Friday, November 20, 2020

LAKU LAGI KAH SD UNTUK PEMILIHAN PM

Tidak ada dalam mana² peruntukan undang² PM dilantik atas kuasa SD.

Ia sekadar dokumen sokongan jika SD itu mahu diambilkira.

Sebaliknya Parlimen melalui undian adalah lebih mutlak.

Lagipun SD itu bertarikh tertentu sedangkan undian di Parlimen lebih menepati kepada tarikh semasa.

Dalam perkembangan semasa parlimen sedang bersidang bolehlah dianggap SD yang sebelum sudah expired?


15 comments:

  1. bersetuju untuk bersetuju untuk tidak bersetuju dengan persetujuan ko

    setuju kd ? paham dak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tidak pernah bersetuju untuk tidak bersetuju kecuali aku bersetuju untuk tidak bersetuju itupun kalau semua tidak bersetuju.

      Delete
  2. Kenyataan terbaharu bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berhubung kegagalan PH untuk mengambil semula pentadbiran kerajaan Persekutuan daripada Perikatan Nasional (PN).

    Dr. Mahathir berkata, gerakan menumbangkan kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah diusahakan blok pembangkang dan kem Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) bersetuju untuk turut serta.

    Namun, katanya, Anwar tidak membenarkan penyertaan Pejuang dalam gerakan tersebut yang mana sebelum itu dicadangkan Dr. Mahathir memegang jawatan Perdana Menteri selama enam bulan sebelum melepaskannya kepada Anwar.

    Kau orang nilai sendiri lah betapa terdesak nya atok pada 25.11.2020

    The judgment day to atok and his legacy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padang Mahsyar pun penyamun, peliwat, pengkhianat dan penyokongnya dan pencacainya tak gentar apa sangatlah 25/11/20..

      Delete
    2. Terdesak kan nak jadi PM. Sebab tu kot beliau letak jawatan..

      Delete
    3. Madey takut ke padang masyar?...kalo takut takkan dia berani munapik dgn mungkir janji?..

      Delete
  3. Atok ni kaki pusing last kopek dia juga yg betul, petuiiiii

    ReplyDelete
  4. Anon 8.39pm, Tun Mahadir tak.pernah terdesak. Dia sudah jadi PERDANA MENTERI dua kali. Kslau dapat jadi Perdana Menteri kali ketiga, ini satu BONOS!

    Yang terdesak terok ialah, geng mahkamah yang menunggu masa untuk masuk Kemp Sungei Buluh dan Anwar Ibrahim yang tergila-gila nak rasa jadi Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape madey gila bayang nak rebut senula jawatan pm?...

      Delete
    2. Kalau orang nak pilih dia, dia tak menolak. Ini bulan terdesak namanya. Orang terdesak, macam Anwar. Siang malam meratib nak jadi PM!!!

      Tun Mahadir kata Pejuang party kecil, tak mungkin dapat bentuk kerajaan. Cukup takat jadi King maker. Adakah ini ayat orang terdesal nak jadi PM...????

      Dia tak mahu Anwar jadi PM. Ini dinyatakannya terus terang. Ini yang buat kamu semua meroyan, tuduh Tun terdesak nak jadi PM.

      Kahkahkah....padahal, yang terdesak tu ANWAR...meratib tak habis-habis, I got the numbers.

      Delete
  5. Apa yg judgement day nye? Nuwar takkan berjaya jadi pm. Takkan korang nak bekas penjenayah liwat atau lebih dikenali tukang masukkan penis ke dubur lelaki jadi perdana menteri?
    Malu ooo rakyat nnti bila ke luar negara.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes fitnah ape yg nak dimalukan...tukang buat dan sebar fitnah tak rasa malu pon..

      Delete
    2. Aik.dah jatuh hukum kena jail lagi ckp fitnah? Mahkamah persekutuan tu.haha
      Nasib baik tun baik hati usahakan pengampunan. Kalau tak tengah merengkok lagi..
      Selamat banduan jambu dlm tu

      Delete
  6. Bawa sekali SD Raja Goyang dan siapa dalang SD itu



    kikikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saman la bwk kes ke mahkamah. Berani?

      Delete

RAFIZI KOTA JANJI: NAJIB TAK LENA TIDO

https://vt.tiktok.com/ZSRreDuQM/?k=1   Rafizi sebagai orang muda, sedang bersemangat membetulkan politik negara sangat tercabar dengan semba...