Tuesday, June 2, 2020

NASIHAT 20 SEN AKU PADA UMNO

Pecat penyamun²..minimanya gantung keahlian..termasuk pang5 dedak mereka.

Hari ni buat, besok berduyun akan mahu umno perintah semula..

No need Mahathir, Anwar, Muhyiddin..

22 comments:

  1. Senang ker nak pecat Zahid yg pegang presiden umno?...

    Ahli2 umno masih sayangkan geng 6 jahanam....tiada suara yg mahu buang 6 jahanam....tanye lokeman adam....ahli umno percaya tuduhan menyamun hanye fitnah..

    Umno kekal geng penyamun...jadi kena ketepikan dulu umno dari senarai peneraju kerajaan..

    ReplyDelete
  2. Habis muyidin dan Bersatu.

    Kami sudah sedia untuk PRU15 - kata Zahid selepas kunjungan Najib
    Diterbitkan 13 minit lepas
    Dikemaskini 13 minit lepas

    Di tengah-tengah keadaan politik negara yang tidak stabil, Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi memberi isyarat partinya telah bersiap sedia untuk menghadapi PRU ke-15.

    Kesediaan itu dinyatakannya selepas menerima kunjungan bekas perdana menteri Najib Razak di kediamannya malam tadi.

    "Kami sudah siap siaga untuk PRU15. Adakah anda semua sudah bersedia bersama kami?" katanya di Facebook hari ini.

    Kenyataan itu di saat kemelut peringkat Persekutuan yang masih berterusan, dengan PH, Dr Mahathir Mohamad dan Warisan mendakwa memiliki majoriti untuk merebut kembali kuasa dari Perikatan Nasional (PN).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahulah, setakat ini untuk undi UMNO? tak mungkin..

      Delete
    2. Hak Kamu KD.
      Orang lain pun ada hak juga utk memilih

      Delete
  3. Sultan Johor sedia bubar DUN...Terbaik tuanku...sebab dah jadi macam kucing dengan anjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing dengan kucing masih boleh berbaik jika tidak ada penghasutnya.

      Delete
    2. Adoiiiiii masa geng penyamun main sapu kuasa secara tebuk atap dan pintu belakang dgn mendajalkan suara rakyat yg menolak umno boleh diam bisu.. Bila BN umno nampak goyah mula keluar suara.. Biar la nampak adil sikit.. Omputih cakap done corrupt public mind with absolute corrupted acted.. Asas dlm menghukum dlm Islam adalah keadilan.. Tiada keadilan maka terlaknat la ia di sisi Allah swt.

      Delete
    3. Seboleh2 nye umno nak elak Bubar DUN kerana sokongan kpd umno belum cukup kuat..

      Delete
    4. Bukan Dun Johor je patut Bubar....

      Bubar je Parlimen....kan Cik Minah kata PH kuat....

      kiekiekie...

      Delete
    5. Bila pulak aku kata PH kuat....????

      Korang yg berangan mintak dibubarkan Parlimen sebab yakin boleh sapu bersih semua kerusi Parlimen, berdasarkan kemenangan 5 PRK. Korang terlupa, sebelum PRU14, semua prk,umno menang. Tapi bila pru14, daripd 130 kerusi, tinggal 58 je. Pru15, entah-entah tiada apa-apa perubahan. Katak-katak berterusan melompat, kejar serangga utk isi tembolok. Nothing change. What a waste of 7-8 millions, buat pru.

      Pru patut dibuat sprti dijadualkan, th2023. Masa itu, golongan muda sudah dapat membina pakatan. Golongan tua, sudah expired. Time to move out.

      Delete
  4. Replies
    1. Muyidin dan umno sedang main sarkas....muyidin tak sedar umno nak tenggelamkan Bersatu supaya hanye umno wakil melayu..

      Delete
  5. Dalam facebuknya,,Najib kata, kalau PH rampas balik Kerajaan Pusat, PH pun akan dapat sokongan tipis juga. Jadi, lebih baik buat PRU15 sebab dia yakin BN akan menang besar!!!!

    Kahkahkah...siaplah nak penyangak ni jadi Perdana Menteri semula..?

    Macam mana kalau PRU15,keputusan masih slim majority..atau, BN ditolak macam PRU14....???

    Tidakkah membazirkan duit buat pru sedangkan rakyat sedang menghadapi masalah getir utk teruskan hidup. Mengundi pun mungkin jadi satu beban.

    Dgn COVID19, BN jangan yakin sgt boleh menang besar. Boleh ke berkempen buat ceramah besar-besaran macam dulu...???

    Sekarang kita kena ikut NORMAL BARU dalam kehidupan. Kena sentiasa jaga jarak. Tak boleh berkumpul lebih dpd 20 orang. Tak boleh kempen rumah, ke rumah. Awak datang rumah saya, saya tak benarkan orang asing masuk, macam mana nak kempen...???

    Pendek kata, berkempen melalui social medialah, jawabnya, macam yg kita buat sekarang.

    Hahaha....rasanya, kalau kempen melaui social media, umno toksah haraplah nak dapat 2/3. Simple majority pun payah sebab susah nak buat orang buka blog politik dan baca propagandanya. Tengok MYKMU, berapa orang masuk dan baca blog ni...????

    Apalagi nak pengaruh budak2 umor 18 tahun. Mereka anggap umno/BN ni, party orang tua! Lainlah kalau yg berkempen tu Syed Saddiq atau KJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah PRU 15 Muafakat Nasional bentuk kerajaan!!!

      Delete
    2. Jangan beranganlah, Anon 8.47. PRU15, takda lagi Pakatan Nasional yg ada cuma pakatan umno/pas vs Pakatan Harapan. Golongan muda nak ke undi mereka....???

      Golongan muda mahu pemimpin muda dan pembaharuan. Baca jelah blog-blog NGO muda. Mereka tak mahu pemimpin tua yg ada sekarang, yg dah over exposed dan kaya raya.

      Mereka nak pemimpin yg bersih dan bukan penonggang agama dan racis. Pengundi muda dari 18-40 tahun inilah yg akan menentukan masa depan Malaysia, bukan pengundi tua yg taksub dgn agama dan racism. Mereka lebih ramai dan sedang berjuang untuk hidup.

      Beri peluang orang muda pulak. Mana tahu akan muncul seorang pemimpin muda yg bijaksana,amanah, bersih dari sudut moral dan korapsi dan berjiwa Malaysia....?

      Ini yg srdang dicari.

      Delete
    3. BERSATU MAHATHIR MEMPUNYAI PEMIMPIN MUDA YANG BOLEH DIKETENGAHKAN SEPERTI DR MASZLEE walaupun dari awal lagi cik minah kurang minat dengan kasut hitamnya

      Delete
    4. Orang kampong pendalaman saja yg masih sokong umno...yg lain2 sudah celik mata..

      Delete
    5. Semua orang belajar dari kesilapannya, KD. Experiance is the best teacher. Apa pun, cuma Mazlee, Saddeq dan Amiruddin Hamzah saja yg berpegang kpd prinsip dan janjinya kpd pengundi. Pemimpin muda yg lain, utamakab tembolok dan racism. Mungkin Rafze Ramly boleh juga kita ketengahkan...????

      Delete
    6. Kalau macam tu ...tak perlu takut bubar parlimen....

      Delete
  6. No need Mahathir, Anwar, Muhyiddin.....20 sen worth of advice from KD to Umno.

    I agree with KD's advice with the exception that the old wily fox must be retained for a couple of years for guidance before handing the country to be led by the young and visionary leaders to fully take over. It does not matter whether the young and aspiring leaders come from Bersatu, Umno or PKR. Not from PAS, please.

    I do not hesitate to say Anwar is out because he is tainted and proven not a material for premiership. For Muhyiddin, the current crisis is a clear proof of who he is, a traitor and a gullible leader, the latter being a sign of low quality and immature leadership.

    ReplyDelete
  7. Bukan pecat tapi bubar dan batalkan parti ini

    ReplyDelete