Saturday, February 20, 2021

RINDU ERA PH

Tentulah jauh lebih baik dari era Muhyiddin dan Najib.

Kalau tiada langkah sheraton, Kita tidak dapat banding kan sangat antara era satu sama lain.

Era PH menghapus persepsi Najib difitnah.

 Malah dipenjara atau tidak bukan isu pokok atau lambat lagi tetapi APA yang didedahkan di mahkamah ITU lebih PENTING mengesahkan REALITI sebenar.

Itulah namanya skandal.

Rosmah CAMPURTANGAN dalam urusan kerajaan berdasarkan video yang diterimapakai oleh mahkamah mengesahkan lagi.

Langkah sheraton dipuji dari segi menyekat pembiakan pengaruh kaum DAP yang rakus lupa diri racist dan menyekat kuasa beralih kepada boneka DAP.

Malangnya kesilapan² besar mula tercipta melalui PKP DARURAT dan Menggantung Parlimen merosakan sama sekali reputasi Muhyiddin dalam dan luar negara.

Pengurusan PKP dan SOP dua darjat memburukan lagi kerajaan sekarang di mata rakyat.

Maaf, setiap hari pemimpin dan kerajaan PN+UMNO dimaki rakyat sendiri??!!

UMNO PALING banyak dosa kerana  mempertahan kerajaan PN dan menderitakan rakyat.

Mereka perjuang dan utamakan tengkuk mereka sendiri.

Paklah, Najib, Zahid dan Muhyiddin mengulangi kesilapan yang sama, tidak dengar dan menyesuaikan NASIHAT dan pandangan Mahathir...

Najib dan Zahid mengambil langkah melawan dan Muhyiddin mengambil langkah  diam² besi.. Makin lama makin berkarat.

Terkini, apabila ditanya wartawan, Tun "letakan syarat" jika mahu dia KEMBALI ke pangkuan umno..

"Jika mahu dia KEMBALI" bukannya "saya mahu sertai" adalah dua perkara yang berbeza...

Kalau umno Tak mahu, ITU bukan urusan dan masalah kepada Mahathir.

ITU mereka yang tolak tuah. 

Sebab ITU umno belum ada KEPUTUSAN jati diri yang boleh dipercayai.

Pengumuman tidak mahu bersama PN di PRU15 lebih kepada tarik tali geng mahkamah dengan Muhyiddin.

Bagaimana dengan pendirian MT dan MP yang ada dalam kerajaan??!!

Semua belum pasti hingga ke tarikh mengundi. Begitu lemah kepimpinan umno sekarang yang sendiri menghulur tengkuk untuk dibuli.




11 comments:

  1. Best la era PH. Boleh ikat perut supaya kurangkan berat badan. Jangan jeles dengan orang kaya sebab mereka rajin kerja sedangkan orang miskin memang pemalas. Bahagianya dengan duit 30 ringgit pemberian ikhlas kerajaan PH. Para penyamun juga dah dapat bahagian masing-masing masa zaman PH. Eh, tidak termasuk kawan² kerajaan PH. Mereka patut dikecualikan sebab mereka adalah kerajaan pada masa itu. Rindunya zaman PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon ni geng nak elaun free je ni. kalau tak sebut pasal duit, bukan ahli umno tok2 le. Nampak sgt. Ni le hasil doktrin bosskur. Cash is king

      Delete
  2. KD kD...hari2 kau sembang kari...
    Bosan la....
    Masih tak faham2, masih buta mata hati dan masih terus kena kencing dgn madey.....

    Bukalah minda dan hati...insaflah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh taksub dengan sesiapa pun..

      Twtapi Jangan maki dan fitnah pihak lawan...

      Kalau dia mencuri, heret ke mahkamah...

      Delete
  3. Bodohkan Kita..dok maki sesama sendiri..depa dapat Kaut beribu-beribu.dapat kuasa.
    Dapat terlepas dgn SOP dgn sekadar memohon maaf.kita rakyat dok bergaduh.tak ke bangang namanya.
    Semoga Kita sedar yg Kita ni bangang sebab dok pertahankan org politik yg tak boleh pakai.
    Negara luar terus maju ke hadapan.tapi Kita Masih dok sibuk dgn politik sempit.dok sibuk pertahankan hak padahal yg dok perdajalkan hak bukan orang luar tapi muka2 politik yg tak boleh pakai.sedarlah Wei..utk APA dok bergaduh semata2 pertahankan org politik yg tak boleh pakai..kesian KanšŸ„°

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju sangat dgn awak Sani...kenapa bangang sangat dok asyik puja org politik yg bodoh dan tamak ni?
      Masyuk kot? Jadah apa makan duit haram? Bila nak sedar tak tahu lah...

      Delete
  4. “Jika UMNO ingin kekal relevan, kepimpinannya perlu berpaut pada realiti dan mempelawa Mahathir untuk kembali menerajui parti itu menerusi Perhimpunan Agung Tergempar (EGM) sebab Tun akan kibar panji panji hitam dari timur”

    Raggie Jessy Rithaudeen

    ReplyDelete
  5. walaupun kerajaan mudim ni tak macam yang aku harap.. tapi aku langsung tak rindu era PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's ok bro...normal.

      Jangan maki musuh Kita, ITU pun dah Kira WARAS.

      Delete
  6. Salam tuan KD,

    just nk share few things.. melihatkan puak2 ni masih dalam mimpi.. Islam itu diaorg letak sbagai perhiasan.. sedihnya... saya mencari punca kenapa mereka ini dibutakan mata, dikunci hati... samada sengaja mereka ni buat mcm tu atau tak sengaja.. Wallahualam...

    Something to ponder...

    Surah AlBaqarah ayat 2... Allah berfirman.... "Kitab (Al-Qur'an) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertaqwa,"... PETUNJUK BAGI MEREKA YANG BERTAQWA.....

    benarlah AlQuran ini memberi petunjuk kepada mereka yang bertaqwa... bukan cukup sekadar Islam sahaj.. tetapi kena ada Taqwa... kepada sahabat2 semua carilah Taqwa... baru boleh dapat petunjuk... mana benar mana palsu mana yg merapu.....

    kemuadian... ALbaqarah ayat 8... Allah berfirman... "Dan di antara manusia ada yang berkata, “Kami beriman kepada Allah dan hari akhir,” padahal sesungguhnya mereka itu bukanlah orang-orang yang beriman."

    AlBaqarah ayat 9... "Mereka menipu Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanyalah menipu diri sendiri tanpa mereka sadari."

    AlBaqarah ayat 10... "Dalam hati mereka ada penyakit, lalu Allah menambah penyakitnya itu; dan mereka mendapat azab yang pedih, karena mereka berdusta."

    Sahabat semua boleh terus tgk ayat seterusnya..... sila bermuhasabah... dan InsyaAllah akan diberikan kebenaran... jika itu yang kita cari... tetapi jika dunia yang kita DAHULUI sbb nak jawatan nak kaya... nak itu dan ini.... sampai bila pun tak kan nampak....

    Ya dalam Islam.. politik adalah salah satu cabangnya... dan telah terang cara utk berpolitik... dan caranya.... AlQuran simply ponted kepada... THE TRUTH.... KEBENARAN... Berpolitik kepada/dengan KEBENARAN sebagai PAKSINYA..... bukannya guna Islam utk benarkan benda salah....

    Wallahualam...

    ~Amana~

    ReplyDelete