Monday, March 1, 2021

ANWAR ADA HALANGAN BARU...

https://www.utusan.com.my/premium/2021/03/najib-pilihan-pm-ke-9/



Rakyat ok sahaja siapapun, Najib ada pengalamann.

Rakyat dan mahkamah sudah kenal dia.

Anwar SETAKAT Timbalan Perdana Menteri dan PM tepi.

Rakyat, mahkamah, penjara sudah kenal dia.

Kalau PH boleh KOMPROMI dan bersedia memberi LALUAN kepada Najib ITU yang terbaik. Kalau boleh Jangan ada janji lepas Najib mesti Anwar, nanti kecoh lagi.

Halangan Najib PM 9 mungkin datang dari umno sendiri, belum ada kedengaran dari pemimpin² umno secara bersungguh mahu Najib PM atau ketuai semula umno.

Najib JUGA perlu hormati Presiden dan Timbalan PRESIDEN semasa terkini. Kecuali bertanding Presiden di PEMILIHAN umno 2021 dan berharap PRU belum di adakan.

Halangan seterusnya IALAH SPR samada memberi kebenaran kepada nya untuk bertanding di PRU kerana sebelah kakinya sudah berada di penjara Sungai Buluh.

Muhyiddin MASIH relevan untuk menghalang nya.

Sekurang kurangnya Najib boleh menggesa penyokongnya memberi LALUAN dan kemenangan kepada PH untuk memberi LALUAN kepada Anwar sebagai PM.

Jasamu tentulah Anwar kenang dan balas.

Cuma.

Anwar JUGA ada kes mahkamah yang belum selesai, mungkin ada tambahan lagi selepas ini.

Mahathir sudah tentu tidak lagi relevan untuk menghalang Anwar, Najib dan Muhyiddin.

Mahathir pun sudah berada di sisi selesa.

Kekurangan dedak mungkin menjejaskan cybertrooper umno. Ini perlu di tangani terlebih dahulu.


13 comments:

  1. https://www.sinarharian.com.my/article/126380/KHAS/Sinar-Rasuah-Buster/SPRM-tahan-pengurus-ladang-pecah-amanah-RM20000

    Kami ahli tetap penyokong macai najib percaya pengurus ladang tu tak bersalah. Kalau duit tu dapat dipulangkan balik. Celah mana hilangnya.
    Hahaha

    ReplyDelete
  2. kenyataan penuh fantasi falasi. tahap pemikiran cybertrooper pejuang level ni je ke? tun cari cybertrooper lain je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Tak perlu cybertrooper, satu sen pun tak perlu keluar duit.

      Dia bukan penyamun, penjenayah yg perlu di apung oleh ampu sana ampu sini pembodek pendedak, dia Tak perlu jubah servant auta.


      Cukuplah akhlak dan AMANAH nya yang serba sederhana.

      Delete
    2. cara KD jelas anda cybertrooper tun debab sokongan tahap membabi buta ayau KD ni RBA

      Delete
  3. Zety bila nak pulangkan balik duit yang JoLo bagi... bila nak buat sumpah laknat, zety kena pulangkan duit 1 mdb tu semola...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kes ke zetty ni?
      Ada pertuduhan?
      Ada turun naik mahkamah?
      Ada buat sumpah lakaat?

      Relax le bro...

      Delete
  4. Mati hidup balik pun jangan sokong kleptokrat.

    ReplyDelete
  5. Salam Tuan KD,

    saya nk share kt sini kalau2 dapat membantu puak2 pendokong penipuan, penunggang agama dan sbgnya... pertama sekalai dalam hati tu kena ada kebenaran... TRUTH... at least nak mencari kebenaran.. persoalannya Kebenaran utk siapa ni sbb sudut pandangnya berbeza kan.... so Islam letakkan satu saja sudut kebenaran.... KEBENARAN kerana Allah lah.... bukan kebenaran itu ini pusing sana sini... Kalau itu yg kita cari... insyaAllah akan terang sgt2... kalau kebenaran dunia ni yg nak cari... jumpa juga.. tapi utk dunia saja lah... hope it is crytal clear ye...

    Kedua.. dalam hati kena ada perasaan "sebesar biji sawi".. kalau Allah dah bg peringatan yg kebaikan dan keburukan sebesar biji sawi pun akan dipertanggungjawabkan dan ditanya... maka takutlah akan itu... Perhatikan dgn teliti perkataan amal kebaikan dan amal keburukan... jd kalau kita beramal dgn keburukan... sebesar biji sawi pun nnt akan dipertanggungjawabkan... mahukah saudara2 semua nak kena tanya nnt... jgn sombong kt dunia ni... sokong membuta tanpa periksa... kelak nnt kena tanya jugak... besar sgt risiko tu

    ketiga... kita diberitahu dimaklumkan oleh semua cerdik pandai agama, syeikh, ustaz, ulama akan Allah maha Pengampun... Maha penerima Taubat... jd bila kita buat kesilapan/ kesalahan membabitkan diri sendiri dgn Allah... ruang taubat dan memohon ampun tu sentiasa ada sehingga ke suatu masa... kerana Allah maha Penerima Taubat.. Maha Pengampun... tetapi kalau saudara2 buat kesilapan/ kesalahan kepada makhluk/manusia... selagi tak pi minta maaf kat makhluk/manusia tu.. dan dia tak ampunkan... jammed... sbb tu Rasullullah melarang bercakap bohong, menipu , tak amanah dsbnya... sbb perbuatan ini melibatkan ramai makhluk/manusia yang terkena impak nya... Bohong demi bohong.. auta demi auta hanya kerana nk menyelamatkan diri dan imej diri sendiri... sombong lah tu...

    kalau nk sokong DSAI ke, DSNR ke, TSMY ke or TDM ke or sapa lah... terpulang... tp make sure orang yg disokong tu tak buat benda2 kat atas tu... kalau takat hearsay.. Allah suruh kita check dulu sumber hearsay tu dari mana.... tp kalau benar2 terbukti... benar2 ada saksi... benar2 terjadi... kita masih sokong sbb nk kan dunia ni.. dapat bayaran, habuan, kekayaan dan kesenangan, kemewahan... mmg sengaja nak cari pasal lah...

    atau sokong sbb imej org tu nmpk bersih... cakap berbunga2 dgn kalimah arab pusing2 smpi terbelit lidah nk sebut... tp hakikatnya kosong.. tunggang agama... gadaikan negara... gulingkan bangsa sendiri... sbb kemewahan, kesenangan... this will be just lame excuses saja di mahsyar nnt....

    ramai orang kata... org atas dia suruh buat itu dan ini... kira benda salah lah... kita complaint... tp kita buat juga... sbb apa.. sbb kita diajar.. Allah bg kita akal utk fikir... kalau tak buat... anak2 dan isteri2 (puak2 ni byk isteri) nk makan apa pulak... dia tak sedar dia dah pun buat pilihan.... dia pilih dunia bila dia buat mcm ni..(tp kita buat juga)... so dia dptlah dunia.... dpt lah pegi haji 4 5 kali.. umrah pulak tiap2 tahun tak pernah tinggal... tp apa dia dpt sebenarnya????????

    ~Amana~

    ReplyDelete
  6. peergh dlm berceramah sempat mengumpat ostat ni... ostat pi ceramahkan atok dulu lahh... dah dekat ssgt tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah anon.... apsal.. panas ke??? tahniah sekali lg....

      Delete
  7. Anwar paling layak sebagai PM.Anwar lebih bersifat universal dan cara cukup sesuai dgn Malaysia yg majmuk.saya x fhm kenapa ada segelintir melayu yg x suka dia.Anwar punyai hubungan luar yg amat baik.Anwar tiada kroni yg sudi sponsor majlis harijadi.dan anak2 nya tidak pandai bisnes. Mustahil akan dpt kontak kerajaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kan bekas penjenayah seks luar tabie. Sbnrnya nak jadi ketua kampung pun payah jgk tu.bahye..
      Takkan la rakyat nak diangkat jadi pm.

      Delete
    2. Tp Anwar x pernah jual tanah org melayu kpd bangsa lain..x pernah baik out syarikat yg nk rugi..x pernah jd kan jabatan Kerajaan spt tnb,pos,mas,jkr jd swasta..x pernah ada scandal gelapkn duit rakyat..

      Delete