Friday, October 16, 2020

MUHYIDDIN WAJAR DEDAHKAN PERINCIAN TUNTUTAN UMNO

Adakah mereka mahu jawatan kanan?

Adakah ada mereka minta bebas dan lepaskan kes² mahkamah sekarang?

Pendedahan ini perlu bagi rakyat menilai apa kemahuan sebenar UMNO?

Sepatutnya UMNO istiqamah untuk Muhyiddin fokus isu negara yang lebih penting..sehinggalah 2023 PRU15..

Kenapa kalot?

Untuk rakyat dan negara atau untuk perut dan tengkuk sendiri.

16 comments:

  1. Atok dah cakap namun Abah buat pekak sebab gila kuasa

    1. Mana slogan kerana melayu dan islam??
    2. Mana keputusan betulyang dibangga2??
    3. Mana semua salah kerana DAP??
    4. Tang mana bela nasib rakyat??

    Jawapannya mudah

    1. Retorik yang tiada berkesudahan
    2. Polemik yang memang direka hendak tunjuk terrer berhujjah. Namun habuk tak ada
    3. Poket belum penuh

    Allah maha besar, maha mendengar dan maha mengetahui
    Yang jelas sapa pengkhianat dan sapa yang telah dikhianati
    Melayu muslim wajib buka minda, renung dan perlu berealiti
    Penyamun pengkhianat peliwat pedagang agama mesti dijauhi

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok dah cakap, tapi ada jugak ramai yang kata Atok nak pecah belahkan orang melayu, bla bla bla.

      Masa dekat Sheraton itu hari, ramai orang berkobar-kobar semangat sebab tiga parti melayu bergabung. Semangat tengah meninggi. Tambahan lagi makan dekat Sheraton sedap-sedap.

      Lepas itu, ada yang kata ular lidi, Ular sawa masuk sarang ular lidi. Ada yang kata ular lidi dan naga.

      Masa dekat Sheraton, cerita ular belum keluar, makan sedap dulu.

      Atok dah nampak dah, ramai jugak orang dah nampak.

      Tuan Guru Nik Aziz dah kata, jangan kena patuk ular kali kedua dalam lubang yang sama.

      Ramai yang tak nak dengar, sekarang ini rasakanlah.

      Jangan rakyat pula disusahkan bila orang politik berebut.

      Delete
    2. Isu ini timbul bukan kerana Abah tak dengar cakap Atok, isu ini timbul bila ular lidi main kong kali kong dan nak telan ular sawah !

      Delete
  2. Tapi janji tak dicapati

    ReplyDelete
  3. KD XPAYAH SIBUK PARTI ORANG LA....TANYA TUN DULU, DIA TAK TAMAK KUASA KA?

    ReplyDelete
  4. Muafakat Nasional in no-holds-barred meeting on Monday, say sources

    Mahathir looks at Muhyiddin and gives him a long wide grin smile

    ReplyDelete
  5. Bersatu sudah naik tocang...buli umno..

    Mana umno tak hangin satu badan..

    Muyidin nak kurangkan pengaruh umno dlm pru15...

    Muyidin lantik umno dari kalangan bukan Ahli MKT....

    ReplyDelete
  6. To Umno Bersatu and PAS,

    Nak tanya

    1. Salah DAP ke?
    2. Melayu diperlekeh DAP ke?
    3. Islam dihina DAP ke?
    4. Anwar dah jadi Nabi ke?
    5. Mana ulama Umno? FATHUL DAN ASYRAF?
    6. Mana Ulama PAS?

    TAK MALU RAKYAT YANG BIKAN MELAYU DAN ISKAM KETAWA KAT BANGSA DAN AGAMA KITA?

    SAMPAI BILA BERCAKAP BOHONG DENGAN PENGUNDI YANG MENGUNDI HAMPA SEMUA?

    SAMPAI BILA MAKAN HASIL RASUAH?
    SAMPAI BILA NAK JADI KATAK?

    Kita perkatakan KARMA kita dituduh hondu tolak qadar dan qada
    Sedangkan perbuatan memalukan bangsa agama raja dan negara
    Nasihat si Tua diperlekeh dihina diberi gelaran bermacam nama
    TULAH pasti, now or later atau pasti tiba menghantui semua





    ReplyDelete
  7. MUHYIDDIN TERDESAK TERPAKSA TUNDUK PADA UMNO?
    on October 17, 2020

    KUALA LUMPUR 17 OKT: Kepimpinan tertinggi Muafakat Nasional (MN) termasuk Perdana Menteri Muhyiddin Yassin akan bertemu pada Isnin untuk menyelesaikan perselisihan antara tiga parti Melayu dalam usaha menyelesaikan kebuntuan politik yang sedang berlaku, kata sumber.
    Mesyuarat itu akan menjadi pertemuan rasmi pertama selepas biro politik Umno mengancam menarik diri daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN) sekiranya beberapa tuntutan tertentu tidak dipenuhi.

    Muhyiddin benar-benar berada dalam tersepit sekarang kerana takut kehilangan jawatan dan kuasa. Umno pula pandai mencari ruang dan ketika untuk membuat tuntutan. Sudah tentu Muhyiddin terpaksa menimbangkan tuntutan Umno ini jika mahu jawatannya kekal.

    Umno sudah pasti akan membuat tuntutan yang besar antaranya jawatan Timbalan Perdana Menteri, menteri-menteri kanan dan mungkin jawatan-jawatan Menteri Besar dan Ketua Menteri di beberapa negeri.

    Cuma PAS sahaja yang kurang cerdik tidak pandai membuat tuntutan untuk masa hadapan parti....

    Pas melukut..

    ReplyDelete
  8. Setuju jika Mageran 2.0 mengambil alih kerajaan dan Parlimen di gantung.

    Biar yang dok berebut jawatan PM berputih mata. Biar yang berjawatan PM Tepi kekal dengan jawatan berkenaan. Biar dia berterusan syok sendiri.

    ReplyDelete
  9. Don't ask us to state our demands, make your offer - Umno man tells Muhyiddin

    Hahahaha hahahaha
    ketawa lah lagi
    Hahahaha hahahaha
    Kena main tak hent2

    ReplyDelete
  10. kita kan dah balik zaman jahilliah. undang2 dan moral tolak ketepi. nak tikam belakang, nak pancung semua boleh. siapa bijak dia berkuasa.

    pru15 nanti aku dah tak kuasa nak berdiri beratur lama untuk satu pangkah yang tiada nilai. aku serah pada pemimpin atasan. jika berani buat keputusan, kena berani juga tanggung dalam kubur nanti.

    ReplyDelete
  11. PUAD ZAKARSHI MT umno kata,"Mahathir mahu bunuh Umno, Anwar dan Muhyiddin dengan 1 batu'

    Heran....naper takut ngan mahathir sehingga reka cerita yang sungguh dramatik.

    Mahathir + 4 others tak kuat...

    Phoenix rises from the ashes
    Sound of Chariots of Fire
    Shout of Conquest of Paradise
    Soothing song My Way

    Vey very vey remote but NOT TOTALY IMPOSSIBLE....

    ReplyDelete
  12. Ask and I will forgive, otherwise find me in Padang Mahsyar, Najib tells Dr Mahathir

    To Najib, ask from us the rakyat on money stolen and we will forgive you and Rosmah, otherwise look for us in padang mahsyar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alangkah baiknya kalau Najib mohon maaf dan memaafkan Mahathir..ada le sikit dapat political mileage.

      Bukankah memaafkan dan mohon maaf itu lebih mulia dari mencuri - tak sanggup Najib lakukan, apa malu bossku.



      Macam Anwar maaf dan terima Mahathir, sekurang kurangnya dipandang baik..

      Delete

JOHOR WAJAR SAMAN

https://www.thestar.com.my/news/nation/2022/06/26/pakatan-govt-erred-when-it-withdrew-review-bid-on-pulau-batu-puteh-says-johor-mb Keputusan...