Thursday, October 22, 2020

OH DIA MENGIDAM DATUK BANDARAYA KL..

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2020/10/surat-peminat-dia-berjaya-jatuhkan.html

Tak pula dia nafikan...

Harap somebody bagitau abahkau..

Aku akan undi dia kalau berani masuk bertanding...

Kalau menang dapat jawatan..ini standard Khairuddin katakiri je..

8 comments:

  1. Da melobi sampai belanja kawan makan angin kat negeri kayangan sekali tak dapat jawatan yang diidam-idamkan...hihihi mana tak angin satu badan dah banyak duit yang dilabur sekali lebur da...

    ReplyDelete
  2. Outsyed the box ... otak luar kotak..

    Dia tak berani lagi siarkan komen...dia tak berani komen..

    Orang yg kata anwar bermasalah sebagianye yg aku tahu memang bermasalah seperti khalid ibralhim dan sidek baba...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh tak berani terima kritikan?
      Bagus tu dilantik jadi Menteri Kanan

      Delete
  3. KD,

    Zaman dulu tak ada blogs, sekarang ini banyak blogs.

    Blogs sepatutnya menggalakkan orang membaca dan berfikir serta beri pandangan.

    Sudah tentulah orang politik tak suka kalau rakyat berfikir kerana orang politik mahu membentuk fikiran rakyat supaya terus menyokong mereka.

    Oleh itu ada yang upah bloggers untuk sebar cerita supaya rakyat terpesong fikiran mereka daripada masalah sebenar iaitu masalah kehidupan rakyat, ekonomi, kos sarahidup, prasarana rakyat dll.

    Orang politik sebar fitnah dah bermula zaman Bendahara Melaka, Tun Mutakhir yang difitnah hendak ambil alih kuasa sultan, zaman Mahsuri, zaman laksmana bentan dan banyak lagi.

    Kita kenalah gunakan otak supaya dapat nilai cerita yang disampaikan oleh bloggers. Baca bolehlah, nak percaya 100%, tak adalah. Fikirlah dan congaklah dulu.

    Bagi sayalah, baca kedua-dua yang sokong dan yang menentang si pulan bin si pulan.

    Hakim pun dengar dua-dua pihak barulah dapat cerita sebenar. Siapa yang betul siapa yang temberang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang aku tak faham..

      Peliwat pun di sokong..bukan persepsi..mahkamah dah jatuh hukum.
      Penyamun pun disokong, bukan persepsi..mahkamah pun jatuh hukum..

      Konspirasi boleh berlaku kalau melibatkan dua tiga orang..

      Tapi di mahkamah, yang dipanggil memberi keterangan puluhan dan ratusan orang serta documented..
      Takkan semua sepakat berkonspirasi..

      Delete
    2. hal penyamun dan peliwat yg dijatuhkan hukum oleh mahkamah, otak penyokong tak sambung sel, semua jadi otak lembu. nampak semua salah tdm jer. cara lembu berfikir memang tak boleh faham

      Delete
  4. Makmum yang yakin imam telah berdiri pada rakaat yang lebih nescaya haram atas makmum tersebut mengikutnya berdiri.

    Makmum boleh memilih samada mufaraqah dan meneruskan sembahyang sendirian atau makmum menanti imam di dalam duduk tasyahud untuk salam bersama imam dan inilah yang afdhal dan merupakan pendapat yang muktamad.

    Makmum yang tahu imam terlebih rakaat tetapi dia berdiri juga mengikut imam maka batal sembahyang makmum kerana dikira sengaja menambah rakaat.

    Makmum yang tidak tahu yang turut tersalah berdiri mengikut imam tidak batal sembahyangnya kerana tersalah tidak membatalkan sembahyang.

    wallahua’lam
    ustaz azhar idrus

    Dah tau imam salah, ikut jugak hukumnya batal.
    Dah tau org politik pencuri, korup dll, disokong jugak, hukumnya FARDU KIFAYAH kot untuk penyokong umno n pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abanglong,pandangan anda sangat tepat. Memang kena dgn sikap penyokong dan pentaksub politik masakini. Otak semuanya tertumpu kpd agama. Memang sesuai, digunakan analogi Imam dalam tindakan kita menyokong pemimpin.

      Ada siapa nak bantah analogi Abanglong....???

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

REFORMASI REFORMASI REFORMASI SENDIRI TAK REFORMASI KAHKAHKAH LAWAK

Sebok minta orang undur...sendiri liat nak undur   Desakan Anwar undur jika tidak diselesaikan sekarang tetap bangkit MENJELANG PRU15   PKR ...