Tuesday, October 20, 2020

ANWAR HANYA HANTAR SURAT SYOK SENDIRI...

Agak² penganalisis politik taraf prof (kangkong) dan pakar perlembagaan melenting tak kalau aku kata lagu tu..

Otai reformasi jangan marah..

Tanya saja.

10 comments:

  1. Surat syok sendiri?..

    Kenape Agong panggil ketua2 parti ngadap?...Agong nak ajak minum?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti tulisan saya sebelum ini AGONG WELL PREPARED..
      Agong jangkakan Anwar bawa full documented...so agenda Agong seterusnya memanggil ketua parti, bermula dengan ku li..

      Tetapi apabila surat Anwar longgar dan jumpa hanya 25 minit..Agong tangguh jumpa ketua parti kebetulan pkp covid19.

      Hingga sekarang tiada perjumpaan dan boleh dijangka tiada keperluan..

      Jika Muhyiddin Hadi dan Zahid saling bermesyuarat dan membuat keputusan terus bekerjasama

      Kenapa Anwar tidak juga menunjukkan solidariti dari penyokongnya???

      Atau memang tiada?

      Delete
  2. KD

    You are absolutely genius. Memang surat Anwar crafted out of SYOK SENDIRI albeit stupidity

    ReplyDelete
  3. Habislah tun dan anak cucu kalau DSAI jadi PM ke-9. DAP pun simpan dendam juga rupanya.

    Anggota Parlimen Bukit Gelugor itu menyalahkan tindakan-tindakan Mahathir di masa lalu sebagai punca keadaan semasa negara, dan menyuarakan kekesalannya kerana pernah bekerja dengannya di bawah PH.

    "Saya menyesal bekerja dengan anda. Andalah sebab mengapa negara ini (dalam keadaan seperti ini) sekarang. Andalah sebab mengapa negara ini perlukan pembaharuan.

    "Dan hari ini anda kata anda nak 'selamatkan negara? Anda adalah orang terakhir yang mampu melakukannya," katanya dalam kenyataan hari ini.

    Ramkarpal mengulas cadangan Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) - yang diasaskan Mahathir - agar Mahathir menggantikan Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri sehingga PRU15.

    Dalam pada itu, Ramkarpal membangkitkan bagaimana Mahathir meletakkan jawatan pada awal tahun ini tanpa berbincang dengan pimpinan PH serta janjinya agar Anwar menggantikannya.

    "Dia letak jawatan sebagai perdana menteri. Dia kata ini kerana dia dikatakan tidak lagi ada majoriti pada masa itu...Dia tidak peduli untuk berunding dengan kerajaannya atau Kabinetnya. Dia buat mengikut caranya sendiri.

    "Kini dia nak jadi perdana menteri sekali lagi. Sebagai warga Malaysia saya bertanya pada diri sendiri, adakah tiada orang lain?

    "Adakah kita akan lantik orang sama yang berjanji kepada negara yang dia akan serahkan baton kepada Anwar tetapi hari ini memberitahu kita dia tidak sesuai untuk negara?

    "Dulu saya percayakannya..."

    "Hari ini dia benar-benar mahukan kerajaan tanpa Anwar, dan ia membangkitkan persoalan: Mengapa anda berbohong pada masa lalu dengan menjanjikan jawatan (perdana menteri) kepadanya?"

    "Mengapa beritahu kami jika anda pada masa itu fikir dia (Anwar) sesuai? Untuk raih undi?" soalnya lagi.

    Dari dulu lagi rakyat dah pesan dan kasi peringatan "Gaya Mahathir adalah tidak menyumbangkan kepada perdamaian dan kemajuan negara bila mana bekas PM dua kali itu lebih suka bergaduh daripada mencari perdamaian dan keharmonian."

    Husam Musa pun ada menyebut bagaimana Dr Mahathir tidak pernah berhenti daripada bergaduh sejak dulu hingga sekarang. Adakah cari pasal mengunakan SD raja goyang.


    Lepas baca haahhhh kasi tepokkk satu kali....!! Pop corn & coconut shake kasi tambah lahh..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramkarpal sembang curry..aku dah jawab ..next time baca sebelum posting..
      Bust homework sikit, jangan asyik copy paste
      Use your brain

      Delete
  4. Why Umno wsnts to expedite registration of MN?

    Simple.

    1. Tak nak Bersatu to overwhelm Umno

    2. Ikat PAS dengan MN agar PAS tak dapat bekerjasama dengan Bersatu. Kan Umno pernah sogok PAS....kalau PAS bising, semua akan terbongkar.

    3. Umno dan PAS sememangnya tak nak bergabung dengan PKR... realiti, fakta dan benar

    4. I believe Umno may have heard of rumours that Bersatu will make a BIG U-TURN, even Ku Li would not believe it would happen.

    5. GPS Sarawak and Warisan Sabah are waiting for the official moves....to follow Muhyiddin in his next unexpected move.

    6. Umno + PKR + PAS would not be able to get majority. Not all MPs from these parties agree to support Anwar

    7. Expect the unexpected.

    Enough for the time being

    ReplyDelete
  5. UMNO akan menggunakan BN dan MN untuk menyekat dan turut bertanding di kerusi PN yang diwakili oleh BERSATU..

    UMNO tidak terikat dengan PN...

    PRU adalah strategi UMNOPAS untuk menguasai dan menubuhkan kerajaan tanpa DAP ANWAR dan MAHATHIR.
    BERSATUPN akan jadi parti minoriti kerusi dan tidak layak tuntut jawatan PM jika mahu bergabung.

    PH perlu kuat dan menang majoriti kerusi tetapi tanpa Mahathir, tipis untuk membentuk kerajaan kecuali bergabung dengan PN selepas PRU.

    We wait and see

    ReplyDelete
  6. Kalau nak cerita pasal syok sendiri. Sebenarnya ramai pemimpin2 politik yang jenis syok sendiri, tak kira lah daripada mana2 parti pun.

    Cara mereka membuat PC, cara mereka bercakap dengan media memang ada unsur2 syok sendiri. Kadang2 tengok ekspresi muka pun dah tahu syok sendiri.

    ReplyDelete
  7. Anwar ni Tuan KD... dari dulu smpai bila2 pun akan syok sendiri..hahahaha

    ReplyDelete

APAKAH MAHKAMAH SEDANG TURUT DICATUR OLEH STRATEGI LUAR UNTUK KEPENTINGAN POLITIK...

Namakan satu institiusi, badan di negara ini yang masih kuat integriti nya untuk diyakini oleh rakyat?  Kerajaan? Parlimen? Pdrm? ATM? SPRM?...