Wednesday, October 21, 2020

PENGAJARAN KEPADA ANWAR, JANGAN PERCAYA UMNO..


 

9 comments:

  1. Terbalik tu.... pengajaran kepada UMNO, jangan percaya kepada Anwar. Ada orang yang buat silap kerana masukkan Anwar ke dlm UMNO. Itu cerita dulu2 la.

    Kih...kih....kih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja nak tanya.. Kata laa dulu dulu ditakdirkan lepas merdeka PM di mulai oleh Pak lah, kemudian Najib lepas tu Anuar... Bukan Tengku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun hussein dan Tun M.. Apa akan jadi pada Malaysia skrg...

      Saja tanya.. Kalau jawapan kau kata Malaysia makmur, bahagia dan maju sah kau ini baru semalam kenal politik Malaysia.... Hi hi hi

      Delete
    2. Ya laa Nabi Adam yg di ajar Allah swt berkait halal haram pun dgn mudah di tipu iblis..

      Ini pula manusia biasa lagi mudah iblis syaitan menghasut.. Dulu dulu Anuar bukan Haprak mcm skrg.. Dulu punya tunjuk alim semua org kena tipu.. Sebab tu semua tokoh terkenal lari tinggalkan si Anuar asshole ini... Jadi jgn salah org dulu kalau org munafik yg pandai menipu... Akal mau cerdik sikit jgn cuba menuduh kalau buta fakta.

      Delete
  2. Zahid buat U-Turn, sokong balik kerajaan Muhyiddin. Adakah semua kes mahkamahnya diNFA.....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bnyk sgt teguk minyak sawit kau ni cik minah. Sebab tu hati makin gelap. Tapi ok, si pembenci tetap membenci tapi bukan jadi kuman kudispun. Yang penting rakyat diutamakan. Boleh je teruskan membenci, cik minah.

      Delete
    2. Anon 504..baca biar tanpa pengaruh ketum..
      Tulisan cik minah lebih kepada soalan?
      Jawablah bukan meroyan..

      Tiada siapa benci pada Zahid cuma kesian..
      Presiden UMNO pertama bukan PM..

      Delete
    3. Cik minah benci tu bertempat dan ada fakta... Bukan macam kau 5.04 sokong dan minat tak kira org.. Tolong guna akal laa sikit utamakan akhlak bukan kepala lutut.

      Delete
  3. Hari² aminkan doa ampunkan dosa sekalian muslimin muslimat mukminin mukminat tapi jiwa kita munafik dengan Allah.

    Benci (masalah kejiwaan) sesama muslim seagamanya, menjaja² keburukan orang, suka bersangka² jahat seolah² kita terlupa milik siapakah seketul RAHMAT & KEAMPUNAN.

    Kata orang, tidak penting apa yang kita telah perbuat di masa lalu kerana masa tidak akan berputar kebelakang, buruk dan baik amalan kita juga sudah dicatat oleh malaikat tak boleh dipadam, tetapi apa yang penting sebenarnya adalah hari² terakhir hidup (sebelum nyawa dicabut) iaitu adakah Allah telah menerima kekesalan dosa dan kesilapan serta taubat kita.

    Maka jgn dihisab dihitung² jahat seseorang di dunia (dgn hanya pandangan kasar mata shj) kerana Allah Lebih Mengetahui siapa yang ingin DIA ampuni dan siapa yang dia murkai.

    BERHATI²LAH DENGAN KATA DAN TINTA PENA ANDA. SETIAP PATAH SAMADA MENDAPAT GANJARAN KEBAIKAN AKHIRAT @ MENJADI PEMBERAT TIMBANGAN DOSA.

    SAMA²LAH MUHASABAH DAN CERMIN DIRI SERTA BERAZAM MEMPERBAIKI PERANGAI DAN HATI KITA KERANA KITA TIDAK AKAN PERNAH SEMPURNA TETAPI ALLAH SENTIASA SUKA HAMBANYA YANG INGIN BERTAUBAT.

    Itulah bezanya umat zaman dahulu dengan umat Nabi Muhammad.
    Umat nabi² terdahulu jika Allah benci, terus ditelengkupkan.
    Umat Nabi Muhammad masyaallah, setinggi mana dosa kita Allah masih memberi peluang untuk dimaafkan.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam memilih pemimpin utamakan akhlak, Amanah dan kebijaksanaan itu penting.. Jgn kalau pemimpin dah disahkan bersalah dan lemah dlm mengurus malah terbabit dgn sex songsang.. Atau jual agama... Demi mempertahankan pemimpin tersebut kita sanggup buang tuntutan agama malah berlindung disebalik agama utk memperbetulkan pemimpin yg lemah dan yg mungkar..

      Tak salah kita menegak yg hak dan benar dosa besar kita melindungi yg bathil.

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

NAJIB KANTOI LAGI

  http://tukartiub.blogspot.com/2021/11/najib-dapat-tanah-percuma-madey-dapat.html