Monday, November 23, 2020

BAGUS TAK BAGUS DAP PERINTAH TANYA MELAYU PULAU PINANG

 

27 comments:

  1. Saya setuju sangat dgn KD,

    Sekarang ini PN perintah cukup bagus.

    Ramai orang puji Muhyidin kawal Covid 19.

    Boleh ke Tun M lawan kecemerlangan Muhyidin dalam atasi Covid 19. Kita boleh banding angka-angka dan fakta-fakta sahih masa Pakatan dulu.

    Macamana pula, ekonomi. Ekonomi masa PN makin bertambah baik. Kerja-kerja makin banyak.

    Masa PN dulu, Tun M selalu sangat buat sidang akhbar kerana banyak masalah-masalah. Sekarang ini, saya tengok jarang-jarang PM buat sidang akhbar. Bagi saya, ini petanda baik kerang masalah orang melayu banyak yang dah setel dan selesai.

    Yang paling penting sekarang bukan retorik je, sekarang ini, kehidupan orang melayu jauh lebih baik, ekonomi semakin memberangsangkan, dan kerja lebih banyak.

    Sebab itu, kita kena pertahankan PN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko makan kayu ke masa kecik dulu?

      Delete
    2. Muyidin lebih cedik dari tun madey..
      Kalo bodoh takkan muyidin boleh tendang tun madey dgn mudah sekali hingga tun madey tak boleh bangkit lagi..

      Betul tak?..

      Delete
    3. Kejap kau kata, Muhyiddin PROKSI Tun Maday, kejap lagi sokong Mahyiddin sampai terberak-berak. Mana yg berul ni
      .....?????
      Bagi saya, Antara Muhyiddin dan Anwar Ibrahim, lebih bail Muhyiddin jadi Perdana Menteri. Sekurang-kurangnya, Muhyiddin tak campor urisan mahkamah dan tak terima duit lendir cukang.

      Tun Maday pulak, saya suka dia berehat dan sekali-sekala, bukak mulut, buat orang mengelupur. Dia dah jadi Perdana Menteri DUA KALI. Tak jadi kudis dgn kutukan kamu semua. Jasanya tetap dikenang sebagai Perdana Menteri yg memoden dan membangunkan Malaysia ke oeringkat antaraba gsa

      Delete
    4. Kena tendang je dikatakan cerdik. Ok2. Rakyat dah tendang penyamun najip jadi pm.

      Delete
    5. Cik minah...jon doo geng temberang ko yg cakap muyidin proksi tun madey..

      Negarawan yg hebat tapi kena tendang dgn mudah sekali....

      Delete
    6. Takda hal lah. Proksi ke bukan proksi ka. Negarawan ka..kena tendang ka.... Janji bukan banduan jibby atau bekas banduan peliwat nuwar jadi pm.

      Delete
    7. Ya betul. Bersara daripada politik, dgn penuh maruah dan harga diri. Ini lebih bermakna dpd dapat sorak sorai geng cybertroper berbayar, murahan

      Delete
    8. Muhyiddin muka dah lah tak berapa handsome,perangai buruk pulak tu. ‼️

      Delete
    9. Tak hensem takpe. Janji jgn menjubur dan samun duit rakyat.

      Delete
  2. Keturunan Sultan Singapura berkerja jadi tukang cuci. Ini yang cuba dilakukan Parti DAP melalui kuda tua tunggangan mereka dan barua barua DAP.

    Singapura, siapa sangka terdapat kerabat diraja Singapura pada abad ke-19 kini hanya bekerja seperti orang biasa, mencari rezeki dengan membawa teksi, bekerja sebagai tukang cuci dan sebagainya.

    Di Malaysia, kuda tua tunggangan DAP sudah jadi Perdana Menteri 2 kali dan katakan apa apa nasihatnya ditolak oleh Yang Dipertuan Agong seperti yang berlaku pada Perdana Menteri Mahyuddin baru baru ini.

    Apa kah agaknya reaksi kuda tua tunggangan DAP ini..!?

    Sudah dikenalpasti kuda tunggangan DAP mempunyi sikap suka bergaduh, mencaci maki, menuduh tuduhan buruk , memfitnah jijik dan memburuk burukkan Raja Raja Melayu.

    Inilah nasib yang dialami oleh Tengku Shawal, 51, dan keluarganya dan keturunanya Sultan Hussein Shah waris Sultan Singapura bila kita alpa dan lupa.

    Kepada kuda tunggangan DAP ini perbanyakkan wirid mengingati Allah SWT , waktu semakin singkat. Jangan ditasbihkan nama Najib!! Lebihkan tasbih nama Allah SWT

    Tengku Shawal, adalah seorang putera yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Sultan atau pemerintah diraja Singapura. Pengakhiran yang hina kerabat Sultan Singapura ini.

    Suatu penghinaan pada Raja raja Melayu dlm kes fitnah jijik Prebet Adam bila terhadap Sultan Johor dulu oleh Perdana Menteri ke 4 negara..!?

    Media dikuasai sepenuhnya penguasa tamak dan rakyat percaya rekayasa fitnah jijik ini.

    Akhirnya kes Perebet Adam adalah kes fitnah paling kotor dan paling jijik sekali. (Link dibawah Video)

    lagi link dibawah
    https://klbroadcastmedia.wordpress.com/2018/04/13/video-30-tahun-mahathir-menipu-rakyat-kes-prebet-adam/

    Tengku Shawal menerusi temu bualnya bersama Reuters berkata beliau pernah tinggal di istana yang terletak di Kampong Glam sebelum seluruh kaum kerabatnya dihalau dari istanamya utk dijadikan muzium tarikan pelancong.

    Diberi peluang menjadi Perdana Menteri kali ke-2 hanya sempat berkuasa dalam kerajaan PH 22 bulan sahaja dengan harapan pelihara dan angkat Raja Raja Melayu dan jaga Agama Islam agar tidak diperlekehkan..

    Apa yang cuba dia buat bila diangkat PM kali ke 2..!?

    Malah bertambah lagi teruk ICERD pulak yang mahu dipersetujui. Kita tak perlu lagi pemimpin2 hodoh ini lagi dimasa akan datang.

    Setakat acah acah power dng bait bait puisi konon nak jadi juara melayu, raja-raja dan islam bila kuasa sudah tiada lagi.

    Menurut Tengku Shawal, sehingga kini beliau masih lagi mengunjungi muzium yang pernah menjadi kediamannya dan Sultan Singapura kini dijadikan lokasi muzium di Singapura.

    Saya ulanggg..!! hanya jadi muzium untuk tatapan rakyat Singapura.

    Insyallah dengan kebijaksanaan Yang Dipertuan Agong dan Raja Raja Melayu dan kaum yang didatangkan dari timur akhir zaman sisa sisa panji kerajaan kalifah akan berkibar semula dari timur.

    Kepada kuda tua tunggangan DAP ini dan barua baruanya dalam ICERD, COMANGO, Pluralist, Syiah, SIS yang ditaja dibiayai wang ringgit yang mewah oleh yahudi antarabangsa mahupun MCA atau MIC berpijaklah dibumi nyata bahawa tanpa Melayu anda selamanya hamba dan bukan Tuan...!! (link video dibawah)

    http://wiraveteran.blogspot.com/2017/08/mahathir-adalah-dalang-fitnah-prebet.html?m=1

    Karomah pulang ke gagang kuasa Raja Raja Melayu di bumi kaum yang dijanjikan akhir zaman datang sendiri. Kisah fitnah perebet Adam terhadap Raja Melayu oleh sang fitnah penguasa tamak harus dijadikan pedoman untuk generasi akan datang

    https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/category/pengajaran-perlu-diambil-disebalik-sejarah-prebet-adam-buat-umat-islam/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorang lagi masa kecik makan kayu..bila dah tua makan dedak

      Copy paste..

      Baik kau buat blog sendiri..

      Delete
    2. KD.. ko berhujjah lah secara orofessional....kalo tak terlawan baik diam jer..

      Delete
    3. Fakta longkang, copy paste..idea cedok..aku nak berhujah apa dengan tukang copy paste..

      Bodoh la aku lawan hujah fitnah..

      Ada dari mulut Tun cerita sebenar tentang prebet Adam?

      Delete
    4. Kau bukan longkang KD, tangki kumbahan IWK lagi sesuai untuk kau ! wakakakakakakakaka

      Delete
  3. Waris sultan singapore melarat kerana diperintah PAP..

    Waris sultan melaka?...sape yg perintah?...

    ReplyDelete
  4. DAP perintah penang sudah berpenggal2...adakah penang jadi mundur?...berape ramai melayu yg ditindas?...berapa ramai melayu yg berhijrah ke negeri lain untuk hidup?..

    Kelantan diperintah oleh melayu isle
    berpuluh tahun ...berape ramai melayu hijrah untuk hidup?..

    Penang pinjam wang persekutuan untuk pembangunan....kelantan pinjam untuk bayar gaji...

    Berape jumlah bajet untuk islam setiap tahun di penang dan kelantan?..

    ReplyDelete
  5. Jon Doo melayu penang (mungkin DKK)...kena tanye Jon Doo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. John Doe sudah keciwa sejak Tun Mahathir di tendang oleh Muyidin..

      Mula2 nye John yakin Tun boleh bangkit kembali kerana kata John muyidin proksi Tun untuk sekat anwar..

      Tapi makin lama jelas Muyidin bukan proksi Tun malah sekat peluang Tun untuk bangkit...

      Jon pon rasa kemaluan terus tak muncul.laagi...lagi pon temberang John pasal panji hitam jauh tersasar...

      John pentaksub Tun contoh melayu penang yg kuat berangan..

      Muyidin tahu tun mahathir tak mampu jatuhkan dia tanpa sokongan anwar...

      Delete
    2. Tak kisah la janji bukan tok liwat jadi piyem

      Delete
  6. Jon Doe tengah cari panji hitam bani tamin ... yg dua jumpa panji lgbt comango marina gereja bersama atok dan anak cucunya pegang panji seksuality merdeka kat Jalan TAR.

    Org Bodoh suka temberang Jon Doe..

    Blog bodoh bacol KD ni yg selalu jaja temberang Jon Doe. Bukan fitnah ini fakta


    kikikik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiwa nak kental bro..dengan mamat tu pun buat kau nangis..

      Blog bodoh bacol ni kau datang awal pagi jilat...

      Kikiki

      Delete
    2. Pg2 org mkn nasi kandaq, dia makan kayu. Patutla bengap.hahahaha.Penang power.

      Delete
  7. Melayu pulau Pinang hari² demo ke tak puas hati dengan kerajaan negeri?

    Ada surau masjid tak boleh azan waktu? Kena sodok kena roboh?

    Tanah rezab melayu kena jual?
    Tak boleh berhijab di pejabat?

    Melayu pulau Pinang kena luah untuk kepuasan melayu pekan dan bagan Datoh..lama mereka ni tak berguling di jalanraya menjerit ketuanan melayu..

    ReplyDelete
  8. I have been to the states of Penang and Kelantan on countless of times since my student days til end of 2017.

    Realistically, factually in truthfully more development in Penang than Kelantan.

    Viewed from whatever aspects you choose, be it politics, economy, social and even from real religious perspective, Penang is far far ahead of Kelantan... period

    ReplyDelete
  9. Ni bkn makan kayu.mmg dh kayu. Dedak dh dpt brguni2, apa lg.. Tunjuk la kat boss yg sponsor tahap kebodohan dia kat sini. X gitu? Champion ka? Champion sembang bole la.hahaha

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

REFORMASI REFORMASI REFORMASI SENDIRI TAK REFORMASI KAHKAHKAH LAWAK

Sebok minta orang undur...sendiri liat nak undur   Desakan Anwar undur jika tidak diselesaikan sekarang tetap bangkit MENJELANG PRU15   PKR ...