Tuesday, October 20, 2020

ADAKAH ANWAR BENTANG DI MAJLIS PRESIDEN SEBELUM UMUM ADA MAJORITI ....RAMKARPAL SEMBANG CURRY.

Menyesal Kerja Dengan Atok Bersama PH? Pulak Dah... Hahahaha

Tun bukan letak jawatan dia sekadar menghentikan ratib puak reformasi pagi petang siang malam bila Anwar kemaruk nak jadi PM..

Berbaloi tak..

13 comments:

  1. Ya....SANGAT BERBALOI-BALOI.

    RamKaplsink lupa, dia antara yg siang malam mintak Tun Mahadir letak jawatan. Orang tua tu dah patuh ikut kehendak dia, LETAK JAWATAN - apasal dia merungut pulak.....????

    Hahahaha.....😆

    Baru kau tahu, susahnya nak dapat simple majority utuk tubuh kerajaan. Baru kau kesal tak hargai orang tua tu dulu. Hari-hari meratib, kesal pasal orang tua tu letak jawatan, terus runtuh kerajaan!

    Tun dah tak nak join dia orang lagi, tak perlulah hari-hari ratib Tun dah tak relevent, tak popular, takda siapa pedulikan dia lagi...Hahahaha

    Kalau kamu tak pedulikan Tun lagi, kamu takkan hari-hari meratib bashing dia. Bangang punya kapalkaram.


    ReplyDelete
  2. Buat apa gaduh² puak pro Anwar dan puak pro Tun. Tidak mendatangkan apa² faedahpun kepada rakyat. Rakyat dah rasa 22 bulan di bawah pimpinan Tun jadi PM kali ke 2. Ok ke tak ok? Tepuk dada tanya selera. Kepada yang masih mendambakan Tun jadi PM kali ke 3, selera level apa awak ni? Level zombie ke apa? Serba serbi terhimpit. Dan kepada pro Anwar jadi PM, berapa peratus rakyat yang menggemari Anwar jadi PM? Ada 50%? Sisi hitam yang digambarkan oleh Tun sendiri tentang Anwar menyebabkan rakyat mual dan loya jika berPMkan Anwar. Jadi, hentikan perbalahan pro Tun dan pro Anwar. Segani titah YDPA agar kerajaan fokus untuk melawan pandemik Covid19 dan isu ekonomi rakyat serta negara. Pembangkang pula, jangan mengganggu kerajaan dengan isu perebutan kuasa yang sebenarnya mampu ditangguhkan jika memikirkan kepentingan rakyat. Pilih masa sesuai untuk rebut kuasa bila tiba masanya. Ada riak dan kocak bahawa rakyat dah meluat, loya dan jelak dengan nafsu nafsi ahli politik yang gila berebut kuasa. Tangguhkan dulu mana yang patut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 5.26,

      Kau tu mcm syok sendiri ki ki ki.. Cuba kau dongak sikit buka otak tu.. Siapa yg gila babi sgt yg nak jadi PM sampai tak malu jumpa Agong bagi nombor tampa nama.. Ada ahli politik lain buat kerja gila mcm ni.. Jgn dok tuduh Tun M.. Jauh enggang dari panggang..

      Jadi sebelum buka mulut bodo tu sila chek fakta baik baik ki ki ki

      Delete
    2. Umno pun dua kali Lima mcm Anuar hari x2 tak puas hati dgn PN.. Buat gempaq minta election.. Ini la bangsat no 1 yg buat huru hara dlm negara sekarang sampai tak peduli hal susah rakyat yg mereka fikir nak jawatan dan kuasa.. Tapi tak sedaq asal kalah pru 14..

      Delete
  3. Politik...oohh politik. Tak boleh percaya langsung. Hari tu lawan, hari ni kawan. Hari tu kawan, hari ni lawan.

    Hari ni cakap menyesal, esok adalah pulak yang membalas. Itu lah yang akan terjadi selepas ini...kau tuduh aku jawab. Aku tuduh kau jawab...tak kesudahan.

    Bukan lagi kita tolong kita, jangan harap orang politik tolong kita. Tapi yang terjadi sekarang sendiri punya sendiri, sendiri tolong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong sgt2.penat je kita percaya ckp mereka semua.hujung2 kita kena jaga kita sendiri.they dont care about us rakyat anymore.sad but true.

      Delete
  4. Bhai tak pakai tonchit dgn serban ini dgn Husam skrg mungkin dah naik gila sebab nampak Anuar semakin malap.. Ki ki ki

    Kedua dua ni Marah sgt ada puak cadang Tun M jadi PM semula hi hi hi.. Tun M yg aku lihat semakin hari makin tak kisah dia jadi PM ke tak.. Yg dok gila babi Anuar dgn pemuja mcm dua ekoq diatas.

    Nak ingatkan balik la kalau lupa.. Masa PRU 14.. 14 % dr org melayu yg biasa dgn mengundi BN telah beralih undi PH kerana marahkan regime Najib yg menyeleweng bukan kerana minat dgn PH apa tah lagi nak sokong Anuar asshole.. Mereka berani undi PH kerana percaya ada nya Tun M dan beberapa pemimpin melayu yg di pecat oleh Najib.. Bukan gila sgt dgn DAP atau Anuar asshole.. Kalau harap Anuar dah 4 kali PRU tak pernah menang..

    Anuar masa PRU 14 goyang telor duduk penjara langsung takda impak dalam PRU 14.. yg syok nak sgt dia jadi PM adalah pengampu dan opportunist yg percaya boleh ubah struktur negara berteras Nasional melayu kepada pelbagai budaya..

    Mereka tak sedar bila Tun M jadi PM 22 bulan puak Anuar dan diri nya yg mula melakukan kerja x2 Sailang dan memburuk imej Tun dan beratib siang malam beri tekanan utk Tun M berhenti...

    Okey.. Dah Tun M berhenti sebab hilang sokongan PH ambil alih la.. Kata Anuar dia ada numbers, Tun M bagi peluang apa??.. Kenapa sampai hari ini terkiyal kiyal mcm orang gila ki ki ki ki..

    Lepas tu kata Tun M.. Tak Ikhlas.. Kau org ingat Anuar Ikhlas sgt dgn hari x2 suruh pengampu x2 desak Tun M serah jawatan.. Depan cakap lain belakang buat lain.. Ini la Anuar the asshole.. Kita kenal sgt dahhhhh.

    ReplyDelete
  5. Susana sekarang muncul sebab UMNO..
    UMNO frust kena main dengan Muhyiddin di prn Sabah, belum apa² umum hajiji bakal km..

    Next..UMNO yg bisik pada Anwar..kami sokong

    Melompat Anwar dengar..tanpa bincang ..umum ada majoriti..terkejut beruk mat sabu dengan Guan eng, terpinga pinga...

    Tun hanya ulas..kata Anwar kena buktikan
    Tun tak minat pun bab PM masa covid
    PERJUANG hanya provoke Tun PM..

    Penyokong Anwar patut marah PD Zahid dan Najib..

    Anwar kena kencing?
    Saja tanya..

    ReplyDelete
  6. KD,

    Apa pun kita berharap orang-orang politik dapat selesaikan kemelut yang ada.

    Walaupun kebanyakkan orang melayu tak dapat apa-apa, tapi melihat pembesar melayu dengan jawatan dan duit berjuta-juta, orang melayu dapat juga tumpang suka.

    Walaupun orang melayu dalam keadaan susah, apatah lagi dengan keadaan wabak covid 19, bila lihat orang politik , berjuta-juta makan tak habis, sejuk hati dan hilang sementara kesusahan dan stress yang ada.

    Kita harapkan orang-orang politik dapat membahagi dan kongsi kekayaan secara lebih adil.

    Bagi kebanyakkan orang melayu, sekadar tengok dari jauh dan tumpang suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang melayu jika tak kaya jangan salahkan pemimpin..
      Jika ada Melayu kaya, kita sokong dan Aamiin kan..

      Org melayu marah hanya pada pemimpin yang tidak amanah dan berakhlak..
      That's all

      Delete
  7. Dulu-dulu ada Umno. Lepas tu dari Umno ada Pas. Parti Pas ni suka cakap orang lain yang tak sokong Pas tu kafir. Dari Umno jugak kemudian nya ada PKR. Parti mata lebam. Bencana pun bermula.

    Umno ni pun satu hal. Sebelum PRU14, rakyat dah hantar warning..get rid of najib. And the corrupt too. Perkara macam ni tak ada orang lain boleh buat. Mahathir boleh. Orang ph ni pun lupa jugak they won because many Melayu had trust in Mahathir. Bodoh kalah bentul kalau sangkal. Kita dah fed up ditipu dan dirompak dek najib dan kadam-kadam nya. Boleh kan tak ada yang bersuara selain Mahathir, Muhyiddin dan Shafie. Mukhris lagi baik diam. So di mana Umno yang orang Melayu harapkan. Jadi, kemarahan orang Melayu diterjemahkan dengan kemenangan ph. Bermula lah episod baru Malaysia yang dijanjikan lebih telus dan lebih mesra rakyat dengan janji-janji yang rakyat pun tahu memang tak boleh buat. Tapi orang Melayu beralih undi jugak. Sebab Anwar ?? No la

    Rakyat nak tengok perubahan. Tapi daripada perompak, penyamun rakyat dapat manifestasi kegelojohan seorang berwatak alim tapi liberal dengan kaduk-kaduk nya. Boleh ??

    Hari-hari diulang-ulang nya perlihan kiasa peralihan kuasa peralihan kuasa...
    Tak ada lain nak diratib nya.

    Sekarang Mahathir buat (dia dah habis cakap) pi la cari sendiri majoriti hang sendiri. Kena menipu jugak. Jadi apa lah nak diharapkan dengan orang macam ni.
    Boleh main-main dengan perkara macam ni. Layak ke jadi Perdana Menteri Malaysia ?

    Sepatutnya Mahathir pimpin kerajaan perpaduan hari tu.

    Sekarang sebaiknya bila Parlimen bersidang lagi 12 hari buat undi tidak percaya ni dulu.

    ReplyDelete
  8. Ram Karpal ni bila masa pulak kerja dgn Tun dulu.. takat jadi MP je la kot... abang dia Gobind je yg pernah kerja dgn Tun.. tu pasal abang dia tak melalak mcm dia.. abang dia tau mcm mana kalau kerja dgn Tun... Dulu abg dia pun kuat melalak. Tapi bila dah penah keeja bwh Tun, pandai behaved.. Ram ni klau betul penah kerja dgn Tun, mulut tu dah pandai beradab mcm abg dia.. hahahaha

    ReplyDelete
  9. Tun terpaksa berkerja dengan pembangkang pada waktu itu yang berwatak seperti budak-budak tadika. Pemimpin DAP dan PKR tiap-tiap hari merungut itu dan ini mengenai Tun, sedangkan isu besar pada waktu itu adalah rompakan harta negara oleh Najib.

    Sebab itulah PH tidak akan berfungsi dengan baik kerana pemimpin politiknya tiada kebolehan memimpin dengan baik terutamanya dalam masyarakat majmuk dimana Melayu Muslim adalah majoritinya. PN pun nampaknya tidak berfungsi dengan baik cuma bezanya adalah tiada banyak merungut seperti DAP dan PKR, tetapi bijak menggunakan agama dan bangsa untuk laba politik.

    Tun mempunyai sasaran yang jelas sebagai pemimpin. Tidak bertolak ansur dengan mainan politik tidak matang yang menjejaskan kemajuan negara. Memang ada yang tidak puas hati sedikit sebanyak tetapi hasilnya dinikmati oleh majoriti rakyat. Tun sedar perkara ini tetapi dia profesional.

    Formula Tun memenangkan PH. Tapi PH sekarang kembali jadi seperti dulu, asyik merungut benda yang sudah 20-30 tahun ke belakang.

    Ramkarpal Singh wei wei wei wei, merungut macam budak tadika. Sama macam pemimpin DAP dan PKR lain.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

NAJIB KANTOI LAGI

  http://tukartiub.blogspot.com/2021/11/najib-dapat-tanah-percuma-madey-dapat.html