Thursday, July 2, 2020

APA SUMBANGAN ANAK² MANTAN PM KEPADA NEGARA

Anak² Tun Razak..
Anak²Tun Husien Onn..
Anak² Mahathir..
Anak² Paklah..
Anak² Najib..

Anwar tidak pernah jadi PM..
Muhyiddin masih belum Mantan..

15 comments:

  1. PH semakin nazak. Psiko kononnya PN akan berantakan dan bahawa PPBM tu sampah dalam PN sudah tidak relevan. PN bersetuju calonkan Muhyiddin Yassin sebagai calon PM dalam PRU15 kelak. Apa fitnah baru yang PH nak cipta supaya nampak PN ni tidak nampak semakin kukuh? Oh ya, nak tanya. Perbalahan nak pilih siapa bakal jadi PM bila PH berkuasa nanti dah selesai belum? Ke rally belum berakhir.

    ReplyDelete
  2. Cer tukar tajuk.
    APA SUMBANGAN NEGARA KEPADA ANAK-ANAK MANTAN PM.
    Nanti boleh la ulas. Ada yang jadi penerbit filem di Amerika. Ada yang jadi bilionare secara berjemaah adik-beradik. Yang jadi PM juga ada. Yang jadi menteripun ada jugak. Macam-macam boleh tulis. Kan KD kan...

    ReplyDelete
  3. Yang paling berjasa Anak Tun Razak.. Bapak legend pembangunan negara Anak legend kleptrokrat negara.. Terkenal seantero dunia..

    Yang lain tak ada apa nak di bangga... Anak Tun M wow.. Punya la jahat dan ganas sekali kata, "penyokong dan macai Najib serta Anuar"... Ki ki ki.

    ReplyDelete
  4. Tajuk ni aku simpan lama sikit untuk jadi penyumbat mulut cai²Najib dan sewaktu dengannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utk makluman ko kd, dh bocor senarai calon PN utk pru15 dimana Najib dan Zahid tidak bertanding. Maknanya ko dh boleh sumbat mulut ko dgn apa² saja termasuk bontot ayam jika perlu. Itu adalah terlebih baik dpd ko mencipta dan memanjangkan fitnah kpd 2 sosok ini. Mereka rela hati utk tidak bertanding. Mereka faham kes mahkamah mereka masih berlangsung. Adakah situasi sama boleh berlaku kpd Tun Mahathir ataupun Guan Eng? Tun Mahathir atas faktor ketuaan pada tahap tinggi dan Guan Eng yg terpalit kes mahkamah belum habis dah diarah tarik. (mungkin akan disambung selepas ini). Ko selaku macai sejati Tun Mahathir aka sesekali pembela Guan Eng boleh tolong jawab. Jawab dengan fakta, bukan nesta spt yg biasa ko buat ye KD. Mcm biasa, ni pertanyaan santai.

      Delete
    2. Tajok syook sendiri..

      Delete
    3. Blogger upahan madey syook sendiri...

      Delete
    4. Tajuk pun dah buat kau panik..

      kikikikikiki

      Delete
  5. Anak Tun Razak yg paling menyerlah skrg ni...
    Paling popular....
    Mangsa fitnah terbesar abad ini...
    Tapi cool dan rileks...sabar.
    Yakin kpd Allah, beliau di pihak yg benar...

    Anak2 Tun M ....billionare yg dicipta oleh bapak dia.....tapi useless

    Yg lain Anak Tun Hussein Onn...

    ReplyDelete
  6. PIala untuk ketegori ini sudah pasti anak Tun Razak pemenangnya. Pernah menjadi presiden parti ketuanan melayu yang bijaksana yang melampau2 hingga menjadi mangsa scam membabitkan duit titik peluh rakyat berbilion ringgit. Camana dia yang bijaksana harapan bangsa boleh di scam kita tidak pasti. Hanya jembalang cybertrooper belaan nya yang boleh menerangkan tentang kebijaksaan bossku. Setelah menunjukkan kebijaksaan yang melampau hingga di scam dia masih laku untuk berkempen pilihan raya, rupa nya masih banyak orang dari golongan ketuanan di malaysia ini yang beruntung dijangkiti kebijaksanaan yang melaupau dari nya.

    Pemenang ketegori anak2 bekas PM yang paling besar memberi sumbangan kepada negara dan mengondol Piala Pak Pandir untuk ketegori ini ialah....Najib. Cybertrooper belaan najib sila berikan tepukan yang gemuruh hip hip horey! Berapa besar punya pandai korang semua menjadi cybertrooper harapan bangsa@!!

    ReplyDelete
  7. Salam

    1.Maaf,Lari dari topik sedikit.

    2. Wahai pembaca sekalian pada akhir zaman ini kita berada dalam panggung fitnah. Kata orang-orang yang tahu Allah akan tunjukkan segala jenis kekufuran yang pernah manusia laku dan Allah telah hapuskan dulu.

    3. Oleh itu marilah kita renung segala bentuk perlakuan manusia sekarang yang lupa pada Tuhan nya dan dengan sukaria melakukan segala laranganNya. Banding dsn padankan pula dengan apa yang dikisahkan dalam Al quran.

    4. Ada mausia yang bertindak bunuh orang macam dilakukan Firaun dan Namrud. Ada yang tamak gembira kumpul harta untuk berkuasa seperti Karun. Ada yang jual agama seperti untuk dapat kuasa sebagaimana yang diramal oleh Nabi Muhamma SAW. Ada orang yang mengama kawin sama jenis seperti zaman Nabi Lut as. Paling lumrah sekarang adalah pemimpin tidak amanah dan rela disokong oleh rakyat jelata.

    5. Dengan itu baiklah kita berhati-hati dalam menilai sesuatu perkara yang berlaku. Gunakanlah penyukat keimanan dan keislaman apabila membuat sesuatu penilaian.

    6. Selepas zaman fitnah Tuhan akan munculkan zaman kebenaran di mana Islam akan berkuasa semula. In sya Allah.

    7. Diyakini bahawa pemerentahan sistem islam akan meminggirkan sistem pemerentahan demokrasi. Pemerentahan demokrasi membenarkan rakyat menentukan ketua.

    8, Bagaimana agaknya perubahan ini akan berlaku di negara ini?

    ... bersambong

    ReplyDelete
  8. Sambongan

    9. Khabarnya kes 1MDB berkait rapat dengan cerita 74 buah negara di dunia (termasuk Malaysia) yang sejak bertahun lamanya dulu dapat pinjam Dana Harta Dunia yang sekarang dimiliki oleh Ablen Ibram (AI) untuk digunakan bagi memajukan negara masing- masing. Mereka menikmati kemudahan dari kebaikan hati pemiliknya. Khsbarnya banyak negara gagal menjelaskan faedah yang sepatutnya dijelaskan secara berkala sebagaimana dijadual dalam perjanjian.

    10. Cerita ini boleh dirujuk pada pautan berikut:-

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-what-goes-up-must-come-down/

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-they-are-all-watching-you-malaysia

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-malaysian-dead-man-walking-caper-part-2

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-bang-bang-we-shoot-you-down-ubs

    11. Kerana tamak, pemimpin negara yang meminjam mengambil kesempatan dengan bank yang diamanah mengurus Dana Harta Dunia tersebut menipu AI pemilik Dana tersebut. Paling sedih sekali dengan diketuai oleh Perdana Menteri Malaysia ke-6 sendiri telah curi dan coba merampas seluruj Dana Harta Dunia yang dimiliki AI. Paling dasyat sekali adalah PM-6 dengan dibantu oleh TPM masa itu sanggup bunuh AI di atas kertas (hapus nama AI di Jabatsn Pendaftarsn Negara dan mengeluarkan 'Sijil Mati Palsu' serta satu 'Surat Wasiat Palsu" atas nama AI. Dalam surat wasiat dinyatakan bahawa seluruh harta AI di mana sahaja berada diserahkan kepada Kerajaan Malaysia dan pengurusannya diserah mutlak kepada DS Najib.

    12. AI dapat mematahkan perbuatan jahat DS Najib dan gengnya. AI dengan segera membatalkan segala perjanjian pinjaman dan melalui International Court of Justice (ICJ) telah mengarahkan semua pinjaman dalam apa bentuk sekali pun yang dipinjam, yang dicuri, berserta faedah yang tertnggak dikembalikan.

    13. Dikhabarkan semua negara terlibat sangat perlukan wang AI untuk dipinjam semula. Oleh keraana Malaysia berhelah untuk selesaikan tuntutan yang tetapkan oleh AI maka proses memulihkan pinjamman tergedala.

    14. Jumlah wang yang perlu dipulang oleh setiap negara adalah amat besar sekali. Dijangka banyak negara termasuk Malaysia tidak mampu membayarnya dan berkemungkinan akan dibankrapkan.

    15. Untuk menghadapi permasalahan ini Malaysia perlu ada pemimpin yang berwibawa yang boleh berunding dengan pemilik dan masyarakat antarabangsa. Andainya tidak diselesaikan ada kemungkinan negara luar ekonomi mereka terjejas akan mengambil tindakan menyerang Malaysia secara fizikal atau boikot dan lain-lain


    16.Negara dunia terlibat adalah seperti berikut:

    Senarai Negara Pinjam A/C 1

    1.AFRICA   2.ALGERIA   3.ARAB SAUDI  4.AUSTRALIA 
    5.ARGENTINA   6..AZERBAIJAN   7.BANGLADESH 
    8.BELGIUM    9.BRAZIL  10.BRUNEI  11.BULGARIA 
    12.CAMBODIA  13.CANADA  14.CHILE  15.CHINA 
    16.COLOMBIA  17.CROATIA
    18.CZECH REPUBLIC  19.DENMARK  20.EGYPT 
    21.ETHIOPIA  22.FRANCE   23.GERMANY 
    24.GREECE   25.HUNGARY  26.ICELAND 
    27.INDIA  28.INDONESIA   29.JORDAN
    30.KENYA  32.KHAZAZTAN  32.KOREA
    33.KUWAIT  34.LEBANON  35.LUXEMBURG 
    36.MALAWI   37.MALAYSIA  38.MALDIVES 
    39.MEXICO  40.MOROCCO  41.MYANMAR 
    42.NEPAL 43.NETHERLANDS  44.NEW ZEALAND
    45.NIGERIA  46.NORWAY   47.PARRAGUAY
    48.PERU  49.QATAR 50  PHILIPPINES
    51.POLAND  52.PORTUGAL  53.ROMANIA 
    54.RUSSIA  55.SINGAPORE  56.SOMALIA 
    57.SOLVANIA  58.SPAIN  59.SRI LANGKA 
    60.SUDAN  61.SWEDEN  62.SWITZERLAND 
    63.TANGO  64.THAILAND  65.TIMUR LESTE 
    66.TUNISIA  67.TURKEY  68.UK  69.UKRAINE 
    70.USA  71.VENEZUALA 72.VIETNAM 
    73.YEMEN  74.ZIMBABWE 

    17. Marilah kita sama-sama berdoa kepada Allah SWT semoga Malaysia dikurniakan pemimpin, Raja dan P.M. yang Amanah yang mampu membetulkan segala bentuk kemungkaran yang sedang dilakukan oleh pemimpin dan rakyat negara ini. Mohon Malaysia jika ditakdir bankrap akan cepat dapat dipulihkan agar rakyat tidak mengalami kesengsaraan yang panjang. Amiin.

    Allahuaklam.

    ReplyDelete
  9. apo ni haildei...

    khabar sana khabar sini... bukti mano.. fakta mano... tangkap la cepat..

    deyyyy berapa banyak punya khabar laaa..!!

    ReplyDelete
  10. Salam July 04,2020 2:31:00 PM

    1.Kita tunggu. Kalau dikehendaki Allah Malaysia ditimpa bala maka redhalah. Ini adalah kehendak dan perbuatan kemungkaran yang telah dilakukan oleh Malaysia

    2.Surat AR Register berkenaan perkara ini telah dihantar dan di sah terima oleh 5 individu semasa kerajaan di bawah PM-6 dulu. Merrka adalah Tun M, D Mukhriz, DS Muhyiddin, Shafie Apdal dan Khairuddin Hassan.
    3.Kes penyerahan banyak kali digagalkan oleh Malaysia. Sekarang proses penyerahan sedang diatur oleh ICJ. 73 buah negara bersedia akan hadir di mahkamah Tinggi Malaysia. Andai gagal juga ICJ akan pastikan penyerahan akan dibuat di ICJ tanpa Malaysia.

    4. Didoakan Allah lindungi Malaysia dan semua penduduknya.

    Dan salam. Allahu'aklam

    ReplyDelete

NILAI RAFIZI ADALAH DIRINYA SENDIRI

Rafizi sudah meletak dirinya selaras Azmin dan kini mula meningkat ke selaras Anwar Dan akhirnya selaras Mahathir.  Rafizi boleh keluar PKR ...