Friday, October 23, 2020

TAKKANLAH NAK JADI PM HARAP BELAS EHSAN

Tun halang Anwar..

Kikikiki

Dok ratib siang malam oleh pencacai, cincau betul..

Mengemis, minta belas ehsan, suruh sokong membuta tuli abang Non jadi PM?

Punya kemaruk, punya lekeh sampai tahap tu...

Woiii nak jadi PM, jiwa kena kental, muka kena tebal, watak hebat, sikap matang, rekod bersih, akhlak tinggi, amanah no1..nombo cukup..

Ada ke semua tu, kalau ada .jalan terus.

Jangan melalak sepanjang jalan...Tun halanggg..

Macam budak²


Penyokong dah terlalu desperate hatta "komunis" yang selalu digambarkan oleh pecacai UMNO kini diajak dengan gula² "demi negara"..

Tak mungkin UMNO dan DAP akan musnahkan parti mereka sekadar memenuhi nafsu Anwar jadi PM.



4 comments:

  1. Anwar guna balci melalak sepanjang masa, menyalahkan Tun Madey, dia tak dapat jadi PM.

    Najib pulak, bayar cyber tropper congkel kes-kes lama, macam kes video berlapok harok Tajuddin Ramy, mintak investigate MAS. RCI forex nak kenakan Tun, tak jalan. Skrg korek kes-kes lapok untuk cari kesalahan Tun. Bazir masa dan buang duit tex-payers tubuh RCI. Kalau ada bukti, bawak kes terus ke mahkamah.

    ReplyDelete
  2. Kerajan tumbang kata dia. Suruh dia mengadap istana tsnjung rambutan. Banyak yang boleh beri angka yg dia perlukan. Kak jijah tolong nasehat awak punya lakii

    ReplyDelete
  3. Aku dah cakap. Dlm politik takde yg kekal. Dlm umno takde cIna. Tapi dlm BN ade, sama je mcm dap. Elok je lebai buat kawan. 2 org bertumbuk. Ko campak dam ke, ais ke. Berpelok la balik...

    ReplyDelete
  4. 1. Dah jadi lumrah pemimpin dan penyokong sekarang mengaku islam tetapi mengkhianati sumpah keimanan mereka kepada Tuhan dan RasulNya.

    2. Atau pemimpin dan penyokong ini tersalah menyakini pada tuhan yang bukan Tuhan dan pada rasul yang bukan Rasul bernama Muhammad?

    3. Kalau pemimpin benar-benar islam mana mungkin siang malam mereka mewiridkan "saya / kami janji buat ini buat itu dengan yakin" jika diberi sokongan menang?

    4. Begitu juga penyokong islam, mana mungkin taksub percaya dengan sepenuh pada semua janji-janji pemimpin tersebut?

    5. Yang paling menakut dan menyedihkan adalah apabila pemimpin mereka kalah maka dipersalahkan pula kepada orang yang menang dan ada pula sampai dikafirkan oleh mereka.

    6. Tidak adakah kesedaran sedikitpun, sebagai orang yang bersumpah dengan lafaz "La ilaha ilallah Muhammad Rasulullah" dan mengaku islam bahawa segala kejadian adalah dikeranakan dengan qudrah iradah Allah dan RasulNya?

    7. Allah melalui RasulNya telah tunjuk/suruh umat manusia jalan yang lurus untuk dapatkan kurniaan kebaikanNya.

    8. Allah melalui RasulNya juga telah menerangkan perkara yang ditegah dari dilakukan dan jika lakukan juga maka dijanjikan balasan azab pula.

    9. Tafakurlah, ingatlah pada Allah Yang Maha Esa dan kalau mahukan sesuatu yang baik maka berusahalah mematuhi segala suruhan dan tauladanilah perbuatan Nabi Muhammad Rasul Allah. Jangan sekali-kali menghalalkan yang haram seperti menyokong perbuatan orang mencuri, menyamun, merampas, memfitnah, menipu, menzalim, membunuh, dan lain-lain seumpamnya.

    10. Jangan sekali-kali sokong pemimpin yang sudah jelas melakukan perbuatan yang bertentangan dengan surahan Allah dan Rasul.

    11. Yang paling dahsyat adalah mengkafirkan umat manusia khususnya orang yang islam yang tidak sealiran pemahaman mereka dengan kita. Dikhuatiri jika tuduhan kafir pada orang tersebut tidak benar pada sisi Allah maka tuduhan kafir itu akan berbalik kepada diri penuduh itu sendiri. Berlindungilah kita pada Allah dari berlaki sedemikian.

    12. Akhir kalam, baliklah kita kepada "laa hawla wa laa quwata ila billah".

    Allahu'alam.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

KAYANGAN KECIL TAWARAN COMPOUND TENTULAH KAYANGAN BESAR JUGA AKAN ADA BIDUBICARA, TAK GITU

 https://www.thestar.com.my/news/nation/2021/12/01/neelofa-and-hubby-given-dnaa-in-sop-violation-case-to-be-issued-compound-notices-instead ...