Wednesday, October 28, 2020

MAHATHIR TIDAK DIGANGGU DI ERA MUHYIDDIN BERBANDING ERA NAJIB

Kerajaan Muhyiddin walaupun di kritik hebat malah Muhyiddin, Azmin dan Hamzah difitnah dan di maki hamun tidak pula melayan atau mengambil tindakan balas kepada para pengkritik mereka.

Lokman Adam masih bebas bersuara.

Malah Tun juga masih menyerang kerajaan Muhyiddin tetapi langsung tidak dibalas, kalau ada pun, sangat kurang.

Berbanding era Najib, Tun terus dihina, diperlekeh dan diganggu.

Tepat sekali kerajaan Muhyiddin secara mukanya kurang berpolitik dan tidak menyalahkan kerajaan lampau sebaliknya pandang ke depan.

UMNO juga sangat berpuashati dengan Muhyiddin cuma Zahid dan Najib yang kepanasan dengan kes mahkamah mereka.

Semoga Muhyiddin kekal tidak mencampuri urusan Mahkamah.

Lambat laun, Zahid dan Najib akan disingkirkan dari UMNO..

13 comments:

  1. Ada yang kritik TDM, one politician named Ram Karpal and a writer in FMT, Clement.

    They assumed all faults lie with TDM but their arguments were all half truths and or at worst merely unsubstantiated.

    To me it is quite normal to play blame game. They remain so and that is politics, moreso in a racially and religiously charged political quagmire

    ReplyDelete
  2. Aminnnn..... semoga semuanya akan dipermudahkan.
    Salam MAULIDUL RASUL kpd KD dan semua pelawat blog ini. Semoga serangan COVOD19 akan berakhir dan kita semua boleh meneruskan hidup dan politiking....😆

    ReplyDelete
  3. Mahadir kah...
    ..Anuar kah....
    ....najibkah kah...
    .....Muhidin kah...

    ..mereka kan orang malaysia..
    ...dari tong TAIK Buana

    Kalu tak caya...
    .. baca hikayat Raja UMNO Perkasa..

    Nga nga nga....
    ...Ngeh ngeh ngeh
    .....ngok ngok ngok..

    ReplyDelete
  4. Beza pemimpin utama bawah vs atas antara Mahyuddin dan Mahathir bila berhadapan dengan kes Raja Raja Melayu.

    Perlembagaan Negara Perkara 40 Jelas Menyebutkan YDPAgung Di Kehendaki Bertindak Menurut Nasihat Perdana Menteri….

    Perlembagaan Negara Perkara 40 Jelas Menyebutkan YDP Agung Di Kehendaki Bertindak Menurut Nasihat Perdana Menteri….

    Malangnya Perdana Menteri Mahyuddin pula yang mendapat tunjuk ajar dan nasihat Yang Dipertuan Agong.

    Maka segala otai macai dan walaun dari PejWang, PH DAP PAN dan Otai Reformasi bersahut sahutan dari satu bukit ke satu bukit menghentam dan melekehkan Mahyuddin.

    Tapi yang nyata Mahyuddin relex dan tenang seadanya.

    Katakan Tun yang jadi Perdana Menteri dan nasihat ditolak oleh Yang Dipertuan Agong.

    Apa kah agaknya reaksi dari Tun..!?

    Sudah dikenalpasti sikap Tun ini yang suka bergaduh, mencaci maki, menuduh tuduhan buruk , memfitnah jijik dengan lidah bercabang dan memburuk burukkan Raja Raja Melayu sekiranya perkara yang sama berlaku pada Tun Mahathir.

    Ingatkah kita kes Prebet Adam bila Tun berhadapan dengan Sultan Johor dulu. Segala fitnah dan caci maki serta menarik segala kuasa Raja Raja dilakukan oleh Tun.

    Akhirnya bila informasi dihujung jari apa yg tersembunyi kini jadi nyata dan terbukti kes Perebet Adam adalah fitnah jijij si lidah bercabang.(Link dibawah video)

    https://klbroadcastmedia.wordpress.com/2018/04/13/video-30-tahun-mahathir-menipu-rakyat-kes-prebet-adam/

    Ini lah bezanya pemimpin bijaksana

    sebagai contohhhhh hokeyyy...!!

    Sikap dan perangai pemimpin utama Utara dan utama Selatan bila berhadapan dengan kes kes berat melibat kan raja raja Melayu.

    …Darurat Covid Yang DiNasihatkan Oleh PM Selepas Mesyuarat Khas Kabinet Bersama Panglima ATM,Ketua Polis Negara DLL..YDPAgung dan Majlis Raja Raja TOLAK…walau ditolak oleh Agong PM ke 8 tetap kool dan tenang.

    Nampak Sangat Kebodohan dan Kejahilan PM utama dari Utara spt Tun dalam situasi kes yang berat berat dengan raja raja Melayu bila diberi Memerintah Negara..

    Apatah lagi kes kes berat melibatkan pulau strategik seperti Singapura yg pemimpin utama sebelah atas sana sedekah pada Lee Kwan Yew, P.Pinang sedekah pada Francis Light, elok cantik akidah dan iman digadai dng pluralisma, COMANGO LGBT yang mirip Syiah asyik nak lelong harta Tabung Haji. Ini semuanya kerja pemimpin dari sebelah atas sana.

    Ternyata Tun sikap tak bertanggung jawab nya bila berhadapan kes berat dengan Raja Raja Melayu..!!

    Dengan senjata lidah bercabang sang fitnah jijik dan memburuk serta menghasut akan didendang semahu mahunya.

    Melayu tak mudah lupa apa yang terjadi dalam kes Prebet Adam..

    Segala yg terjadi dituduh semuanya salah orang lain.

    Sebab apa...!?

    Sebab perangai mudah lupa ada dalam dirinya sendiri. Link dibawah

    https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/kes-prebet-adam-ada-pihak-fitnah-arwah-sultan-johor/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau menceceh apa ni macai? Sampai terkeluar air liur basi kau.

      Pejuang belum pun dilulus oleh ROS, kau dah fitnah dengan PejWang. Apa yang wangnya? Tun kalau nak Wang, dia boleh jadi PM sampai mati. Kau buta hati dan perut ke?

      Tun suka cari gaduh? Tun suka memperjuangkan yang benar. Jika itu yang kamu maksudkan dengan suka cari gaduh, saya pun suka cari gaduh juga tidak kira orang itu pangkat besar ke, pangkat kecil ke, istana ke, bukan istana ke, akhirnya didalam kubur juga akhirnya. Jadi yang penting adalah memperjuangkan kebenaran.

      Semua rasul dan nabi diturunkan untuk menyebarkan kebenaran dan kebanyakannya 'bergaduh' dengan pembesar-pembesar negara yang korup hati. Tun bukan nabi dan bukan rasul. Tetapi dia mengamalkan apa yang diajar Quran.

      Cuba tengok dalam cermin malam ni, kau nampak hantu ke manusia?

      Bodoh punya macai.

      Delete
    2. Kuasa Raja2 melayu dikurangkan untuk kepentingan rakyat le. Dulu raja2 melayu langsung tidak boleh didakwa di mahkamah walau pun rakyat dipukul tanpa sebab. Tak betul ke tindakan tu? Kalau rak betul knp pm selepas tun x kembalikan semula apa yg ditarik sebelum tu?

      Delete
  5. "Berbanding era Najib, Tun terus dihina, diperlekeh dan diganggu."

    Hebat tulisan KD kalau nak spin. Klu tun guna soros the moron yg dicakap dulu, fitnah guna WSJ, pen drive kevin morris smpi kes Azilah yg dilarikan ke ostolia spin tu kira bukan gangguan kott... sumpah laknat Najib akhirnya atok tertebuk muka nya sendiri... sumpah laknat ke dua nya Kerahaan piee bedal masuk longkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dibuat perbandingan ialah antara Najib dan Muhyiddin dlm menghadapi Mahathir, how they react..

      Mahathir serang Najib hanya atas isu 1mdb..

      Yang lain² itu dari pihak lain, tak keluar dari mulut Mahathir.

      Macam Muhyiddin sekarang, tentang isteri org..Ada Mahathir sebut?
      Itu serangan murahan..bukan style Mahathir ambil fakta remeh.

      Delete
    2. Cai dah lupa. Kepala bapak kau, anak kutty. Pemimpin mana mana yg cakap cai?

      Delete
  6. Mamak Kotak Membebel kat blognya, bashing Tun Mahadir, seolah-olah Tun tak mahu dengar nasihat AGONG, mintak semua MP sokong bajet 2021.

    Sah Mamak ni syok sendiri, tak baca news media sosial lepas Agong bertitah membatalkan darurat yg kerajaan Muhyiddin nak buat dan nasihat pemimpin politik supaya sokong bajet 2021 yg akan dibentang pd 2hb November ni.

    Tun is the first pemimpin politik yg menjunjung titah baginda dan memberi pengakuan MP Pejuang akan sokong bajet ini. I read this kat carian google.

    Tapi Mamak Kotak tibai Tun dan Pemimpin politik lain, seolah-olah semuanya akan durhaka!!!!

    Mamak oh mamak. Once in a while please cotrol your emotion. Nak benci jangan terlalu benci dan nak memuji, jangan terlalu memuji. Kalau keterlaluan benci atau sokong, akhirnya bleh jadi mental. I like reading your blog. I don't want you to end up schizo for over hating Tun M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun bukanlah manusia sempurna, tetapi hormatlah pengalamannya yang berbeza dengan kita tentu mempunyai pandangan yang tak sama..

      Siapa kita?
      Siapa Syed kotak?
      Sempurna?

      Tun pun tak komen dan mungkin tak baca pun blogger jiwa koyak.

      Delete
    2. Apa nak heran cik minah...ini la akibat kalau menyokong demi habuan atau jawatan..tiada keikhlasan dalam perjuangan demi bangsa ugama dan negara.dah macam sasau gitu.

      Delete
  7. Anon 5.34PM pun serupa MAMAK KOTAK. Benci kat Tun Mahadir tak bertempat sampai sanggup mengada-adakan cerita.

    Geng DAP like Ramkaplsink, menuduh Tun Mahadir berkomplot dgn Muhyiddin untuk menjatuhkan Kerajaan PH dgn cara meletak jawatan. Mereka melalak-lalak di semua social media, bashing Tun tak henti-henti. On the other hand, geng PKR, Amanah & umno pulak, menuduh Tun&DAP berkomplot against Muhyiddin, mengutuk-ngutuk Tun sbgai punca semua benda!

    Jadi, mana satu yang betul....???

    Apa yg saya faham dpd kenyataan Tun sendiri dari masa ke semasa di media socilal, dia letak jawatan kerana kecewa dgn sikap MP-MP PH yg sentiasa mengasak dia supaya letak jawatan. Paling Tun kecewa ialah geng Tebuk Atap yg gila kuasa dan mengkhianati dia.Tun M tidak pula sepanjang masa mengutuk dan mengugut Muhyiddin. Dia hanya membuat permohonan UNDI TAK PERCAYA di Parlimen. Bila umno mengugut tarik sokongan kpd Muhyiddin dan Anwar announced, he got the numbers dan Kerajaan Muhyiddin sudah jatuh, Tun hanya bercakap tentang Muhyiddin hilang simple majority dan kemungkinan bajet 2021 tidak akan mendapat sokongan MP di Parlimen dan memungkinkan PRU15. Tun tidak mahu PRU15 diadakan dalam masa terdekat ini kerana tak mahu nyawa rakyat terancam. Tun juga menentang PENGISTIHARAN DARURAT. Tun juga terus terang ckp dia tidak mahu Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri dan tidak pernah sokong sesiapa pun jadi PM. So far, semua komen Tun Mahadir berlandaskan hanya PERLEMBAGAAN saja. Tidak ada komen-komen yg berunsurkan pribadi sesiapa. Tun Mahadir juga tidak menolak titah Agong supya menyokong bajet 2021 yg akan dibentang pada 2 November ini. Tun kata, partinya PEJUANG akan menyokong bajet 2021 itu.

    Mamak kotak dan Anon 5.34PM yang beria-ia menuduh Tun dgn mengadakan berbagai andaian, cemohan dan tafsiran syok sendiri. Kebencian yg meluao-luap boleh merosakan mental sendiri sedangkan Tun relaks saja. Dia hanya buat kenyataan bila disoal reporter atau tulis entry dalam blognya, CEDET.


    ReplyDelete

ADAKAH KJ ITU KHAIRY JAMALUDIN, TAMPIL LAH TUNJUK B DAN T

Tidak kah Zahid mahu menjelaskan atau Najib serba tahu bersuara....