Wednesday, July 8, 2020

USAHA BERSIHKAN UMNO

Jalan yang terbaik ialah berusaha menggugurkan atau membebaskan semua pemimpin² umno dari kes² di mahkamah walau di peringkat mana sekalipun.


12 comments:

  1. Ko perli umno ker KD?....

    Susah nak bersihkan umno selagi ramai akar umbi sokong penyamun2...
    Lihat saja kempen di cini...bossku tenggelamkan calon umno...pemimpin yg tak menyamun pon masih nak bersama penyamun..

    Tinggalkan umno dgn geng2 penyamunye....

    ReplyDelete
  2. kasi bersih dgn perundangan, bukan kasi gugur saja, berani kerana benar.

    ReplyDelete
  3. Kjaan PN bukan mcm tu, suma bawak mahkamah klu nk bebas atau apa apa bukan gugur terus bio mahkamah putuskan... so whattt...


    dah panas bontot keeww..!?

    ReplyDelete
  4. I never vote umno because some of them are angkuh. Personally nak minta duit just to have thier signature. Just ketua cawangan yg juga ketua kampung.i was just young oversea trained lecture 40yrs ago. It took me 5 yrs to get state approve title of my house. Btw i still help his daughter graduate as Engineer even with borderline pass in final year.So Umno must clean all these peoples to be relevent from top to bottom.Till then umno is dying a slow death

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu Dan rasuah berpisah tiada. Dari pegawai cabuk smpai atasan. Kalau tidak melibatkan duit semua x jln.

      Delete
  5. Hahahahaha...tumpang ketawa je la. Nampak sangat kecewa kan KD. PN makin kuat, Tun, PH dan PH+ pulak makin malap. Silap pilih nama parti. pH tu ukuran nilai keasidan dan pakatan harapan dh sgt berasid. Tambah (+) juga tidak membantu. Jadi gayanya main sindir-sindir ajelah bagi melerai perasaan duka-lara.

    ReplyDelete
  6. Maaf cakap....sepanjang saya melayari blogg ini, blogg ini setakat memberi tajuk2 cerita atau berita politik semasa tanpa membuat kupasan atau analisa sendiri, dengan lain perkataan tidak ada "content".
    Lebih mengharap pengisian atau kupasan di sumbang oleh pembaca. Kemudian bila kupasan atau komen oleh pembaca tidak sehaluan dengan tuan punya blogg...melenting pulak dia.
    Akhir kata...teringin nak membaca kupasan atau analisa keatas sesuatu isu politik yang di hasilkan oleh tuan punya blogg.
    Baru lah ada uuummhh!!!

    ReplyDelete
  7. ESOK PADA RAKYAT SINGAPURA, MELAYU SINGAPURA ESOK PRU SINGAPURA PASTIKAN PARTI PAP LINGKUP ATAU KURANGKAN MAJORITY 2/3.
    CELAKALAH PAP PARTI MILIK KELUARGA LEE KWAN YEW DI SINGAPURA

    Lee Hsien Yang, adik kepada Perdana Menteri Singapura dan ahli parti pembangkang Parti Kemajuan Singapura berjumpa pengundi dalam kempen hari ini.

    Rakyat Malaysia kena faham Singapura adalah pusat fitnah Malaysia di Asia Tenggara.

    Badan penyelia bursa S'pura sedang menyiasat syarikat berkaitan Mirzan Mahathir : Apa kaitan kes ini dengan Malaysia PH dn DAP..!?

    Ia sangat mudah difahami dan dianalisa kenapa Singapura bongkar kes ini sekarang..
    Sebab politik Malaysia tidak stabil dan jarum halus adu domba Singapura melalui DAP kian mengancam di Malaysia

    Singapura abang pada parti DAP masih mahu campur tangan hal hal di Malaysia. Melalui DAP jarum halus Singapura tetap mahu campurtangan hal ehwal di Malaysia.

    10 parti pembangkang memanfaatkan semua platform yang dibenarkan dalam situasi pandemik COVID-19 untuk kempen masing-masing, sebelum hari mengundi pada Pilihan Raya Umum Jumaat ini.

    Dalam kes anak Tun kerajaan Singapura sengaja mengeluarkan isu syarikat anak Mahathir supaya Tun tunduk dengan kemahuan politik DAP supaya bergabung dengan Anwar untuk jatuhkan PN.

    Chin Tong dari DAP dapat didikan dan dana dari kerajaan Singapura.

    Ini rekayasa game dari Singapura nak fitnah dan adu dombakan puak PH vs PN di Malaysia..!

    Perancangan DAP gunakan abang besarnya di Singapura untuk membantu rancangan DAP sambil membatu apikan dan mengucar kacirkan politik di negara ini...

    Dalam masa yang sama di Malaysia Skandal Forex dimainkan oleh Anwar sambil memalitkan nama Najib.Anwar Sambut Baik Gesaan Najib skandal forex dibuka semula.

    Fitnah dajjal Singapura Celaka..!! DAP dan Brother dalam mencaturkan politik di Malaysia perlu dihentikan.

    Sementara Parti Tindakan Rakyat (PAP) di pimpin oleh abangnya sebagai Perdana Menteri Singapura berhempas pulas memastikan waris pengasas Parti PAP Lee Kwan Yew menang PRU kali ini.

    Suka atau tak aku kena tulis dan sebarkan Celakalah Singapura..!! Semoga Parti PAP berkubur di Singapura kali ini.

    Pada rakyat Singapura selamatkan Singapura dari kerajaan super kroni nepotisme dan super kiasu ini.

    Kesemua GLC dan anak syarikat milik kerajaan Singapura dikuasai oleh saudara mara kroni Lee Kwan Yew rakyat marhaen Singapura hanya jadi hamba dan berkerja untuk keluarga Lee Kwan Yew.

    Celakalah Parti PAP dan hancurlah kerajaan fitnah Lee Kwan Yew kali ini.

    ReplyDelete
  8. Rakyat kini tidaklah bodoh
    Boleh beza buruk dan baik
    Pemimpin ikhlas tempat berteduh
    Dipilih rakyat untuk naik!

    Selamat Ulungtahun Negarawan Ulung
    Jasamu besar pada negara
    Sekuat mana ombak bergulung
    Selamat bahtera andalah wira!

    Happy Birthday Tun dikasihi
    Panjang umur sihat selalu
    Semoga perjuangan dilindungi Ilahi
    Langit cerah awan berlalu..

    Perjuangan Tun bewarna warni
    Hanya untuk bangsa negara
    Melawan mungkar kekal berani
    Tak kira sulit atau sengsara!

    'Parti Keramat' 60 tahun
    Gilang gemilang Tun Perdana
    Dapat kepada 'pemimpin malaon'
    Rosak parti Melayu merana!

    Nasihat sudah berkali-kali
    Singkir segera rasuah banyak
    Ramai sungguh buta dan tuli
    Perut kenyang tidur pun nyenyak!

    Yang beronar tetap membenci
    Kata, nista terus di hambur
    Walau mereka terus mencaci
    Negarawan tersohor takkan lebur!

    Dua kali Allah memilih
    Pimpin negara jadi Perdana
    Niat hati negara dipulih
    Rasuah penyebab bangsa terhina!

    'Ketuanan Melayu' tidak bermakna
    Jika rasuah sesama rakan
    Tanpa ilmu Melayu hina
    Ini Tun cuba tekankan!

    Dilindungi Allah Negarawan kita
    Takkan dilupa jasa dan bakti
    Jasamu tetap emas ditinta
    Hanya sejarah dapat membukti!

    ReplyDelete
  9. Makin merapu dh blog kd. Apa yg diharapkan tak menjadi. Akhirnya kepercayaan kau tentang siapa kleptokrat siapa perompak siapa pencuri sudah tonggeng terbalik. Kenapa bekas PM4 dan PM7 ingin sangat jadi PM9 walau hanya 6 bulan? Bila gagal, letak pula bekas MB Kedah dua kali sebagai bakal TPM2? Agaknya usaha untuk 'LISTING' apa ye? Nak kawal keseluruhan emas hitam negara mungkin. Jika berjaya, maka terlaksana juga hajatnya untuk jadi Maharaja. Namun jangan sampai lupa Allah MAHA KUASA dan MAHA MENGETAHUI

    ReplyDelete
  10. Salam alaikum KD

    1. Tajuk kali ini adalah baik tetapi lebih baik lagi kalau dipinda sedikit seperti berikut;

    "Usaha Bersihkan Hati Ahli Politik"

    2. Orang yang bergelumang dengan perebutan kuasa pemerintahan dalam rumah, kampong, daerah, negeri, negara dan dunia semuanya adalah ahli politik. Ada ahli politik kerajaan, ada ahli politik ekonomi, ada ahli politik agama dan ...

    3. Beza antara mereka adalah dari aspek saiz dan jumlah harta ciptaan Allah yang diperebutkan.

    4. Allah cipta orang (manusia) khususnya adalah untuk mengenal Allah yang mencipta mereka. Orang adalah sebaik-baik ciptaan Allah. Orang ditakdir Allah untuk jadi Khalipah di dunia.

    5. Khalipah seperti Rasul, Nabi dan Ulama' yang diberi Ilmu dan Kitab untuk mengenal Allah dan perintah-Nya yang wajib dipatuhi apabila melaksanakan pemerintahan.

    6. Malangnya "khalipah" sekarang sudah jadi ahli politik. Ahli politik sekarang tidak lagi memerintah ikut aturan yang ditetapkan Allah dan Kitab-Nya. Mereka sekarang telah tidak lagi kenal Tuhan dan Rasul yang diucap dalam Kalimah Syahdat mereka.

    7. Ahli politik sekarang tidak lagi tahu apa yang disuruh dan apa yang ditegah Allah.

    8. Mereka memerintah ikut bisikan Iblis dan syaitan. Perkara yang ditegah Allah dihalalkan.

    9. Allah tegah menipu sekarang disanjung tinggi. Rasuah salah tetapi sekarang boleh dan pengamalnya disanjung tinggi. Membunuh orang tidak berdosa amat dikutuk Allah tetapi sekarang perbuatan itu dilindungi. Rampas harta orang dilarang kuat tetapi sekarang halal dan berlaku sewenang-wenang asal ahli politik dapat imbuhan.....

    10. Tersangat baik jika usaha bersihan Ahli Politik di negara ini mahu pun seluruh dunia dari kotoran yang dibisikkan Iblis dan syaitan dijalankan.

    11. Maka dengan ini kita berdoa kepada Allah semoga beri taufik dan hidayah kepada semua kita ini dan terutama Alim Ulama' kita supaya bersifat tunduk kepada Allah dan bukan kepada bisikan Iblis dan syaitan.

    12. Berdoalah kita supaya Allah tidak menurunkan bala dan kecelakaan kepada seluruh manusia dan segala ciptaan-Nya yang lain. Bertaubatlah semua akan segala kesalahan yang telah dilakukan.

    13. Allah Maha Pengasih dan Penyayang. Allah Maha Pengampun yang akan mengampun segala dosa kecuali dosa Kesyirikan.

    Allahuaklam. Wassallam.

    ReplyDelete

RAFIZI KOTA JANJI: NAJIB TAK LENA TIDO

https://vt.tiktok.com/ZSRreDuQM/?k=1   Rafizi sebagai orang muda, sedang bersemangat membetulkan politik negara sangat tercabar dengan semba...