kumpulan Azmin dan tanpa sokongan Bersatu Tun, kerajaan ini tetap boleh dibentuk .

    Pilihan ini tidak akan menekan TS Muhiyiddin kerana beliau sudah mempunyai pengalaman berada dalam kerajaan PH . PH bukanlah parti yang sama seperti Umno dan kumpulan Azmin yang sentiasa menekan TS Muhyiddin. TS Muhyiddin juga tidak akan dibayangi oleh Tun kerana berada di luar kerajaan PH.

    Malah kerajaan bersih, berintegriti dan bebas rasuah yang ditekan oleh TS Muhyiddin adalah sama dengan prinsip dalam kerajaan PH. Ketakutan kepada Dap juga boleh diselesaikan dengan mengurangkan jawatan kanan kabinet dari Dap .

    Pilihan ini bukan sahaja selamat bagi TS Muhiyiddin malah akan mampu mengembalikan kerajaan Johor dan Perak kepada Bersatu. Lebih selamat lagi sekiranya, TS Muhyiddin membawa Pas yang mempunyai 18 kerusi bersama beliau.

    Pas mungkin menerima kerana mampu menyelamatkan kerajaan Pas di Kedah dan mengekalkan jawatan exco di Perak dan kekal berperanan menjadi kerajaan sebelum PRU 15.

    Mandat Rakyat

    Pilihan bersama Tun dan pilihan bersama DSAI adalah pilihan mengambalikan mandat rakyat. Perlu diingat bahawa rakyat Malaysia memberi mandat kepada PH untuk memerintah Malaysia. Pilihan TS Muhyiddin kembali kepada mandat rakyat itulah yang terbaik untuk masa ini.

    ReplyDelete
  15. Dpt pegang negeri kedah baru semggu opis MB pun x cam lg susunan perabot,nama staf pejbt MB pun xingat lg tapi depa dah cbuk nak luluskan balak.dlm byk2 fail dlm pjbt MB tu,fail balak gak yg depa cari dulu.bukan rakyat kedah yg majoritinya melayu yg depa utamakan,tp 2 3 ekor tokey balak cina.kwsn balak yg depa nak kebas tu water catchment area,sumber air utk negeri kedah n perlis yg merupakan jelapang padi negara merangkumi kira2 hampir 350ribu hektar melibatkan lebih drp sejuta pesawah yang menyumbngkan 60-70% production padi negara. Kita import beras drp siam n vietnam kira2 60-70% drp jumlah keseluruhan permintaan negara. Nie bukan lg isu negeri kedah tp isu keselamatan negara food security yg termaktub dlm akta MKN,padi adaah crop national food security,meeting utk padi dlm MKN sama meeting dgn perancangan stok peluru/aset defense. Lebai munapik nak ranapkan negeri kedah dan food security negara,kita kene kebuluran semata2 nak kayakan kawan cina pas tokey balak.tun by hook or by crook kene jatuhkan depa2 nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mustahil lebai gila duit. Lebai kan berjuang untuk Islam dan bangsa Melayu...?
      Takkan.lrbsi nak kawan dgn Cina. Cinakan makan babi dan tak cebok berak.

      Delete