Saturday, March 6, 2021

PARTI(UMNO) TOLAK PARTI(BERSATU) SEBAB TIADA UNTUNG...

Parti umno tidak tolak kerajaan sebab di situ ada untung/Gaji/peluang/lubang/projek/jalan tikus/pitih 

Takkan itupun brain cannot walk.


8 comments:

  1. betullah kd. jika join PN, kena kurangkan hampir separuh jumlah kerusi yang pernah ditandingi oleh umno untuk diserahkan pada pas dan bersatu. jawatan ketua bahagian hanya sekadar tunggul kayu dok tengok orang bersatu atau pas bertanding. lepas tu nak kena turun padang pulak berkempen.. maruah nak letak mana.. yg boleh bertanding tu ok lah boleh gelak sampai ketelinga sebab sudah tentu akan menang jika satu lawan satu dengan PH.

    ReplyDelete
  2. Mungkin hati perut ko benci sangat dengan umno agaknya kd, sebab tu tulis pakai lutut. Bersatu ni kaki buli kd. Jenia makhluk seumpama ular lidi tapi cita-cita nak telan ular sawa. Bukak cawangan atau bahagian tapi curi keahlian dari umno dan pas. Kawasan yang bersatu tiada cawangan, targetnya nak jadikan jentera umno dan pas jadi balaci dia untuk kempen. Ni bukan soal 'tiada untung' sebagai soal pokok tapi perangai bersatu yang tidak reti untuk berkawan. Dalam otak bersatu, siapa kawan dengan dia rela dijadikan pecacai dia. Bukti? Lihat sahaja menteri² dari umno dan pas yang dilantik ke kabinet. Takdelah nak cakap pasal keutamaan kepada parti sendiri tapi lebihkan kepada arahan mempromosi pm dan bersatu. Menteri wilayah cakap apa? Menteri pas baru ni cakap apa tentang persidangan parlimen yang suka-suka digantung? Cakap YDPApun selamba badak je dimanipulasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua milik Allah, Kita hanya sementara.

      Umno dipinjamkan ahli, sementara, suatu Masa mereka pindah ke BERSATU, sementara, besok mungkin mereka pindah pula ke PEJUANG, sementara...

      Jadi Jangan dok berlagak guna istilah curi, elok cermin diri..

      Delete
    2. nasib baik ada Bersatu, kalau tak UMNO reti ke nak jadi pembangkang macam masa PH menang PRU awal awal dulu? Dah dapat join blok kerajaan atas nasib pun masih nak berlagak. Memang patut kalau ramai MP join parti lain. Ada ketua pun asyik main tarik tali dan ugut ugut macam budak kecik (nak kasi gugur kes mahkamah barangkali)

      Delete
    3. Abis tu, knp ko mcm x reti bahasa sendiri masa adun amanah lompat ke pkr? Tu semua sementara ajekan... Mana ayat yang untungkan ko, ko buat selamba badak je. Bila tak untungkan ko, ko punya tembak macam tak reti jimat peluru. Tu yg akhirnya tembak kaki sendiri tu.

      Delete
  3. PRU-15
    malayu vs malayu vs malayu ...
    yang menang malaun...
    yang kalah maluyuuuu...
    malu youuuuu..

    ReplyDelete
  4. malayu..
    kalu dah papa duit..
    Kalu dah papa iman..

    bagi 300 jer..
    mahu dicium nya tapak kaki..

    malayu..
    kalu dah gilo harto
    kalu dah gilo kuaso..

    maruah pon dijual nyo..
    anak bini pon mau digadai nyo..

    malayu maluyou

    ReplyDelete