Saturday, February 6, 2021

SETAKAT MANA RAKYAT CINTAI MALAYSIA


APA yang anda tidak suka tentang Malaysia.

2 comments:

  1. KD,

    Sebelum itu, saya nak bangkitkan apa yang saya suka dulu.

    Yang saya suka adalah rakyat negara kita sangat beruntung kerana kita ada barisan saf pemimpin yang jujur dan amanah dalam mentadbir negara.

    Boleh kita kata ramai pemimpin kita yang lebih pentingkan rakyat dari kepentingan sendiri. Wang ringgit dan jawatan tolak tepi dan rakyat diutamakan.

    Sehinggakan negara luar cemburu dengan pemimpin kita yang bijaksana dalam mentadbir negara, amanah dan jujur.

    Selain itu, kita ada juga barisan saf ulama yang bertahap dunia dan muktabar. Tidak berpoya-poya dan terpesone dengan perkara lagho dan keindahan dunia yang hanya berbentuk sementara semata-mata seperti rumah mewah, kereta mewah seperti Mercedes Kompressor, Audi A7, Vellfire dan sebagainya.

    Itulah yang saya suka berkenaan dengan negara kita.

    Begitu juga kalau ada hamba Allah atau Ustaz yang hendak membuat kebajikan menyebarkan dakwah dan menolong sesama Islam di negara termasuk di pulau-pulau, dipermudah, dipersenang dan digalakkan.

    Atas sebab itu, sudah barang tentulah negara bertambah barkat dan rakyat lebih senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berilah seribu fitnah dan alasan pun, cakaplah rakyat Kita sudah sejuta kali cerdik pun..

      Keamanan, kestabilan, RASA selamat, harmoni Perpaduan, RASA bangs sebagai rakyat, dipandang tinggi seperti era Mahathir tidak mungkin berulang.

      Generasi Y 40 tahun ke bawah mungkin tidak pernah RASA nikmat tersebut dan bodoh sombong bila bercakap soal kepimpinan negara sekarang.

      Termakan manis bibir penyamun.

      Delete