Wednesday, November 18, 2020

MANA ILMUAN UGAMA? JANGAN ASYIK WACANA BAB MANDI JUNUB SAHAJA..


Bila nak tegur pemimpin Islam yang bercakaran.

Bila nak ugut dengan alam kubur?Seksa kubur itu benar, Padang Masyar itu benar, Hari Aqirat itu benar..

Bila nak nasihat saran WAJIB rujuk AL Quran dan Rasul.

Bila nak bertindak bawa mereka duduk semeja..

Atau lebih sebok #kita jaga kita#jaga jawatan jaga gaji.

9 comments:

  1. Salam saudara KD,

    setuju sgt2 dgn statement saudara. Perlunya golongan yg diberi Amanah.. atau lebih tepat golongan yg mencari Amanah (sbb masing2 sibuk dok promote diri masing2 utk jawatan atau dok manoeuvre utk jawatan).... mereka ini mahukan RESPONSIBILITY tetapi lari or tak mahu ambik ACCOUNTABILITY..... mereka nak kan habuan gaji besar elaun byk tetapi lari dari AMANAH yg ditanggung... maka tanggunglah nnt beratnya AMANAH tu....

    golongan cerdik pandai agama.... ajar... buat amal dpt pahala dapat pahala.. dia tau mana orang tu dapat pahala??? orang tu dapat dosa??? Rasullullah SAW bagi reference buat amal baik AKAN DIBERI ganjaran pahala... bukan berarti pahala tu terus dapat... sbb apa?? sbb Allah melihat kepada Taqwa (berkait dgn hati).... Niat org yang buat tu... niat awal dia betul.. dapatlah ganjaran pahala kot...niat tgh2 dah lari sikit... dapat lagi ka?? niat akhir dah jd lain... dapat lagi ka????

    basically... bukan ganjaran pahala yang dikejar... tetapi REDHA ALLAH yang dicari... kalau buat dgn mencari REDHA ALLAH... bukan takat pahala ALLAH bg.... segala macam ALLAH akan bagi kerana sifatNYA AR RAHMAN dan AR RAHIM....

    Jadi cari REDHA ALLAH.... apakah ALLAH redha dengan mencaci dan memaki orang?? pastu pi solat pi unrah tiap2 tahun?? perangai songlap duit, makan rasuah, tipu sana sini, curi ilmu orang jadikan dia punya.. kipas sana sini... apakah dapat Redha ALLAH??? Apakah bila ALLAH tak redha senang2 dapat ganjaran pahala?? senang2 nk dapat Syurga??

    Sebab tu kita nmpk hari ni... begitu ramai yg pi ke Tanah Haram... Solat tak tinggal surau masjid.. tp bila balik sama je perangai.... Allah bg rezeki bergunung... pada dia.. Allah redha sbb dia dapat mcm2 tp dia tak sedar yang dia dpt skrg ni dah jd Istidraj... sama mcm Allah bg pada Firaun, Namrud, Taghut dan sebagainya... maka hanyut la dia.... campur pulak ego dia tak boleh terima teguran orang.... lagi la hanyut...

    maaf ya... kalau2 teremosi kali ni... may Allah rewards us with the true path... seperti mana doa kita hari2 dalam solat... tunjukkanlah aku jalan yang Lurus.... yakni jalan yang KAU berikan kepada orang2 yang kAU beri REDHA /NIKMAT dan bukannya jalan orang2 yang KAU beri Kesesatan dan Kemurkaan...

    ~Amana~

    ReplyDelete
  2. MANA ILMUAN UGAMA? JANGAN ASYIK CERAMAH BAB MANDI JUNUB SAHAJA...

    kikiki.. nape dah panas mintot yerr

    suma dah buat pesan sudah, nasihat sudah, tegur sudah, cakap baik baik sudah, ceramah pun sudah, sapa cara baik pun sudah kalau jenis kaki gaduh sampai umo nak mampos pon tak berubah so tak bole buat apa apa lagi dah...







    penyepak jer yg belom kasi lagi...

    ReplyDelete
  3. Masa orang bising pasal epf lobai pas diam...ada geng lobai pas cakap tak perlu bahas pasal epf dan moratorium..

    Bila epf lulus keluar 10 k lobai ambik kredit....bijak lobai pas main selamat..

    ReplyDelete
  4. Bercakaran perkara biasa...rampas kuasa pon lobai pas turut serta dan ada agamawan sokong...mcm mana nak nasihat pasal kubur dan mahsyar?.. Lobai dan agamawan sendiri tak takut kubur dan masyar..

    ReplyDelete
  5. Mana ada istilah lebai agamawan bila mrk terlibat politik. Semua menjunjung sistem demokrasi. Rebut cakar mencakar lompat melompat muslihat tipu daya jual agama duit harta t itu memandg dibenarkan dalam sistem ciptaan bukan islam ini. Asasnya, tapaknya salah. Jgn mudah tertipu dgn ahli politik agamawan. Sama je taraf mrk dgn lain. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..

      Kita yang kena tipu dan mereka pun belum pernah menafikan tak menipu untuk survive..

      Delete
  6. Citer ruu355, hudud, bmf, ttp kilang arak dan arwah adib dah senyap. Apatah lg kes terbaru jual aset org melayu mcm pnb dn kwsp. Mana pegi puak2 yg terpekik terlolong dlu?
    Yg aku selalu dgr puak2 ni duk meratip Dap, atok, anwar. Diulang berjuta kali kat lembu2 ternakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu semua tektik puak yg jadikan agama bangsa utk raih sokongan. Taraf keimanan mereka sama je dgn parti politik dap umno pbs berjasa pan mca mic dll. Mereka hanya jalankan kehidupan sebagai orang islam aje . Time ke mesjid pakai jubah. Baju melayu. Time melancong lain. Time mengecong ikut crowd la

      Delete
  7. bukan senyap daaa... lexxxx luuu

    ReplyDelete

JOHOR WAJAR SAMAN

https://www.thestar.com.my/news/nation/2022/06/26/pakatan-govt-erred-when-it-withdrew-review-bid-on-pulau-batu-puteh-says-johor-mb Keputusan...