Friday, October 16, 2020

OK KE TAK OK

 PM KU LI

TPM SHAFIE APDAL

MENTOR TUN

MEN KEW 1 MOHAMAD HASSAN

14 comments:

  1. Ku Li does not impress those who had worked in PETRONAS.

    He has no real track record...sad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.sebagai rakyat marhaen,melihat kepada Gua Musang yang tak pernah ketinggalan banjir setiap tahun akibat pembalakan besar2an, saya tak nampak apa yang kualiti (sebagai wakil rakyat ye) yang ada pada susuk yg bernama ku li.wallahu a'lam.

      Delete
  2. Buatlah apa pun sekarang ini keadaan nampak nya sukar untuk menjadi aman.Malang sungguh rakyat malaysia setelah berhempas pulas untuk menukar kerajaan teruk kepada kerajaan baik rupa nya bertukar menjadi bencana.

    Tidak ada siapa sebenarnya yang boleh disalahkan melainkan kita sendiri rakyat yang telah pun membuat keputusan.Bukan kah kita ini adalah pentaksub kepada pemimpin politik yang rakus.Bukan kita tak tahu tapi buat-buat tak tahu akan pemimpin yang kita sanjung itu.

    Hakikatnya jika berlaku suatu keruntuhan untuk membina balik nya bukan lah sesuatu yang mudah.Jika kapal besar sudah pecah awak-awak yang sudah bergayut di kapal-kapal yang kecil akan saling berebut untuk menjadi nakhoda.

    Tidak mungkin awak-awak ini akan kembali bersatu untuk melayarkan semula sebuah kapal apatah lagi jika kapal besar tadi benar-benar sudah berkecai.Maka tunggulah akan tiba masa nya semua awak-awak dan penumpang ini bakal dilenyapkan oleh gelombang.

    Kerana apa? kerana sebelum kita meruntuhkan kapal perlindungan kita terlebih dahulu kita gagal menyediakan kapal gantian yang baik atau sekurang-kurangnya sama dengan apa yang kita musnahkan.Akibat nya kita lemas dan kacau.

    Lebih malang bencana kapal besar pecah ini hadhir sekali nya ialah si covid yang ganas.Mahu tidak mahu bersedialah kita di segi mental dan fizikal untuk menghadapi mala petaka ini.Doa kita agar munculnya seorang imam mahdi tokoh politik malaysia bagi menyatukan balik semua awak-awak yang sedang bertebaran agar politik malaysia kembali aman dan kapal yang perkasa berjaya untuk didirikan dan selamat untuk berlayar.

    ReplyDelete
  3. Yang dah tua2 sangat tu ketepikan je lah. Bila dah tua sangat nanti bila yg lain2 tak ikut cakap kecil hati. Mula lah nak cari salah je.

    ReplyDelete
  4. Pilih yg muda
    Azmin
    Khairudin
    Dr Adham
    Saifuddin
    Apa yg mereka buat?
    Melingkup..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu terlebih persepsi negatif pada orang je kd. Senarai yg ko beri tu langsung takde jasa ke sejak dilantik jd menteri? Walaupun ada yg tukang perabih boreh, ada juga yg bagus. Bukan kasi melingkup semua mcm sangkaan ko tu. Apa jasa Mukhriz yang boleh ko senaraikan?

      Delete
    2. Kau senaraikan lah jasa mereka?

      Jasa Mukhriz?
      Kau tengok je MB Kedah sekarang..
      Velfire KEP500

      Mukhriz tak pandai..

      Delete
    3. Jadi ko fikir mukhriz ni hidup seperti orang kebanyakkanlah. Tertinggal keretapi betul ko ni kd. Atau kau nak sorok rahsia yang bukan rahsia bagi kehidupan duniawi anak cucu tun mahathir. Kalau faham, faham la...

      Delete
  5. KD,

    OK. Orang kata tak ada rekod. Tapi rekod Kleptokrat pun tak. Rekod buruk pun tak ada.

    Ku Li ok.
    TPM Shafie Apdal, ok. Sangat ok.
    Mentor Tun M. Ok jugak
    M. Kewangan Khairy Jamaluddin, ok.

    Cuma jangan sebelum naik ok tapi lepas naik, lain pulak.


    ReplyDelete
  6. Mwnteri kewangan bagi LGE jela,org cina pandak kira2 banding dgn melayu.org melayu tau nak melingkupkan je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua orang malayu tak pandai kira kira yeop...

      Delete
    2. Menteri kewangan kasi sama lge? Lu gila ka apa. Nk kasi kes mahkamah dia setel mcm tu shj? Cari la org lain tak kira cina ka melayu ka, asal bukan kerabat kit siang ni. Jangan fikir semua dari dap tu kerabat kit siang.

      Delete
  7. Ku li tak dak ke yang steady rock steady. Ini org lama suruh duduk diam diam la

    ReplyDelete

JOHOR WAJAR SAMAN

https://www.thestar.com.my/news/nation/2022/06/26/pakatan-govt-erred-when-it-withdrew-review-bid-on-pulau-batu-puteh-says-johor-mb Keputusan...