Tuesday, June 2, 2020

SOKONG MUHYIDDIN SELAGI MEMBAWA KEBAIKAN KEPADA RAKYAT

Tetapi kecurangan  berpolitik atau politik kotor jika ada perlu ditentang..





Mahathir sendiri sudah tentu tidak akan menghalang PN untuk melakukan kebaikan kepada rakyat tetapi yang silap atau salah perlu diperbetulkan..

Bekerjasama dengan penyamun dan akhirnya akan merosakan BERSATU terutama di PRU15 merupakan mudarat yang perlu dihindari.

16 comments:

  1. Berapa lama nak terus cap UMNO sebagai penyamun. Kalau tak suka sebahagian kepimpinan maka tunggulah keputusan mahkamah. UMNO ada 3 juta ahli yg sama bersyahadah dengan kita. DAP pula adalah parti kufur yg hanya nak naikan budaya Cina dan komunis. Penuh dengan scandal tapi ditutup masa PH berkuasa. Tun pula kini mesra DAP. Apakah kita harap dari hubungan keduanya? Tun tentu nak jadi PM kembali untuk agenda Mukhriz. DAP tentu nak kembali berkuasa untuk agenda Cina dan kufurnya. Sebenarnya Tun tiada prinsip selain pragmatisma dan dendam ego. Apa guna kita buang hidup berjuang untuknya? 22 bulan telah menunjukan Tun dah tak ada kebaikan untuk Melayu dan Malaysia. Sokonglah kelompok Islam KD. Fahamlah pergolakan politik negara adalah hasil tipu daya puak kafir antarabangsa dan tempatan. Janganlah jadi mangsa mereka dunia akhirat.
    Ikut KD nak siar komen ni ke tak. Asal bacapun jadilah. Saya doakan kebaikan untuk KD dan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa cap umno sebagai penyamun?
      awak sorang je

      boleh pula tuduh Tun mesra DAP?
      boleh pula tuduh agenda untuk mukhriz?
      dah mahkamah putuskan kan ke?

      cermin diri dulu

      Delete
    2. Inilah alasan golongan penyamun dalam UMNO semasa skandal 1MDB dulu. Mula-mula cuba nak tutup lubang dengan alasan pelbagai, kemudian bila dah habis alasan yang munasabah, modal agama dan bangsa diguna untuk perbodohkan orang Melayu. Itulah saatnya saya sedar dan tersentak bahawa orang melayu diperbodohkan oleh golongan penguasa UMNO yang guna bangsa dan agama untuk kayakan diri.

      Pada waktu itu saya benar-benar inginkan penjelasan berkenaan isu 1MDB, tetapi bila saya perhatikan golongan penyamun UMNO dah cuba nak alihkan perhatian kepada DAP saya jadi tak puas hati sebab penjelasan berkenaan 1MDB masih tidak saya terima dengan memuaskan.

      Insaflah penyamun dan penyokong UMNO. Sampai bila nak bodohkan orang Melayu.

      Delete
    3. Bila nak burukkan PROTON balik macam dulu-dulu semata-mata nak kenakan Tun?Syahadah mungkin sama tapi tak kan perbuatan dosa dan menyamun pun nak kongsi-kongsi sama bangsa Melayu yang lain. Bodoh punya alasan.

      Delete
    4. MR J...Ahli umno masih menyokong penyamun....lantik presiden yg ada kes mahkamah kerana menyamun.

      Dap parti berbilang kaum...MCA 2 kerusi parti cina...2 jerusi pon power...dapat 58 juta unytuk TAR kolej . umno iktiraf UEC dlm senyap...MCA menetang jawi dan hudud..

      Beza DAP dgn MCA....MCA buat kerja dlm senyap...melayu PN tertipu..

      Delete
    5. Najib dan 6 jahanam umno dituduh mencuri di mahkamah...

      Cop penyamun mengikut tuduhan di mahkamah...

      Kalo mahkamah bebaskan 6 jahanam umno tidak lagi di cop penyamun...

      Delete
    6. Semua pun Penyamun ,salahguna kuasa, menyeleweng,Perasuah.

      Delete
    7. Jika benar dap rasuah. Maka sekaranglah masanya umno dan pas buat laporan polis. Tentu banyak bukti tersimpan dlm peti umnopas. Bawa dap ke mahkamah. Tuntut pengadilan. Aku sbg melayu islam sgt setuju kalau rasuah dap dibuktikan. Itu pun kalau umnopas berani?

      Delete
  2. Yiddin yg nak sgt jd PM.kalu bukan kerana gila kuasa,depa tggu jwpn tun. Zahid Yg terdesak,dgn zahid bangang tu geng pengkhianat bule pecaya,bagi life line kt barua tu. Yg paling aku marah,zahid nie la dulu masaenteri kdn,arah taril escort tun,siti hasmah kene soal siasat,halang tun kempen guna polis,blok pendaftaran bersatu.skg nie depa leh pakat ngan zahid.gila sungguh,sgt2 tak bermaruah.

    ReplyDelete
  3. Dua tiga orang menteri umno working hard to prove their worth.

    Saya dah mula respect Ismail Sabri & Anwar Musa. Nampaknya, kalau takda sapa ganggu, mereka memang bekerja keras nak kawal kemasukan PATI dan buruh asing ke Malaysia dan pengelibatan mereka dalam bidang perniagaan. Mereka bukan Zahid Zabidi dan KuNan, pendatang Indon yg minat mereka cuma penuhkan tembolok sendiri.

    Pendemic COVID19 ini, ada juga buruk baiknya. Sekarang, kemadukan PATI, Rohingya dan buruh asing betul-betul terkawal. Harap semua PATI akan dihantar pulang ke negara masing-masing seberap segra. Kawalan sempadan pun nampaknya berjalan dgn baik.

    ReplyDelete
  4. Boleh ke kita semua think out of box sikit.
    Tak payah dok gaduh2 nak angkat Tun M sebagai PM, Anwar sebagai PM, Zahid sebagai PM, Mahyuddin sebagai PM atau Hadi Awang sebagai PM.
    Boleh ke rakyat semua majukan nama2 lain yang lebih muda untuk jadi PM. Yang boleh bertahan sebagai PM lebih lama drp yang kita dok sebut2.
    Yang tua2, pemimpin dan rakyat tak perlu lah buat kalut. Serah je kpd yang muda2. Kalu tak perform...kita bantai.

    ReplyDelete
  5. Nak buat kerajaan perpaduan tak perlu parti lagi bertanding dlm pilihanraya...mp bertanding sendirian seperti calon bebas..


    Mp2 yg menang pilih PM...PM bebas lantik menteri... Tak terikat dgn dasar dan arahan parti...

    Parti ada manipestol iaitu janji dgn pengundi....

    ReplyDelete
  6. Dapat kuasa dgn cara kotor bersama geng kotor tak mungkin bawa kebaikan kpd rakyat...

    Zahrain Yassin ada cerita kotor mengenai umno sejak dapat kuasa...boleh rujuk FB zahrain........

    Kebaikan yg yg ada setakat untuk meyakinkan rakyat diperingkat awal sahaja...

    ReplyDelete