Wednesday, October 21, 2020

MANA UTAMA? KEPERLUAN PERLEMBAGAAN ATAU PERATURAN MESYUARAT?




Aku nak tanya Takiyuddin antara perkara perlembagaan dengan peraturan mesyuarat, mana satu yang lebih utama.

Samada kerajaan Muhyiddin mempunyai majoriti sokongan MP atau tidak adalah keperluan memenuhi tuntutan Perlembagaan.

Untuk mengesahkan - ia perlu disahkan di parlimen dan antara kaedahnya ialah usul undi tidak percaya kepada PM selaku ketua kerajaan.

Pengundian akan menentukan dan menjadi pengesahan yang sah mengikut perlembagaan.

Malangnya Takiyuddin memaklumkan usul tersebut tidak dapat dilakukan kerana peraturan mesyuarat mendahulukan urusan kerajaan..

URUSAN PERLEMBAGAAN lebih rendah, tidak penting dan diremeh  oleh peraturan mesyuarat ???

Adoi..aku yg tak sekolah ni pun ada brain. 

Aku cadangkan speaker dan menteri undang² di heret ke mahkamah jika masih gagal memahami...dan antara lainnya pembangkang bersatu hati memboikot kehadiran selagi usul tidak lulus.





3 comments:

  1. Minta lah MP PN/BN bawa usul undi tak percaya tu........

    ReplyDelete
  2. Kpd ahli2 politik tak kesah dari mana parti...berhenti berpolitik pukimak oiii!!!!

    Raykat dah cukup bosan dan meluat..BANGANG!!!!
    Selesaikan isu pandemik covid19 dulu sblm korang bertelegah nak berebut kuasa.
    Pukimaklah korang!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adoiii, pedas makian awak tu. Boleh tak jamakkan makian awak tu kpd blogger yg hari² isukan hal politik. Aku baru je nak ulas pasal politik sekali baca makian awak, terus hilang selera.

      Delete

SRI RAM YANG SANGAT DITAKUTI

  Muhyiddin dedahkan....