Wednesday, October 14, 2020

PEMIMPIN BUKAN MALAIKAT, KENAPA TIDAK BERTERUS TERANG..

Pemimpin yang bercakap tu pun bukan tiada rekod pernah berbohong..

Pemimpin yang bercakap tu pun rakyat dah kenal..

Bila tak berterus terang..makin tidak boleh dipercayai..

Lupakanlah sekejap demi takyat, demi ugama, demi bangsa, demi negara..rakyat tahu betul ke tidak sebab jadi pemimpin bukan sehari dua..

Cakap je lah..

Sebab kes mahkamah saya..

Sebab saya nak jadi menteri semula..

Sebab saya takut kehilangan jawatan..

Sebab ada kepentingan diri dan kroni..

Kan senang macam tu.

Malaikat dan malaun kan banyak beza..

5 comments:

  1. KD,

    Pasal pemimpin bukan malaikat, pasal itulah tak berterus terang. Kalau malaikat, memang tak bohong.

    Tapi, masalahnya ada ramai yang menganggap pemimpin itu adalah macam malaikat.

    Ada juga kata pemimpin kalau mencuri, dia bagi kat anak yatim. Ada orang kata, ok jugak.

    Tapi, kalau kita dapat pemimpin yang macam malaikat, maka selesai masalah.

    Ada juga pemimpin yang berlandaskan PArti mirip Islam.

    Pemimpin macam ini, tolak dunia, tolak harta mewah dan tolak kereta mewah macam Toyota Vellfire, Mercedes, Audi A7. Pemimpin macam gini ok sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pablo escobar digelar robin hood kerana tabur duit kat org miskin... Kalau dia duduk malaysia, org tak panggil dia malaikat. Tapi Incik Bos, tinggi skit dari boss lu...

      Delete
  2. Sebabnya pemimpin politik ini tidak berterus terang kerana masih banyak minda kosong diluar sana dalam masyarakat untuk ditipu.

    ReplyDelete
  3. Atok pun bukan malaikat yang tak kentut hehehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut betul kau kat atok tu ye. Asyik termimpi2 je muka atok. Itula, asyik buat dosa je.

      Delete

BERAPA LAMA KERAJAAN ISMAIL SABRI BOLEH BERTAHAN

  Tempoh bertenang, wait and see bagi kerajaan sheraton Ismail Sabri sebagai PM mungkin telah tamat sepertimana yang dinikmati oleh Muhyiddi...