Sunday, July 5, 2020

TERKINI MENANG PRK CHINI RAKYAT TERUTAMA MELAYU PUNYA MASA DEPAN YANG CERAH, TERUS DIBANTU


7 comments:

  1. Ya.. Dari mula lahir smpai kemati kebanyakan bangsa melayu akan terus dibantu. Bangsa lain termasuk pendatang terus gigih berusaha memajukan diri dan bangsa depa tanpa brgantung pd bantuan.
    Bayangkan kalau hanya Melayu yg tnggal diMalaysia. Bolehkah elit2 politik melayu kaya raya Kalau sekadar kena scam oleh org2 melayu?
    Tepuk dahi Tanya la akal.
    Kita marah bila bangsa lain biadap Dan memperlekehkan kita. Tapi yg yg kita buat selain marah ikut emosi, berpolitik Dan berckp siang mlm. Kalau bab kerja tk yah ckp la. Aku pun tak sanggup hantar kereta aku ke workshop melayu Kalau rosak.

    ReplyDelete
  2. Ya KD.. Sejak 60 tahun BN Memerintah, Melayu la paling ramai menjadi jutawan.. Habis semua semua pusat x2 Mall Terbesar di Malaysia milik melayu.. Semua kilang x2 besar milik melayu.. Golongan B 40 semuanya cina dan India.. Melayu majoriti kaya raya..

    Apa lagi mau.. Semua ketua ketua jabatan kerajaan yg ada kuasa melayu, raja dan sultan melayu, PM melayu, Gebenor melayu, semua pegang kuasa melayu belaka..

    Apa lagi mau.. Pendek kata melayu di Malaysia semua hidup mewah pegang kuasa ekonomi, pegang kuasa sana sini.. Ooooi hebat BN sampai cina, India hidup merempat..

    Cuma satu saja tak pernah berubah dari dulu sampai sekarang Semua melayu dan BN cukup takut habis dgn DAP.. Oooi parti ini kira memiliki power semacam power rangers, Avengers dan Superman kira Kira cukup powerful la, Melayu wajib takut la... Ki ki ki pemikiran kepundek saja yg tak ubah.. Mudah kena bodoh dan kena tipu dgn org politik musibat dan penyundal agama ... Kikiki.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulilah 'kerajaan Melayu'
    MCA, MIC jangan menyibuk
    Ikan bilis dah balik Yu
    Tak kisah kata walaupun tebuk!

    Dalam masa beberapa hari
    'Hidup Melayu' pasti bergema
    Kalau tak caya tengok sendiri
    Semua Melayu balik agama!

    Takde lagi Magnum, Toto
    Kedai arak tengoklah tutup
    Politik bersih, takde yg kotor
    Wanita Melayu bertudung litup!

    Chow Kit Road, 'ayam' dah takde
    Umno PAS tahallul siyasi
    Lobai PAS sentiasa meronda
    Sempadan Siam Lobai awasi!

    Tiada lagi Melayu merempit
    Anak Melayu diajar bersilat
    Malam minggu jalan tak sempit
    Lobai keluar mengajar solat!

    Arak, dadah Melayu tak usik
    Pusat dadah kembali kosong
    Budaya barat Melayu tak asyik
    Iklan TV takde terpesong!

    Buang bayi tinggal sejarah
    Anak Melayu betah di rumah
    Kerajaan pasti memberi arah
    Belum nikah tak boleh jamah!

    MCA, MIC Melayu tak hairan
    Jangan nak pandai bagi gesaan
    Sekolah semua satu aliran
    'Hidup Melayu!!'tahniah kerajaan!

    ReplyDelete
  4. Umno menang di Cini tak ada makna yg besar....ni PRK Dun dan kerusi umno..

    Ianye sekadar jaga air muka najib selaku ketua Bahagian umno pekan...

    ReplyDelete
  5. Melayu bagaimana kita mahu ujudkan
    Melayu Bermaruah atau berkemungkaran
    Melayu Berintegriti atau bercurangan
    Melayu Berjati diri atau berngelamunan

    Muslim mana kita telah pamiri
    Muslim berealiti atau berfantasi
    Muslim berfakta atau berauta
    Muslim palsu atau tulin nyata

    Melayu Muslim realitinya hanya gah dan hebat pada nama
    Melayu Muslim faktanya hanya indah pada rupa bukan usaha
    Melayu Muslim kebenarannya hanya perlu tongkat sepanjang masa
    Melayu Muslim bersuperficiality berhipokrisi selama-lamanya

    Salahguna kuasa satu ciri berpisah tiada
    Tamak haloba penting diri karekter mesti ada
    Rasuah merasuah bukan asing tapi perkara biasa
    Cerah gelap masa depan bukan lagi persoalannya

    Wallahuaklam mubissawab


    ReplyDelete
  6. Dari Laman Refomasi dan blog budin

    Monday, July 6, 2020
    KINI TERSERAH KEPADA MAHATHIR MAHU MENJATUHKAN MUHYIDDIN ATAU TIDAK


    Berkaitan usaha mengembalikan semula mandat rakyat, Majlis Presiden PH yang bermesyuarat hari ini secara umumnya membuat keputusan seperti berikut:-
    1. Komited dengan pendirian asal yang menamakan Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri.
    2. Semua usaha ke arah pengembalian mandat rakyat perlu dijalankan dan memerlukan sokongan semua pihak.
    3. Memberi mandat kepada Anwar meneruskan perbincangan dengan semua pihak, termasuk Shafie Apdal bagi menyempurnakan pengembalian mandat tersebut... bla bla boleh bla blah lah blah blah trus bla bla...!!

    Dah sindir sindir di kutuk kaw kaw orang tua tu dari jauh lepas tu bole plak terpulang kat orang tua tu nak jatuh TSMY atau tak..


    hookkkalohhh...!!! guano pulak jadi lagu tu weeeiii..!! bengong..!!

    ReplyDelete
  7. Never too early to give the old man the discount
    Uncertainties in many past challenges he thrives
    He rises to the occasions when the chips are down
    Grabbing pole positions twice in winning styles

    Supporting the traitor the last thing he would side
    Would have accepted him, but he thinks outside the box
    Train his sight on the traitor biting the dust, joke aside
    For never try to mess up with a seasoned old wily fox

    To Tun Dr. Mahathir, Sir I wish to thank you
    For keeping the ex-convict of sodomy at bay
    would have a Sodomist as PM, had it not for you
    Wish you longevity and healthy life, we pray

    ReplyDelete

COWCOW MAHATHIR TARUK

    Ahli politik lama yang paling banyak pengalaman, ada antaranya yang belum lahir atau masih budak hingusan atau remaja nakal semasa dia s...