Sunday, February 14, 2021

PELABURAN KWSP DI US BOLEHKAH MENAMPUNG KERUGIAN DI KWAP...




Hujah yang bagus dari Najib apabila KWSP mendapat keuntungan dari hasil PELABURAN di US.

Dulu dia MENGAKU di anggap bodoh oleh Pembangkang.

Perlu ada sedikit pembetulan..
Rakyat marah kepada Najib pada Masa ITU atas hujahnya melabur mengagunakan wang KwSP untuk Membantu memajukan amerika.
Dia tidak berhujah melabur untuk mendapat keuntungan kepada KwSP.

Dan pada Masa yang sama rakyat marah apabila wang KwaP (4B masuk akaun SRC) digunakan dengan hanya berbekalkan kertas Kerja Kosong dan DILULUSKAN atas notanya.

Nasib baik KwSP untung atas PELABURAN ITU dan Hari ini Najib boleh angkat muka.

Anyway, APA yang baik Najib buat, ada banyak dan rakyat terhutang budi dan berterima kasih.

Tetapi yang buruk yang salah kenalah hadap undang² dan terima hukuman jika bersalah.

Najib MASIH boleh diterima semula sebagai PM jika mampu membersihkan dirinya dari semua pertuduhan, why not.
Sekurang kurangnya ITU untuk hiburan penyokongnya yang Makin susut...

11 comments:

  1. Cabaran terbuka bossku pada Tun, anak Tun kaya raya masa jadi PM ke 4

    Najib Razak menjawab cabaran Dr Mahathir Mohamad dengan menyenaraikan apa yang menurutnya kontrak kerajaan kepada anak-anak dan kroninya, ketika anggota Parlimen Langkawi itu menjadi perdana menteri.

    Najib antara lain menyasarkan perniagaan dua anak Mahathir, Mirzan dan Mokhzani, serta taikun Vincent Tan.

    “Jangan cakap tentang mencuri atau memulangkan kembali ayam. Di bawah anda, seluruh reban diserahkan kepada kroni untuk disembelih,” katanya menerusi hantaran di Facebook hari ini.

    Beliau merujuk kenyataan Mahathir sebelum ini yang menyifatkan persetujuan untuk melepas tanpa membebaskan (DNAA) Riza Aziz dalam kes pengubahan wang haram melibatkan dana AS$248 juta (RM1.25 bilion) yang dikaitkan dengan 1MDB sebagai “curi 11 ekor ayam bagi balik seekor”.



    Sebagai sebahagian daripada persetujuan itu, Riza perlu menyerahkan aset yang dianggarkan bernilai AS$108 juta (RM416.6 juta).

    Najib bidas analogi ’11 ekor ayam’ Mahathir

    Najib berkata, bertentangan dengan dakwaan Mahathir bahawa anak-anaknya tidak menjalankan perniagaan di Malaysia sehinggalah peletakan jawatannya sebagai perdana menteri keempat pada 2003, Mirzan membina Konsortium Perkapalan pada tahun 1990-an.

    Katanya, konsortium itu akhirnya memerlukan ‘bail out’ berjumlah AS$220 juta daripada Malaysian International Shipping Corporation (MISC) ketika krisis kewangan 1998 melanda. Pemegang saham terbesar MISC adalah Petronas. Duit yang dirompak dari Petronas untuk bailout adalah duit rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heret Mahathir ke mahkamah.
      Rampas semua kekayaan anak²nya sampai muflis.

      Delete
    2. Hehehe.....menuduh tapi tak berani nak buat tuduhan di mahkamah. Najib cuma pandai melalak di facebuk, tapi tak berani bersemuka. Siapa nak percaya cakap Najib. Masa dia berkuasa EPF utk TOLONG bangunkan ekonomi Amerika. Bila dah hilang kuasa, kan saya dah kata, melabor di US tambah dividen EPF!!!
      Pandai dia putar belit fakta.

      Delete
    3. Dah tak boleh nak cover up, maka keluar la ayat 'heret ke mahkamah' je yg mampu. Namun boleh difahami bahawa ayat dari KD ni adalah ayat pelarian, tak mampu beri alasan, perli dan sebagainya yg tidak mampu melindungi 'pojaan hatinya'. Tak gitu KD?

      Delete
    4. Tak habis-habis cabaran terbuka la, cabaran tertutup la, cabaran sepanjang zaman la. Bila suruh debat berdepan dengan Tun sampai londeh seluar dalam Najib lari tak cukup tanah.

      Sudah la, tumpu la kes kau rompak duit rakyat kat mahkamah tu. Orang dah meluat la dengar Najib ni punya statement hari-hari seolah-olah macam dia PM lagi. Sedar la diri sikit, tak lama lagi nak pakai baju banduan dah.

      Delete
    5. Anon 6.51 "Dah tak boleh nak cover up, maka keluar la ayat 'heret ke mahkamah' je yg mampu."

      Habis tu nak buat apa? Tak kan main air liur je nak tuduh orang rompak duit?

      Najib rompak duit rakyat, semua bukti ada, masuk mahkamah, sabit kesalahan. Tun, kau tuduh rompat duit rakyat, tapi guna air liur, nak harap tindakan apa sebenarnya?

      Nak guna buat fitnah untuk recycle pilihanraya la tu. Macai oh macai.

      Delete
    6. Ada ke patut. Melalak bertahun2. Kita pon berkobar2 nak tengok bukti. Yilek lah pandi kutty. Stop nonsense!

      Delete
  2. ya aku setuju .. aku tak ada masalah dengan najib jika dia dibuktikan tidak bersalah.. termasuk nuar.. nuar juga aku boleh terima kalau dia dapat buktikan dia difitnah dalam kes liwat dan mahkamah telah terkhilaf dalam menyabitkan kesalahan liwat kedapa dia... jangan sembunyi belakang pengampunan agong.. kalau mudim puak ni punya la bising konon guna istana.. nuar macam mana ? sekor pun puak ni tak berbunyi. reformasi kepala bapak lanun.

    ReplyDelete
  3. Hari ini hari paling lawak di Malaysia selepas 60 tahun Malaysia merdeka.

    Sesaje kopi pes dari laman blog reformasi link kat bawah ni haahh..

    https://wrlr.blogspot.com/2021/02/joke-of-day.html?m=1

    Mahathir ada 4 kerusi (baru bian upco dan syed saddiq) bermaksud tambahan 21 kerusi yg bukan disandang oleh mereka.

    Pkr yg ada 38 mp diberi tambahan 12 kerusi sahaja walaupun yg kita nampak pejuang yg hanya ada 4 mp menuntut tambahan sehingga 46 kerusi ( bab ni paling lawak)

    Dap yg ada 42 kerusi x ada tambahan mana2 kawasan utk ditanding.

    Amanah yg ada 11 kerusi dicadang diberi tambahan 21 kerusi (maybe nak tambah gang2 pro mahathir kat sini kot)

    Dan yg paling lawak ialah "calon pm akan ditentukan selepas pru" kata gang2 mahathir.. ( kah kah kah...!!)

    Nampak tak game puak2 sial lahanat ni?

    Pejuang yg parti mereka tak berdaftar dan x ada akar umbi tuntut kerusi sama banyak dgn pkr yg ada 1 juta ahli di 1018 ranting diseluruh 222 cabang... koh koh koh..

    #haahsilaketawadangadohkahkahkah

    https://wrlr.blogspot.com/2021/02/joke-of-day.html?m=1

    ReplyDelete
  4. Kenapa Mukhriz Daim Tun tibs tiba mahu PH hentikan desak PRU

    MUHYIDDIN AKN KALAH... MAHATHIR PANIK DAIM DAN BOBOI PANAS MONTOT

    Semalam kita dikejutkan dengan kenyataan dari penyokong 'Pejuang' dan Mukhriz sendiri. Saya tak pasti mahu ketawa, menangis atau maki hamun cadangan tersebut. Ia boleh diandaikan sebagai joke of the day.

    Pertama mengapa tiba-tiba seolah mereka yang berkuasa ke atas PH sedangkan mereka bukan di dalam PH. Sesuka hati sahaja arahkan ingin bertanding 124 kerusi dan 94 dari PH. Saya tak boleh kata gila cuma saya nak beritahu mana-mana pemimpin PH yang menyokong... suruh berhenti jadi ahli politik bagus pergi aply kerja sebagai jururawat dkt Hospital Tg Rambutan.

    Mukhriz tiba2 beritahu jgn paksa PN utk adakan PRU15. Nak bagitahu Mukhriz, PH tak desak PRU yg kita desak Muhyiddin serahkan kembali kerajaan ini kpd kerajaan PH. Tahu kenapa Muhkriz mahu kita berdiam dan tidak memberi tekanan kpd kerajaan PN? Faham2 sahajalah siapa di belakang PN.

    ReplyDelete
  5. Dimanakah Najib pada masa itu?

    ReplyDelete