Sunday, February 28, 2021

TAWARLAH SECARA TERBUKA

Kerajaan perlu secara terbuka MENGAJAK lebih ramai lagi MP seluruh negara untuk menyertai BERSATU/PN jika mereka mahu berkhidmat untuk rakyat.

Secara senyap, terpilih dan  tiba² menyertai parti kerajaan AKAN menimbulkan persepsi yang kurang manis seperti tuduhan rasuah.

Ajak semula Maszlee dan Sadik ke pangkuan BERSATU, beri mereka jawatan PENTING.

PAS JUGA perlu menarik wakil rakyat AMANAH untuk KEMBALI ke pangkal jalan. Tak semua wakil rakyat AMANAH  pernah jadi ahli PAS SEBELUM ini.

UMNO mungkin kurang menarik sekarang untuk disertai kerana yang ada ini pun sudah nak meletup.


Kerajaan perlu menarik 10 orang MP sekurang-kurangnya untuk kekal majoriti, jika pun gang mahkamah tarik diri, ia tidak AKAN menjejaskan.

Muhyiddin kekal PM, darurat DITARIK balik, PKP ditarik balik, yang tinggal hanya SOP dengan denda tinggi mampu mengawal keadaan.

Negara boleh KEMBALI MACAM biasa.

Ini yg rakyat mahukan.

Tukar PM tukar kerajaan dengan muka² dan kepala² yang ada sekarang, Tak banyak boleh diharapkan.




Kaum peniaga (cina) AKAN tetap sokong Muhyiddin jika urusan perniagaan berjalan seperti biasa..



Sabarrr... Jimin tengah Cari lagi



5 comments:

  1. Zety pun harus pulangkan RM200 juta duit 1MDB yang diberikan oleh Jho Lo melalui bank di Singapura.

    AMMB Holdings Berhad bersetuju menyelesaikan semua tuntutan dan tindakan tertunggak berkaitan pembabitan Kumpulan AmBank dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) bernilai RM2.83 bilion.

    Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Aziz berkata, penyelesaian terbaru itu bermanfaat kepada rakyat Malaysia.

    Menurutnya, penyelesaian melalui sistem mahkamah akan membabitkan masa dan sumber kewangan yang banyak.

    "Dengan penyelesaian ini, pembayaran akan dipercepatkan dan tidak akan tertangguh melalui sistem pengadilan mahkamah yang akan memakan masa.

    "Jumlah penyelesaian ini adalah tambahan kepada denda RM53.7 juta yang dikenakan Bank Negara Malaysia (BNM) dan sudah dibayar oleh Kumpulan AmBank.

    Persoalan yan timbul sekarang ini celah mana duit 1MDB lesap..!? Tuduhan fitnah jijik yang dilemparkan oleh Najib dah pulangkan siap buat sumpah laknat lagi...

    Baiknya hati puncuri itu kann.!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami penyokong najib percaya, kalau curi duit tapi bila kantoi duit tu dpt dipulangkan.. Tu bukan mencurik namanya.
      Kalau kami curi kereta, pastu barai enjin jual spare part satu2..lepas tu kena tangkap. Polis dapat jumpa balik barang2 tadi, ada pembeli yg pulangkan balik, maknanya kami bukan lah pencuri. Sebab barang tak lesap.
      Mana boleh charge kami. Brg dah dpt balik..tu dikira fitnah la.

      Hidup pencurik!

      Delete
    2. Knp AMMB Holding Berhad yang kena bayar dan buat penyelesaian? Konfius betul. Yang dituduh adalah Najib, kenapa bukan Najib yang kena bayar? Ni main sorok-sorok pesen apa pulak ni? Betul la, rakyat dok kat bawah ni sering kena kencing dgn mainan politik orang atas.

      Delete
  2. Mana ada dalam doonia ni pencuri buat sumpah laknat kata dia mencurik...


    yang banyak dengar bila dah curik dia kata bukan salah saya...


    kikikiki..

    ReplyDelete