Thursday, November 19, 2020

RAMAI PUJI SIKAP TERBUKA MENERIMA PANDANGAN MENTERI KEWANGAN BERBANDING DENGAN MENTERI KEWANGAN SEBEUM SEBELUM INI..

Pembentangan bajet kali ini di dapati tidak meliputi keseluruhan rakyat (keciciran) dan malah ramai pihak termasuk usahawan yang terjejas covid19 langsung tidak diambilkira.

Sikap keterbukaan ini sangat baik untuk mengatasi kekurangan kelemahan tetapi tidak dapat atasi sepenuhnya kerana kesuntukan masa.

Perlu ada clause khas di peruntukan kepada jawatankuasa bajet untuk diperhalusi dan dilaksanakan.

Bajet lulus atau tidak perlu dilihat kepada isi pembentangan dan pindaan² bajet itu sendiri dan kurangkan unsur kepentingan politik ke dalamnya.


Dan ada juga politikus yang mengambil kesempatan.. bermati matian untuk rakyat????!!!!





13 comments:

  1. hari jumaat yg mulia ko buat fitnah bagi lah bukti fakta link ke apa ke jadah skli pun...


    buta2 buat dosa kering.. sejak nak sampai 25.11.2020 makin menjadi serangan pada bossku

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://umno-online.my/2020/07/28/keputusan-kes-src-najib-didapati-bersalah-terhadap-semua-tujuh-pertuduhan/amp/&ved=2ahUKEwjC6eK0sZDtAhW2zzgGHf56BRwQFjAFegQIBhAB&usg=AOvVaw15aQzC7eyGXSX97ijDJ-ij&ampcf=1

      Kunyah links di atas untuk hadam

      Delete
    2. Ko bagi detail dan bukti kwr?...

      Kalo ada bukti repot lah polis...ko repot Pas pon Pas kena repot polis jugak dgn bukti...

      Cedik lah sikit...

      Delete
    3. Lembu mana tau kunyah link tu KD. Rumput n lalang x cukup.. Dia balun dedak. Hahahaha

      Delete
    4. Hari Jumaat mmg mulia. Yg tak mulianya bila kamu sokong penyamun di hari Jumaat. Siapa penyamun? Tu kau fikirlh sendiri.

      Delete
  2. Memang nahib sudah di sabitkan bersalah oleh mahkamah tinggi...tapi najib masih ada 2 lagi peluang untuk dibebaskan ....hukuman keatas najib di tanggohkan..

    Jadi najib masih boleh kluar masuk parlimen dan bercakap sebagai mp...

    Jangan jadikan alasan najib sudah disabitkan bersalah untuk sekat kebebasan najib...

    ReplyDelete
  3. Org kampung kehilangan rmh sbb terbakar bila diganti dgn rmh nilai 40k.menangis2 dpt kunci. Ni blh selamba ja bg jam kat bini smpi 500k.duit free kn. Pelaq pny manusia.

    ReplyDelete
  4. 72 tahun dan denda 210 juta itu sabit kesalahan. Belum masuk kes 1emdibi lagi. Kepada haiwan ternakan najip kana sabar.. Banyak lagi sessi sumpah dekat masjid. Banyak ayat nak kena draf masa angkat sumpah nanti. Sabar karo
    Allah pun dia try nak tipu..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SEDIKIT KELEGAAN: LGE AKUI KEBERKESANAN PAS DALAM KERAJAAN

PERANAN PAS SANGAT DIHARGAI.... PAS PERLU TINGKATKAN PENGUASAAN KERUSI UNTUK MENANG DAN DOMINAN