Saturday, November 21, 2020

BAJET TAK LULUS - MUHYIDDIN MASIH ADA 2001 CARA UNTUK TERUS KEKAL PM

Jangan over syok dan hiburkan hati penyokong sendiri

This is abahcow dan Jemin.


Jika usul undi percaya gagal? Apa yang nextnya? Undi calonkan PM baru, Anwar takkan berjaya juga, silap haribulan Tun diundi lantik semula...

Atau mengadap Agong? Muhyiddin juga PM interimnya. Anwar tak lepas juga..silap haribulan Tun juga sekali lagi atau Ku Li.

Jika nama Anwar adalah logik maka Azmin turut logik dan najib juga ada logik walau sikit... 

Kita masih tunggu pelapis yang cukup potensi dan menyenangkan tetapi otak agak buntu memikirkan siapa.

Ada yang muda dan berpotensi dan patut mencari dan menimba pengalaman untuk menjadi ketua negara tetapi malangnya rekod mereka sendiri kurang baik atau berkiblat kepada pemimpin yang juga bermasalah.

Sudah dinasihat Anwar gilap Nurul dan Rafizi untuk menjadi PM tetapi yang digilapnya diri sendiri...

Azmin pula dah semburit.

KJ masih terikat dengan rekod tingkat 4 dan berkiblat awal pada pemimpin yang salah. Dia patut tegas letak jawatan semasa tidak bersetuju dengan Najib tetapi cair dipujuk Zahid (?)

Mukhriz tenggelam dengan bayangan Tun yang sepatutnya dia perlu juga agresif kerana rekod bersihnya boleh membantu dia jauh ke depan..

Salehuddin dan Maszlee antara yang berpotensi tetapi masih berada di lapis yang masih jauh, kurang pendedahan di peringkat kabinet.

The best candidate: Shafie Apdal. 

Atau Muhyiddin hanya perlu berjaya membawa masuk Mukhriz, mat sabu  dan Shafie ke pihaknya.

Selesai.

13 comments:

  1. Asalkan jangan mahdey...
    Penuh sandiwara dan tipu muslihat...

    Kalau boleh dia nak hidup sampai kiamat. Risau hatinya kalau anak-anak gagal meneruskan legasi kaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pedulik apa nak kaya mewah. Janji bukan kaya sebab samun rasuah gubah wang makan duit yayasan scammer. Duit samun bg anak yatim.percubaan tipu malaikat pencatit.

      Delete
  2. Setuju. Dulu pun kalau tun serah jawatan pd nuwar, ianya takkan berlaku secara aman. Tak menjadi. Bersatu, sbhgian dlm pkr amanah..pas, mp srwk sabah dan sbhgian umno dah setting akan ubah kpd pakatan baru. Mrk tanak pm yg terkenal dgn kes gay menjadi pemimpin malaysia.
    Nuwar dan pnyokong gay dia je tak paham2

    ReplyDelete
  3. Wah!....tahniah KD.

    Best betul entry awak kali ini. Semua tepat dan jitu. Geng 'menggelupur' toksah haraplah Anwar dapat naik jdi PM kalau bajet tak lulus dan undi percaya/tak petcaya tak menyebelahi Muhyiddin. Agong takkan pilih Anwar. Paling teruk, Muhyiddin jadi PM Intrim sampai pru15 b'cos dia dah berjaya tunjuk kebolehannyajadi PM ketika waktu yg buruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa pelapis Najib.
      Ahmad Maslan.
      Dia pernah menang Maharaja Lawak...

      Ahmad Maslan harus menjauhi bayangan zahid dan Najib.

      Sekurang kurangnya seperti Hishamuddin.

      Delete
    2. Rupanya kluangman pn suka pada penjilat. Laju jek komen pada sesiapa yg puji dia... Hahaha...

      Delete
    3. Oiiii....saya tak jilat sesiapa.

      Kalau pandangannya sesuai dgn saya, apa salah saya kata, bagus....?
      Msna-mana yg saya tak setuju, saya tetap kutuk dia. So far,so good. Takda masalah bagi saya, kalau posting saya tak disiarkan. Saya takkan mengamuk, macam kamu.

      Delete
  4. Anwar tak mampu jadi Perdana Menteri - Tun

    Kisah Benar Surat Cinta Wakanda Atok dan Wak Lu Otai Reformasi menjelang Bajet 25.11.2020.

    Kehadapan Wakanda Bang Non Bajet 2021

    Dolu benar Bang Non hilang kelayakan jadi Perdana Menteri Malaysia. Tetapi apabila Najib menjadi kleptokrat, wakanda atok sanggup bekerjasama dengan Anwar untuk jatuhkan Najib.

    21hb Februari, 2020, malam Mesyuarat Majlis Presiden PH desak wakanda atok letak jawatan untuk Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri. Walaun Yiddin, Azmin dan Amzah rancang bekerjasama dng Muafakat Nasional tubuh Kerajaan baru melalui Langkah Sheraton.

    Malam itu Majlis Presiden PH berbincang panjang lebar, bersetuju wakanda diberi kuasa letak jawatan bila-bila masa. Ini bermakna PH masih sokong wakanda atok.

    Pada 23hb Februari wakanda atok diberitahu Muhyiddin tangguh dolu kerana PH masih sokong wakanda Perdana Menteri.

    92 ahli dari Keadilan, Amanah dan DAP menamakan kanda Anwar sebagai pilihan mereka. PH tolak atok sebagai Perdana Menteri. Wakanda dapat 66 ahli.

    Ketiga-tiga parti dalam PH namakan wakanda sebagai calon mereka, wakanda dapat 158 undi setelah ditambah dengan 66 ahli yang sokong atok. 92 kepada kanda Anwar, wakanda kalah dan kanda Anwar tetap juga gagal

    Anwar masih tidak dapat jadi Perdana Menteri. Kenyataan kanda Anwar dia mempunyai cukup bilang juga didapati tidak benar. Wakanda atok dah agak dah..

    Dalam perancangan Anwar wakanda atok tidak diberi tempat lansung. Anwar ketepikan wakanda atok, kanda Anwar pun tetap tidak menang juga kikiki...!! Pala bana wak lu lah kanda Bang Non..!!kiki

    ReplyDelete
  5. sambung

    Balasan surat cinta Otai pada Atok menjelang Bajet 2021 pada 25.11.2020

    Kehadap'an Wakanda Atok di cintaik lagi lidah bercabang..!!

    Serangan wakanda atok terhadap kanda Anwar semakin kuat dan terbuka. Wakanda Atok ni Udah Kenapa? Menjelang bajet 2020 di Parlimen dng menyerang kanda Anwar bertalu-bertalu agar PM Muhyiddin dan Assmin@ pengkhianat dapat diselamatkan.!?

    Teruk!!!! Nyanyuk wakanda atok ni. Dolu wakanda wak lu yg tergedik gedik nak letak jawatan sekarang nak kembali ke dalam PH. Otak wakanda atok ok lagi ke..!? #sakaissick

    Wakanda atok kubur dah kata mari dan rumah kata pergi.!! Wakanda Atok ni kerja mengkhianati orang jerrrrr ker!!!!

    Mai mana 66 MP tu? Oic....so betul lah apa kami kata dulu..Sekarang, Allah munculkan KEBENARAN. Hang nak 92 sokong 66 tapi tak boleh nak bagi 66 sokong 92? Tu pun hang dan balaci-balaci hang dok kata hang ada majoriti? Majoriti pala bana wak lu..!?

    This is kepala bana atok...!!

    Yang hang dok tuduh macam-macam KUNUN nya...

    - DSAI gila-gila nak jadi PM, DSAI liberal pasai apa..!?

    - Tidak disokong oleh Melayu, - Tak boleh jadi PM sebab tak ketuai Parti Melayu pasai apa.?

    - Tak mampu jadi PM dalam keadaan krisis Ekonomi...tu BUKAN cuba halang ke namanya? Kalau hang taknak halang mulut PUNGKOQ AYAM hang tu kasi tutup la.

    Hang Kata DSAI tak cukup sokongan nak jadi PM, tunggu je lah undian Bajet 2021 tu atau PRU15.

    Hang khianat dan kata "saya pun tak suka DAP...tak suka Anwar" kami Otai tak lupa woo...

    Manusia jenis apa bila diberikan peluang KEDUA, TETAP KHIANAT?? Sesuai tak kalau kita kata MUNAFIK..!! APANAMA?? TaK HALANG?? Tak halang kepala bana hangguk tok wan hang..!!

    Kita akan londeh orang tua ini habis-habisan jika itu yang beliau mahukan sebelum dia dimakan tanah. Sekian.

    WFAUZDIN NS

    Pada rakyat Malaysia yang dicintaik amik lah iktibar dari kedua musibat ini yeop ooi..!!

    Yeop kenape tetibe depa suma panas montot..!? Kubo udah kate mari umah udah kate mohh leehh pergi.. ateee kome nak wat lagu mane lagi yeopp ooii..!

    Bergadoh lah sampai mati.. jangan kate nanti mengkomer tak pesan.. udah berbuih mulut.!

    Cuma satu ajer nak pesan pada 25.11.2020 nanti...

    Suma dah buat pesan udah, cakap baik baik pun udah, ceramah pun udah, dosa pahala pun udah ngata suma udah.

    Kalau jenis species suka gadoh sampai mati haahh kau gadoh la sampai masuk kubo..
    Jangan kata mike tak khaborr.. lantok la..!!

    Ada satu ajer lagi nak kasi khaborr




    kasi penyepak ajer kjaan PN@Atok masuk longkang..


    hahhhh tepokkkk..!!


    kikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau macam inilah cara cybertrooper Anwar bekerja, memang sampai kiamat la Anwar jadi ketua pembangkang.

      Dah lah orang tak faham apa yang kau tulis. Lepas tu masuk pulak wakanda wakandu wakandi dan watak-watak yang orang tak kenal.

      Objektif komen dan penulisan pun tidak diketahui. Tiada arah, cuma mengeji sahaja.

      Apa lah penyokong totok PKR ni. Geleng kepala aku baca. Rugi 5 minit hidup aku baca komen cybertrooper low class macam ni.

      Badut ke apa.

      Delete
  6. Mende yg depa nmpk pada anwar tu??? Lulusan ijazah malay studies kt UM,zaman 60an ke zaman skg ke,malay studies abih bodo punyer course lah,kalau anwar tu bijak mesti dia layak amik ijazah ekonomi ke,perubatan ke. Mmg anwar tu yak layak,dia tu bodo,lahiriah anwar tu bukan kategori org2 bijak dan terer. Aku betoi tak paham org yg taksub dgn anwar,kalu dia tu terer tak heran le org ytaksub.

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya, semua orang dah nampak siapa Anwar Ibrahim, yg sebenarnya. Yang tinggal ni cuma paid cybertrooper dan blogger murahan, mcm MSO je.

    Dap pun dah sedar, Anwar ni bukan kawan yg setia. Dia suka main belakang. Bukan main belakang Lim Guan Eng atau Anthony Loke, literally. Dia buat kerja tanpa beritahu. Contohnya, kerjasama dgn geng Mahkamah, dia tak inform pun Majlis Presiden PH. Tahu-tahu, ada SD dari Najib & Wak Jahid diserah kpd Agong!
    He is not a trusted friend. Dia suka main belakang dan tikam belakang orang.

    ReplyDelete

JOHOR WAJAR SAMAN

https://www.thestar.com.my/news/nation/2022/06/26/pakatan-govt-erred-when-it-withdrew-review-bid-on-pulau-batu-puteh-says-johor-mb Keputusan...