Friday, July 10, 2020

TERIMA KASIH NAJIB ATAS INGATAN DAN DOA BAIKNYA - TUN


https://malaysiagazette.com/2020/07/10/terima-kasih-najb-semua-kerana-doakan-saya-tun-mahathir/

13 comments:

  1. Replies
    1. Memang elokmasih boleh berjalan umo dah lewat 90an riadah naik basikal, pandu kereta sendiri dll. Engko tu silap2 tak sampai dah reput dalam tanah, keluarga pun tak peduli kubur ko kat mana.

      Delete
    2. Kpd tungau2 langau2 macai Najib..

      Ini apa cerita....

      Astro Awani ☰
      BERITA | MALAYSIA
      “Saya belanja berjuta-juta, tetapi tidak tahu ia wang SRC” – Najib
      Bernama | Published Januari 22, 2020 17:22 +08
      KUALA LUMPUR:
      Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengaku di Mahkamah Tinggi di sini bahawa beliau telah berbelanja berpuluh-juta ringgit wang yang dikreditkan ke dalam akaun bank peribadinya antara 2014 dan 2015.

      Bekas Perdana Menteri berusia 67 tahun itu berkata, beliau membelanjakan setiap sen dalam akaunnya itu kerana berpendapat ia dana untuk Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) yang dimilikinya.

      Bagaimanapun, Najib mengekalkan pendiriannya bahawa beliau tidak tahu wang itu adalah dana SRC International Sdn Bhd.
      ------------------------------------------------------------------------

      KUALA LUMPUR:
      Bekas Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini bahawa Datin Seri Rosmah seolah-olah mengarahkan beliau agar mempercepatkan kelulusan sebuah projek solar hibrid di Sarawak.

      Saksi kelima pendakwaan itu dalam keterangannya berkata, arahan oleh bekas isteri Perdana Menteri itu menunjukkan datin sri Rosmah mempunyai kepentingan dalam projek tersebut.

      Mahdzir berkata demikian ketika memberikan keterangan pada perbicaraan Rosmah berhubung dakwaan penyalahgunaan dana bagi pembekalan dan pemasangan tenaga solar melibatkan 369 sekolah luar bandar di Sarawak, di sini.

      Insiden tersebut katanya berlaku pada 23 Jun 2016 selepas jamuan buka puasa di kediaman rasmi Perdana Menteri di Kompleks Seri Perdana, Putrajaya.

      “Semasa saya bersalaman dengan Datin Seri Rosmah sebelum beredar balik, beliau telah memberitahu saya lebih kurang, “You tengok la projek solar Cikgu Aazmey. Cepatkan sikit,” katanya memberitahu mahkamah di sini, pada Khamis.

      Cikgu Aazmey yang dimaksudkan ialah Setiausaha Umno Bahagian Pekan, Pahang, Datuk Ahmad Aazmey Abu Talib.


      Delete
  2. Sama2 dah jadi bekas pm...

    ReplyDelete
  3. Makin dekat dgn panggilan kubor..

    ReplyDelete
  4. Dan aku Dah pun mula minum minyak engine, op! Silap. Minyak masak, silap lagi. Minyak sawit... Tq teresa kok...

    ReplyDelete
  5. Terima kasih, Tun. Jasamu sentiasa kukenang. Tanpa Tun Mahadir, siapalah kami semua.

    Saya sentiasa ingat dorongan dan galakan Tun kpd kami ketika menghantar kami semua belajar keluar negara. "Jangan takut. Melayu, boleh. Melayu boleh buat apa sahaja: matematik, sains, undang-undang, doktor, jurutera, astronomi dan apa sahaja. Kamu boleh!

    Tun Mahadir menghantar beribu-ribu anak-anak buruh, nelayan dan petani Melayu keluar negara selepas SPM atau diploma. Mereka inilah yg kini membentuk masyarakat Menengah Melayu Malaysia. Segala profesor, doktor dan tokoh-tokoh korporat dan politik yg ada sekatang adalah hasil dpd dasar pendidikan Tun Mahadir ini. Dasar inilah yg menyebabkan Tun M amat dibenci oleh bukan Melayu. Mereka kata, keputusan SPM/FMC mereka jauh lebih bagus. Memang pun, hehehe! Ketika itu, ramai yg dapat biasiswa keluar negara atau masuk fakulti kejuruteraan, medic, undang-undang.dll, keputusan pereksa kami tidaklah secemerlang Dr.Amalina Cik Bakri. Gred dua pun boleh ke US atau UK!
    Terima kasih, Tun kerana memberi peluang kpd kami. Kamilah the silent majority yg sentiasa menghargai jasamu.

    Kepada mereka yg menghina Tun, mintak dia bertaubat dan duduk di tikar sembahyang, sukalah saya bertanya kamu, kamu sudah mengerjakan Haji atau sekurang-kurangnya, menjejakkan kaki ke Mekah, buat Umrah....???

    Tun bukan sahaja sudah mengerjakan Haji berkali-kali, bahkan, dialah pemimpin Malysia pertama mendapat penghormatan dpd Raja Arab, masuk ke Kabah. Jadi, tak perlu kamu semua nak ajar itik berenang. Jagalah akidah sendiri supaya tidak rosak oleh perangai riak, takbor dan tamak haloba.

    ReplyDelete
  6. GABUNGAN REFORMASI KEMBALI ARI NI
    LAMO TAK BERPANTUN ARI NI MENDAPAT
    ADO YG LABUH BERGOYANG KANAN KIRI
    GULING REFORMASI TETAP MACAM HANAT

    GRM merupakan gabungan yang baru dibentuk beberapa hari lalu. Ia menggabungkan 10 NGO, iaitu Persatuan Rapat Rakyat (Rapat), Pro98 Reformis, Otai Reformis, Jingga 13 Malaysia, Pertubuhan Aktivis Rakyat Malaysia (ARM), Pertubuhan Kebajikan Pahlawan Malaysia (Pahlawan), Gerakan Reformasi Veteran ATM, Persatuan Media Sosial Malaysia (Permassa), Gerak Aktif Sosioekonomi Amal Kebajikan (Gasak), dan Pertubuhan Gerakan Pejaung Negara Malaysia (GMPN).

    BANYAK TU JER GABUNGAN YANG HADO
    DRI RAMBUT LEBAT SAMPAI BOTAK PALO
    BIAR TOLO MELABUH TERJULAI MENJELO
    GULING JALAN RAYO TETAP DITERUSKAN JUO..

    Kebanyakan NGO berkenaan memang dikenali sebagai pertubuhan penyokong tegar Anwar Ibrahim dan mendukung desakan agar presiden PKR itu dilantik sebagai perdana menteri.

    BIAR MENJELA LABUH ADO YANG BENTAN
    OTAI TETAP GULING2 ARI ARI MENCIPAN
    RAMAI DAH SEDAR SUMA AUTA SI SETAN
    HAHH TEPOK POP CORN SUPER RING KAMI HIDANGKAN

    Merujuk anologi diberikan, kata Mustapa, dalam “kebun yang banyak berbuah” itu, memang ada pihak tertentu yang mengambil kesempatan.

    HARAP KOBUN AJER LUAS BUAH LEBAT MENGILE
    BANYAK BUAH SUMA MENCUKA RASA MASAM
    TAK SERIK2 OTAI DITIPU DOLU KINI SELAMANYA
    WAYANG LAMO DAH MULO KASI TEPOK SAMPAI LEBAM

    saya ulang..!!

    JANGAN BERPAUT DAHAN YANG RAPUH
    DOLU LAGI DAH PERINGAT MASIH LUPA
    LIDAH BERCABANG BAGI PERCAYA PENUH
    2X MENDAPAT TAK SERIK LAGI BERI MUKA


    haahh tepukkk...!!

    ReplyDelete
  7. Sebab tuu Tun sentiasa dapat Anugerah Illahi - diberkati umur yg panjang tapi tetap hensem, segar, bugar, cergas, cerdas, dihormati & disegani di seluruh pelusuk dunia, kecuali lawan2nya yg sentiasa gusar, takut, mencemuh, memaki hamun, tak kenang budi & biadap terhadap seorang tua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah, betul tu. Najibpun sama. Segar, sihat walaupun rajin makan super ring (makanan budak²). Siap boleh wish birthday kpd Tun. Aku tak pernah pulak baca Tun wish birthday kpd musuh politiknya, especially Najib Razak. Mungkin ada kot, aku je yg tak tau. Tapi kena ingat ye. Kesihatan yg baik, kaya raya dan sebagainya tu ujian Allah jua. Dah tua tapi masih sihat panjang umur tu bukan setakat kurniaan tapi ujian. Gagal ujian, ke neraka akhirnya kita semua.

      Delete
    2. Nak wish Najib apa kejadah,, beliau cekek Wang Negara Dan Rakyat

      Delete
  8. Kepada Tun Selamat Hari Lahir ke 95 dan nampak steady
    Moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki
    Diberikan kesihatan yang baik dan terus menyumbang bakti
    Moga Allah swt beri semangat untuk berkhidmat lagi

    Moral judgement melayu sangat teruk dan koyak rabak
    Pengkhianat disanjung diraikan bagai nak rak
    Penyamun penyangak tersenyum bersorak sorak
    Penunggang agama gembira jalan bertolak tolak

    Bilakah melayu mahu berealiti dan segera sedar
    Bilakah melayu mahu bertindak dengan berfakta
    Bilakah melayu mahu terima perkara yang sebenar
    Berubahlah melayu Allah akan tolong kita semua

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  9. With Tun "allegedly slowly exiting from active malaysian politics", would we see current PM and or new PM do TRUMP equivalent of commuting Stones for crkminal offence? Tell tale signs are everywhere

    ReplyDelete

NILAI RAFIZI ADALAH DIRINYA SENDIRI

Rafizi sudah meletak dirinya selaras Azmin dan kini mula meningkat ke selaras Anwar Dan akhirnya selaras Mahathir.  Rafizi boleh keluar PKR ...