Monday, July 13, 2020

POLITIK MELAYU MAKIN SUCI BERSIH.. BELUM PERNAH ADA DALAM SEJARAH, POLITIK MELAYU SEKARANG SANGAT TINGGI DARJATNYA

Inilah "Dinasti Politik Malaysia"

Hatta nak cari buruk dan keji, kurang dan lemah langsung tiada...

Sebut nama² seperti Najib, Muhyiddin, Zahid sangatlah kita turut teruja dan bangga dengan watak dan keterampilan mereka.

Kalau sebut Melayu, itulah mereka contoh yang paling unggul.

sekian, adanya.

INI GAMBARAN LEBIH JELAS TENTANG POLITIK MELAYU TERKINI

13 comments:

  1. Pecacai tak berani masuk gelanggang..

    Setakat kau nak busukan Tok takkan mulia dan suci biawak dan bangkai yang kau usung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tak berani, meluat..
      Ki kik kik kik..

      Delete
  2. Apa yg dok merepet ni KD. Tak payah lah dok buat andaian2 sembrono dg imaginasi sendiri. Tak semua Melayu ambil kisah dan teruja pun pun dg keterampilan 3 watak yg di sebut tu.
    Banyak kerja lain yg nak di fikir dan nak di buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..ada ramai lg Melayu yg x kisah pun dgn dgn Tun,Najib, Zahid,Anwar,Hadi dan Muhyiddin.nama2 ini pun kadang2 kisah cuma dgn segelintir Melayu saja.mereka cuma kisah dgn anak2, kawan2 mereka saja.

      Delete
  3. AKU AMAY SETUJU DENGAN YAJUK KAU JIKA MELAYU DIBANDYNGKAN DENGAN BANGSA LAIN SEBAB KITA ADA AGAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agama ajar kemungkaran?

      Pelik.

      Delete
    2. Berat dh pemikiran anon 5:13. Apa yg mungkar? Awak fikir kalau tak setuju dan meluat dgn Tun mesti selari dgn Najib atau siapa sahaja yg kau takrifkan mungkar? Adakah melayu Islam Malaysia tiada pilihan lain selain Tun atau Najib? Lembab sungguh

      Delete
  4. Kaum lain pun beragama juga, saudara Anon 4.11.00PM. Tapi, mereka mengamalkan ajaran agama mereka.

    Tidak sprti kita, Melayu. Agama bagi kita cuma kosmetik je. Something utk menunjuk-nunjuk utk kagumkan orang keliling atau utk dijadikan bahan retorik, bukan untuk diamalkan ajarannya.

    Contoh: solat sampai lebam dahi tapi tak dapat bezakan antara yg betul dgn salah. Ajk mesjid boleh sanggup gelapkan duit yg sepatutnya dibayar kpd kontrakter yg memasang wayar di mesjid semata-mata kerana takda perjanjian hitam putih. Duit wayaring yg dibekalkan oleh penderma, masuk poket sendiri. Ini ajaran Islam ke...????

    Ini baru cerita AJK mesjid. Belum lagi ckp hal ADUN, MP, menteri dan perdana menteri Islam yg kebas duit rakyat. Langsung tak takut dosa. Sedangkan Islam menekankan sikap amanah, bersih di luar dan dalam. Bukan hanya ibadah.

    ReplyDelete
  5. Politik diMalaysia Sgt meloyakan aku selagi ia didominasi oleh golongan tua.
    Tujuan mereka cuma harta Dan pangkat. Utk mereka memajukan bangsa melayu jgn harapla sebab mereka perlu kan org2 yg otak tk brapa nk brfungsi utk buat harta sbyk munkin.
    Jd org melayu perlu dikekalkan sprt skrg,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takda kaitan dgn politik. Sikap manusia MELAYU yg keji.

      Delete
  6. Mereka2 yg mengepalai parti2 politik masing2 sejak akhir2 INI,bagaikn tk drezki Tuhan utk mndapat RASA dihati, bsgaimana keperitan yg harus dtempuhi rakyat bawahan yg telah sedia miskin. Apalagi diera,disituasi INI kita dihimpit dgn brbagai ujian yg Tuhan datangkn kpd hambanya agar hamba2nya mmndapat TAQWA.sepatutnya,kita sebagai manusia yg ditakdir Tuhan utk memimpin manusia yg lain PEKA dgn.prmasalahan yg sdg.dtanggung,dideritai rakyat ketika INI,gembeling tenaga,jiwa,masa,serta harta dunia yg ALLAH Taala pinjamkn kpd kita,dimana memang Tuhan telah catur ada dkalangan hamba2nya mndapat lebih(kaya)diatas rezki yg ditaburkn Tuhan dmuka bumi ciptaannya INI,tiada utk tujuan yg lain,selain HANYASANYA utk dikongsiknnya dgn saudara yg lain yg kesempitan,yg memerlukn,inilh pengorbanan yg dituntut Islam,andai INI brlaku baru lahir kasih sayang sesama manusia,maka trserlahlh keINDAHan ISLAM ITU sebagai ugama suci ugama kebenaran penyelamat manusia dunia akirat.APA yg mnyedihkn kita sejak akhir2 INI,org yg gahkn diri mereka sebagai pemimpin,bercakaran sesama mereka yg seugama,hnya kerna pangkat,kuasa,tahta berebut2 dgn rakusnya harta negara utk mngkayakn diri,anakbini,kroni DLL.kpntingan peribadi adalah manifesto perjuangan.rakyat susah terus susah making susah.pemimpin masih dgn drama persembahan mereka yg meletihkn.simiskin terpaksa hadap,tonton lakonon pemimpin duniawi dgn Jelaknya...hanya Tuhan yg akan membela kita ,bukan mereka.. KD..aku Antara yg miskin..

    ReplyDelete
  7. Tengoklah perangai ORANG-ORANG TUA umno membuli budak, pada hari pertama Parlimen bersidang. Orang tua yg berusia 60han dan hampir menjejak 70 bersikap jagoh kampong, membuli budak usia 26 tahun. Budak tu belum pun capai separuh usia mereka. Syed Saddiq boleh panggil mereka ATOK tapi Saddiq cool dan profesional je, menunjukkan kematangannya sebagai Wakil Rakyat berbanding atok-atok yang membulinya.

    Ada sesiapa memuji atok-atok umno tu, di media-media social....?

    Congrat Saddiq. Parlimen Muar is 100% yours, comes PRU15.

    Biarkan atok-atok tu terus berlagak kurang ajar di dalam dan di luar Parlimen. Pengundi melihat perangai samseng mereka dgn mata kepala sendiri. Tanyalah diri sendiri, orang macam nikah kamu nak jadikan wakil kamu....????

    Tiada kematangan as well as profesionalsme seorang pemimpin yang berkalibar. Melihat perangai mereka pun, kita jadi malu sendiri. Parlimen bukan kedai kopi. Parlimen ialah tempat golongan profesional yg kita undi membincangkan nasib kita dan merancang masa depan kita secara profesional. Ia bukan pasar borong, boleh terjerit terpekik macam orang hilang akal.

    ReplyDelete

NILAI RAFIZI ADALAH DIRINYA SENDIRI

Rafizi sudah meletak dirinya selaras Azmin dan kini mula meningkat ke selaras Anwar Dan akhirnya selaras Mahathir.  Rafizi boleh keluar PKR ...