Monday, November 23, 2020

APA KUALITI SPEAKER KITA?

Speaker can reverse his stand on motion of no confidence against PM, say lawyers: Dominic Puthucheary says it is a constitutional convention that the legitimacy of the government be determined first before other business of the house is conducted.

Speaker memainkan peranan utama samada menjadikan parlimen sebagai tempat perbahasan bermutu atau sarkas zoo.

Pendekar antara speaker yang gagal kerana banyak kali insiden hidung dicucuk tali dan pendirian berubah untuk letak jawatan sekadar projek jamban (?)
Rakyat  melihat dan menilai lalu menterjemahkannya di kertas undi.


22 comments:

  1. Undi lantik speker baru Dewan rakyat dah dimenangi oleh muyidin dgn majoriti walo kecil.... Kerajaan Muyidin dah sah dapat majoriti..

    Tun Mahathir Ku li dll berenti lah persoalkan keabsahan kerajaan muyidin....

    lupakan usul tak percaya...

    Muyidin sudah perintah dgn baik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhyiddin sedang menikmati KETULAHAN atas perbuatannya

      Delete
    2. Muyidin mcm biasa jer...yg kena tendang duk sibok undi tak percaya..

      Delete
    3. Ketulahan apanya wahai anon 5:15. Dia mcm biasa je. Pelik ke jika PM kena serang kiri kanan pagi dan ptg membawa ke mlm. Tanya je Tun, PM paling lama, tanya Najib, sampai terlungkup kena serang termasuk oleh org yg menaikkan dia dulu. Masa bila jawatan PM ni free dpd serangan politik? Walaupun aku makin tak faham dan tak setuju dgn cara politik Muhyiddin tapi akur, seorang PM pasti menjangka bahawa serangan politik sebaik menaiki kerusi PM akan sentiasa berlaku. So, yg tewas kena tendang je menjangkakan yg bukan-bukan.

      Delete
    4. Anon 9.46

      Not isusue of kena serang kiri kanan. You are stating the obvious in politics and you choose to appear ignorant or arrogant.

      Remember when TDM SAID TO MUHYIDDIN YOU WUD HV PROBLEM IF ACCEPTING UMNO LOCK STOCKAND BARREL?

      Now Muhuiddin reaps what he had sowed....

      Remember najib was asked to step down in the height of 1MDB scandal by TDM. Instead of heeding the advice, najjb dapat ketulahan.

      Delete
  2. Yg herankan kenape tun madey tak mau tangkap jho lo yg kebas lebih besar dari najib....

    Ape agenda sebenar tun madey?... Setakat rampas kapal mewah jho lo yg harga 1 bilion tapi jual setengah bilion....

    Ini worang banyak tipu belit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejahat tahun 1981 lagi 'leher' Malaysia telah diBELIT oleh MahaKUTTY Al Munafiqun Al Kazzab

      Delete
    2. Apsal nak heran jho lo ditangkap ke tidak. Masa najip pm pun dia tak tangkap jolo. Heran jugak.
      Yang penting penyamun scammer terbesar najip dah disabitkan bersalah. Apa ada hal.

      Delete
    3. Ko ni sah sel-sel otak tidak berhubung. Knp Najib nk tangkap Jo Lo, kan ke ko dan puak ko sendiri kaitkan Jo Lo dgn Najib. Kantoi la Najib jika Jo Lo ditangkap. Yg perlu tangkap Jo Lo ialah yang serang Najib menggunakan isu 1MDB dan kebetulan diberi mandat jadi kerajaan. Kenapa tak tangkap masa tu? Maksudnya sblm Jo Lo berubah jadi muka beruang atau jadi seladang? Kenapa? Kenapa? Masa ni lagilah susah sebab setelah bermuka beruang dan jadi seladang, Jo Lo dah bertukar jadi invisable man. Boleh hilang bila ada yang suruh hilangkan diri. Kerajaan PN mcm tak mampu nk buat apa.

      Delete
    4. Pala hangguk ko. Yg bagtu jho lo ni penjahat no.1 , scammer, yg menipu najip ialah peguam shapie. Apsal najip penyamun tanak tangkap org2 yg dikatakan menipu dia ni masa dia jadi pm. Bangang sangat ke dia masa tu?
      Masa dua ekor ni enjoi shoping sama2 , dengan jadi kan 1mdb mesin atm persendirian takde pulak kata jho lo tipu. Haha

      https://www.sinarharian.com.my/article/86328/BERITA/Mahkamah/Najib-mangsa-scam-Jho-Low-Peguam

      Nah link. Duduk diam2 baca kasi hadam. Hantuk kepala tu kalau tak paham. Kalau terkeluar otak tu samak dulu. Maklumlah jadi anjing penyamun camtu la.hehe

      Delete
  3. Aku bagi tajuk speaker..yg dikomen Mahathir...kahkahkah..kata tak relevan.. hari hari meratib..agak² bodo ke bangang.

    Masa kecik makan kayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah jenis bagun pagi aje nak kutuk orang. Bukan kayu banyak makan batu dan pasir

      Delete
  4. Re entry balik.. sah bacol.. nape panas montot yerr


    kikiki..

    ReplyDelete
  5. Pandikar Amin contoh terbaik PAC, 1MDB tidak boleh dibahaskan...apa nak diharapkan si Harun nih!

    Yang boleh di perhatikan apa beza diantara Najib dan Muhyiddin andai kita lihat sudut meletakan Speaker-bak-keldai (baca perumpamaan maksud keldai) diparliament?

    Lagi satu kita boleh lihat persamaan melantik (baca RASUAH POLITIK kata Ku Li) era Najib dan Muhyiddin contoh Nur Jazlan di PAC cukup gung ho nak siasat dapat timbalan menteri hilang prinsip nak siasat...era sekarang Wan Faysal jadi timbalan menteri habis bodek walaupaun idea yang dipersembah tidak nampak gaya orang punya ijazah PHD...

    ReplyDelete
  6. Dolah Sani kata Tun M takut Anwar jadi PM oleh kerana kononnya Tun M takut rahsia nya terbongkar ‼️

    ReplyDelete
  7. Dolah Sani kata Tun M takut Anwar jadi PM oleh kerana kononnya Tun M takut rahsia nya terbongkar ‼️

    ReplyDelete
  8. Dolah Sani kata Tun M takut Anwar jadi PM oleh kerana kononnya Tun M takut rahsia nya terbongkar ‼️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berpuluh tahun. Rahsia takde pun terbongkar. Kalau ada yg menyalahi undang2 kasi report la. Susah ke?
      Kalau ada charge dan disabitkan.. Apadahal kalau nak tolak tun pun.
      Jgn Asik sembang keling je

      Delete
  9. Dolah Sani kata Tun M takut Anwar jadi PM oleh kerana kononnya Tun M takut rahsia nya terbongkar ‼️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tajuk di atas speaker.

      Yg kau tulis tu apa kaitan..

      Dulu kecik² disumbat makan kayu?

      Delete
    2. kayu ada yang boleh makan, Ni makan batu, pasir dan tanah

      Delete
  10. Makin ramai geng makan kayu timbul sejak kebelakangan ni ye

    ReplyDelete

RAFIZI KOTA JANJI: NAJIB TAK LENA TIDO

https://vt.tiktok.com/ZSRreDuQM/?k=1   Rafizi sebagai orang muda, sedang bersemangat membetulkan politik negara sangat tercabar dengan semba...