Saturday, October 24, 2020

PENYELESAIAN JANGKAPANJANG SEKURANG KURANGNYA HINGGA PRU15

Tolak darurat.

Image negara dan pelaburan kena dijaga dan hakikatnya masih ada beberapa langkahk lain yg boleh diguna-pakai untuk tangani covid19.

Pakar, ilmuan, agamawan kena kerap duduk semeja.


Undian di Parlimen.

Menggantung parlimen akan membawa implikasi yang sangat besar.

Negara jiran yang bergolak rakyatnya di jalanan perlu diambilkira.

Undian mengekalkan kerajaan sekarang atau kerajaan baru #tanpa darurat.

Undian mesti dilakukan secara telus, adil dan amanah.

Dijangka tiada penyelesaian lain yang terbaik dari ini.

Rakyat boleh menerimanya dan berlapang dada.

9 comments:

  1. 70 menteri. Suma x berguna!

    ReplyDelete
  2. Jalan terbaik, senang je. Pembangkang ketepikan ego masing-masing. Beri sokongan kpd bajet 2021 Kerajaan PN yg akan dibentang 2hb November ini. Cease fire sehingga COVID19 dapat ditangani. Lihat Jepun lepas Tsunami. Mereka berkerjasama tak kira kerajaan, pembangkang ataumpun kumpulan Kongsi gelap. Rakyat didahulukan.
    Tak petlulah nak benruk ketajaan Interim atau istihar darurat. Tunjukkan keperihatian dan kemanusiasn masing-masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idea sgt bagus cik minah. Jangan dahulukan perut berbanding rakyat. Bajet tu untuk rakyat, kena la bahas dan sokong jika bagus untuk rakyat.

      Delete
  3. Mengikut komen2 penyokokong PN hanye darurat pentadbiran....aktiviti harian berjalan seperti biasa...parlimen boleh bersidang...

    Kalau dah macam biasa kenape perlu darurat?...

    Ape perbezaan langkah cegah covid seblm darurat dgn semasa darurat?....tentu sama jer kan?...Ketua Pengarah Kesihatan dgn anak buahnye yg terok bekerja...Menteri Kesihatan dan timnalan2 makan gaji buta berpuluh ribu sebulan...

    Tok mudin yg darurat majlis raja2 kena bersidang...

    Lebai2 Pas diam berdebar2 bimbang kehilangan jawatan..

    ReplyDelete
  4. Tak de masaalah tukar kerajaan tapi jangan lah letak kabinet2 kayu atau kabinet besi berkarat.

    Kita pun boleh kenal pasti yg mana satu kayu, yang mana satu besi karat.

    ReplyDelete
  5. Tok Mudin memang kecut perut tengah darurat....Azmin dan konco2 turut gelabah..

    Bentang undi tak ada kepercayaan dan bajet 2021 jelas Tok Mudin akan tertonggeng...

    Jalan selamat mintak Agong istihar darurat...

    Penyokong2 Pas dan umno kata anwar tak ada nombor hanye ada 38 mp saja yg di serah kpd Agong...

    Tapi kenapa plak Tok Mudin darurat?...ape yg Tok Mudin takutkan?...

    Walaun2 dan macai pon turut menggelatar lutut kalau Tok Mudin tumbang...

    huhuhuhuhu...

    ReplyDelete
  6. Hanye macai dan walaun yg mahukan darurat...kununye tak ada masalah pon dgn darurat seperti negara2 lain buat darurat..

    Keadaan covid memang serius di sabah dan selangor...negeri2 lain tidak ada ancaman serius..kawasan hijau jauh melebihi kawasan kuning dan merah..

    Berbanding pada masa gelombang ke 2 bulan mac lalu kawasan hijau sangat sedikit...hanye pkp seluruh negara berjaya meminimakan ancaman covid..

    Tak perlu darurat pon..negara2 lain banyak yg buat darurat..

    Kalau nak laksana darurat laksanakan di Selangor dan Sabah sahaja...

    ReplyDelete
  7. Nak buat darurat kerana ancaman covid makin serius kununye..

    Ini tunjukkan Tok Mudin dan PN lemah gagal kawal covid dan pulihkan ekonomi.

    Jadi lebih baik Tok Mudin benarkan usul undi tak percaya atau undur secara terhormat...tumbang dlm parlimen amat memalukan...

    Amacam semua?...

    ReplyDelete

ADAKAH KJ ITU KHAIRY JAMALUDIN, TAMPIL LAH TUNJUK B DAN T

Tidak kah Zahid mahu menjelaskan atau Najib serba tahu bersuara....