Wednesday, July 1, 2020

TENGKUK BILA DAH TERJERUT AKAL MAKIN SEMPIT..

Mendedahkan kekayaan politician politician ...antaranya seperti Mahathir anak beranak..

Tunjukkan aku seekor politician yang ada kuasa, pangkat dan pengaruh tidak favour pada keluarga dan kroninya?

Soalan yang kita mahu, apakah itu diberi secara rasuah, korup, salahguna yang boleh kearah tindakan undang²diambil..

Kalau ada, seret..
Kalau tak ada..itu hanyalah sour grapes..

Dalam dunia ni hanya ada seorang sahaja yang kaya raya giler..
Yang menabung sejak dilahirkan..
Jual piring hitam lagu mak andeh laku keras..
Dapat derma dari tok arab yang sudah dalam kubur..

Itu suci dan sah kerana sangat logik dia kaya macam tu.

Kalau yg papa kedana jeles pada si kaya logikkah akal.
Tetapi kalau yang kaya bertaraf penyamun pun jeles..

Aku cadangkan dia jadi semula No 1 untuk menyamun.



# Tulisan ini tidak merujuk kepada sesiapa kecuali anda sendiri berkhayal berimaginasi dan berpersepsi pada yang relevan, itu anda punya hal..

8 comments:

  1. Hahaha kd.bagus.tepat dan jitu.cant agree more.bull's eye.

    ReplyDelete
  2. Najib tengah lemas la tu. Macai dia pun asyik-asyik ulang skrip lama macam drama swasta daripada FB Najib. Tapi tak pernah di bawa ke mahkamah pun. Semua risau kalau Tun jadi PM balik. Najib risau ke Sungai Buloh. Anwar risau tak kan jadi PM sampai kiamat. Muhyidin risau Bersatu terlingkup. UMNO risau hilang tempat untuk menyamun.

    ReplyDelete
  3. Pesanan untuk warga Chini
    Calon Tengku orang sini
    Tanpa rasuah atau kroni
    Dipecat parti tetap berani!

    Semua lapisan dia kenali
    Tua muda peneroka sekali
    Masalah air dia peduli
    Prihatin..bukan pekak tuli!

    Yang pekak daerah Pekan
    Sudah koyak Mahathir kerjakan
    Berjuta untuk isteri, rakan
    Sampai kini menepis sakan!

    Calon Tengku parti Mahathir
    Masalah rakyat dia hadir
    Sebab tak mahu gelumang lendir
    Beliau di pecat oleh Pak Pandir!

    Jiwa kental Warisan Tun
    Rasuah, sogok jauh dilantun
    'Drama Chini' jika ditonton
    Pasti Tengku 'hero' yg santun!

    Pantang sogokan atau rasuah
    Calon Tengku jaga maruah
    Tebang pokok nak ambil buah
    Rosak tanah Chini bertuah!

    Oleh itu warga Chini
    Pilihlah pemimpin berjiwa murni
    Bukan janji ke sana sini
    Masalah rakyat masih begini!

    Datang kerumun pelbagai janji
    Konon terbaik mahu dipuji
    Dulu ada yg sponsor Haji
    Duit negara dia taji!

    Masuk mahkamah berpuluh tuduhan
    Jadi pemimpin songlap perlahan
    Kini sampai balasan Tuhan
    Parti kalah dah patah dahan!

    Pilih Tengku orang ternama
    Dengan rasuah tidak terima
    Sogok itu menyalahi agama
    Lubang neraka terjun bersama!

    ReplyDelete
  4. Tulisan aku di kata melatah..

    Tetapi yg mereka ratib anak Mahathir billionaire saban waktu atas faktor apa?

    anak sendiri buat filem lucah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laporan RCi forex akan dibuka semula...ingat kes RCI forex dah selesai ker?..

      Komen aku mengenai forex ko tak mau siarkan kunun forex dah selesai kununye madey bersih sangat.....

      Binawe ko KD...

      Delete
    2. Pagi jumaat, berganda pahala aku, terima kasih bro..

      Aku berdoa, supaya tiada kecelakaan cash yg berlaku kepada si pencela aku..

      Delete
    3. Kau pun kd, beringat bila mencela orang lain. Walau tak sebut atau kau sebut, sama sahaja kepada siapa kau tujukan. Jangan ada rasa riak dan ujub bangga diri tu bersih dan orang lain yang kau tak suka tu kotor. Jangan kata abang tak payung.

      Delete
    4. maksudnya, yg mempertahan penyamun tu lebih berhati mulia?
      Sejak nila?

      Yang menzahirkan benci pd penyamun itu pula dianggap riak?

      abah kau..

      Delete

NAJIB BELUM JAWAB SOALAN MAHATHIR

Mahathir sudah tahu tapi masih sengaja bertanya   https://vt.tiktok.com/ZSRho9EaB/