Wednesday, October 21, 2020

RAKYAT KALAU RASA DIZALIMI ELOK BERDOA. CAKAP BANYAK PUN TAK GUNA ..

Kena terima hakikat..kerajaan sekarang bukan kerajaan rakyat tapi tebuk atap..

Ada Ketua Pembangkang pun, dia pun kalut nak jadi Perdana Menteri.

Pandangan rakyat, undi rakyat tidak lagi menentukan siapa jadi kerajaan...

Gunakan kuasa doa...

Tak perlu ada sokongan majoriti, dengan satu doa dizalimi pun, kalau Allah perkenan, mereka berubah diberi hidayah atau tersungkur  dari kerusi.



10 comments:

  1. Pas ada dalil. Tu yg smpi burung hud hud pn kena pggil mengadap lebai mangkok.
    Kita yg bkn Pas ni tnya psl hudud pun dah kena maki.

    ReplyDelete
  2. macammana doa Allah nak kabulkan kalau yang dizalimi pun asyik mengumpat dah jadi macam zikir harianan, penyebar fitnah tegar dan memaki hamun kalau ianya tak sehaluan dengan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang dizalimi pula kau salahkan.

      Yang zalim kau angkat dan jilat

      Delete
  3. Yang aku rasa hairan bin ajaib, dulu² diparlimen ketua pembangkang ada tapi tidak la gila babi nak rampas jawatan pm. Penggal parlimen berlangsung comel. Mp berperanan ikut fungsi parti masing². Yg jadi kerajaan berfungsi sebagai kerajaan, memberi khidmat kpd rakyat dan menjawab kpd pembangkang. Kini, pembangkang berfungsi seolah mereka adalah kerajaan (masih terdodoi alam jadi kerajaan 22 bulan) dan ketua pembangkang pulak berusaha keras jadi pm tanpa perlu tunggu pru berikutnya. Ada ke patut? Tak patut...tak patut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb covid ma..dolu2 xde covid. Ni new norma.
      Xpun blajar dari musang aman.

      Delete
  4. Kesilapan bila arahan kuarantin dibuat secara lisan. Patut diberi surat arahan seperti negeri sarawak yg ditandatangan beberapa salinan oleh pelawat dari dalam atau luar negara yg ingin masuk.

    ReplyDelete
  5. Perbezaan nya ialah....ketua pembangkang dulu2 tak berangan tak bermimpi nak jadi PM pun.

    Ketua Pembangkang yang sekarang ni pulak tak habis2 berangan nak jadi PM. Dari umur 60 sampai lah umur 70 masih berangan.

    Tak tahu lah sampai bila angan2 ni nak berkesudahan. Mungkin selagi dalam otak tu politik.. politik...pokitik. Sampai wabak covid19, sampai ekonomi yg merudum di tolak ketepi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tu nak calonkan sapa jd PM? Jahid komidi? Al marangi? Jemin semburit?

      Delete
  6. Abang Mat Sabu boleh jadi PM kut. I know you, you know me...elephant and elephant fight, grass die in the middle. Kih...kih...kih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalifah Abu Bakar pun tak pandai bahasa inggeris..
      No harm..

      Delete

RAFIZI KOTA JANJI: NAJIB TAK LENA TIDO

https://vt.tiktok.com/ZSRreDuQM/?k=1   Rafizi sebagai orang muda, sedang bersemangat membetulkan politik negara sangat tercabar dengan semba...