Sunday, October 25, 2020

NEGARA PERLUKAN PERALIHAN KUASA YANG LANCAR @ KU LEIGH @ RAFIDAH @ BAIK UNTUK EKONOMI

Belum terlambat untuk Muhyiddin melakukan suatu kebaikan kepada negara untuk di catat sejarah dan memaafkan kesilapan lalu.

Keputusan Istana harus dilihat sebagai petanda kelemahan kerajaan pimpinan Muhyiddin.

Perlu difikirkan peralihan kuasa yang lancar dan paling kurang pergeseran percaturan politik malah masih dalam situasi menang-menang.

Peralihan kuasa kepada sebuah kerajaan baru yang lebih stabil, progress dan dinamik - jauh daripada rasis, pelampau ugama yang hipokrit dan ketaksuban kepartian@pemimpin.

Boleh dinamakan kerajaan perpaduan yang dipimpin oleh tokoh politik yang berpengalaman, sederhana dan diterima ramai seperti Ku Liegh @ Rafidah.

Sekaligus parti kerajaan sekarang PN dan gabungan terus kekal dan menyokong.

Muhyiddin perlu lakukan segera sebelum dirasuk nafsu di sekelilingnya.

Dapatkan dan dengar nasihat negarawan.

19 comments:

  1. Ku Li tiada daya juang untuk naik ke tahap tertinggi selepas team B tewas dlm pemilihan tahun 88.

    Pemilihan presiden umno tahun 2019 pon tewas...kurang sokongan..

    Bagaimana ku li nak memimpin sebuah negara?...

    Rafidah ada ketokohan pengalaman dan kelayakan tapi di malaysia otak lelaki blm terbuka untuk menerima seiorang wanita sebagai pemimpin sebuah negara..

    Wanita hanye makmun kpd lelaki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa dr frontliner, nurse yg kaum hawa di hadapan lawan covid. If they are brave enough to fight covid they are good enough to run the country.Next time hang pi cari dr lelaki saja bila sakit.

      Delete
  2. I strongly believe that the country could still move forward if TDM led unity government be allowed to run with assistance from Ku Li, Rafidah, Tok Pa dan even Daim befor handing over to younger leaders. NO ANWAR, NO AZMIN, NO HADI, NO NAJIB,NO ZAHID.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. No more TDM....country need new face with new brilliant fresh idea..

      Delete
    2. New face? new brilliant fresh ideas? Ini tidak cukup.

      Perlu pemimpin yang bersih, adil, amanah dan berprinsip.

      Tidak semestinya muda dan banyak idea boleh jadi pemimpin yang baik.

      Delete
  3. Penolakan permohanan darurat adalah bahasa halus supaya lepaskan jawatan dgn ayat berlapik masih ada keyakinan...

    Perlantikan PM baru serahkan kpd Dewan Rakyat buat pemilihan...

    Tak perlu tunjukkan siapa yg layak..

    ReplyDelete
  4. Monday, October 26, 2020
    TITAH BUKAN PENDAPAT

    1. Melalui kenyataan media Muhyiddin semalam, beliau menyatakan Tuanku YDPA dan Raja-Raja Melayu cuma beri "PENDAPAT" tidak perlu isytihar darurat.

    2. Setahu saya, hasil musyawarah di antara YDPA dan Majlis Raja-Raja Melayu semalam telah mengeluarkan satu TITAH bukan PENDAPAT.

    3. Baginda Tuanku YDPA dan Majlis Raja-Raja Melayu telah menitahkan Muhyiddin supaya tidak mengisytiharkan darurat di mana-mana bahagian di Malaysia.

    4. Adakah Muhyiddin rasa tak puas hati apabila cadangan untuk isytihar darurat ditolak oleh YDPA dan Majlis Raja-Raja Melayu sehingga menganggap ianya merupakan satu 'PENDAPAT'?

    5. Nasihat saya kepada Muhyiddin, jangan biadap dan hormati TITAH Tuanku YDPA dan Majlis Raja-Raja Melayu.

    Muyidin nak tutup kemaluan yg besar.

    Sekian.

    ReplyDelete
  5. Puad gesa PM berundur, dakwa Azmin, Hamzah dipersalahkan
    Diterbitkan 34 minit

    Anggota Majlis Tertinggi Umno, Mohd Puad Zarkashi menggesa Perdana Menteri Muhyiddin Yassin meletakkan jawatan sebagai perdana menteri selepas Yang di-Pertuan Agong menolak cadangannya untuk mengisytiharkan darurat.

    Dalam satu hantaran di Facebook, Fuad juga menjelaskan mengenai apa yang berlaku di kediaman perdana menteri di Bukit Damansara, Kuala Lumpur, malam tadi.

    Puad mendakwa pertemuan di kediaman Muhyiddin itu berlangsung dalam suasana emosi apabila pemimpin Bersatu dikatakan menyalahkan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Azmin Ali dan Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainuddin berhubung cadangan tersebut.

    "Semua menuding jari ke arah Azmin dan Hamzah. Benarkah “ill advise” kepada Muhyiddin itu adalah mereka," Soal Puad.


    Ketika pemimpin Perikatan Nasional (PN) berkumpul di kediaman Muhyiddin malam tadi, terdapat spekulasi bahawa perdana menteri dan presiden Bersatu itu akan meletakkan jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cadangan darurat kesihatan memang cadangan gelojoh bodoh dan cuba menidakkan kebijaksanaan Tuanku.

      Bila datang ramai² ingat Tuanku terus setuju bulat²
      Baginda pun ada politik Istana.

      Delete
    2. Some peoples just dont get the hints

      Delete
  6. Hakikat sebenar Tan Sri Muhyidin bukan lah orang nya yang layak menjadi PM.Kelayakan sebenar sekadar menteri biasa-biasa sebagaimana seorang Guru Besar atau tinggi-tinggi nya seorang Menteri Besar menjalan kan tugas.

    Seorang Perdan Menteri memerlukan tokoh yang bukan sahaja mampu menjalan kan tugas biasa tapi mampu berfikir di luar kotak dan bertindak di luar jangkaan.Di malaysia hari ini hanya ada dua orang tokoh sahaja yang mampu mengisi jawatan tersebut.Satu ayahnda Tun....tapi dia sudah terlalu tua untuk diberi tanggung jawab ini.Teringat bagaimana dia berjaya mengemudi Malaysia dalam menghadapi krisis kewangan dunia tahun 1990 an.Ini sangat menarik dan berfakta.

    Tetapi jika diberi jawatan ini sekarang kepada nya,kerana faktor usia tadi Malaysia hanya akan jadi bahan jenaka masyarakat dunia apatah lagi masyarakat perniagaan.Terbukti keadaan ini apabila dia memang gagal dalam 22 bulan ketika menjadi perdana kali kedua.

    Orang kedua yang paling layak ialah Datok Sri Najib Tun Razak.Dia membuktikan keupayaan nya dalam membawa ekonomi Malaysia yang sangat cemerlan selama tempoh perkhidmatan nya.Selain berupaya mengharungi krisis subprima 2008/09 yang ganas pertumbuhan ekonomi Malaysia adalah antara yang terbaik di dunia selepas itu.

    Terbukti selama tujuh tahun berturut-turut pertumbuhan ekonomi Malaysia telah mengatasi Singapura yang selama selepas merdeka tidak pernah berlaku.Tabung simpanan asing meningkat,asset khazanah melambung,asset dan tunai Petronas bertambah sangat tinggi.Ini semua adalah fakta.

    Lain-lain tokoh hanya sekadar boleh berkicau kecuali seorang yang memang dikira sangat cemerlan dalam kerjaya nya iaitu Tok Mat Hassan.Tapi ia perlu dibimbing terlebeh dahulu sebelum diberi tanggungjawab penuh kerana tugas seorang Perdana Menteri bukan seperti nya tugas seorang Menteri Besar dan bukan juga seperti nya tugas seorang Pengarah koperat.Tapi kerana kerjaya nya yang gemilang di kedua-dua bidang tersebut maka ia boleh dijadikan sandaran atas kelayakan ini.

    Seorang Perdana Menteri kelayakan nya benar-benar akan diuji apabila negara menghadapi krisis dan dia berupaya menyelesaikan.Nampak nya Mohyidin sudah gagal memenuhi kelayakan ini.Analisis ini bukan berasakan kecenderungan parti politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi mampus la kau dengan Najib tu.Ptui

      Delete
    2. Nak jadi pemimpin tak boleh takot bini..jenis macam ni tolak tepi pun cantik.

      Delete
    3. Najib jgk hang minat .Hang pi minum koroi lg sebotol,then hang pi lena sat.Dah bgn,baru hang tau.yg cakap mau najib tu bukan hang.tp koroi yg hang minum awai td.turrrr.

      Delete
  7. Kalau TSMY nak letak jawatan pun OK.... Biar 222 tangan tentukan dalam parlimen sapa next PM. Kemudian hantar nama ke Agong untuk perkenan. Kalau Agong nak tenguk MP berbaris di Istana dengan lembik tengkuk masing2 pun boleh. Bagi saya , 222 orang punya hal, biar depa urus. Depa ni ramai sangat yang MENGADA2.

    Pru15 saya nak pangkah parti baru....., yang tentunya tiada rekod buruk !!

    ReplyDelete
  8. Syukurlah....
    WISE DECISIONS BY HIS MAJESTY, YDPA.
    WIN FOR RAKYAT, LOST TO POLITICIANS.

    Munafik Anwar Ibrahim seperti lazimnya - tak sabar2, terburu-buru meluru tergopoh-gopoh dilihat sebagai ahli politik pertama buat komen, begitu saja Tuanku YDPA umumkan keputusan tidak istiharkan daruratl.
    Dia seperti biasanya berbuat begitu, memutar belit kenyataan nak cover "Kemaluannya" atas perbuatan 'over' biadap & kemaruk nak sangat jadi PM....!!
    Tak hal dia lah punca angkara menyondol meLIWAT pintu BELAKANG dgn SD-SD ntah apa2nya cuba meramas & merampas kuasa mau memenuhi nafsu birahi jadi perdana menteri.

    Kesudahannya....
    Anwar, PGayR & SD-SDnya dihumban ke jamban.
    Biarkan...Biarkan....!!
    Padan..Padan..Padan Muka.....!!

    Keep on dreaming DSAI PM...
    (Datok Sodomi Anwar Ibrahim, Peliwat Mengganas).

    S E L I S I H - I tak rela you, dunia akhirat....!!

    Reformasi, my foot...!!

    ReplyDelete
  9. Parti baru memang tiada rekod buruk tapi masaalah nya dia tak ada apa-apa rekod.Jadi macam mana kita nak pilih nya kerana kalau nak pohon kerja pun mesti kena tunjuk rekod.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...hahaha. Ikutlah parti baru yang pastinya tiada masa depan. Tengok sahajalah parti baru di Sabah. Bertanding semua kerusi dun, satupun tak menang. Hilang deposit lagi ada. Baik tak payah pergi mengundi...

      Delete

YG PENTING ADA KONEK

  Yang zalim, yang tidak amanah, yang khianat sesuai dilaknat...